CrewCup: Algemene Discussietopic
-
Netjes zo, Jurgen.
-
@keejos_nl Lees ik het goed dat OSP degradeert door de talentencrewregel naar het 3e niveau in de tussenvorm en dan voor promotie strijdt voor divisie 3 in de nieuwe vorm? Is dit niet een beetje krom?
Los daarvan wil ik nog wel even opmerken dat ik het jammer vind dat het andermaal lijkt dat er naar de hardste schreeuwers wordt geluisterd terwijl helemaal nergens in welke opzet of discussie dan ook wordt gerept over een tussenvorm.
-
@waterhoen19_NL Dat lees je inderdaad goed. Al kun je het feitelijk zien dat er van de CL en EL en EV in totaal 22 crews zitten die terug gaan naar 12. Dus vanuit dat vertrekpunt is vanuit EV strijden om een plek in Divisie 3 niet zo'n gekke gedachte.
-
@keejos_nl Oké, het is niet anders...
-
@keejos_nl
Onnodig, want de beker is altijd een mooie toevoeging geweest. Tegenover het hebben van geen rustdag stonden gewoon extra punten, dus lijkt me een matig argument. Het is een tactische keuze om de beker te laten schieten of juist niet. Zonder de beker zal de CC weer wat minder interessant worden.Waar kwam dit idee eigenlijk vandaan?
-
Wel leuk om de namen Champions League en Europa League aan te houden trouwens. Divisie 1, 2, 3 is ook maar zo droog.
-
Vaag dat een crew welke gedegradeerd is nu opeens niet degradeert wegens een talentencrew die verplicht een divisie moet zakken. Degradatie is degradatie lijkt mij, hadden ze maar beter moeten spelen.
-
@vertrigo_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
Vaag dat een crew welke gedegradeerd is nu opeens niet degradeert wegens een talentencrew die verplicht een divisie moet zakken. Degradatie is degradatie lijkt mij, hadden ze maar beter moeten spelen.
Lijkt idd totaal absurd!
-
Schaf die crews dan toch af. Probleem opgelost.
-
@vertrigo_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
In de regels van de crewcup volgens de link die @Keejos_NL zelf deelt in het inschrijvingstopic van de nieuwe CC, staat zelfs niets opgenomen over zo'n voorval. Maw worden er op de fly even nieuwe regels verzonnen zonder ook maar te horen naar wat de andere crews hierover vinden.
-
@Vertrigo_NL @killing-spread_NL Ik waardeer deze uiterste poging om alsnog promo voor je eigen crew af te dwingen. Vanuit dezelfde logica kun je ook beredeneren dat OSP niet vervangen wordt door een extra promovendus, die hadden dan ook maar beter moeten spelen, is het niet? Vind de hele discussie opzoeken hierover wat flauw. Het is geen uitzondering dat OSU en OSP al honderd jaar naast elkaar bestaan en dat ervoor gekozen is dat beide crews niet gezamenlijk in een divisie uitkomen. Dit is bekend bij OSU, bekend bij OSP, dus niemand behalve jullie twee lijken hiervan op te kijken.
Overigens wordt dit gemeld in de spelregels, waar volgens @killing-spread_NL niets over wordt genoemd:
Dat betekent dus ook dat als er zo'n crew degradeert dat het dan de andere kant opwerkt. Oftewel: een andere crew degradeert niet omdat de talentencrew degradeert. Case closed.
-
@keejos_nl Lijkt mij niet dat OSP beter had moeten spelen, want hoofdcrew en talentencrew in dezelfde competitie is reglementair wel gedicht. Indien je bedoelt dat Golden Glory beter had moeten spelen, wil ik je vragen hoe. Denk dat de loting, en vooral de puntenfactoren wat beter hadden gemoeten.
'Vind de hele discussie opzoeken hierover wat flauw.', jouw mening, ik vind het echt belachelijk hoe de besluitvorming wordt gedaan (mijn mening).
'dus niemand behalve jullie twee lijken hiervan op te kijken'. Oh?
@triple-444_nl said in Tussenstanden CrewCup:
Kan je op die plek die daardoor ontstaat Golden Glory promoveren Die verdienen het.
@dave-jansen_nl said in Tussenstanden CrewCup:
Denk dat het gewoon gaat om wat het eerlijkste is en dat is in mijn optiek: de degradatie laten staan en dan de crew pakken uit de eredivisie die de meeste punten heeft in dit geval dus Golden Glory.
overigens deed Jurgen dit toen ook zo in de KL dus gezien zijn manier van werken lijkt het mij voor de hand liggend.
