Voetbal: De Nederlandse competities
-
@bringdaruckus_nl said in Eredivisie:
@joopjah-both_nl
tegen de tijd dat feyenoord weer kampioen wordt, ben je al met pensioenFf bewaren deze
-
@kagchelland_nl
prima. @joopjah-both_NL hoe oud ben je eigenlijk? -
Natuurgras is echt wel voor alle eredivisieclubs betaalbaar. Kleinere clubs kiezen er alleen helaas voor het kunstgras zodat ze bijv. een extra speler kunnen contracteren.
-
Kunstgras is eigenlijk alleen voor de amateurclubs een uitkomst, omdat de velden en de lijnen vaak niet om aan te gluren zijn en de wedstrijden bij slecht weer vaker door kunnen gaan.
Op het hoogste niveau gewoon een echte grasmat. Klaar.
-
Zelfs op amateurniveau zou het niet moeten mogen. Leuk voor een trainingsveld, maar wedstrijden?
Wel eens een sliding gemaakt, of op van dat meer dan 10 jaar oude kunstgras gespeeld? Dat is echt ruk.
Als je geen gras kan onderhouden is het idioot dat je dan nog een voetbalvereninging wilt zijn, ga dan hockeyen. -
Als profclub geen echt gras = geen Eredivisie, rot op met die plastic velden, zoek je heil maar bij de amateurs. We staan massaal voor paal hier
-
Je zou zeggen dat ze écht gras nu toch wel goed zouden moeten kunnen nabootsen. Zolang dat niet gaat gewoon echt gras inderdaad.
-
@kagchelland_nl 3D printen misschien? Maar goed, alle profclubs met "echt" gras spelen ook op een soort mix.
-
Daar merk je alleen als speler niks van. Dat speelt als gewoon gras, maar blijft langer van goede kwaliteit.
-
Pfff ze vragen maar 44 mil voor Sanchez, dan ben je hem zo kwijt ja, voor een habbekrats weer.
-
Ik vind dat de KNVB daar moet beginnen met het aanpakken en probeer het eventueel naar ratio te laten betalen. Hoeveel kost zo'n 'gewoon' grasveld nu eigenlijk? Als de eredivisieclubs naar begroting een deel meebetalen aan een pot zodat alle clubs een normaal grasveld aan kunnen leggen, heeft iedereen daar baat bij denk ik.
Daarnaast kun je hetzelfde doen voor dat hawk-eye systeem. Dat kost eigenlijk ook maar een habbekrats, maar wordt gewoonweg genegeerd...
-
@sirclitjeslikker_nl Meer dan genoeg. Je speelt bij Ajax in de Eredivisie.
-
-
ohh oke, met veel geluk dus maximaal 3x nog tijdens je werkende leven
-
@bringdaruckus_nl Moet zeggen die linkerbaan bij Fey zag er wel gevaarlijk uit in de samenvatting.
-
Zelfs als ik over 5 jaar met vervroegd pensioen ga haal ik die 3 kampioenschappen al.
-
Ajax' begin van de competitie lijkt wel erg op die van vorig jaar. Waarom niet gewoon op tijd je selectie rond hebben? Als iemand zoals Sanchez voor 50m verkocht ka worden heb je toch 3 man op een schaduwlijstje waarvan je al weet of je ze kunt halen? Dat is in die transferperiode zo'n beetje je enige taak XD
-
@kagchelland_nl Slaat nergens op dat er uberhaupt sprake zou zijn van een eventuele verkoop. Hij staat gewoon onder contract tot 2021.
Naja laten zien vanavond. Als we niet doorgaan mag Keizertje weer een ander baantje zoeken wat mij betreft.
-
In Engeland willen ze de transferperiode koppelen aan de zomerpauze. Dat zou dan betekenen : geen transfers meer zodra de competitie is begonnen.
-
Sowieso een bizarre keuze als trainer, maar een Ajacied ziet dat misschien anders.
Ik denk dat je altijd voorbereid moet zijn op transfers, welke speler dan ook. Ajax, PSV en Feyenoord kopen ook spelers met nog 3-4 jaar contract.
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat je niet anticipeert op het vertrek van Riedewald, dan tegen Dijks zegt dat hij zal moeten gaan, vervolgens niemand 'vindt' om dan Dijks te vragen alsnog te spelen...