Afscheid
-
Jullie zijn allemaal flapdrollen.
-
Enige wat ik mij afvraag waarom iemand in godsnaam Stafferd wil zijn? Reputatie op OSM? CV vulling? Verveling..?
-
@Sjinne_4_ever_NL Waarom sta je in de top 30 van OSM, doe je mee aan een crewcup, post je veel op het forum? Reputatie op OSM? CV vulling? verveling?
Of omdat je het leuk vind?
-
@Steven-Gerrard-III_NL Er is wel een heel groot verschil tussen een spelletje spelen en klusjes opknappen voor GB. Ik noem cheaters opspeuren, talloze cheatmeldingen bekijken, moderator spelen, leagues updaten, lotingen voor CC doen etc etc nou niet echt leuk. Tenzij je graag bezig bent, dan is dit wel een goede bezigheidstherapie..
-
@Silvester-J_NL dank je!
-
@vinnievuik_NL Thanks Vinnie. Helaas bedoeld GB met member of Honour niet de Nederlandse vertaling van Erelid. Je moet je voor de staff blijven inzetten als MOH. Aangezien ik daar totaal geen motivatie voor heb is er voor mij helaas geen MOH status. Het zij zo.
-
@Sjinne_4_ever_NL said in Afscheid:
@Steven-Gerrard-III_NL Er is wel een heel groot verschil tussen een spelletje spelen en klusjes opknappen voor GB. Ik noem cheaters opspeuren, talloze cheatmeldingen bekijken, moderator spelen, leagues updaten, lotingen voor CC doen etc etc nou niet echt leuk. Tenzij je graag bezig bent, dan is dit wel een goede bezigheidstherapie..
Klusjes opknappen voor GB? Ja klopt, maar we knappen die klusje ook op voor jullie, de community. Als wij forum moderators, Judges (nu Support Staff), Crew Support (nu Event Manager) en League updaters er niet waren, was er ook geen OSM. Wie geven de bugs door aan GB? Wie zorgen er, samen met de community, voor dat cheaters niet ongestoord door kunnen gaan? Wie zorgen ervoor dat jullie crewcup en andere speciale crew competities kunnen spelen? Wie zorgen er voor dat competities weer geüpdatet worden zodat jullie met de huidige selecties kunnen spelen?
Juist ja, de forum moderators (+ alle oud forum moderators), Support Staff (+ alle oud Judges), Event manager (+ alle voormalige Crew Support leden) en de League updaters (+ alle voormalige League updaters). Wees blij dat wij deze klusjes voor jullie opknappen. Anders had OSM nooit de 15 jaar gehaald en had jij nooit de mogelijkheid gehad om plezier te hebben (wat je ongetwijfeld ooit hebt gehad) in het spelletje dat OSM heet.
Dus waarom doen we dit? Omdat we het leuk vinden en we op deze manier ervoor zorgen dat jullie, de community, al 15 jaar OSM hebben kunnen spelen.
Denk daar maar eens even over na.
Edit: Oh en vergeet GB zelf niet. Je mag vinden wat je ook van ze vindt, maar vergeet niet dat zonder GB er überhaupt geen OSM was geweest.
-
Jij natuurlijk ook bedankt voor je jarenlange inzet als CS Patrick.
-
Bedankt voor de mooie woorden allemaal
-
Je kan het ook positief bekijken. Je hebt nu meer tijd om bier te drinken.
-
@FC-Eddie_NL Zal allemaal best, maar jullie laten je (sommigen misschien maar al te graag) misbruiken voor deze onzin. Is het niet de taak van GB om daarvoor te zorgen? Een bedrijf dat meer dan een miljoen omzet draait. Je laat het nu klinken alsof het een liefdadigheidsactie is en jullie OSM op de been houden, prima.. jullie doen maar. Ik snap er helemaal niets van waarom iemand het uit passie zou doen... Ik snap er ook niets van waarom GB het op deze manier doet.
Dit is geen vrijwilligerswerk, dus is misbruik en gebruik maken van. Als je hier al een andere mening hebt verpest je het bij zoveel mensen, daar komen die tools en staffuncties dan even goed uit. Jij weet zelf ook dat er hier mensen zijn (en zeker zijn geweest) die net even dat voordeel voor zichzelf halen uit hun zogenaamde functie. Dat ik hiermee iemand voor het zere been schop, die wel die passie heeft.. tja dat is een mogelijkheid. Maar kijk ook even naar je collega's. Ze zijn zo aan te wijzen.
Vriendjespolitiek. Dat begrip is zo van toepassing. Spreek me hier maar eens op tegen.
