Oefenwedstrijden
-
Het lijkt mij een goed idee als managers bij het aanmaken van een competitie de optie hebben om oefenwedstrijden uit te schakelen. Het is onlogisch dat pay-to-win features als timers versnellen en clubkascompensatie wel optioneel zijn, maar oefenwedstrijden niet. In feite hebben oefenwedstrijden namelijk precies hetzelfde doel: bc’s betalen om spelers te verbeteren.
Neem bijvoorbeeld crewbattles. Iemand die daar iedere dag tegen zijn crewgenoten oefent, heeft een enorm voordeel ten opzichte van iemand die dit niet doet. De kosten hiervan bedragen echter wel ± 26x4x4=416 boss coins. Dat is erg veel voor één competitie op één clubslot, die bovendien nog niet eens 4 weken duurt. Zulk soort competities moeten in mijn ogen beslist worden op basis van managerkwaliteiten en niet op basis van de hoeveelheid bc’s die iemand uitgeeft.
Het lijkt mij voor iedereen wenselijk als hier wat aan gedaan wordt. Momenteel is het zelfs niet eens mogelijk om onderling met elkaar af te spreken dat oefenwedstrijden niet zijn toegestaan, omdat het simpelweg niet te controleren is door wie en hoeveel er wordt geoefend.
Mocht GB het helemaal uitschakelen van oefenwedstrijden te ver vinden gaan, dan kan er dus ook gedacht worden aan een alternatieve oplossing waarbij er inzicht wordt gegeven in het aantal gespeelde oefenwedstrijden van alle teams in de competitie.
Dit kan heel eenvoudig, bijvoorbeeld door ergens een statistiekje toe te voegen van de hoeveelheid oefenwedstrijden die de teams in de competitie gespeeld hebben. Ook zou de oefenwedstrijdenpagina van andere teams openbaar gemaakt kunnen worden, zodat iedereen kan zien door wie en hoeveel er is geoefend.Met dit soort simpele maatregelen zijn de enkele fanatiekelingen die dit willen in staat om een verbod op oefenwedstrijden te handhaven (zodat zij in een eerlijkere en leukere competitie kunnen spelen, waarbij managerkwaliteiten nog doorslaggevender zijn), terwijl GB hier onderaan de streep nagenoeg niets van zal merken.
Kortom: voor ons een groot plezier, voor GB een kleine moeite.
-
Mijn upvote heb je binnen
-
Het aan- of uitzetten van oefenwedstrijden zou inderdaad gewoon ingesteld moeten kunnen worden als je een competitie aanmaakt/verlengt.
-
En scouten eigenlijk ook, maar laten we 1 ding tegelijk voorstellen
-
Ben het absoluut eens met Erwin dat deze functie er gewoon moet komen. Kleine moeite vind ik. Mijn stem heb je.
-
Best vermakelijk dat fanatieke spelers klagen over iets wat ze zelf juist doen.
Maar goed, mijn stem mag je ook hebben. Punt blijft dat het complete waanzin is
-
@Sjinne_4_ever_NL We doen het niet omdat we dat zelf willen, maar omdat we daar min of meer toe gedwongen worden. Als de tegenstander iedere dag oefent, moet jij dit ook doen om hetzelfde voordeel te genieten. Zelf speel ik om deze reden ook amper battles. Ze kosten veel te veel bc's als je het maximale uit je team wil halen.
Is er misschien iemand van GB die inhoudelijk op dit voorstel wil reageren? @Harry-Poon misschien? Zeker de alternatieve oplossing die ik voorstel moet haalbaar zijn toch?
-
Wat mij betreft betaal je genoeg voor het aanmaken van een competitie en moet je dan ook zelf de keuze hebben wat je wel en niet aan wil laten staan, een paar knopjes erbij voor bijv: de trainingskampen en het scouten moet denk ik een kleine moeite zijn.
Dus instellen maar
-
Gezien het feit dat je veel dingen al aan- of uit kan zetten, lijkt mij dat dit ook mogelijk moet zijn voor de oefenwedstrijden. Maakt het bovendien ook makkelijk voor diverse competities waar oefenwedstrijden verboden zijn, omdat het lastig controleren is.
Ik ben ook voor :thumbsup_tone1:
-
Wellicht een extra functie inbouwen voor een gelimiteerd aantal oefenwedstrijden per dag. De optie voor bijvoorbeeld maximaal 1 oefenmatch per dag is op zich nog wel chill als je een belangrijke competitie speelt en voor sommige competities zeker een optie.
-
@Memphis-United_NL said in Oefenwedstrijden:
@Sjinne_4_ever_NL We doen het niet omdat we dat zelf willen, maar omdat we daar min of meer toe gedwongen worden. Als de tegenstander iedere dag oefent, moet jij dit ook doen om hetzelfde voordeel te genieten. Zelf speel ik om deze reden ook amper battles. Ze kosten veel te veel bc's als je het maximale uit je team wil halen.
