CrewCup: Algemene Discussietopic
-
Ik ben van mening dat een hoofdcrew en een talentencrew niet in dezelfde competitie mogen zitten en dat een talentencrew ook niet de hoofdcrew in een competitie mag houden. Daarnaast zouden talentencrews best boven de hoofdcrew uit mogen stijgen als je het mij vraagt.
In het geval van GG zou in mijn ogen GG2 dus kunnen promoveren en GG1 degradeert dan gewoon. In principe dus de gewone promotie/degradatie toepassen. Als volgens seizoen dan blijkt dat GG2 zich handhaaft en GG1 promoveert, dan moet de directie van GG bepalen welke van de 2 Crews het hoogste speelt, de andere crew moet dan degraderen. Maar het kan net zo goed zijn dat aan het einde van het komende seizoen de rollen weer omgedraaid zijn.
Op deze manier wordt het voor een talentencrew interessant om hun best te blijven doen en hun plek te verdienen. Anders ga je krijgen dat halverwege de competitie een talentencrew stopt met presteren omdat de hoofdcrew het niet lukt.
-
Na overleg tussen verschillende crews en beheerders is er een besluit gekomen.
Besluit over de CC die start op 23 mei 2023
Golden Glory 1 blijft in de Champions League.
Golden Glory 2 blijft in de Europa League.Hierin werd de regel toegepast: Een talentencrew kan nooit hoger spelen dan een hoofdcrew. Dan neemt de hoofdcrew de plaats in van de talentencrew en vica versa.
Situatie:
CC CL:
Imperium
Looking For Silverware
The Fifth Element
Golden Glory 2CC EL:
Kanarifuglene
Voetbal Maffia
Road2glory
Golden Glory 1Door de regel toe te passen (talentencrew kan niet hoger spelen dan de hoofdcrew + hoofdcrew neemt de plaats in van talentencrew) wisselen Golden Glory 1 en Golden Glory 2 van plaats.
Situatie na toepassing regels:
CC CL:
Imperium
Looking For Silverware
The Fifth Element
Golden Glory 1CC EL:
Kanarifuglene
Voetbal Maffia
Road 2 Glory
Golden Glory 2Deze indeling zal gebruikt worden voor de komende CC en zal niet meer gewijzigd worden.
Wijziging regels
-
Een talentencrew/zustercrew/2e crew krijgt vanaf nu de mogelijkheid om in een hogere divisie te spelen dan de hoofdcrew.
-
Indien een talentencrew naar een hogere divisie gaat dan de hoofdcrew, dan mag de talenten geen spelers opstellen die in de vorige 2 edities gespeeld hebben voor de hoofdcrew.
-
Hoofd en talenten/zuster/2e crew kunnen nooit in dezelfde divisie spelen. Indien dit toch dreigt te gebeuren, dan zal de talenten/zuster/2e crew automatisch degraderen naar een lagere divisie.
Over puntje 3 kan er nog discussie ontstaan.
- We laten beide crews zelf beslissen wie er degradeert of
- De talentencrew/zuster/2e crew zal altijd degraderen, ongeacht welke plaats ze eindigen.
-
-
@wooper_NL said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
Hoofd en talenten/zuster/2e crew kunnen nooit in dezelfde divisie spelen. Indien dit toch dreigt te gebeuren, dan zal de talenten/zuster/2e crew automatisch degraderen naar een lagere divisie.
Naar mijn mening zouden twee zusterteams in dezelfde divisie moeten kunnen spelen zolang er onderling geen spelers worden uitgewisseld. want dan zou het oneerlijk zijn tegenover hen.
Ik denk niet dat iemand dat zou durven als er fraude wordt geconstateerd en hier zware straffen worden opgelegd. Ook, naar mijn persoonlijke mening, zou de grootste motivatie van een academieteamspeler moeten zijn om te bewijzen dat hij beter kan zijn dan de spelers die in het hoofdteam spelen.
