Discussietopic Open Nederlandse Kampioenschappen (ONK)
-
Het is misschien al aangegeven maar er zit in de selectie wel een gigantisch verschil qua niveau. 90+ qua aanvallers, keepers en dan 70/80+ middenveld maar de verdediging 60+.... Is daar een volgende keer niet iets aan te doen?
-
@crimsontide_nl Dat is al bij de staff bekend en in behandeling genomen
-
Ik vind het wel lekker fris dat het eens een beetje omgegooid is. Moet je eindelijk wat meer out of the box denken.
-
Eerlijk gezegt vind ik het wel leuk zo XD alleen ben het zeker eens met Dave Jansen want dan pas kan je echt zien wie de beste manager is
-
@vinnievuik_nl Heel die scheids boeit me dan nog geeneens, maar terwijl je al moet zoeken naar tactieken 2x uit moeten beginnen bij gelijke teams, en doelstellingen die zo hoog gezet zijn, is gelijk funest voor het moraal. Qua programmering moet dat toch eenvoudig aan te passen zijn zou je toch zeggen...
-
Heren... een uitdaging moet je niet uit de weg gaan!
-
@dave-jansen_nl Zeker wel! Het is een toernooi voor de community dus input daarvoor zou ik zeer aanmoedigen. Beetje karig van mijn kant om dat niet vantevoren te doen. Volgende editie kunnen we allemaal samen bepalen hoe we de teams samenstellen, no problemo!
-
Tis ook nooit goed hè
-
Ik ben blij dat de KL en de CC ook weer beginnen want het NK is wat mij betreft in aanzien gedaald. Geen gelijke condities creëeren betekent natuurlijk altijd dat bepaalde mensen hier voordeel van ondervinden en anderen juist nadeel. Hoe kun je op deze manier dan een rechtmatige winnaar uit vinden?
Ik hoop echt dat de halve finale en de finale rechtgetrokken worden qua teams en doelstellingen.
-
@rubber890_nl Maar waarom zou iemand hier een nadeel of een voordeel in hebben? Omdat ze vanuit hun crew geen 334 of 424 klaar hebben liggen? Iedereen heeft toch dezelfde soort teams en kan het nu toch zelf uitvogelen.
-
Je zegt het zelf al, mensen die vaker tactieken gebruiken waarin 3 of 4 aanvallers voorkomen hebben hier voordeel aan. Tenminste tegen degene die veel tactieken spelen met 1 of 2 aanvallers.
Doordat het zwaartepunt zo op de aanvallers ligt tov de andere linies moeten bepaalde mensen dingen uitvogelen en andere niet. Niet helemaal fair natuurlijk. Geef dan iedereen 10 spelers van 90 in alle linies, kan iedereen lekker vanalles proberen. -
Ik ben het gewoon eens met @Rubber890_NL. Nu ben ik fan van aanvallende formaties, dus ik kan best uit de voeten met dit team. Maar formaties met 3 verdedigers ben ik niet zo'n held in. Ik heb er wel een paar, maar die zijn niet van het niveau van de formaties met 4 verdedigers. En betere tactieken heb je ook niet zomaar binnen een seizoentje uitgevogeld.
Ik ben voor de halve finale en finale voorstander van meer evenwichtige teams, waarbij het aantal sterke spelers per linie wel beperkt is (zie mijn eerdere post). Op die manier word je net zo goed gepusht om verschillende formaties te spelen, bijvoorbeeld bij vermoeidheid, blessures en schorsingen.
Door DS3 is moraal idd erg snel laag bij een slechte start. Ik moest bijvoorbeeld meteen 3x uit in de eerste 4 wedstrijden, en nog tegen een paar sterke, ervaren managers ook. 5 punten gehaald uit die potten (lijkt me niet heel beroerd), maar wel direct moraal in het geel bij de bankzitters. Ik knok me er wel weer uit maar DS5 of 6 voor iedereen lijkt me beter.
Verder tof concept. Ook heel leuk om te zien dat er veel onbekende managers zijn met sterke tactieken. Hopelijk zorgt dit toernooi voor nieuwe aanwas bij de crews.
-
@rubber890_nl said in Discussietopic Open Nederlandse Kampioenschappen (ONK):
Je zegt het zelf al, mensen die vaker tactieken gebruiken waarin 3 of 4 aanvallers voorkomen hebben hier voordeel aan. Tenminste tegen degene die veel tactieken spelen met 1 of 2 aanvallers.
