• Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
Skins
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (Cosmo)
  • No Skin
Collapse

Club kiezen veel kliks

Scheduled Pinned Locked Moved OSM: Het Spel
23 Posts 10 Posters 4.0k Views
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • jerdefox_NLJ Offline
    jerdefox_NLJ Offline
    jerdefox_NL Dutch Users
    wrote on last edited by

Als je tegenwoordig een club wil kiezen, kan je soms aardig veel moeten klikken: Stel dat je een team uit Zuid-amerika wil om je wereldverovering te vervolledigen:

• eerst krijg je enkele voorgestelde competities.
    • klik op 'overige competities'
    • klik op amerika
    • klik op een land dat je wil bekijken.

En als dat land geen goede (alleen lopende) competities heeft, begint de miserie...

• klik 'terug', maar daardoor ga je niet 1 stap terug, maar ineens naar het overzicht van de voorgestelde competities :-s
    • klik op OPNIEUW 'overige competities'
    • klik op OPNIEUW amerika
    • klik op OPNIEUW een land dat je wil bekijken.

Kan de 'terug' knop niet gewoon 1 logische stap terug gaan? Lijkt me 100% logisch...

maricja_NLM Harry PoonH 2 Replies Last reply
    7
  • Sjinne_4_ever_NLS Offline
    Sjinne_4_ever_NLS Offline
    Sjinne_4_ever_NL
    wrote on last edited by

Tja logisch... ik mis zoveel logica hier :rofl: Bewijs dat de updaters zelf geen OSM spelen, anders kwam deze onzin er niet!

Moet inderdaad worden ingevoerd. Of in ieder geval iets simpels/overzichtelijks. Zoals het was 😉

The OSM Tigers / http://www.onlinesoccermanager.nl/Crews/Profile

Harry PoonH 1 Reply Last reply
    1
  • maricja_NLM Offline
    maricja_NLM Offline
    maricja_NL
    replied to jerdefox_NL on last edited by

@jerdefox_nl ik snap je punt. Zelf zoek ik zelden competities, maar kan me goed voorstellen dat het fijner zoekt als de "terug" optie maar 1 maal terug gaat en meteen naar het beginscherm.

Shine like the way you do

NL Staff Support ~~ OSM Volunteer

1 Reply Last reply
    0
  • Harry PoonH Offline
    Harry PoonH Offline
    Harry Poon
    replied to Sjinne_4_ever_NL on last edited by

@sjinne_4_ever_nl Levend tegenbewijs!

Sjinne_4_ever_NLS 1 Reply Last reply
    0
  • Harry PoonH Offline
    Harry PoonH Offline
    Harry Poon

@jerdefox_nl Goed punt. Eigenlijk zit het probleem erin dat we dan geen competities kunnen aanbieden die nog niet gestart zijn. Ik vind het namelijk wel logisch dat ie weer terug gaat, als je 'terug' gaat is dit land blijkbaar niet interessant voor jou en geven we je opnieuw alle keuzes. Maar op zich het aantal kliks wel waard om te investeren om een goede competitie te vinden toch? Het is ook best een uitzonderlijk scenario 😉

FC Eddie_NLF 1 Reply Last reply
    0
  • FC Eddie_NLF Offline
    FC Eddie_NLF Offline
    FC Eddie_NL Moderator NL
    replied to Harry Poon on last edited by

@harry-poon

Het zou toch wel moeten kunnen om de 'terug' knop één stap terug te laten gaan i.p.v. twee? Als iemand niet geïnteresseerd is in de 'voorgestelde competities' is ie dat ook niet nadat hij een ander land heeft gecheckt en geen geschikte competitie heeft gevonden.

Dus om bovenstaand voorbeeld te gebruiken: Als je een land in Amerika hebt gecheckt, maar geen geschikte competitie hebt gevonden, zou je weer terug moeten komen op het landenoverzicht van Amerika als je op de 'terug' knop klikt.

