Rode kaarten
-
In het OSM spel komt veel vaker voor dat een speler direct rood krijgt dan rood na twee keer geel. In de praktijk van alle internationale competities is het echter andersom. Kan de Engine hier niet op aangepast worden?
-
Omtrent rode kaarten kan er nog zoveel gebeuren binnen OSM. Het is gewoon zo als je er een krijgt je bijna meteen verloren hebt. Bijvoorbeeld wanneer er een verdediger een rode kaart speelt, zou je normaal gesproken een aanvaller eruit halen en een verdediger erin brengen. Maar dat gebeurd hier ook niet. Als ik bijvoorbeeld wel eens 343 speel en een verdediger krijgt rood, ben je echt de lul.
Over jouw suggestie, klopt, realistisch gezien is dat inderdaad zo. Maar denk dat dat, omtrent rode kaarten, niet het grootste probleem is. Als je OSM met de realiteit gaat vergelijken, zijn er nog zoveel dingen die niet kloppen.
-
@peter-gijben_nl42 Ik moet zeggen dat ik wel eens tegen kom dat een speler van mij eraf moet na 2x keer geel. Maar heel veel kom ik het niet tegen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of meer managers dit ook ervaren.
-
@tomruitenbeek_nl Ik kan het eens vragen bij GB of dit mogelijk gaat worden. Net wat je zegt, wanneer je 343 speelt ben je nogal "screwed" als een verdediger rood pakt.
Maar als OSM alles volgens de realiteit zou moeten voeren, dan wordt het spelletje wel heel ingewikkeld en vraagt het meer energie. Dan zou je bijv. spelers tijdens de wedstrijden moeten gaan coachen nav de stand, constateringen of andere situaties, zoals Football Manager. Er zijn zat spelers die het spel spelen, juist omdat het niet veel moeite kost, danwel hoeft te kosten.
-
@maricja_nl Precies, OSM is ook niet te vergelijken met FM wat veel mensen proberen. OSM is veel eenvoudiger en zo moet het blijven. Maar dat wat ik zei van een rode kaart bij een verdediger en vervolgens niet wisselen, zou nog wel eens nuttig zijn.
-
@peter-gijben_nl42 said in Rode kaarten:
In het OSM spel komt veel vaker voor dat een speler direct rood krijgt dan rood na twee keer geel. In de praktijk van alle internationale competities is het echter andersom. Kan de Engine hier niet op aangepast worden?
Eigenlijk krijg ik zelden direct rood, pas 2x gehad dit seizoen en eentje was echt onzin. 9 wedstrijden voor spugen naar een scheidsrechter. Die gast is toch niet van suiker gemaakt, of wel? Los daarvan, twee keer geel zie ik ook niet echt vaak. Ik zie inderdaad wel vaker direct rood, als ik erover nadenk. Persoonlijk heb ik liever 2x geel, want dan is het maar 1 wedstrijd schorsing. Misschien dat de engine iets meer aangepast kan worden, want 2x geel is realistischer op lange termijn (met oog op competities). Een verbetering in de kaarten-trekkerij balans dus.
-
@tomruitenbeek_nl Oh dit is al meerdere keren voorgesteld, ik zou het persoonlijk ook echt een toevoeging vinden. Maar vraag me af of GB dat wil inbouwen. De technische haalbaarheid lijkt me toch geen probleem.
-
Nu je het inderdaad zegt heb ik de afgelopen paar seizoenen alleen maar directe rode kaarten ontvangen. Het gebeurt eigenlijk alleen als mijn speelstijl niet wordt opgeslagen waardoor ik bij een normale scheidsrechter agressief speel en dan een rode kaart krijg, of bij een normale scheidsrechter met een normale speelstijl en dan ongelukkig rood krijg.
Het zou inderdaad leuk zijn als dit geimplementeerd kan worden, zodat er wat meer variatie komt qua rode kaarten die ontvangen worden
-
Het krijgen van een rode kaart in een wedstrijd berust voor mijn gevoel enkel op kansberekening en niet op logica. Wat de scheidsrechter vindt van een agressieve speelstijl lijkt er niet toe te doen. Alleen het uitdelen van gele kaarten gaat wel via de strengheid van de scheidsrechter.
