Reizen
-
@bringdaruckus_nl haha je bent net zoals ik, ik wil ook alles proberen. Eet bijna elke dag wel in een nieuw restaurant of lunchtentje. Loop ook altijd elke banketbakker binnen om te kijken of ze wat lekkers hebben, zeker in het buitenland maar ook in de toeristische gebieden in Amsterdam. Woon sinds dit jaar in leiden, heb lange tijd op en neer gereisd voor studie maar daar was ik ook wel klaar mee. Zeker omdat m'n studenten-ov sinds deze week officieel verlopen is #rip
-
@DominicM_NL ik kook echt bijna nooit meer man. Ik kan echt goed koken maar heb er echt zo hekel aan. Ik ben echt zo typische randstedelijke millenial die alleen maar buiten eet. Alleen ontbijt vind ik niet zo in Nederland. Ik wil meer variatie dan een Hema ontbijtje, al zijn die nog best okay en mcdonalds ontbijt is echt vies. Kom je weleens witte de Withstraat? Ik kom daar ook altijd om te eten. Zoveel lekker eten. Bazar, Warung, Hungkee
Echt ik zou echt niet buiten Amsterdam/Rotterdam in Nederland willen wonen.
-
tbh ik ben eten pas echt gaan waarderen sinds ik veel ben gaan sporten en op mezelf ben gaan wonen. Toen ik nog thuis woonde at ik veel troep man, elke avond bestellen. Wat wel lekker is, maar zat weinig variatie in. En omdat ik het zo vaak deed, was het niet bijzonder. Nu ga ik echt op zoek naar goede plekken om te eten. Toch ben ik wel liefhebber van McDonalds ontbijt. Witte de With zit in het centrum dus daar heb ik vast weleens gegeten, al ben ik slecht met restaurantnamen. HEMA is juist zo standaard als je maar kunt bedenken dus daar zal ik niet gauw heen gaan.
Ik heb gouden tip voor goed ontbijt: gewoon aanschuiven bij een Van der Valk-hotel. Kost 17 euro als niet-hotelgast (vaak word je niet eens gecontroleerd, maar toch) voor onbeperkt eten. Ze hebben alles wat je van een hotelontbijt verwacht. Plus je krijgt gratis het gevoel dat je op vakantie bent.
-
@dominicm_nl Hema is meer snel, makkelijk aan het werk tijdens het eten. Het vult me alleen niet. Pak ook meestal 2x zo ontbijtje. Als grote eter heb ik een Ihop nodig. Van der Valk ontbijt lijkt me niks. Beetje overpriced, hou ook niet van die Nederlandse broodjes, meergranen, spelt en dat soort dingen en een saladebar is ook overbodig voor mij. Dan ga ik liever bij een Marokkaans restaurant als ik goed en relaxed wil ontbijten. Marokkaanse pannenkoeken (Msemmen) met eieren en muntthee. Perfect.
Ik bestel eigenlijk ook nooit.
-
nahhh is echt niet overpriced, omdat je zoveel kunt eten als je wilt. Scrambled eggs, bacon, worstjes, chocoladebroodjes, croissants, goede sapjes, ik kan me er heerlijk vermaken. Maar niets gaat boven IHOP inderdaad, wat neem je daar meestal? Pannenkoeken, wafels of meer die standaard-ontbijtjes die ze hebben? Ik vind het trouwens niet zo chill dat ze daar overal het aantal calorieën op de menukaart hebben staan, te confronterend
-
@DominicM_NL meestal pak ik zo combo ontbijt. Dan heb je 2 pannenkoeken + eieren + hashbrowns/toast + spek/worst. Met name die hashbrown neem ik wel vaak omdat ik dat eigenlijk echt zelden in Nederland eet, dus dan grijp ik echt mijn kans. Crepes neem ik ook weleens. Die dikke omeletten zijn ook lekker. Alleen die sandwiches spreken me niet aan en vegetarische omeletten en salades zijn ook niet aan mij besteed. Wafels neem ik bij Ihop ook niet, die dikke wafels zie ik al op iedere hoek hier in Amsterdam. Beter die dunnere bij Waffle House
shit man, ik heb er nu echt zin in. Die caloriën kunnen me echt geen moer schelen.
Heb je trouwens nog eten meegenomen uit Amerika?
-
nee! een van mn grootste fouten om niks mee te nemen. Kom met me mee naar de westkust, doen we foodtour door Californië. Hash browns vind ik ook goeie, maar dan wel zonder poespas. Heb ze na thuiskomst 1x in Nederland gehad bij een Amerikaans restaurant en ze deden er een laag gesmolten kaas overheen enzo, dat hoeft van mij allemaal niet. Probleem bij IHOP was trouwens dat ik altijd al vol zat van die machtige pannenkoeken waardoor ik de rest van het menu nooit echt een kans kon geven
-
@bringdaruckus_nl said in Reizen:
Dan ga ik liever bij een Marokkaans restaurant als ik goed en relaxed wil ontbijten. Marokkaanse pannenkoeken (Msemmen)
Heerlijk Msemmen! Als ik voor mezelf naar de Marakesh ga, moet ik dat Sowieso kopen
met eieren en muntthee. Perfect.
