Voetbal: De Nederlandse competities
-
Ajax uit altijd t zelfde. Vaak genoeg gevaarlijk eruit komen maar de eindpass verneuken waardoor je niet de punten steelt.
Bacuna ontsnapt aan rood, al is t eerder knulligheid dan vies
-
@Suiz-Luárez_NL gewoon terecht verloren. Penals zijn makkelijk ja maar dat is t altijd bij de top 3 uit. Blame het de ploeg eerder. Counters zat gehad waar ze te slordig mee omgingen om te stelen
-
@jeffreyelzinga_NL said in Eredivisie 2016/2017:
. Penals zijn makkelijk ja maar dat is t altijd bij de top 3 uit.
Zoiets roepen is nog makkelijker...
Ajax heeft de afgelopen 5 jaar thuis evenveel strafschoppen gekregen als Groningen.
http://sportnieuws.nl/voetbal/binnenland/opvallende-conclusie-strafschoppenonderzoek-eredivisie -
@Bartje-Bergkamp_NL Ik herken het idd ook niet echt dat wij ze zo vaak gelukkig mee zouden krijgen thuis. Het is meer dat mensen het zich lang heugen als het Ajax overkomt, zoals met Makkellie. Als je echt een opsomming wilt gaan maken vindt je er wel een aantal, maar die vind ik ook wel als ik alle samenvattingen van Utrecht of Heerenveen terug ga kijken.
Het aantal uit die bron zegt natuurlijk niks over de vraag of ze terecht zijn, maar je zou Ajax puur statistisch gezien bovenaan verwachten bij meeste penalties voor minste tegen vanwege het balbezit. Dan is het toch wel opmerlijk dat we in beiden gevallen min of meer middenmoot zijn.
-
Ik merk wel regelmatig een thuisvoordeel in de wat kleinere momenten door de wedstrijd heen maar heb niet echt het idee dat dat een top 3 ding is. Zo wordt het ons uit bij een AZ of Heerenveen ook vaak niet bepaald makkelijker gemaakt.
-
Gruwelijke speler dit. Vind hem nog leuker qua style dan Nouri.
-
@Bartje-Bergkamp_NL said in Eredivisie 2016/2017:
@jeffreyelzinga_NL said in Eredivisie 2016/2017:
. Penals zijn makkelijk ja maar dat is t altijd bij de top 3 uit.
Zoiets roepen is nog makkelijker...
Ajax heeft de afgelopen 5 jaar thuis evenveel strafschoppen gekregen als Groningen.
http://sportnieuws.nl/voetbal/binnenland/opvallende-conclusie-strafschoppenonderzoek-eredivisieBegrijpend lezen is lastig he.
Ajax krijgt ze makkelijker. Niet vaker.
Vasthouden in de 16 levert je zelden een penal op ook al is t terecht. Dit is niet de eerste keer dat ik hem in de arena gegeven zie worden.Je hebt in nederland 2 type scheidsrechters. De broekpoepers en de machos. De een doet alles voor de topclub zoals gozobuyuk nijhuis wiedemeijer. De ander doet alles om te laten zien geen druk te kennen en omgekeerd foutjes te maken zoals higler en kamphuis.
Feit is dat de afgelopen 5 jaar tijdens ajax groningen beslissende fases in voordeel waren van ajax. Nu de penal. 2 jaar terug maakt ajax overtreding waar groningen stopt met voetballen maar scheids niet fluit. Zo zijn er meer.
Komen ze hier is het gelijk een andere pot van de scheids. Vaak neutraal soms wat foutjes. En dat verschil dat is gewoon niet logisch
Je argument gelijk aantal penals kan ik niks mee. Want in dat onderzoekje van je zit 1 seizoen waar we zowat elke week een penal versierde met tadic en matavz on fire.
Scheids mee hebben is btw meer dan penals. Wat dacht je van t jaar dar roda jc degradeerde waar roda en groningen samen meer geseponeerde rode kaarten hadden dan 20 jaar top 3?