-
@MangetsuNL_NL Begrijp ik Orcun maar ik bekijk alle situaties. Wedstrijden kunnen makkelijk gemanipuleerd worden.
Als dit toevallig gebeurt in een beslissende wedstrijd, met opzet of niet, dan is er opnieuw discussie zonder dat er sluitend bewijs is. Dit wil ik namelijk ook vermijden.
-
Wat een belachelijke keuze zeg, ik weet niet of wij van Rise Up nog wel mee moeten spelen met een fraudetoernooi.
Stel dat PSV degradeert en Jong PSV kampioen is geworden vinden jullie dus dat Jong PSV gewoon PSV wordt en vice versa, kortom er verandert per saldo dus niks.
Bovendien kunnen wij dan Rise Up 1 t/m 50 maken en elk seizoen veranderen welke crew de hoofdcrew wordt en zo promoveren.
Ongekend dat je competitiereglementen aan het einde van een seizoen voor het net afgelopen seizoen nog gaat aanpassen. Daar kan niemand mee akkoord gaan vind ik en als mijn crewleden de volgende crew cup boycotten begrijp ik dat volkomen.
-
@YouTube_NL said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
Volgens de regels horen GG1 en GG2 te degraderen, dit is nou eenmaal het risico voor een talentencrew en dat moet voor GG bekend zijn. Het is een keuze om dit risico te nemen waarbij je het voordeel hebt om je beste spelers uit de talentencrew mee te laten doen met het eerste team. Anders ga je dus talentencrews extra belonen. Bovendien kan je geen competitieregels midden in een seizoen aanpassen. Dat is hetzelfde als de KNVB nu opeens zegt dat er ploegen degraderen uit de KKD...
Dit en niks anders zo moeilijk is het toch niet lijkt mij
-
Ik volg gewoon de regel die er nu is. Er is geen enkele regel aangepast die invloed heeft op het besluit.
De nieuwe regels gaan pas in van zodra de nieuwe crew cup start.
-
@wooper_NL said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
Na overleg tussen verschillende crews en beheerders is er een besluit gekomen.
Besluit over de CC die start op 23 mei 2023
Golden Glory 1 blijft in de Champions League.
Golden Glory 2 blijft in de Europa League.Hierin werd de regel toegepast: Een talentencrew kan nooit hoger spelen dan een hoofdcrew. Dan neemt de hoofdcrew de plaats in van de talentencrew en vica versa.
Situatie:
CC CL:
Imperium
Looking For Silverware
The Fifth Element
Golden Glory 2CC EL:
Kanarifuglene
Voetbal Maffia
Road2glory
Golden Glory 1Door de regel toe te passen (talentencrew kan niet hoger spelen dan de hoofdcrew + hoofdcrew neemt de plaats in van talentencrew) wisselen Golden Glory 1 en Golden Glory 2 van plaats.
Situatie na toepassing regels:
CC CL:
Imperium
Looking For Silverware
The Fifth Element
Golden Glory 1CC EL:
Kanarifuglene
Voetbal Maffia
Road 2 Glory
Golden Glory 2Deze indeling zal gebruikt worden voor de komende CC en zal niet meer gewijzigd worden.
Wijziging regels
-
Een talentencrew/zustercrew/2e crew krijgt vanaf nu de mogelijkheid om in een hogere divisie te spelen dan de hoofdcrew.
-
Indien een talentencrew naar een hogere divisie gaat dan de hoofdcrew, dan mag de talenten geen spelers opstellen die in de vorige 2 edities gespeeld hebben voor de hoofdcrew.
-
- We laten beide crews zelf beslissen wie er degradeert of
- De talentencrew/zuster/2e crew zal altijd degraderen, ongeacht welke plaats ze eindigen.
Regel 1 gaat helemaal nergens over wat een belachelijke keuze dit wauw, echt belachelijk dit zie je het al voor je Jong Ajax in de eredivisie en Ajax in de KKD hahahhahaha.
