Discussietopic: Nieuwe Updates!
-
misschien een keer ander land aan zetten voor de crew duels dan turkije, wordt beetje saai.
dank u
-
@buitenom263 Deze week komt de volgende battle league weer idd!
-
@furrax_nl Welke lay-out bedoel je?
-
@harry-poon Al bekend welk land dit gaat worden?
-
@furrax_nl said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
Is er iets veranderd aan de lay-out?
Ja, de achtergrond is veranderd.
-
@peter-osm-master_nl Onze eigen Eredivisie.
-
@harry-poon Very nice
-
@harry-poon Op de app als je inlogt. Ook de app melding(bovenaan links op je scherm) ziet er iets anders uit qua lettertype.
-
@furrax_nl We hebben een nieuw logo idd, dat zie je op het laadscherm en ook boven in je notificiaties.
-
@harry-poon said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
@buitenom263 Deze week komt de volgende battle league weer idd!
Wanneer komt de eredivisie ?!
-
@fc-kuijf_nl Vandaag!
-
@harry-poon Heb je speciaal tot vandaag gewacht om te antwoorden?
-
Ik las iets over een update van x aantal nationaliteiten in je basis, dan speelt je team beter.
Klopt dit en zo ja waar kan ik deze update vinden zodat ik kan zien wat ik hiervoor moet doen.???
-
-
@jesperv95_nl said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
Ik las iets over een update van x aantal nationaliteiten in je basis, dan speelt je team beter.
Klopt dit en zo ja waar kan ik deze update vinden zodat ik kan zien wat ik hiervoor moet doen.???
Zie hier: https://forum.onlinesoccermanager.nl/topic/5035/game-updates/488?page=25
-
Wordt het "direct verkopen" nu officiële functionaliteit? Zo ja, wat is het doel van deze update?
-
@vinnievuik_nl Klopt. Het doel is om meer managers meer keuze te geven in het builden van hun team. Nu is er een extra manier om je spelers te verkopen, zo worden de keuzes die je maakt weer iets belangrijker.
-
Voor maar 5 BC kun je dus straks een dure speler scouten voor 1,3x de waarde, of van de transferlijst halen voor 1,5x de waarde, en instant voor 2,0x de waarde weer verkopen. Voorbeeldje: je scout Neymar met waarde van 29,3M voor 38.1M (1,3x de waarde), en je verkoopt hem direct door via instant sale voor 58.6M. Zo maak je in één klap 20M winst, en heb je verkapt eigen vermogen voor slechts 5 BC. Dat lijkt me volstrekt onwenselijk!
Ik kan me voorstellen dat je iets in wilt bouwen om dure spelers kwijt te raken. Laat ik ermee beginnen te zeggen dat ik het transfersysteem nog steeds niet goed vind. Als je een speler van 30M waarde te koop zet voor 30M, raak je die nog steeds vele malen moeilijker kwijt dan een speler van 6M waarde voor 15M. Daar gaat iets mis. Je kunt je verkoopkansen niet merkbaar beïnvloeden door aan je marge te sleutelen. Hoe veel interessanter zou dit spel kunnen worden, als marge veel meer invloed zou hebben. Nu gooit iedereen zijn spelers voor de maximale prijs (2,5x waarde) op de transferlijst, op hoop van zegen. Jammer is dat. Maar daar zijn hier jaren geleden al topics aan gewijd.
Maar gegeven dat niet goed werkende transfersysteem, zou een optie om spelers te dumpen via instant sale een noodoplossing kunnen zijn. Niet omdat ik die optie leuk of realistisch vind, want zeg nou zelf, wat is instant sale in real life?? Maar het moet dan echt gaan om dumpen, en dat voor maximaal de waarde, en liefst voor nog minder. Je kan dan in noodgevallen (dure) spelers slijten via die optie. Maar het moet absoluut geen verkapte manier zijn om geld te generen! Eigen vermogen is terecht heel erg duur qua BC. Dan moet dit geen goedkoop EV worden.
Mijn vragen:
- kunnen jullie deze optie omzetten van verkopen tegen 2x de waarde naar verkopen tegen 1x de waarde?
- kan de optie al uitgezet worden via geavanceerde opties?
- kunnen jullie in dit verband nog eens kijken naar het heel stevig opkrikken van de invloed van de marge? misschien eens leuk als actie? dat geeft veel leukere en realistischer opties in handen van de manager dan instant sale.
-
Zelf heb ik de optie alleen om voor 5 BC's mijn spelers direct voor de waarde te verkopen.
-
Deze optie zal ik dus niet gebruiken.