Films
-
Allied gezien. Prima film. Voorspelbaar wel, hetgeen het geen topper maakt. Keek erg lekker weg, heb niet vaak dat als ik thuis een film kijk de tijd heel snel gaat, maar ik keek echt op toen de film anderhalf uur bezig bleek te zijn, voelde als drie kwartier. 7.5.
-
@Glennevire_NL
Wat betekent het als er 'recensie' achter staat? -
@timeenennaam_NL dan is er een stukje tekst/ 'recensie' bijgeschreven op de site whatiwatch.net
Je kan daar 'recensie' schrijven wanneer je een film invoert met je cijfer beoordeling -
@Your_Worst_Nightmare_NL said in Films:
Manchester by the Sea
Gemixte gevoelens na het zien van deze productie. Enerzijds wordt er goed geacteerd, zitten er krachtige emotionele gebeurtenissen in en is er prima dialoog aanwezig. Anderzijds is het een beetje gezapig en zijn gesprekken van de hoofdpersoon soms zeer pijnlijk om naar te kijken. Dit is wel de bedoeling van de film omdat dit voortvloeit uit bepaalde gebeurtenissen uit zijn leven ( wat precies zie je vanzelf wel gedurende het kijken ), desondanks kon ik me er af en toe toch niets anders dan ongemakkelijk bij voelen. Ik zou hem scoren als een 7, maar gezien de zeer hoge metascore zou iedereen deze iig een kans moeten geven.
Op de watchlist dan maar
-
@Glennevire_NL
Wat is dit voor iets, want ik kan dit niet vinden op IMDB
Andrey Rublyov (1966) -
@timeenennaam_NL
Dat is deze op imdb: -
3,5u Tarkovskiy, dat moet een pittige zit zijn. Stalker en Solaris voelden ook al bijzonder lang.
Hacksaw Ridge (2016) en Arrival (2016) zijn allebei heel aardige films, met name eerstgenoemde. Bij Arrival mocht best wat meer aandacht worden besteed aan het ontcijferen van de taal van de aliens. Dit proces is erg belangrijk in het plot van de film, maar wordt niet echt in detail behandeld. Hacksaw Ridge heeft een prachtige opbouw, waardoor de tijd voorbij vliegt. Het eerste 'rustige' deel is voldoende een voorbereiding op het tweede actiegedeelte, al mochten er wat mij betreft in het tweede deel wel wat meer rustmomenten.
Wat betreft oudere films een groot compliment voor The Browning Version (1951). Een niet zo bekende, prachtige en emotionele verfilming van Rattigan's toneelstuk. Waarom deze film relatief onbekend is gebleven is me een raadsel, omdat de film zich uitstekend kan meten met andere toppers uit de jaren vijftig en zestig.
Hacksaw Ridge (2016) - 8
Arrival (2016) - 7
The Browning Version (1951) - 8
Zootropolis (2016) - 7
La Bataille d'Alger (1966) - 7
Amores perros (2000) - 7
Contact (1997) - 7
Creed (2015) - 6
Anatomy of a Murder (1959) - 7
Faa yeung nin wa (2000) - 7
Sholay (1975) - 6
The Night of the Hunter (1955) - 7 -
@timeenennaam_NL
Bij Andrei Rublev was dat zeker ja. Stalker en Solyaris nee, die vlogen voor mij voorbij.Zerkalo/The Mirror was hele fijne zit dat is nu sinds 9 maanden ipv American Beauty mijn favoriete film allertijden. -
Passengers gezien. Als groot liefhebber van "realistische" sci fi kon deze me goed bekoren, wellicht wat beter dan de gemiddelde kijker ( gezien de cijfers op IMDB ). Het ruimteschip is erg vet ontworpen, en één scene in het bijzonder, waarbij het hoofdpersonage voor het eerst buiten het schip komt, was erg fraai mede door bijkomende fantastische muziek. Het plot is vrij dun, acteren van Chris Pratt redelijk matig, waardoor de film bij mij niet zo hoog scoort als bijvoorbeeld een Gravity. 8/10
-
@Your_Worst_Nightmare_NL Vond het ook een vette film, wel heel anders dan de trailer deed vermoeden. Vond het ook allemaal extreem snel gaan richting het einde.
-
Ja dat was ook minder inderdaad, vergeten te vermelden.
-
@Your_Worst_Nightmare_NL Ik vond de opbouw namelijk erg goed, wat het wel enigszins jammer maakte.
-
Iemand toevallig al geweest naar de film "Logan"? Ik ben benieuwd of deze vergelijkbaar is met de anders X-Men films? En uiteraard of de film de moeite waard is.
-
@maricja_NL
Ja ik, vrijdag. Zeker moeite waard. Vind het een 7.5/10. -
Beste X-film uit de reeks! Eindelijk wat serieuze hack and slash in de film. En ik ben vooral ook gek op de soundtrack!
Split is trouwens ook een beestige film!! James McAvoy zet dat echt héél goed neer!
-
@Alfonzso_NL192 mee eens. Splitt is leuk
-
@Alfonzso_NL192
Kun je X-Men: Days of Future Past (2014) goed kijken zonder de andere delen te hebben gezien? -
@timeenennaam_NL said in Films:
@Alfonzso_NL192
Kun je X-Men: Days of Future Past (2014) goed kijken zonder de andere delen te hebben gezien?hmmm Over het algemeen wel, mss dat je hier en daar wel wat vragen ga bij hebben. Want het trekt wel wat fouten van de vorige films toch recht, vind ik. Maar op zich valt het echt best te doen. Kun je volgens mij wel los van de andere delen zien.
-
Vandaag de premiere van 'Beauty and the Beast' gezien. Ik moet toch zeggen dat Disney echt zowat de enige zijn die hun remakes/verfilmingen goed aanpakken!
Ook deze was weer goed. Goeie beelden, casting heel goed aangepakt! -
Rope (1948) wel een mooi werkje van Hitchcock zeg, in 80 min toch een ijzersterk verhaal. En Who's Afraid of Verginia Woolf? (1966) echt een geniaal plot. 'IJzersterk verhaal' of 'geniaal plot' kan helaas niet gezegd worden van recente films als The Purge, Suicide Squad en Star Wars...
Suicide Squad (2016) - 6
The Best Years of Our Lives (1946) - 7
Secretary (2002) - 5
Fanny och Alexander (1982) - 6
Hera Pheri (2000) - 3
Kumonosu-jô (1957) - 7
Roman Holiday (1953) - 8
Who's Afraid of Verginia Woolf? (1966) - 8
Festen (1998) - 8
Zwartboek (2006) - 6
Star Wars: Rogue One (2016) - 6
Tropa de Elite (2007) - 7