Heb je 25 wedstrijden op rij geen rode kaart gehad? Dan kan je je geld erop zetten dat die rode kaart er snel aan gaat komen. Eens per seizoen (standaard naar mijn mening) krijg je een rode kaart, wat niet gebonden is aan je speelstijl.
-
@koning-phillip_nl True.
Ik heb al in totaal 2 kampioenschappen verspilt vanwege het feit dat ik een (onterechte) rode kaart kreeg, waardoor ik net 1 á 2 puntjes tekort kwam.Overigen gebeurt het bij mij vaker dat mijn aanpassingen qua tackelen niet goed worden opgeslagen waardoor ik opeens agressief speel bij een normale / harde scheidsrechter, waardoor ik dus een rode kaart krijg
-
Maar in principe hoort pech wel bij het spel en we zouden er wat genuanceerder naar moeten kijken. T kan een keertje gebeuren dat je verliest door een rode kaart... het leven gaat gewoon door.
-
@the-master-of-dank-memes_nl Dat opslaan vind ik vreemd. Als het goed is blijven de laatste instellingen staan. Ik zal eens nagaan of hier een bug in zit.
-
@maricja_nl said in Rode kaarten:
@the-master-of-dank-memes_nl Dat opslaan vind ik vreemd. Als het goed is blijven de laatste instellingen staan. Ik zal eens nagaan of hier een bug in zit.
Had er zelf met de simulatie van zaterdagavond ook last van! Mijn tacktieken die ik had aangepast bleven niet staan.....
-
@koning-phillip_nl Klopt. En in het echt is dat ook niet anders. Neemt niet weg dat het vervelend is, maar het kan gebeuren. Je speelstijl aanpassen op de scheids is dat een advies wat ik mee kan geven, maar is nooit een garantie dat je geen rood zal krijgen.
Waar ik alleen in dit topic benieuwd naar ben, is of het inderdaad voorkomt dat men vaker ineens rood pakt dan 2x geel.
-
@de-boterbloemen_nl Thanks voor het laten weten. Ik heb een vraag neergelegd of het hier om een bug gaat of dat er iets anders niet goed zit. Hopelijk is het snel opgelost. Dit is erg vervelend voor de wedstrijden.
-
Even aangaande het niet opslaan van de instellingen: Als er even een hapering is in de internetverbinding, dan worden de gegevens niet opgeslagen naar de server. Als je dit dan niet op tijd door hebt, speel je de wedstrijd met de verkeerde instellingen.
Op dit moment zal hier geen bug in zitten vermoed ik zo. Anders hadden we hier inmiddels wel meer meldingen over ontvangen. Al zou je voor de zekerheid een fullscreen screenshot (je managernaam en datum/tijd dienen zichtbaar te zijn in de screenshot) kunnen maken van je tactiek vlak voor de simulatie. Als dan na de simulatie de tactiek verkeerd staat, kan je hier ook weer een fullscreen screenshot van maken. Daarna kan je dan een topic op het Hulp forum aanmaken. Met die screenshots kunnen we het dan doorgeven aan Gamebasics en kunnen zij checken of er niet toevallig toch een bug inzit.
-
@the-master-of-dank-memes_nl said in Rode kaarten:
@koning-phillip_nl True.
Ik heb al in totaal 2 kampioenschappen verspilt vanwege het feit dat ik een (onterechte) rode kaart kreeg, waardoor ik net 1 á 2 puntjes tekort kwam.Overigen gebeurt het bij mij vaker dat mijn aanpassingen qua tackelen niet goed worden opgeslagen waardoor ik opeens agressief speel bij een normale / harde scheidsrechter, waardoor ik dus een rode kaart krijg
Niet te snel wegklikken..?
-
@tomruitenbeek_nl Wie weet is dat het wel. De laatste tijd heb ik er niet geweldig veel last van, vooral omdat ik soms vergeet mijn speelstijl aan te passen, waardoor hij op voorzichtig blijft staan, waardoor ik sowieso geen kaarten ontvang
-
@the-master-of-dank-memes_nl Tactiek wordt automatisch opgeslagen maar als je internet traag is en je klikt hem te snel weg is het vaak niet opgeslagen... Soms ook last van. Dus gewoon even geduld hebben met doorklikken of dubbelchecken voortaan
-
@tomruitenbeek_nl Tja, geduld is een schone zaak, nietwaar?