-
@bringdaruckus_NL Meesterplusser deze
-
Jammer dat je geen specifieke stukjes tekst meer kan quoten. Was Jeffrey's alinea's anders graag 1 voor 1 afgegaan. Miss doe ik het straks alsnog wel
-
@SIRclitjeslikker_NL Inderdaad dat wordt altijd geroepen, maar als je elke wedstrijd 80 minuten lang in de aanval bent en constant in en rond de 16 speelt heb je natuurlijk ook meer kans op een penalty dan wanneer je 3x in een wedstrijd een counter plaatst.
-
@hap-slik-weg_NL
gewoon op straat gescout ook. Deden ze bij mijn club ook weleens. Leuk dat Ajax dat nu ook doet. Is weer eens wat anders dan die spelers van de Graafschap -
@bringdaruckus_NL Naja als je al die filmpjes van Souf ziet en dan de voetballers die er tegenwoordig rondlopen hier, snap ik wel waarom hij er altijd zo op loopt te hameren dan men vaker op straat moet voetballen.
-
PSV toch lachwekkend
-
@Suiz-Luárez_NL oke. Ik pak meneer nijhuis heb je me paar x over gehoord dit jaar toch? Waar is de gele kaart voor kuyt voor doorspelen na fluit?
Balbezit klopt. Weetje wat ook klopt? Dat doordat je zover vooruit staat sneller de provesionele overtreding maakt. Bewust de tegenstoot eruit halen. Dit is volgens de regels ten alle tijden geel.
Het feit dat ajax vrijwel enkel en alleen dit soort overtredingen maakt maar nooit een kaart pakt is scheef? En ik wil best voor je een maand lang alle belangrijke details van iedere week 5 eredivisie duels geven gecombineerd met regels van de knvb. Maar ik weet zeker dat als ik de stelling echt hard zou maken dat je nog je neus laat bloeden.
Het is btw niet alleen in nederland. Overal ter wereld worden de groten voor getrokken. Hoeveel fellaini en costa bijv mogen ten opzichte van de rest. En dat is niet alleen bij de offensieve ploegen.
Je onderschat financiële belangen
-
Pff wat doet Ajax het altijd slecht in de Champions League, we kunnen beter PSV sturen
-
@hap-slik-weg_NL
klopt, al moet je bij dit soort types gwn ieder balcontact coachen. Ik weet dat sommige coaches vinden dat je kinderen hun eigen keuzes moet laten maken maar persoonlijk vind ik dat niks. Dan krijg je voornamelijk types Klaassen die voornamelijk het spelletje het goed kunnen lezen maar vervolgens te beperkt zijn om het uit te voeren. -
@Suiz-Luárez_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Pff wat doet Ajax het altijd slecht in de Champions League, we kunnen beter PSV sturen
-
@Suiz-Luárez_NL Zo zie je maar weer, ze loten eens redelijk zwaar en het gaat totaal mis.
-
@hap-slik-weg_NL Ja een keer niet de nummer 5 van Engeland en de nummer 8 van Duitsland
-
Nouja, ze zouden met haast elke mogelijke loting kansloos zijn voor CL, knock-out als pot 3 team. Het belangrijkste is gewoon dat je een pot 4 team pakt dat je kan hebben zodat je iig overwintert. Zo bezien heeft de loting wel redelijk meegezeten, maar PSV kwam gewoon tekort.
Iedereen riep hier ook jaren dat Ajax meer punten pakte voor NL omdat ze er een paar gratis kregen als CL deelnemer. Ik heb daar altijd om gelachen. De vergelijking tussen de poules van Ajax/PSV is wel een mooi nieuw voorbeeld. Deze poule was echt een goudmijntje voor ons. Als we die kans vorig jaar met molde/celtic ook hadden aangegrepen hadden we zo in pot 2 CL terecht kunnen komen. PSV zat al aan de rand van pot 4 en zal daar nu invallen wss.