Persoonlijk vind ik het niet heel erg, maar het is eigenlijk ook niet echt logisch dat je dan weer op de pagina met de 'voorgestelde competities' komt.

1
  • Harry PoonH Offline
    Harry PoonH Offline
    Harry Poon
    replied to FC Eddie_NL on last edited by

@fc-eddie_nl Ja ik snap je punt, maar tegelijkertijd vind ik gek naar het hele overzicht ook niet zo gek. Spelers zoeken niet alleen voor wereldoverheersing.

1 Reply Last reply
    0
    Sjinne_4_ever_NL

@harry-poon 1 zwaluw maakt nog geen zomer :thumbsup_tone2: 😉

0
  • Harry PoonH Offline
    Harry PoonH Offline
    Harry Poon
    replied to Sjinne_4_ever_NL on last edited by

@sjinne_4_ever_nl Wat zou je graag zien?

1 Reply Last reply
    0
    Sjinne_4_ever_NL
    wrote on last edited by

Nou kijk, de gedachtegang is dat mensen die zelf het spelletje spelen bepaalde zaken opmerken die verbeterd/aangepast dienen te worden. Dit kan komen doordat iets bijvoorbeeld onhandig is. Dit is nou typisch zo'n voorbeeld. Ik kan me niet indenken dat een volwassen persoon met een gerelateerde HBO opleiding deze manier van klikken een ideale manier vind om deze stap te doorlopen. En toch heeft zo'n persoon zich dit bedacht & geïmplementeerd.

Dat is nou simpelweg ervaring met de game die ontbreekt.

Ik vind dat iemand die werkt bij GB, en op enige wijze invloed uitoefent op de game, minstens OSM moet spelen. Het is dan je job om de game te verbeteren, draaiende te houden et cetera. Dan moet je wel alles over de game weten en ervaren hebben. En dát mist men daar denk ik. Maar goed, dat is mijn mening hè. Maar buiten jou zou ik geen ander personeelslid van GB weten op te noemen die OSM speelt.

1 Reply Last reply
    2
  • Robbiebb_NLR Offline
    Robbiebb_NLR Offline
    Robbiebb_NL
    wrote on last edited by

@Harry-Poon Op dit moment is het startscherm zo ingedeeld dat de bovenste 4 suggesties zijn van competities waar vrienden in spelen, eronder 3 grote bekende competities en de optie om een competitie aan te maken.

De managers zijn denk ik in 3 groepen in te delen. De managers die alleen in bekende competities willen spelen, de mp spelers en managers die voor de wereldverovering spelen.

Zelf speel ik met mn ha ook de wereldkaart vol en ben met een Amerikatour bezig. Imo zou bij de bovenste 4 suggesties ook ruimte kunnen zijn voor je wereldverovering. Dan zou je 2 suggesties kunnen doen waar vrienden in spelen en 2 suggesties voor competities die je nog voor je wereldverovering moet spelen.
    De onderste rij met 3 grote competities en zelf aanmaken zou ik zo houden

• GoodFellas, de beste crew van NL!
    • Proud founder and recruiter of GLI, the best crew of the world!
    • AZ ALKMAAR, Mooiste club van Nederland. Beste opleider van Europa!
    2
  • Harry PoonH Offline
    Harry PoonH Offline
    Harry Poon
    replied to Robbiebb_NL on last edited by

@robbiebb_nl Haha mooi, precies deze discussie hebben we hier ook wel gehad. Het bleek alleen dat het aantal managers dat echt voor de wereldoverheersing speelt relatief klein is. Vandaar deze keuze.

jerdefox_NLJ 1 Reply Last reply
    0
  • jerdefox_NLJ Offline
    jerdefox_NLJ Offline
    jerdefox_NL Dutch Users

