CrewCup: Algemene Discussietopic
-
@vinnievuik_nl misschien Napoli en Inter Milan wisselen? TeamWaarde is dan hetzelfde: 613,3
-
@the-best-manager-in-the-world_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
De bescheidenheid siert je wel Dave!
Het zou alleen pas problematisch worden als ik serieus was geweest
-
Belangrijk bericht aan alle deelnemende crews van de Champions League en Europa League
Er is een herevaluatie van de pakketjes toegepast en voor beide competities is er opnieuw geloot. Jullie kunnen de line-up doorgeven in de daarvoor bestemde (nieuwe) topics:
Inschrijftopic CC65 Champions League
Inschrijftopic CC65 Europa League
Veel succes allemaal!
P.S. @vinnievuik_NL Dank voor het voorwerk, heb deze overgenomen.
-
Ik neem aan dat de factor 1.00 bij team 1 en vooral 2 nog aangepast moet worden...? Zijn namelijk overpowered tov 3 4 en 5.
Blijkbaar kan je veranderingen aangeven als je baalt van de loting. Dus ik stel voor dat ze iets van 0.99 of 0.98 krijgen. Lijkt mij wel zo eerlijk.
-
@braamsie-_nl Nein, de factor blijft wiskundig zoals hij is. Met andere woorden: de verschillen zijn statistisch zo klein dat er geen correctiefactor toegepast wordt.
-
@keejos_nl Dan dient die berekening ook aangepast te worden. Iedereen kan zien dat team 1 en vooral team 2 qua tw en ds verdeling (flink) int voordeel zijn.
Maar wij gaan wel aan de slag met de minste loting waar we eerst een goede loting hadden hoor.
Het zure is vooral dat men niet meer het idee van een "loting" lijken te snappen. En dat uiteindelijk diegene die zeuren beloond worden met een hele nieuwe indeling en loting...
-
Met alle respect, maar niet piepen over 20M TW-verschil verdeeld over 4 managers.. Die 5M gaan jullie met jullie weergaloze skills vast ergens goed maken.. 1 transfer die wel of niet doorgaat heft dat hele issue op, dus ga niet zitten micro-managen op 20M op een hele comp van 3 miljard.
-
@keejos_nl ook met alle respect, maar niet piepen had in eerste instantie de reactie moeten zijn. Het is a) een loting, dus per definitie nooit helemaal eerlijk. En b) de compensatiefactor voor de verschillen zou het eerlijk moeten maken en dus deze aanpassing die gedaan is onnodig moeten maken.
Maar ik laat het hier verder bij. Vond het vooral belangrijk dat de mening van de stille meerderheid ook naar voren komt en niet alleen van diegene die gaan schreeuwen dat iets niet eerlijk is en het dan ook nog meteen aangepast willen hebben en tevens hun zin krijgen.
Succes allemaal aankomende CC!
-
@braamsie-_nl
Het mag toch duidelijk zijn dan een verschil van 140 mln. in teamwaarde niet reëel is bij start. Dus piepen, schreeuwen of klagen was het niet, het was meer een reactie of dit wel dan niet een terechte verhouding zou zijn. Dat dit niet reëel was lag meer voor de hand dan het zo te laten. Dus een juiste beslissing van de organisatie lijkt mij. Deze verschillen die herberekend zijn door Vinnie, zijn logisch. Een voordeel daarin hebben wij amper, omdat grotendeels de teamwaarde van Juve daarin wordt opgeslokt. De overige 3 teamwaardes die wij hebben zijn daarin lager dan de overige doelstellingen. Maar dat is reëel en logisch. -
Deze verschillen zijn inderdaad niet de moeite waard om daarvoor correcties toe te gaan passen.
Bedankt voor de flexibiliteit Jurgen.
Succes allemaal!
-
Conclusie: Zolang men er geen last van heeft is de factor een prima oplossing (waar wij een paar keer genaaid zijn door de factor, maar das het risico van loten). En dan ineens is er een slechte factor voor een andere crew, wordt er geroeptoeterd en wordt het allemaal megasnel aangepast. Nadat er al een loting geweest is.
En vooral dat vind ik heel erg kwalijk.
Prima dat Jurgen luistert naar de meningen van de managers, maar luister eerst naar alle meningen en niet alleen die van de snelste en hardste schreeuwers. -
Niet lullig bedoelt hoor, maar er waren in dit geval 3 crews van de 5 die bezig waren met een herverdeling, naar mijn calculaties is dat toch wel een meerheidheid #quickmaths. Fijn dat deze herverdeling er gekomen is, ziet er veel beter uit. Conclusie: niet meer zeuren en liefde geven aan Jurgen dat ie het dit keer voor ons heeft veranderd! Joe kusjes xxx
-
@braamsie-_nl
Als wij 690 mln als startwaarde hadden en een andere crew 550 mln had ik ook graag gezien dat het asngepast zou worden. Het gaat er mij niet om wie de laagste startwaardes hadden, wij willen starten met een reële verhouding van de teamwaardes. -
Laat ik eindigen met deze vraag: Hoe kan het dat de factor door iedereen als topoplossing werd gezien om tw verschil te compenseren, maar nu ineens niet meer? Als dat systeem nl werkt dan compenseert het ook die 140milj...
En wat vooral stoort is dat toen het in het voordeel van een paar crews was hoorde je hier niemand dat het aangepast moest worden...
-
Wellicht een ideetje om volgende keer eerst de team sets te delen, zonder loting direct? Dan kan er neutraal over gepraat worden indien nodig.
De nieuwe verdeling is veel evenrediger. Dank voor de moeite.
-
@braamsie-_nl Jeetje wat laat je je kennen zeg. Het enige dat ik heb beoogd is om de pakketten wat eerlijker te krijgen. Daartoe heb ik een voorstel gedaan en Vinnie een beter voorstel eroverheen. Vrij constructief allemaal volgens mij en LFS, GF en IMP waren het ermee eens dat de pakketten beter konden, maar let wel: ook jouw crewgenoot Rens. Dat is een groot deel van de deelnemers, het zou goed zijn om even te refereren naar wie dan de meerderheid is. Jurgen was blijkbaar ook van mening dat dit aangepast kon worden en heeft dit snel geregeld. Prima toch? Ondertussen maak jij je druk om 20M, maar bij een verschil van 150M horen we je niet.
-
@mark_van_v_nl Dat is sowieso hoe het hoort te gaan. Of Jurgen moet alleen heersen of inderdaad met inspraak, maar dan kan je onmogelijk meteen loten. Want dat terugdraaien is net zo oneerlijk als de oorspronkelijke verdeling qua tw.
-
@santheman11_nl gaat om het roeptoeteren alleen als het in iemands nadeel is. Andere landen konden ook eerlijker, maar daarvoor was de factor verzonnen. Plus tw is het issue nu niet, maar wel de heerlijke ds verdeling voor team 2 met 4 4 13 13. Die is goud waard.
-
@braamsie-_nl LFS zal er goed op gaan passen hoor!