Discussie: Crews
-
Hier een plek om de toekomst/huidige situatie van de crews te bespreken. Deze discussie werd nu in het verkeerde topic gevoerd, wat enkel nieuwe aanwas afschrikt. Ik verplaats alle off topic posts uit het zoek crew topic hier naar toe.
Verder zal er strenger worden opgetreden tegen off topic posts. Het is niet de bedoeling dat elk topic in een discussie ontaard over hoe men OSM 3.0 en het nieuwe forum ervaart. -
@Furrax_NL
Dat valt wel mee hoor. Ik zie jouw hier alleen maar negatief praten maar zo slecht gaat het ook weer niet.
Nee, de managers liggen niet voor het oprapen. Je moet er zelf achteraan. Wij hebben in de afgelopen 1,5 maand 8 managers aangetrokken en een kans gegeven om in de breedte te groeien. Van die 8 kende we er al 2. Voor 4 managers was het crewleven compleet nieuw, maar zijn wel gemotiveerd genoeg om te groeien en doen het goed. Verder zijn er 2 geflopt, maar je moet het risico's nemen. 75% is toch een mooi percentage.
Zeker voor de subtopcrews en de crews daaronder de moeite waard om tijd te investeren in het scouten van goede managers... Tegelijkertijd ook goed voor het crewleven want er komt vers bloed bij. De crisislijn moet weer omhoog worden getrokken.
-
@EstorilAzi_NL Is wel een feit.. ik zoek meestal rond mijn eigen managerranking en crews die eigenlijk zo goed als dood zijn. Kijk ik daar even of er nog actieve managers zijn op OSM en pluk ik ze daar weg. Die 2de groep is het minst weigerachtig omdat ze ook al wat kennen over de crewwereld.
Ben ook al een paar managers tegengekomen die allang OSM spelen en nog nooit in een crew zaten. Dat zijn meestal normale kerels, geen kindjes en zijn ook wel oors naar. Heb paar avonden geleden 20-tal managers aangesproken, krijg toch vrij veel positieve antwoorden. Dan moet je als crewbeheerder gewoon een selectie maken. Ik verstuur zoveel berichten omdat ik er wel op reken dat ongeveer de helft niet antwoord. Meestal reken ik op een 5-tal managers met een positief antwoord. Wat ook lukt.
-
@EstorilAzi_NL said in Zoekt crew / nieuwe leden:
@Furrax_NL
Dat valt wel mee hoor. Ik zie jouw hier alleen maar negatief praten maar zo slecht gaat het ook weer niet.
Nee, de managers liggen niet voor het oprapen. Je moet er zelf achteraan. Wij hebben in de afgelopen 1,5 maand 8 managers aangetrokken en een kans gegeven om in de breedte te groeien. Van die 8 kende we er al 2. Voor 4 managers was het crewleven compleet nieuw, maar zijn wel gemotiveerd genoeg om te groeien en doen het goed. Verder zijn er 2 geflopt, maar je moet het risico's nemen. 75% is toch een mooi percentage.
Zeker voor de subtopcrews en de crews daaronder de moeite waard om tijd te investeren in het scouten van goede managers... Tegelijkertijd ook goed voor het crewleven want er komt vers bloed bij. De crisislijn moet weer omhoog worden getrokken.
Ligt eraan waar je jouw eisen aan stelt als crew zijnde. Als dat gericht is op forumactiviteit dan heb je aan deze benadering helemaal niets. Puntencrews hebben geen enkel probleem nieuwe leden te vinden, dat is inderdaad zo. Probeer het over een andere boeg en het word al lastiger Dus om in 1,5 maand 8 leden aan te trekken is voor mij niet iets wat ik als bijzonder zie. Ik kan ook de gehele ranking afgaan en alles uitnodigen wat me bevalt, of leden wegplukken bij andere crews. Zeker dat laatste vind ik respectloos, maar goed dat is mijn mening.
-
@Furrax_NL
Die crew van je neemt dan ook iedereen aan die zich aanbieden en de helft heeft amper forumposts. Dan is het wel gemakkelijk zoals Ruud/Sjinne_4_ever al reeds aangaf. Iedereen zijn ding natuurlijk maar als JR nieuwe leden wil gaat het die moeilijk vinden. Ook al hebben we niet echt eisen meer aangezien er van de 12 leden die we hebben al reeds 8 gestopt zijn. Dit topic was voor osm 3.0 en de forumupdate veel actiever.
-
@Sjinne_4_ever_NL said in Zoekt crew / nieuwe leden:
@Furrax_NL
Ligt eraan waar je jouw eisen aan stelt als crew zijnde. Als dat gericht is op forumactiviteit dan heb je aan deze benadering helemaal niets. Puntencrews hebben geen enkel probleem nieuwe leden te vinden, dat is inderdaad zo. Probeer het over een andere boeg en het word al lastiger Dus om in 1,5 maand 8 leden aan te trekken is voor mij niet iets wat ik als bijzonder zie. Ik kan ook de gehele ranking afgaan en alles uitnodigen wat me bevalt, of leden wegplukken bij andere crews. Zeker dat laatste vind ik respectloos, maar goed dat is mijn mening.
