Seizoen voorbij. Wat nu?
-
Hallo manager,
Zoals de topictitel doet vermoeden zouden wij graag willen horen wat jullie zouden willen zien aan het eind van het seizoen. Probeer alsjeblieft niet alleen de optie aan te geven die jouw voorkeur heeft maar geef een (korte) beschrijving die je keuze ondersteunt.
Welke van de volgende statements past het beste bij je en waarom?
- Ik wil graag mijn getrainde spelers houden.
- Ik wist niet dat ik mijn club moest verlaten aan het eind van het seizoen.
- Ik wil graag bij deze club blijven.
- Ik kijk er naar uit een nieuwe club te managen.
- Ik wil andere managers laten zien hoe goed ik gepresteerd heb.
- Ik denk iets anders, namelijk.....
Bij voorbaat dank voor de feedback!
-
Optie 4:
Voor mij is het juiste elke keer weer de uitdaging om te bouwen aan een zo sterk mogelijk team. Dus doorgaan met je huidige team is voor geen optie of uitdaging.
Als ik bijna alle spelers ongeveer 100 heb gekocht of getraind, dan zitten ze eigenlijk al aan een plafond.Het mooiste is om na 1 seizoen alles te behalen en dan het volgende seizoen weer lekker opnieuw beginnen, al dan niet bij dezelfde club.
-
Na al die jaren vooral 4 gedaan te hebben zou ik nu 1 wel eens willen zien/doen. Benieuwd hoe je dat voor je ziet carlo
Lijkt me wel eens geinig als een optionele optie om door te gaan met je team /getrainde spelers. -
Het is na 1 seizoen al onrealistisch qua spelersratings, hoe moet dat na meerdere seizoenen eruit zien dan??
Optie 5 lijkt me een goeie. Nu is er alleen de ranglijst, waarin je maar heel langzaam omhoog kan komen. Het aantal behaalde MP is daarnaast maar van beperkte waarde om te kwaliteiten van de manager te beoordelen. De sterkte van je tegenstander speelt namelijk geen rol in de MP scores. Het spel zou veel interessanter worden, als managers getriggerd worden om de absolute top te behalen. Ik denk dan aan een systeem waarbij je meer MP haalt tegen andere managers met veel MP. De fanatiekelingen gaan elkaar dan opzoeken in plaats van ontlopen, en de besten komen boven drijven. Het zou ook de flow van managers richting crews kunnen versterken. Daarbij/daarnaast zou je kunnen denken aan meerdere lijstjes en statistieken, zoals meeste MP in de afgelopen maand, records voor behaald aantal MP per land, enz. Hierdoor kunnen managers zichzelf makkelijker in de picture spelen voor anderen én voor crews.
-
Ik ben van mening dat je zelf nog meer invloed moet kunnen hebben op het spel.
Nu blijft het te veel toeval, en kpan ik niet genoeg mijn kwaliteiten laten zien, alleen door het snelle of goede verkopen, maar dit is ook toeval.Graag zou ik zien dat we meer tacktische keuze's zelf kunnen maken!
-
Optie 4 voor mij. Ik vind het prima om elke keer weer met het startteam te beginnen en op die manier nieuwe spelers aan te trekken.
Alhoewel het best leuk kan zijn om met hetzelfde team, met dezelfde spelers nog een seizen te doen, gaat het met het huidige systeem niet werken. In de top competities ben je na een aantal dagen wel zo goed als uit gescout en is het zoeken naar de leuke spelers op de transferlijst. Als je dan nog minimaal een seizoen verder gaat heeft scouten dus geen zin meer en is het hopen op die paar leuke spelers die nog beschikbaar komen op de transferlijst.
Als je dan wat pech hebt met het verkopen en een flinke achterstand op teamwaarde aan je broek hebt denk ik niet dat er dan veel mensen zijn die dan nog trek hebben in nog een volledig seizoen draaien terwijl je eigenlijk al weet dat je de meeste wedstrijden zult gaan verliezen.