@harry-poon ik was het topic wat uit het oog verloren, maar zowel fc-eddie als sjinne hebben mijn gedachten heel mooi onder woorden gebracht:
    Jou gedachte is dat er toch maar weinig 'wereldoverheersers' of 'mp-spelers' zijn, en ik begrijp dat je graag de suggesties wil blijven voorstellen. Dit is toch perfect te combineren met de 'wereldoverheersers' op onderstaande logische wijze:

bij het opnieuw kiezen van een team kom je standaard eerst bij de 'suggesties' terecht. mij perfect.
    -> Stel dat je een suggestiecompetitie wil dan kan je perfect een suggestie kiezen. Bevalt dit land je toch niet, dan klik je <terug> en kom je gewoon opnieuw bij suggesties uit... en ben jij alvast tevreden 🙂
    -> zoek je echter een specifiek land, dan klik je eerst <overige competitie>, nadien een <werelddeel> en vervolgens een <land>. Nergens voorbereidingsdagen of geen geschikte competitie in dat land? dan zou je van hieruit met 1 klik op <terug> gewoon 1 stap terug gaan (land->werelddeel) zonder dat je opnieuw bij de suggesties komt. Met andere woorden dat de <terug>-knop gebruikt wordt zoals op alle triljard andere website die je op het web kan vinden. Zet er desnoods nog een <naar suggesties>-knopje naast voor de suggestie-freaks.

Iedereen tevreden toch zo?

Overigens vat sjinne het mooi samen:

@sjinne_4_ever_nl said in Club kiezen veel kliks:

Nou kijk, de gedachtegang is dat mensen die zelf het spelletje spelen bepaalde zaken opmerken die verbeterd/aangepast dienen te worden. Dit kan komen doordat iets bijvoorbeeld onhandig is. Dit is nou typisch zo'n voorbeeld. Ik kan me niet indenken dat een volwassen persoon met een gerelateerde HBO opleiding deze manier van klikken een ideale manier vind om deze stap te doorlopen. En toch heeft zo'n persoon zich dit bedacht & geïmplementeerd.

Dat is nou simpelweg ervaring met de game die ontbreekt.

Ik vind dat iemand die werkt bij GB, en op enige wijze invloed uitoefent op de game, minstens OSM moet spelen. Het is dan je job om de game te verbeteren, draaiende te houden et cetera. Dan moet je wel alles over de game weten en ervaren hebben. En dát mist men daar denk ik. Maar goed, dat is mijn mening hè. Maar buiten jou zou ik geen ander personeelslid van GB weten op te noemen die OSM speelt.

Op de 15 jaar ofzo dat ik osm speel is het in alle geval een constante geweest dat moderators/staff heel snel een suggesties of idee wegschoppen omdat ze het niet per sé nodig vinden (of het topic direct dichtgooien, nog zo'n dooddoener om feedback en betrokkenheid van je klanten de kop in te drukken). Dat is echter de foute ingesteldheid. Zelfs als er een kleine groep gebruikers van een suggestie kan profiteren terwijl het voor alle andere gebruikers geen snars uitmaakt, dan moet je een suggestie doorvoeren. Dat is nu eenmaal gebruiksgemak en klantvriendelijkheid. Ik verwijs daarbij naar je post waarin je zegt: 'Maar op zich het aantal kliks wel waard om te investeren om een goede competitie te vinden toch? Het is ook best een uitzonderlijk scenario'.
    -> Het is inderdaad de investering waard, maar het is overbodig, dom, onlogisch en contraproductief. En zelfs al zou het een 'uitzonderlijk scenario zijn' (bij mij met 1 account toch elke 20-30 dagen, hoeveel tijdverlies moet dit niet geven bij andere users, of bij ALLE users samen??), dan nog is het een uitzonderlijk scenario dat heel eenvoudig te verbeteren is.