Is er misschien iemand van GB die inhoudelijk op dit voorstel wil reageren? @Harry-Poon misschien? Zeker de alternatieve oplossing die ik voorstel moet haalbaar zijn toch?
Dat begrijp ik, maar doe het lekker niet dan.. ben je d'r vanaf want dan stopt iedereen hiermee. En hiermee doel ik op de groep fanatiekelingen... Soort vicieuze cirkel, wat zelf is gecreëerd door de groep en in stand wordt gehouden door deze groep; in CC, Crewbattles etc.
-
@Sjinne_4_ever_NL Natuurlijk heb je daar gelijk in, maar je moet het zien als een soort prisoner’s dilemma. Je bent beter af als je allemaal niet oefent, maar omdat dit niet te controleren is, oefent iedereen. Vandaar ook mijn andere suggestie om alle gespeelde oefenwedstrijden openbaar te maken. Dan heb je het probleem ook al voor een groot deel opgelost
-
@Memphis-United_NL Dit is iets wat we wel onderzoeken. Het is namelijk met de Scout de enige overgebleven feature die spelers met Boss Coins nog wat voorsprong geeft. Nu ligt dat met Friendlies wel iets genuanceerder: na 2 Friendlies gespeeld te hebben wordt de progressieboost echt zeer sterk minder.
-
Heb gezien dat percentage progressie gemiddeld 22, 12, 11, 8, 4% was in een nostalgie competitie. Dus 3 oefenwedstrijden (tegen al je crewgenoten elke ronde, 12 bc) levert toch nog meer dan 2x zo veel progressie op dan 1 oefenwedstrijd. Ik vind het mooi dat de progressie duidelijk afneemt. Maar het voorstel van @Memphis-United_NL lijkt me heel goed, dat je ergens kunt zien welke manager er al tegen wie geoefend heeft. Ik snap ook dat de meerwaarde van zo'n teller osm-breed niet groot is. Dan is de optie om oefenwedstrijden en scouten optioneel te maken wel beter.
-
@Harry-Poon Bedankt voor je reactie Luuk!
Je moet alleen niet vergeten dat er in 99% van alle competities toch al gespeeld wordt volgens de standaardinstellingen van OSM, met alle pay-to-winopties ingeschakeld. Managers die kiezen voor een competitie met geavanceerde instellingen worden namelijk enorm gekort op hun bc-bonus aan het einde van het seizoen en zijn bovendien niet eens in staat om hun competitie voor iedereen open te zetten, terwijl zij wel veel bc's betalen om deze aan te maken.
Ik denk daarom dat het voor jullie verdienmodel niet heel veel gevolgen zal hebben als er één geavanceerde competitie-instelling toegevoegd wordt. Verder betalen wij zonder die oefenwedstrijden al bovengemiddeld veel bc’s door de scout en door die ene bc per transfer. Vergeleken met 2.0 is dit spel echt een stuk duurder geworden voor de fanatieke manager. Jullie zouden ons best eens wat meer tegemoet kunnen komen. Het levert jullie op lange termijn ook alleen maar voordeel op als jullie je wat meer inzetten voor het creëren van een gelijk speelveld, waarbij de kwaliteiten van de manager weer centraal komen te staan. Dat is uiteindelijk toch ook de essentie van het spelletje?
Verder inderdaad wat Vinnie hierboven zegt. Zien jullie wel wat in de alternatieve suggestie om alle gespeelde oefenwedstrijden openbaar te maken? Een hele kleine en simpele maatregel, maar daardoor kunnen die enkele fanatieke managers wel een verbod op oefenwedstrijden handhaven.
-
@vinnievuik_NL Dat ligt heel erg aan tegen wie je speelt ook en de uitslag. Klopt in grote lijnen wel. Maar dat betekent dus ook dat de BC-kosten exponentieel groeien om dat bij te benen.
-
@Memphis-United_NL Helemaal eens wat betreft een gelijk speelveld. Ik zie daarom veel meer in het eventueel ook kunnen uitschakelen van Oefenwedstrijden. Er loopt daar wel een plannetje over bij ons maar ik kan daar wat betreft wanneer we dat kunnen releasen helaas nog niet zoveel over zeggen
-
@Harry-Poon Helemaal uitschakelen geniet uiteraard de voorkeur. Maar mocht je dat er nou niet door krijgen, voeg dan op z'n minst dat ene statistiekje van het aantal gespeelde oefenwedstrijden toe. Dat kost jullie echt niets, terwijl je ons daar een ontzettend groot plezier mee doet
Overigens goed om te zien dat de progressie afneemt naarmate je meer wedstrijden speelt, maar 8% na 4 wedstrijden vind ik nog steeds vrij hoog. OSM is bij uitstek een spel dat beslist wordt op basis van details. Dit zijn net die dingen die het verschil maken. Vanuit dat licht bezien is ieder procentpuntje er al één te veel.