Maar het is natuurlijk aan Jurgen dus we horen het vanzelf wel@vinnievuik_nl said in Tussenstanden CrewCup:
Ooit, toen de CC nog op individuele basis werd gespeeld, betekende degradatie van 1 persoon van OSU uit de CL de degradatie van 1 extra persoon van OSP (Chris Albers) vanuit de EL. Toen betekende dat een extra promovendus vanuit de eredivisie (en dat was ik, vandaar dat ik het nog weet). Dus nee, het is niet altijd zo geweest Jurgen
Voor wat betreft je case closed, wat er opeens bij je post bijkomt terwijl ik dit typ, dat gaat over het voorbeeld wanneer hoofdcrew en talentencrew beiden in de Eredivisie (zowel in A als B zou spelen). Er staat NIETS over de gang van zaken hoe dat werkt in de CL en EL. Zoals ook hierboven is vermeld door een andere 'neutrale' (geen Golden Glory) manager, is dit altijd anders geweest.
-
@vertrigo_nl Prima, we hebben een impasse bereikt. Agree to disagree. #carryon
Indien je er behoefte aan hebt zal ik even netjes uitschrijven dat bij een degradatie van een talentencrew een andere degradant behouden blijft, tenzij de talentencrew in kwestie al verzekerd was van degradatie. -
@keejos_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
@vertrigo_nl Prima, we hebben een impasse bereikt. Agree to disagree. #carryon
Indien je er behoefte aan hebt zal ik even netjes uitschrijven dat bij een degradatie van een talentencrew een andere degradant behouden blijft, tenzij de talentencrew in kwestie al verzekerd was van degradatie.Ja handig voor in het vervolg, maar neemt niet weg dat daar nu dus geen regel voor is.
Ga je nu dan in je eentje besluiten om een degradatie terug te draaien? Lijkt mij heel stug. Voor nu is degradatie gewoon degradatie. Anders kunnen we de puntenfactoren ook nog wel even aanpassen
-
@Vertrigo_NL @killing-spread_NL Ik waardeer deze uiterste poging om alsnog promo voor je eigen crew af te dwingen. Vanuit dezelfde logica kun je ook beredeneren dat OSP niet vervangen wordt door een extra promovendus, die hadden dan ook maar beter moeten spelen, is het niet? Vind de hele discussie opzoeken hierover wat flauw. Het is geen uitzondering dat OSU en OSP al honderd jaar naast elkaar bestaan en dat ervoor gekozen is dat beide crews niet gezamenlijk in een divisie uitkomen. Dit is bekend bij OSU, bekend bij OSP, dus niemand behalve jullie twee lijken hiervan op te kijken.
Overigens wordt dit gemeld in de spelregels, waar volgens @killing-spread_NL niets over wordt genoemd:
Dat betekent dus ook dat als er zo'n crew degradeert dat het dan de andere kant opwerkt. Oftewel: een andere crew degradeert niet omdat de talentencrew degradeert. Case closed.
Wat je aanhaalt staat idd in de regels, maar zie jij ergens in die regel het volgende staan: "Indien de hoofdcrew degradeert naar de divisie waarin de talentencrew speelt, dan degradeert de talentencrew alsook, mochten ze gered zijn volgens de klassering zal de talentencrew de degradatieplek innemen van 1 van de andere degradanten uit die divisie."
Dat OSP en OSU niet 1 divisie mogen spelen, is wel langer gekend bij ons.
-
Heb deze discussie getoetst binnen de staf. Mijn interpretatie van de regels wordt gevolgd. Het besluit blijft staan. De spelregels zullen binnenkort aangescherpt / verduidelijkt worden om dit soort discussies in de toekomst te voorkomen.
Zak toch in de stront met je crewcup. Alle geloofwaardigheid is weg. De beste crew uit een divisie promoveert niet, een degradant degradeert niet. 'May the odds be ever in your favor!', aldus het inschrijftopic. Denk dat je dat maar moet aanpassen naar: 'May the loting be ever in your favor!', lekker op z'n steenkolenengels.
Ik waardeer je werk voor de crewwereld op OSM, maar hoe je het ook interpreteert, dit slaat nergens op. Belachelijk.
-
Hey Vertigo, moet ik je helpen met de Engelse vertaling van het woord 'loting'?
Of met uitschrijven van de CC?
Groetjes,