Word steeds gekker hier wat een aanfluiting is dit zeg maar goed doe lekker gek
-
-
Graag refereer ik naar de regels die op het forum terug te vinden zijn:
Vervolgens refereer ik ook graag naar een post van een klein jaar geleden:
Beide teksten sluiten naadloos op elkaar aan en denk dan ook dat ze makkelijk te interpreteren zijn:
1: GG2 staat op promotie: ze kunnen onmogelijk naar de CL promoveren gezien GG1 daar speelt. -> Referentie naar het feit dat een talentencrew niet hoger kan spelen dan een hoofdcrew.
2: GG1 staat helaas op degradatie. Dit wilt zeggen dat ze naar de EL moeten. -> Opnieuw een referentie naar het feit dat een talentencrew niet hoger of in dezelfde klasse kan spelen als de hoofdcrew. GG2 zal dus ook een divisie lager moeten spelen.
Jammer voor de knappe prestatie, maar dit is zoals het in de regels geformuleerd staat en waar we aan gestart zijn tijdens de net afgelopen CC. Hier is verder toch weinig interpretatie aan. Je kent de risico's wanneer je aan iets begint.
Vooraleer er mensen wakker schieten wil ik reeds aangeven dat ik dit niet zeg omdat het toevallig goed zou uitkomen voor KØN. Voor mijn part houden we de huidige situatie aan en spelen we de volgende CC met deze indeling. Promotie op eigen kracht afdingen geeft immers veel meer voldoening.
Echter houden we ons dan niet aan de regels zoals ze momenteel zijn en geformuleerd staan. Waarom zijn er dan nog regels?
Het lijkt me dan wel interessant om deze enerzijds uit te breiden en meer duidelijkheid te geven of anderzijds deze aan te passen. En dan wel naar een constructieve aanpassing waar iedereen zich goed bij voelt. En niet zoals nu een aanpassing waar niet alle crews inzage in hebben gekregen.
Ik wil hiermee geen doos van Pandora openen, maar dit moet correct gebeuren, toch?
-
@doodskoppen_NL De regels die Jurgen (Keejos) opgesteld heeft zijn zeker voor interpretatie vatbaar, anders hadden we deze discussie niet.
Ik heb dit ook met Maris besproken en de regel "Een talentencrew kan niet hoger spelen dan een hoofdcrew. Indien dit toch dreigt te gebeuren, neemt de hoofdcrew de plek van de talentencrew en vice versa" is voor interpretatie vatbaar.
In de situatie waarin wij nu zitten dreigt Golden Glory 2 hoger te zullen spelen dan Golden Glory 1. Omdat Golden Glory 2 een talentencrew is , is dit niet mogelijk. Die zin zegt dan dat de hoofdcrew de plaats inneemt van de talentencrew.
-
Ik snap letterlijk niet dat er een discussie kan zijn over het afgelopen seizoen met de daarbij behorende regels. De geldende regels bepalen dat GG1 naar EL moet en GG2 naar de eredivisie.
Ik snap dat dit enorm kut is voor deze crew aangezien ze sportief gezien misschien wel met 2 teams in de CL kunnen spelen (2 seizoenen geleden hielden dezelfde regels dit tegen). Echter is het met de huidige regels niet mogelijk.
De discussie kan daarom vanaf nu alleen maar worden hoe het zou moeten vanaf nu.
-
Het kan toch niet zo zijn dat een crew met een talentencrew nog eens extra wordt bevoordeeld? Bovendien staat het vast dat GG1 degradeert en GG2 ook. Dit staat vast in het competitiereglement welke voor afgelopen seizoen gold.
Het is toch ook niet zo dat wanneer de Eredivisie is afgelopen er met terugwerkende kracht wordt bepaald dat er geen degradatie plaatsvindt o.i.d.?
-
@doodskoppen_NL Helemaal eens Glenn.