Ben daar gewoon verslaafd aan Eieren maak ik elke ochtend, soms ook ergens anders in de dag. Die Thee drink ik liefst elke dag
-
@yassin-mansousri_nl said in Reizen:
Dan ga ik liever bij een Marokkaans restaurant als ik goed en relaxed wil ontbijten. Marokkaanse pannenkoeken (Msemmen)
Heerlijk Msemmen! Als ik voor mezelf naar de Marakesh ga, moet ik dat Sowieso kopen
met eieren en muntthee. Perfect.
Ben daar gewoon verslaafd aan Eieren maak ik elke ochtend, soms ook ergens anders in de dag. Die Thee drink ik liefst De Hele dag
-
@DominicM_NL als je met mij gaat, je gaat nog wel meer dan 8 kg aankomen hoor Train maar wat in een all you can eat voordat je met mij gaat anders kan je het niet aan. Ik ga gewoon stuk dat je na 2 pannenkoeken vol zit.
Wat ik trouwens altijd meeneem zijn flamin Hot cheetos. Dat gaat standaard mee in grote hoeveelheden. Als er een product is wat ook prima zou kunnen lopen Nederland is het dat wel. Helaas bijna nergens verkrijgbaar en zo ja dan is het meer dan 5 euro voor een zak. En ik weet dat dit stereotype is maar ik hou ook echt van KoolAid hahhaha. Verder haal ik nog soms wat bakspul voor mijn moeder/oma etc. Die koken wel hahaha.
-
@yassin-mansousri_nl Ja en een lekkere visschotel avonds. Dikke gamba's, inktvisringen etc. Heerlijk. Ik hou verder absoluut niet van thee. Alleen voor echte Marokkaanse muntthee met heel veel scheppen suiker maak ik een uitzondering. Met honing hoef ik hem niet
-
lmaoo ik ben goede eter, maar 4 van die dingen hakken er wel in. Vandaag trouwens naar Kandy Krush gegaan, maar stond ook voor dichte deur... zie op Facebook recensies ook klachten van mensen die hetzelfde hadden. Slecht man -
@DominicM_NL ja ik had je gewaarschuwd, het is me al 2x overkomen. Helemaal vanuit Amsterdam hahaha. Maar dat ondanks hun lompe openingsbeleid ze nog zoveel klanten krijgen zegt ook wel wat. Qua eten hebben ze me nog nooit teleurgesteld.
Waarom neem je dan ook elke x pannenkoeken je wilde toch alles proberen. Anyways goed excuus om terug te gaan
-
@bringdaruckus_nl goed punt, maar bij dingen als die gebakken eitjes & wafels dacht ik: dat kan ik ook wel in Nederland krijgen hehe. Maar je hebt gelijk, als ik terugga ga ik iets meer variatie aanbrengen. Nu al zin in pff
-
volgende keer trouwens van tevoren even bellen naar kandy krush
-
@yassin-mansousri_nl Ja en een lekkere visschotel avonds. Dikke gamba's, inktvisringen etc. Heerlijk. Ik hou verder absoluut niet van thee. Alleen voor echte Marokkaanse muntthee met heel veel scheppen suiker maak ik een uitzondering.
Ja ik ook Precies
-
@dominicm_nl klopt zeker wat betreft die wafels. Die eieren zijn in combi met hashbrowns gewoon lekker. Volgende keer ook zeker voor die verschillende omeletten gaan, echt top zijn die. In Nederland is dat vaak zo saaie omelet met ham ofzo. Ik raad je dan wel af om dan 3 pannenkoeken als side te nemen. Had dat wel gedaan en zat toen wel vol ja, vgm 2000 calorien ook overschreden hahaha. Dat krijg je nooit op als je al vol van 4 enkele pannenkoeken zit. Colorado omelet en bacon omelet zijn favoriet. Die crepes moet je ook echt uitproberen man maar begin bij de omeletten. Ik zeg je eerlijk man, ik wil me bijna aanbieden als franchiser.
-
@DominicM_NL Wat heb je allemaal bij Popeyes en Wendy's gegeten dan?
-
@bringdaruckus_nl bij popeyes sowieso de popcorn shrimp, verder ook de signature chicken meen ik. Maar de shrimp bleef me meer bij, vond de kip niet buitengewoon tbh. Oja, had ook biscuits, maar beetje droog. Wat hinderlijk is zijn die zakjes saus man. Het is chill dat je zoveel kunt pakken als je wilt, maar die al die mini-verpakkingen openscheuren is niet chill. Verder wel gelachen om mensen die lekker 5 bekers fillen en mee naar buiten nemen. Nu is er grote hype voor de chicken sandwich die helemaal is uitverkocht, hopelijk hebben ze die weer in de schappen als ik terugkeer
Bij Wendy's meerdere burgers! https://menu.wendys.com/en_US/category/hamburgers/ Volgens mij had ik Dave's Single en Baconator. Was een keer in New York naar boven gelopen met m'n bestelling, toen ik 'erachter kwam' dat ze m'n toetje (vanilla frosty) was vergeten. Ging naar beneden, bleek dat ze m'n naam al paar keer had geroepen. De volgende dag kwam ik weer, ze wist m'n naam nog. Mooie dingen. Ondanks dat het gespeld werd als dominiakiqkeueakc of iets in die trant.
Ik ga sowieso meer van IHOP proberen, denk dat ik maar hotels moet gaan zoeken die naast een vestiging zitten haha
-
@dominicm_nl @bringdaruckus_NL
Heerlijk om dit op een maandagochtend te lezen..kwijl loopt uit mn mond..
Er zijn nu werelddealweken bij de KLM , boeken?