Kortom: het zou een logische aanpassing zijn, zonder wijziging voor degene die graag 15 jaar lang dezelfde grote 5 competities willen spelen, en het zou een enorme verbetering zijn voor de logisch denkende mens. Lijkt me geen twijfelgeval dus 😉

0
  • Harry PoonH Offline
    Harry PoonH Offline
    Harry Poon

@jerdefox_nl Eens. Ik ga kijken of we dit kunnen fixen in de website. Want dat is de volgende uitdaging, hier tijd voor vrijmaken 😄

1 Reply Last reply
    0
  • Davemx_NLD Offline
    Davemx_NLD Offline
    Davemx_NL
    wrote on last edited by

dit zou echt idd zoveel schelen, word ook echt gek van dat helemaal terug keren naar het begin scherm, soms heb ik zelfs een dag geen eens een team op me HA door dit gedoe.

maar ik zal namens GB spreken nu:

Dit heeft geen prio en staat op de agenda 💯

Winners never quit, Quitters never win

1
  • Harry PoonH Offline
    Harry PoonH Offline
    Harry Poon
    replied to Davemx_NL on last edited by

@dave-jansen_nl Het is inderdaad niet iets wat met ontzettend hoge prioriteit binnen komt stormen. Zeker als je het vergelijkt met iets als Crews.

Davemx_NLD 1 Reply Last reply
    0
  • Davemx_NLD Offline
    Davemx_NLD Offline
    Davemx_NL

@harry-poon said in Club kiezen veel kliks:

@dave-jansen_nl Het is inderdaad niet iets wat met ontzettend hoge prioriteit binnen komt stormen. Zeker als je het vergelijkt met iets als Crews.

ja weet ik, zit ook een beetje te stangen hoor.
    dit horen we steevast als antwoord vandaar hahaha

uiteindelijk zal het wel goed komen toch 😜

Winners never quit, Quitters never win

1 Reply Last reply
    0
  • jerdefox_NLJ Offline
    jerdefox_NLJ Offline
    jerdefox_NL Dutch Users
    wrote on last edited by

Hmjah, het zou toch een quick-win kunnen zijn: een kleine aanpassing (linkje aanpassen en desnoods een toevoegen) die snel gevoeld wordt door de gebruikers. Zo zijn er nog vele quick wins te vinden op OSM. Als daar telkens enkele hoop van uitgevoerd worden, zouden managers minder geïrriteerd worden en zou het allemaal een stukje vlotter lopen...

Ik hoop vreoger dan later in alle geval 🙂

Silvester J_NLS 1 Reply Last reply
    0
  • maricja_NLM Offline
    maricja_NLM Offline
    maricja_NL
    wrote on last edited by

Momenteel ben ik bezig om mijn wereldkaart vol te spelen. Dan zoek ik de competities uit en merk ik idd dat het heel irritant is, als ik steeds naar de beginpagina van mn vrije sub geleid word.

Met een terug knop, zou ik ook graag zien dat ik slechts mn laatste stap terug genomen zie worden.
    Hoop ook dat het er snel komt. Zoekt toch een stukje fijner. 😉

Shine like the way you do

NL Staff Support ~~ OSM Volunteer

De Boterbloemen_NLD 1 Reply Last reply
    1
  • De Boterbloemen_NLD Offline
    De Boterbloemen_NLD Offline
    De Boterbloemen_NL
    replied to maricja_NL on last edited by

@maricja_nl said in Club kiezen veel kliks:

Momenteel ben ik bezig om mijn wereldkaart vol te spelen. Dan zoek ik de competities uit en merk ik idd dat het heel irritant is, als ik steeds naar de beginpagina van mn vrije sub geleid word.

Met een terug knop, zou ik ook graag zien dat ik slechts mn laatste stap terug genomen zie worden.
    Hoop ook dat het er snel komt. Zoekt toch een stukje fijner. 😉

Ik sluit me hier volledig bij aan, had het laasts ook weer, dus zou een goede verbetering zijn!

'Het zijn alleen oppervlakkige mensen die niet beoordelen op uiterlijk' - Oscar Wilde

1 Reply Last reply
    0

• 1
  • 2
  • Login

• Login or register to search.
  • First post
    Last post
0
  • Categories
  • Recent
  • Tags