Dit is de 'ter interpretatie' zin, "Een talentencrew kan niet hoger spelen dan een hoofdcrew. Indien dat toch dreigt te gebeuren, neemt de hoofdcrew de plek in van de talentencrew en vice versa."
Die moet er gewoon uit, en dan zijn de regels volgens mij kraakhelder. Dat je dat nu dit seizoen zo laat, kan ik me enigszins in vinden. Ze promoveren en degraderen en wisselen van plaats, dat is dan zo, je kunt de regels zo interpreteren dus laten we dat dan ook gewoon doen. Maar daarna de zin weghalen maakt dat het voortaan direct duidelijk is. Wanneer hoofdcrew degradeert naar een divisie waar de talentencrew in zit, volgt automatische degradatie ongeacht de prestatie, helemaal helder.
-
Deze regel is 2 uur geleden in het leven geroepen
-
@Appeldoorntje_NL die regel staat er al 6 jaar
-
Die ene regel kan voor verschillende interpretaties zorgen. Maar andere regels zorgen in mijn ogen voor een glasheldere uitslag waarin er gewoon geen alternatieven beschikbaar zijn. Het was eigenlijk van start al onmogelijk dat GG2 kan uitkomen in de CL. Daarom kan de hoofdcrew ook - in dit geval - nooit de plaats innemen van de talentencrew.
Laten we naast deze regels ook de logica zegevieren. Het voorbeeld werd hier al aangehaald: Jong Ajax gaat ook geen divisie hoger gaan spelen dan Ajax wanneer dit daar zou voorvallen.
Het is ergens jammer dat er heel veel zaken voor interpretatie genomen worden terwijl we er toch gewoon 1 op 1 de regels - gecombineerd met een gezonde dosis boerenverstand - naast kunnen leggen?
Maar goed, meningen verschillen en dat mag ook! Zoals ik al zei laten we het beter zoals het nu is. Maar het zou fijn zijn als de grote meerderheid hier achterstaat. En dat gevoel heb ik niet.
Met de nieuwe regels heb ik hetzelfde gevoel om eerlijk te zijn.
We moeten dit niet groter maken dan het is, maar we kunnen gerust in discussie gaan gezien er toch wat verschillende meningen rondgaan over dit topic.
-
Ik heb beslist om een poll te starten in de event app om het democratisch te laten aflopen.
Iedere crew beheerder zal ook een pm krijgen.
Bespreek het in de crew. Deadline is vrijdagNogmaals, de regels zijn voor interpretatie vatbaar.
-
@Appeldoorntje_NL said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
Ik snap letterlijk niet dat er een discussie kan zijn over het afgelopen seizoen met de daarbij behorende regels. De geldende regels bepalen dat GG1 naar EL moet en GG2 naar de eredivisie.
Ik snap dat dit enorm kut is voor deze crew aangezien ze sportief gezien misschien wel met 2 teams in de CL kunnen spelen (2 seizoenen geleden hielden dezelfde regels dit tegen). Echter is het met de huidige regels niet mogelijk.
De discussie kan daarom vanaf nu alleen maar worden hoe het zou moeten vanaf nu.
Dit dus gewoon snap ook niet waarom er een hele discussie moet zijn
-
De meeste regels rondom de Crew Cup bestaan langer dan vandaag.
Als er duidelijke regels zijn rondom promotie en degradatie en bij iedereen bekend zijn moeten die uitgevoerd worden.
De reden met, ja hier staat een zin die anders geïnterpreteerd kan worden die hele alinea's duidelijk regels in twijfel kan trekken. Klopt gewoon niet.
Dus als duidelijk geschreven regels anders geïnterpreteerd kunnen worden in een klein groepje die daar voordeel van heeft. Kan ik met met een klein groepje de tijd wanneer de regels geplaatst zijn anders interpreteren.
-
Dit lokt uit dat iedereen over iedere regel iets anders kan interpreteren. Vervolgens wordt een CC een democratisch event waarbij het meer een politiek spel wordt dan een voetbal spel.