-
Thanks voor de input! @Gerrit-J-de-Pater_NL @Glennevire_NL @vinnievuik_NL @De-Boterbloemen_NL @FC-Eddie_NL Weten jullie bijvoorbeeld nog hoe je tijdens je 1e seizoen wist dat het contract maar 1 seizoen duurde? Of weten jullie nog dat het een teleurstelling was om een nieuwe club te moeten kiezen?
-
Poeh, het is al bijna 13 jaar geleden dat ik mijn account hebt aangemaakt. Ik weet nog wel dat er een aantal van mijn klasgenoten destijds begonnen met OSM, waarna ik een paar weken later ook een account had aangemaakt. Mijn klasgenoten waren via via bekend geworden met OSM. Misschien had ik toen via hun te horen gekregen dat het elke keer 1 seizoen is. Het is voor mij in ieder geval nog nooit een teleurstelling geweest dat het maar 1 seizoen per keer is.
-
Ik vind het zelf geen probleem om opnieuw te beginnen. of er moet zoals FC eddie hieronder aangeeft, een ander systeem zijn:
@FC-Eddie_NL said in Seizoen voorbij. Wat nu?:
Optie 4 voor mij. Ik vind het prima om elke keer weer met het startteam te beginnen en op die manier nieuwe spelers aan te trekken.
Alhoewel het best leuk kan zijn om met hetzelfde team, met dezelfde spelers nog een seizen te doen, gaat het met het huidige systeem niet werken. In de top competities ben je na een aantal dagen wel zo goed als uit gescout en is het zoeken naar de leuke spelers op de transferlijst. Als je dan nog minimaal een seizoen verder gaat heeft scouten dus geen zin meer en is het hopen op die paar leuke spelers die nog beschikbaar komen op de transferlijst.
Als je dan wat pech hebt met het verkopen en een flinke achterstand op teamwaarde aan je broek hebt denk ik niet dat er dan veel mensen zijn die dan nog trek hebben in nog een volledig seizoen draaien terwijl je eigenlijk al weet dat je de meeste wedstrijden zult gaan verliezen.
Daarom lijkt het mij belangrijk dat iedereen meer zelf invloed heeft op het spel, ik weet zeker dat iedereen het dan veel spannender vindt en dat je je kan onderscheiden als topmanager.
-
Ik denk iets anders, namelijk.....
Dat dit spel schijtonrealistisch is geworden en alles doet om zoveel mogelijk geld binnen te halen, begrijpelijk, maar de wijze waarop is verrassend.
Wat ik wel waardeer is dat jullie dat niet meer verpakken met bijvoorbeeld 'eigen vermogen'. Dat is met de huidige sjeiks een begrijpelijke stap, neen, fuck that, gewoon vol laten zien wat het middel en doel is, een onrealistisch spel om zoveel mogelijk geld binnen te harken i.p.v. een redelijk goed spel en daarmee geld te verdienen.
Seizoen voorbij en spelers houden van bijvoorbeeld een Excelsior die beter zijn dan Ronaldo wil ik.
-
Ik ben van mening dat de focus veel meer op punt 5 moet komen te liggen. Managers die OSM spelen (en vooral de managers die niet in crews zitten) houden er nou eenmaal van om goede individuele resultaten te halen en die vervolgens ook terug te kunnen zien. Managers willen goede prestaties neerzetten en achievements halen, want dan speel je het spel met een concreet doel. Het zou leuk zijn als je wat meer statistieken kunt zien over de seizoenen die je hebt voltooid en daar bovendien meer rankings bij worden gemaakt.
Dit topic is een mooi voorbeeld van het toepassen van meer statistiek in OSM: https://forum.onlinesoccermanager.nl/topic/10423/suggestie-grafiek-met-positie-in-de-competitie-gedurende-het-seizoen/7
Ik kan nog herinneren dat je vroeger (jaren geleden) nog in de prijzenkast kon klikken op de club waarmee je een seizoen had voltooid. Als je dit deed kon je zien welke 100 managers het beste seizoen (gebaseerd op het aantal behaalde punten) hadden gehaald met die club. Sindsdien zijn er steeds meer statistieken uit het spel verdwenen en daarom zou het leuk zijn als er wat meer actuele rankings/stats in het spel worden toegevoegd zodat nieuwe managers hun progressie beter terug kunnen zien ten opzichte van andere managers. Op dit moment verdwijnt een succesvol voltooid seizoen namelijk in je prijzenkast waar bijna niemand jouw goede prestatie kan zien.