-
Dus je ziet liever dat de moderators en staffleden voor GB werken? Waarom als ik vragen mag? Wat is er zo erg aan dat mensen vanuit de community in hun eigen vrije tijd dit werk doen? Dat jij dit niet zou willen doen is prima, maar dat betekent niet automatisch dat iedereen daar zo over denkt
Ik denk juist dat jullie blij moeten zijn dat al deze mensen niet voor GB werken en dus in sommige gevallen net even anders reageren dan mensen van GB dit zouden doen. Even 2 voorbeelden:Het interne crewforum zou er nooit geweest zijn. Geen idee of jullie daarvan gebruik maken, maar ik denk dat er wel een paar crews zijn die het interne crewforum gebruiken. Waarschijnlijk zou er dan ook maar 1 topic op het crewforum geweest zijn waar jullie met zijn allen in mogen posten. Al die openbare crewcafé topics zouden er dan niet zijn geweest. Immers, een Crew Support lid die voor GB zou werken zou dan niet zeggen dat crews hun eigen topics/interne forum zouden moeten hebben als GB dit eigenlijk niet nodig vindt.
Iedereen die ook maar iets negatiefs zou zeggen over GB zou dan naar alle waarschijnlijkheid direct een forum ban daarvoor krijgen. Immers, het zijn dan moderators die voor GB werken, dus waarom zouden zij negatief gedrag richting hun werkgever toelaten?
Jij geeft aan dat sommige leden van het mod/staff team hier puur voor hun eigen gewin zitten. Nou als al deze posities ingevuld zouden worden door mensen die voor GB werken, zitten ze er allemaal puur voor hun eigen gewin (salaris). Niemand van hun zou dan ook maar enige interesse voor de community hebben.
Wel geinig dus dat jij wilt dat al deze posities bezet gaan worden door medewerkers van GB, terwijl jij zelf vindt dat GB zich niet om de community bekommert. Dan wordt het nog erger dan dat het nu is.
-
Ik snap best dat bepaalde functies ook wel leuk zijn om te doen hoor. Toernooien organiseren als crew staff / event manager bijvoorbeeld had ik best willen doen als ik meer tijd had. Helemaal liefdadigheid is het ook niet, want er staat een bc vergoeding tegenover. Ik vind wel dat GB daarin ruimhartig mag zijn. Een stafflid dat goed functioneert zou m.i. nooit een cent aan het spel hoeven uit te geven.
-
@FC-Eddie_NL 1. Omdat men nu betaald krijg (lees: in dienst is) en daardoor onafhankelijk moet functioneren, alleen met de beste bedoelingen voor GB en het spel. Wat jij impliceert slaat natuurlijk nergens op, de community zou weldegelijk aandacht krijgen. Misschien wel meer nu de GB werknemers daadwerkelijk het forum, de activiteiten etc runnen, en dus indirect weten wat er allemaal speelt. Dan was er wellicht een normaal forum zoals voorheen. Ook een theorie. Dat jullie een vingertje in de pap hebben zal wel, maar ik heb het idee dat luuk en co dat idee geven. Wat eruit de koker van het personeel komt zal vele malen belangrijker zijn dan de onze.
Vraag je dit af: Waarom moet een staff bestaan uit vrijwilligers ipv betaalde werknemers?
-
Oké, het gedeelte met de forumban was wat overdreven, maar ik zie er het probleem niet van in dat wij dit als vrijwilligers doen. Het is een utopie om te denken dat het forum "normaal" zou zijn als de moderators in dienst van GB zouden zijn. Dit forum werkt gewoon prima. Het is alleen niet direct gekoppeld aan OSM. Je moet nu even 2 keer op je linkermuisknop drukken om op het OSM profiel van iemand te komen. Poeh, poeh zeg. Denk je nou echt dat het kantoorpersoneel ervoor hadden gezorgd dat GB dan een intern forum zou gaan gebruiken?
Verder zeg ik nergens dat moderators/staff vrijwilligers moeten zijn. Van mij mag GB best mensen in dienst nemen die alles regelen. De reden waarom ze dat niet doen is denk ik vrij simpel: Geld. GB zou dan voor tientallen personen minimaal het minimumloon (ruim 1500,- bruto per maand) moeten gaan betalen. Dit zou dan een extra kostenpost van honderdduizenden euro's per jaar kosten voor GB.
Onze versie alleen al telt 15 staff leden. Dan heb je ook nog op World diverse forum moderators, Support Staff en Community Managers voor verschillende talen. Het Engelse staff team zit ergens rond de 5 tot 10 personen geloof ik. Daarnaast zijn er nog 12 andere communities die allemaal meerdere forum moderators en Support Staff leden hebben. Daarnaast hebben waarschijnlijk al die 12 communities ook nog een Community Manager.
