Scouten
-
@Triple-444_NL said in Scouten:
@vinnievuik_NL Is het niks voor jou om bij GB te gaan werken je heb alleen maar topideeeeen
Stiekeme sollicitaties hiero !
-
@Furrax_NL
Het probleem zit hem in het concept: dat je geld kunt verdienen door veel te scouten. Dus liefst dat oplossen door scoutspelers net zo duur te maken als spelers op de transferlijst (optie 1 hierboven). Als men dat bij GB om een of andere reden niet wil, dan graag het aantal spelers uit je scout beperken tot 1 (optie 2). In plaats van onmogelijk maken, kun je het ook ontmoedigen. Dat kun je doen door de eerste scoutspeler betaalbaar te houden, maar de tweede en derde veel duurder (optie 3). Duidelijk zo? -
Dat de scout overwegend gebruikt wordt als middel om kunstmatig (heel) veel geld te genereren, is overigens slechts één van de vele problemen die er aan het huidige scoutsysteem verbonden zitten.
Tenminste, volgens mij kan het ook niet helemaal de bedoeling zijn dat alleen de 3 managers die als eerste in de competitie zitten in staat zijn om met succes een jonge keeper te scouten. En voor verdedigers geldt natuurlijk min of meer hetzelfde verhaal. Sowieso is het vrij opmerkelijk dat er na een dag of 5/6 überhaupt geen versterking meer te scouten valt, omdat alles weggescout is.
Verder zorgen de brede criteria van de scout er voor dat er erg veel geluk komt kijken bij het scouten. Het scheelt namelijk nogal of je een speler van 18 of van 24 jaar uit je scout krijgt. Op 2.0 kon je precies bepalen welke speler scoutte en kon je gericht werken aan het opbouwen van je team, maar daar is nu geen sprake meer van. Het is een loterij geworden, terwijl het bouwen juist zo zuiver mogelijk moet worden gehouden.
Overigens zie ik de scout ook als de hoofdoorzaak van het feit dat het teambouwen zo uit de hand aan het lopen is. Op 2.0 kon je iedere 24 uur één speler scouten, op 3.0 kun je er iedere 16 uur drie scouten. En dan liggen de marges van deze spelers op 3.0 ook nog eens fors lager. Is er iemand bij GB die zich ook maar enigszins realiseert wat voor een ingrijpende invloed zo’n verandering op het spel heeft?
Eigenlijk moet gewoon het hele scoutsysteem grondig op de schop. Het doorvoeren van zowel suggestie 1 als 2 zou in ieder geval een grote stap in de goede richting zijn
-
@vinnievuik_NL Yes.
-
Ik zelf zie het idd ook aangepast worden. Liever dat je dan maar 1 speler kan kopen en de andere 2 bijv op de tl terecht komen of weer herscoutbaar zijn.
Ook ik maak me schuldig dat ik nu scout om te verkopen... Vorig jaar was er op het oude forum hier nog een leuke discussie over. Kan het zo even niet terugvinden wat hiervan de uitkomst nou was. Maar kunnen het wellicht weer voorstellen in de adminmail.
-
Er wordt op dit moment gewerkt om de werking van de scout aan te passen. Op dit moment lijkt het er op dat we weer specifieker kunnen gaan scouten naar een bepaalde speler. Hoe zich dit precies gaat vertalen is nog even afwachten. Hopelijk kunnen wij jullie hier binnenkort meer informatie over verschaffen.
-
@FC-Eddie_NL fijn. Als het minder BC gaat kosten ben ik alleen maar voorstander van.
-
Ik ben wel niet voorstander van het verhogen van het aantal keren scouten per dag (ofjah, kortere duur). Dan heb ik liever dat je 3 spelers krijgt voorgesteld zoals nu.
-
@Sjinne_4_ever_NL 1 speler scouten vroeger duurde altijd 24 uur dus dat is maar 1x per dag
-
Klopt, maar met deze actie wat nu loopt. Ik neem aan dat GB daar ook mee test.
-
@Sjinne_4_ever_NL die van 8 uur ipv 16 om te scouten. Daar heb je gelijk in ja, hoop niet dat het geval wordt....
-
@FC-Eddie_NL said in Scouten:
Er wordt op dit moment gewerkt om de werking van de scout aan te passen. Op dit moment lijkt het er op dat we weer specifieker kunnen gaan scouten naar een bepaalde speler. Hoe zich dit precies gaat vertalen is nog even afwachten. Hopelijk kunnen wij jullie hier binnenkort meer informatie over verschaffen.
Maar hoe verhoudt het specifieker maken van de scout zich tot het probleem dat de topicopener aankaart?
Zoals gezegd is het probleem dat de scout momenteel vooral gebruikt wordt als middel om goedkoop aan handelspelers te komen. Met het enkel specifieker maken van de scout los je dit probleem niet op. Sterker nog: het probleem wordt dan alleen maar erger. Als er specifieker gescout kan worden, zijn alle fijne talenten nóg sneller weg, zijn er na enkele dagen al helemaal geen goede spelers meer over om te scouten en zijn mensen dus nóg eerder veroordeeld tot het scouten van handel.
Het specifieker maken van de scout is een goede zaak, maar wel alleen als het aantal spelers dat je van je scout kunt kopen ook teruggedrongen wordt (van 3 naar 1). Anders gaat het natuurlijk niet werken en wordt het er alleen maar erger op. Ik hoop dat ze dat bij GB ook begrijpen.
-
@vinnievuik_NL Daar ben ik het wel mee eens, je kan je onmogelijk staande houden in de grote comps zonder scoutspelers te verhandelen, de fun en doel van scout vervaagd op die manier. Het is eerder een bc spend lopende band, dat is jammer. BC kunnen op andere manieren binnengehaald worden lijkt mij, het opbouwen van de scout zoals je reeds aangaf vind ik ook een goed alternatief.
-
Je moet ook gewoon veel bosscoins uitgeven als je een echte OSM meester wilt worden. Als je niet bereid bent op veel bosscoins uit te geven moet je heroverwegen of het OSM leven wel echt voor je is weggelegd.
-
zijn er ondertussen nog ontwikkelingen geweest?
-
Weet iemand inmiddels of er wat gaat veranderen?
-
Geen idee. Wachten is het enige wat je moet doen.
-
@Furrax_NL said in Scouten:
Geen idee. Wachten is het enige wat je moet doen.
Fijn zo'n opmerking die wat toevoegd
-
Ik zal eens informeren bij Luuk over de vorderingen. :thumbsup_tone1:
-
Wat verwacht je anders van een forumclown
Die zijn er puur voor de humor, plusjes en opvulling.