Nieuwe Crewranglijst ???
-
@santheman11_nl said in Nieuwe Crewranglijst ???:
Het is jammer. Ook deze discussie smoort weer in de kiem doordat of Luuk zich hier pas weer over een paar weken laat zien en dan weer dezelfde bovenstaande (onbewezen en onterechte) conclusies noemt, of er wordt weer niets met onze punten gedaan.
Hij heeft de afgelopen week meerdere keren gereageerd man, je kunt ook zeuren om het zeuren.
-
Je mist de plank hier volledig Ap.
Om osm te spelen moet je sowieso betalen. Dus dat is de discussie niet. Met die paar lullige coins die je krijgt na een seizoen kan je net een dropveter kopen dus iedereen betaald ervoor.Het gaat erom dat osm een concept moet neerzetten waarop competatief op kan worden gespeeld binnen een bepaalde grens. Wat genoeg oplevert voor Gamebasics en een bedrag wat reeeel is voor een speler.
-
@appiel_nl *Zeuren om te zeuren.
-
@mikevanderhilst_nl Maar waarom moeten ze dat dan? Ik zou dat ook graag willen hoor, kbedoel ik leef van de waardering van anderen dus elke ranglijst waar ik bovenaan kan staan ga ik voor. Maarja, niet als het te duur wordt. OSM heeft denk ik met het goedkopere vroegere format, genoeg leden verworven, om nu meer te gaan verdienen met een ander verdienmodel.
Ik zie de incentive niet voor OSM om een belemmering te zetten op de geldkraan
Termen zoals "genoeg", bestaan niet in het kapitalisme
-
@appiel_nl De plank mis slaan is nog zwak uitgedrukt bij jouw respons. Je gaat nergens inhoudelijk op de materie in en dat vind ik jammer. Zeuren om te zeuren is zo'n dooddoener. Zeuren is ook een rare woordkeuze als je ook gewoon genoeg alternatieven aandraagt.
Geef eens in één woord antwoord op de volgende vraag: Komen bij de huidige opzet de beste crews bovenaan te staan? En als je deze dan met "nee" hebt beantwoord, geef dan graag antwoord op de volgende vraag: Is de kans groot dat in de huidige opzet de crews die bereid zijn veel te spenderen bovenaan komen te staan?
Het enige dat de "genoeg geworven leden" vragen is om de ranglijst zo te krijgen dat deze representatief blijft voor de sterkte van de crews en niet representatief voor de portemonnee. Als daar dan van die rare reacties op komen, zoals: de meeste managers spelen het met die instellingen, dan zakt mijn broek daar van af. Zeg dan gewoon wat jij zegt: we willen cashen en we hebben geen boodschap aan de eerder geworven leden. Maar dat durft GB niet.
Maar goed, ik ga niet verder zeuren om te zeuren. Het is (voor de zoveelste keer) tegen beter weten in...
-
@santheman11_nl Mijn doel was ook om vooral nergens inhoudelijk op in te gaan
Nieuwe of oude lijst interesseert me niet heel veel omdat de invloed die we er op hebben beperkt is. Ik reageerde vooral om de argumentatie van mensen te bekritiseren.
Wat overigens ook weer gezien kan worden als stoken, maargoed, daar maak ik me dan ook weer niet zo druk om
-
Jullie zeggen wel het is allemaal pay to win maar dat geloof ik niet helemaal want het is nog best makkelijk om zonder er geld in te steken in de top 100 van de Duels te komen het probleem is dat je dan wel vanaf het begin Duels hebt moeten spelen.
-
@appiel_nl Ah sorry, my bad. Ik dacht dat hier wat volwassen mensen kwamen die een normale en inhoudelijke discussie willen voeren omdat ze nog begaan zijn met het spelletje. Guess not.
-
@mikevanderhilst_nl Ik vind het jammer dat je dat denkt. Er wordt hier namelijk een paar keer gezegd dat we op basis van de feiten moeten discussieren. Een daarvan is dus dat 95% van de OSM-spelers nooit betaald (en nogmaals voor de duidelijkheid: dat is ook prima).
-
@santheman11_nl Het antwoord is dus: ja, de beste crews komen uiteindelijk bovendrijven. Dat hangt allemaal weer samen met het feit dat een klein % van de OSM-spelers betaalt. Er wordt hier gedaan alsof dat schering en inslag is. Dat is dus gewoon niet zo. Ik weet niet hoe feitelijk er dan dat ik het er neer kan zetten.
Het is ook helemaal geen geheim dat ook OSM gewoon geld moet verdienen. Dat neemt echter niet weg dat wij juist een spel zijn dat dat nog op een normale manier doet: je kan OSM gratis goed spelen, je wordt niet doodgespamd met reclame of links naar de Winkel zoals dat in sommige games wel gebeurt.