Ook heb je slechts 4 rankings en een top 100 die allebei compleet bevroren zijn. Je bent namelijk ongelooflijk lang bezig wil je daar eenmaal in belanden. Ik weet dat Vinnievuik en een paar anderen destijds al hetzelfde hebben geopperd, maar het creëren van meer doelstellingen en rankings zou inderdaad de beleving bij het managen bevorderen voor velen.
-
@qsgyj_NL said in Seizoen voorbij. Wat nu?:
Ik denk iets anders, namelijk.....
Dat dit spel schijtonrealistisch is geworden en alles doet om zoveel mogelijk geld binnen te halen, begrijpelijk, maar de wijze waarop is verrassend.
Volgens mij lijkt dit aardig op wat ik zeg?!? Gewoon zorgen dat elke manager weer meer invloed heeft op het spel zodat de echte managers boven komen drijven.
-
Stap 4 blijft toch het leukste, dus dat kan zo blijven.
Stap 5 zou bekeken moeten worden zodat er wat meer strijd komt en wat Vincent en Sil aangeven daar kan ik me wel in vinden.hopelijk komt dan een beetje die onderlinge strijd terug en worden het crew gebeuren en de forums weer wat actiever
-
6.Ik denk iets anders, namelijk.....
CL of Europees voetbal spelen met de club, degradatie/promotievoetbal spelen met de club. Omdat dit daadwerkelijk een nieuwe dimensie geeft aan het spel, niet het pay to win principe ondersteunt & waar vele mensen op zitten te wachten
-
@Sjinne_4_ever_NL said in Seizoen voorbij. Wat nu?:
6.Ik denk iets anders, namelijk.....
CL of Europees voetbal spelen met de club, degradatie/promotievoetbal spelen met de club. Omdat dit daadwerkelijk een nieuwe dimensie geeft aan het spel, niet het pay to win principe ondersteunt & waar vele mensen op zitten te wachten
Lijkt mij ook wel een leuk plan. weet niet of het te halen is.
Dit zou een tweede verbeterpunt zijn, eerst maar het spel realistischer maken dat we als managers ons meer kunnen onderscheiden! -
Voor mij ook duidelijk dit dus:
@De-Boterbloemen_NL said:
Ik vind het zelf geen probleem om opnieuw te beginnen. of er moet zoals FC eddie hieronder aangeeft, een ander systeem zijn:
@FC-Eddie_NL said in Seizoen voorbij. Wat nu?:
Daarom lijkt het mij belangrijk dat iedereen meer zelf invloed heeft op het spel, ik weet zeker dat iedereen het dan veel spannender vindt en dat je je kan onderscheiden als topmanager.
-
@Gerrit-J.-de-Pater_NL said in Seizoen voorbij. Wat nu?:
Dan zijn we het daar helemaal over eens
Kan osm hier wat aan doen? Weet jij wat de planning is?
-
@De-Boterbloemen_NL We zijn bezig om dit probleem op te lossen: dat wil zeggen het probleem dat spelers niet altijd weten dat ze hun club moeten verlaten na 1 seizoen. Daarvoor zijn we oplossingen aan het zoeken. Dus als iemand suggesties heeft, graag!
-
@Harry-Poon said in Seizoen voorbij. Wat nu?:
@De-Boterbloemen_NL We zijn bezig om dit probleem op te lossen: dat wil zeggen het probleem dat spelers niet altijd weten dat ze hun club moeten verlaten na 1 seizoen. Daarvoor zijn we oplossingen aan het zoeken. Dus als iemand suggesties heeft, graag!
Dat is mooi, maar er worden nog meerdere problemen aangedragen, kunnen jullie daar ook wat mee?
-
We zijn nu specifiek met het probleem bezig dat mensen niet weten dat ze bij een nieuwe club aan de slag gaan in het nieuwe seizoen. Dat willen we graag duidelijk gaan maken. Maar kan natuurlijk op veel verschillende manieren.