Doordat het zwaartepunt zo op de aanvallers ligt tov de andere linies moeten bepaalde mensen dingen uitvogelen en andere niet. Niet helemaal fair natuurlijk. Geef dan iedereen 10 spelers van 90 in alle linies, kan iedereen lekker vanalles proberen.Met 10 spelers van 90 kun je gewoon 1 tactiek instellen, en heb je nooit problemen met fitheid, blessures en dergelijke. Dan wordt het wel erg suf. De beste manager heeft in mijn ogen meerdere formaties, doet aan goed fitheidsmanagement enz. Dus een 'smalle basis' en een 'zwakke bank' vind ik wel cool aan deze teams. Alleen de onbalans tussen de linies is jammer.
-
@vinnievuik_nl said in Discussietopic Open Nederlandse Kampioenschappen (ONK):
@rubber890_nl said in Discussietopic Open Nederlandse Kampioenschappen (ONK):
Doordat het zwaartepunt zo op de aanvallers ligt tov de andere linies moeten bepaalde mensen dingen uitvogelen en andere niet. Niet helemaal fair natuurlijk. Geef dan iedereen 10 spelers van 90 in alle linies, kan iedereen lekker vanalles proberen.Met 10 spelers van 90 kun je gewoon 1 tactiek instellen, en heb je nooit problemen met fitheid, blessures en dergelijke. Dan wordt het wel erg suf. De beste manager heeft in mijn ogen meerdere formaties, doet aan goed fitheidsmanagement enz. Dus een 'smalle basis' en een 'zwakke bank' vind ik wel cool aan deze teams. Alleen de onbalans tussen de linies is jammer.
De balans is inderdaad scheef. Maar ik denk dat eigenlijk niemand de voorkeur heeft voor een tactiek met 4 aanvallers. Over het algemeen wordt simpelweg het meest 433 of 451/4231 gespeeld en ik heb nog nooit echt iemand gezien met 4 aanvallers. Dat is toch juist het leuke van het spel. Een keer wat anders. Niet aan het begin van het seizoen die dooie lijst van tactieken doornemen die je altijd gebruikt. Zo kom je uiteindelijk weer eens op nieuwe ontdekkingen. Ik merk dat ik nu een redelijk goede 334 heb, ook al hebben we maar een paar wedstrijden gespeeld.
Ik stel voor, volgende keer een competitie met verdedigers van 90 + en aanvallers van 60 + xd
-
Ook kut dat oefenwedstrijden aan staan. Ene nummer 4, Roland, heeft al een sick team dat stukken meer waard is dan ik. Ik heb serieus nog geen 100 bosscoins omdat mijn broertje, toen ik bij hem in de competitie zat, het niet kon hebben dan ik eerste stond. Toen heeft hij allemaal spelers gekocht van zijn team en meer dan 1000 bosscoins opgemaakt en vervolgens ontslag genomen. Uithuilen en opnieuw beginnen. Compensatie na een seizoen spelen is ook ruk.
-
@tomruitenbeek_nl Juist niet kut, met zulke teams waarbij je wordt gedwongen tot improviseren is het alleen maar handig om dingen uit te kunnen proberen. (Niet dat dat me goed afgaat, maar toch.)
-
Succes met jullie 334 tactieken haha. Als je daarmee het NK kan winnen, ben je een held!
-
@vinnievuik_nl heb je gelijk in dat zoveel dezelfde spelers van 90 suf is. Noemde het meer als voorbeeld zodat je zelf je eigen tactieken kan kiezen. Een smalle selectie is dan veel leuker want dan ben je echt aan het managen met fitheid, verschillende formaties etc.
-
@meneer-speksnijder_nl wat betreft het uitproberen van tactieken heb je gelijk. Ik bedoel meer dat er dan veel makkelijker spelers getraind kunnen worden, maar als ik genoeg bosscoins had maakte ik hier ook wel gebruik van
-
@tomruitenbeek_nl Ook dat valt wel mee, na 5 potjes is de vooruitgang er wel vanaf. Dan gaan ze nog maar met 2%. Misschien dat het dus 1 punt vooruitgang oplevert op 2 dagen.