Zie jij het al voor je dat al die taken van alle communities, die nu door vrijwilligers gedaan worden, door medewerkers van GB gedaan gaan worden? Ik in ieder geval niet.
-
@FC-Eddie_NL Volgens mij doen die 15 man samen nog niet eens voldoende werk om een 8 urige werkdag mee vol te krijgen. dus als ze 1 stagiar aannemen die de hele dag actief bezig is met communityzaken dan zijn ze er al. Dus 400 eu per maand en dan kunnen alle vrijwilligers de deur uit.
-
Haha, die rekensom is wel beetje scheef inderdaad @FC-Eddie_NL. Geloof niet dat jullie hier per persoon meer dan een paar uurtjes per week aan besteden. Maar goed, ik zie het positieve wel van actieve managers die als stafflid makkelijker met GB kunnen communiceren. Zelf spelen die gasten niet actief. Gevolg is bijvoorbeeld dat ze denken dat marge veel invloed heeft op je verkoopkansen. Jullie als staff zouden je dan hard moeten maken om zulke pijnpunten goed onder de aandacht te krijgen. Dan ben je nuttig voor de community.
-
@vinnievuik_NL said in Afscheid:
Haha, die rekensom is wel beetje scheef inderdaad @FC-Eddie_NL. Geloof niet dat jullie hier per persoon meer dan een paar uurtjes per week aan besteden. Maar goed, ik zie het positieve wel van actieve managers die als stafflid makkelijker met GB kunnen communiceren. Zelf spelen die gasten niet actief. Gevolg is bijvoorbeeld dat ze denken dat marge veel invloed heeft op je verkoopkansen. Jullie als staff zouden je dan hard moeten maken om zulke pijnpunten goed onder de aandacht te krijgen. Dan ben je nuttig voor de community.
En je denkt dat we dergelijke problemen niet onder de aandacht brengen? Natuurlijk brengen wij dat onder de aandacht. Ik heb altijd geprobeerd om ook midden in de community te blijven staan, soms wat meer, soms wat minder, maar volgen doe ik het zeker. En punten waarvan jullie denken dat het niet handig is of niet werkt, daarvan denk ik (en vaak wij als staff) dat ook. Vaak wordt er ook wat aan gedaan, niet altijd natuurlijk omdat het soms gewoon doorgerekende plannen zijn van GB (logisch, zij zijn het bedrijf), maar andere zaken worden wel opgepakt.
Ik denk dat jij op dit moment als pijnpunt het forum ziet, daar hebben we ook een middenweg moeten zoeken. De nieuwe opties zijn best handig en het forum is een stuk beter dan voorheen, wees eerlijk. Het enige nadeel is het crewforum. Neem van mij aan dat als de mogelijkheid zich voordoet om hier een aanpassing aan te doen, dat dat gebeurd. Achter de schermen worden nog steeds mogelijkheden onderzocht om het forum zodanig in te kunnen stellen dat er meer mogelijkheden zijn.
-
@Jip-Huijs_NL
Is geen kritiek hè, die post van mij. Ik geef alleen wat ik de meerwaarde van staffleden vind. Dus niet alleen handjes en voetjes van GB zijn, maar ook knokken voor de belangen van de actieve managers. En de ene stafferd zal dat meer doen dan de ander, daar heb ik geen zicht op. Forum vind ik best prima, daar hoor je mij geen kritiek op leveren. Ik roep al jaren over het onrealistische transfersysteem, maar daar wordt niks mee gedaan door GB. De grote loterij met maximale marge zou zo veel leuker en tactischer kunnen als die marge invloed heeft. -
@FC-Eddie_NL Dat gaat wel erg ver. Huur 3 mensen fulltime in, die tweetalig (of meer) zijn en je bent klaar. Dan pas doe je het goed. Dan pas neem je het serieus en kan er ook iets moois uitkomen. Alsof daar de middelen niet voor zijn? Er ligt kunstgras in het kantoor van GB, er is een tribune gebouwd.. een gloednieuw kantoor. Één of andere freak van EA is ingehuurd als klankbord voor adviezen... er is wel geld. De koppigheid of het simpelweg vergeten het belang van de community is een oorzaak voor het niet doorvoeren van bepaalde dingen.
Ik snap ook niet waarom hier het idee wordt gegeven dat wij blij moeten zijn met het forum zoals het nu is, het is geen verbetering t.o.v. het vorige dus de community is simpelweg niet blij. Een middenweg is gewoon een manier van zeggen, GB heeft het verkloot, maar wij zorgden er tenminste voor dat het niet compleet verkloot is.