-
Betere punten vind ik bijvoorbeeld de Trainingskamp ratio in een Duel. Daar kunnen we best goed naar kijken. Maar ook daar zal uitkomen dat het zeer zeldzaam is dat er 6 Trainingskampen ingezet worden, simpelweg omdat dat best veel Boss Coins kost, en het overgrote meerendeel dus nooit betaalt.
-
@vertrigo_nl Goed punt. Dat is inderdaad iets wat we hoopten te bereiken met dit nieuwe forum. Op dit gebied hebben we echter flinke technische tegenslag gehad waardoor dit nog niet mogelijk is.
-
@memphis-united_nl Zoals ik al eerder zei, goed 2e punt. Wat betreft je 1e punt: is het juist niet goed dat dit in Duels wel uitgebuit kan worden? In het individuele OSM is dit inderdaad iets wat we niet willen, in teamverband is het juist leuk dat je door dit soort samenwerken het verschil kan maken.
-
Komt de MP en ledenrank nu terug in de ledenlijst zoals je legacy ranking hebt... Heeft het binnen halen van managers nog zin voor de legacy ranglijst? Lijkt alsof het afgescheurd is en alle crews blijven staan.
-
@harry-poon In al je antwoorden zeg je precies wat iedereen zo dwars zit. De kans dat iemand 6 tk's in zal zetten is klein, maar gewoon aanwezig. En met 6 tk's win je gewoon meer dan met (een hele acceptabele) 3 of 4 tk's en kom je dus als crew hoger te staan, want je wint normaalgesproken meer met 6 tk's. Dus nee: niet de beste crews komen bovendrijven. De crews die bereid zijn om 6 tk's (op tien potjes(!), maar daar gaan jullie naar "kijken") in te zetten zullen hoger eindigen. Dus als wij met Imperium tegen Goodfellas een duel spelen, dan kunnen wij er een paar duizend extra BC's tegen aan gooien om de battle te winnen en daarmee hoger op de lijst te komen. Dat is dus wat je feitelijk neer kan zetten, maar wat je steeds niet doet.
En 95% betaalt niet. Dat geloof ik gelijk. Maar we voeren juist de discussie over de 5% die wel betaalt, waaronder wij. Het zou dus helpen als je je in de discussie ook beperkt tot de 5% waar wij het over hebben. Die 95% interesseert het namelijk ook niet hoe de crew ranglijst eruit ziet.
En niemand zegt dat jullie geen geld mogen verdienen. Niemand zeg ook dat wij niet willen betalen. Het spammen met reclame, links, etc, is verder ook niet waar we het over hebben. Ook niet dat we het gratis willen spelen. We hebben het hier over de crewranglijst.
-
@furrax_nl Dat klopt, die lijst is een screenshot van de laatste Ranking, die wordt niet meer geupdatet.
-
Ik doe niet aan crews, maar het zou om pay-to-win enigszins te voorkomen in crewbattles toch een interessante optie zijn als elke crew een X aantal trainingskampen te gebruiken heeft? Dan komt er ook een stuk onderling overleg bij kijken en moeten ze tactisch worden ingezet.
(Overigens heeft dit niet direct met de crewranglijst te maken, maar goed :D) -
@santheman11_nl Thanks voor je antwoord. Dat helpt al een stuk om meer duidelijk te krijgen waar we het precies over hebben. Ik ben het ook met je eens dat het gevoel alleen al (dat je 6 tk's kan inzetten) niet fijn is. Wij kunnen kijken hoeveel dat voorkomt en dan dus daar acties aan verbinden. Zal het meteen op de agenda knallen!
-
@youtube_nl Ook een vet idee! Dat vergt wel weer wat meer werk (dan moet je iets bouwen waar je gezamenlijk uit kan kiezen, dat hebben we nog niet in OSM).
-
Hier ben ik het helemaal mee eens. De reden dat ik niet meer op zoek ben naar een crew komt ten eerste doordat het er niet uit ziet, maar ten tweede omdat ik nog nooit een Crew Cup heb gespeeld en ook geen interesse in heb. Daarnaast ga ik geen BC uitgeven voor een crewbattle, dus een crew heeft niet zoveel aan mij aangezien ik toch amper punten kan pakken. Ik speel puur voor de MP, maar dat is dus helaas volledig niet meer van belang.
Het is wel jammer dat er veel updates 'door de strot geduwd worden' zonder dat ze eerst worden beoordeeld, hoe kijkt de community er tegenaan? Dat is al vele jaren jammer aan OSM.