De hele term 'puntencrews' slaat nergens op. Crews die zich puur richten op MP en crewranglijst zijn al lang uitgestorven. Gaat het dan om crews die hun best doen om te presteren binnen dit spel, bijvoorbeeld in de crewcup? Anders kun je ook een praatgroepje oprichten in elke willekeurige chatbox. En sluit presteren onderlinge sfeer uit? Bij GF gaat het in ieder geval hand in hand. Activiteit vindt (nog steeds) wel voornamelijk plaats via een hyperactieve appgroep, en niet hier op het forum. Moraal van het verhaal: ik zie niet in wat je als een puntencrew definieert.
En nieuwe leden zoek je op managerkwaliteiten en 'persoonlijke' klik. Dat kan dan een fanatieke manager zijn in een minder fanatieke crew, die behoefte heeft aan soortgenoten. Geen schande als er dan een manager wordt 'weggeplukt' bij een andere crew zoals je het noemt. Het is gewoon een vrijwillige overstap, niets respectloos aan. Wel heeft het wat tijd nodig om nieuwe managers weer één te laten worden met de groep. Met dat punt in je verhaal ben ik het dan wel weer eens. Dat lukt nou eenmaal niet in 1,5 maand met 8 managers. Daar heb je zo een half jaar voor nodig.
-
Ok, dan is het goed. Die mening mag je hebben
Iedereen heeft hier duidelijk een andere visie op, maar we moeten wat proberen om niet in te kakken als crew met OSM anno 3.0. Vers bloed is op z'n tijd goed voor een boost. Voor ons werkt dit tot nu toe vanaf september prima.
-
@Furrax_NL forumposte in deze tijd werkt niet meer... Dat zie je toch zelf ook wel? je zegt net dat dit topic amper actief is of amper bekeken wordt... alle crews vinden de weg naar het forum nog, laat staan nieuwelingen .. Daarnaast zijn er vele die niet eens wisten dat er forums waren of wat daar mee te doen ... Dat wil niet zeggen dat het geen actieve leden zijn of slechte spelers zijn. Zolang je ze begeleid doorheen het proces kunnen het toppers worden. We nemen niet zomaar iedereen aan, heb genoeg opzoek werk gedaan om daarover te kunnen oordelen. Het is niet omdat het bij jullie slecht draait dat het daarom ook bij ons slecht draait. En nee ik weet niet of je goed of slecht draait, hou ik mij niet mee bezig, maar veronderstel omdat je een oordeel klaar hebt staan dat je het wel eens geprobeerd hebt? Zo niet, dan kan je niet oordelen
-
De weg naar de crews is door GB niet al te duidelijk of aantrekkelijk gemaakt. Er schijnt een crewupdate in de maak te zijn, maar GB kennende zal dat nog wel even duren. Tot die tijd is het aan de crews om actief te zoeken naar potentiële leden. Jammer dat de grote hoop (de ranglijst) dan het enige middel is wat je ter beschikking hebt. Als er meer middelen zouden zijn, zoals ranglijsten met behaalde MP in bijvoorbeeld het afgelopen jaar, zou je als crew makkelijker actievelingen op kunnen speuren, en kennis proberen te maken (na uitzeven van de cheaters ). Nu zijn crews vrij onzichtbaar voor de duizenden osm'ers, en zijn de duizenden osm'ers vrij onzichtbaar voor de crews.
-
@pummel123_NL Ik ken je niet. Nogmaals voor osm 3.0 had dit topic genoeg volk hoor. Uiteraard zijn er vele managers die nooit op de fora komen. Volledig mee eens. Maar als je moet kiezen tussen voor en na 3.0 met dit topic weet ik het wel. Tegenover vroeger is dit topic dood gemaakt door OSM. Fora-update is voor mij tegengevallen. Geen crewfora meer, openbare fora die samen geperst werd. Nee, bedankt. Mijn activiteit is dus ook lager dan voor 3.0
-
@Sjinne_4_ever_NL said in Zoekt crew / nieuwe leden:
Over het feit van leden wegplukken is gewoon ordinair. Iedereen kan voor zichzelf uitmaken of die wel of niet in een crew wilt blijven. Dan heb je daar als buitenstaande crew gewoon weg van te blijven. Maar ook hier zijn het de puntencrews die deze onzin uithalen, want het gaat in 9 v/d 10 keer om een betere ranking.
Nja 'wegplukken' kun je bekijken hoe je het zelf wil. Ik ga meestal van de laagste crews en werk me naar boven. Ik blijf weg uit de top-20. Ik kijk naar crews waarvan de leden niet meer actief van zijn, buiten een enkeling. Zo krijgt deze manager een nieuwe kans in de 'crewwereld' bij een actieve crew.
Als je crew niet actief is en je zit zelf niet op het forum, maar je speelt enkel OSM, kan het vrij eenzaam aanvoelen. Maar als er dan opeens iemand naar je PM't met wat vragen of hij mee wil doen en regelmatig bij hem hoort, dat kan weer extra plezier aanwakkeren bij die manager.
-
Het leukste is om managers te vinden die zo tussen de 200.000 en 5000 staat op de managerranking. Die persoon tips geven en het wat gezellig maken in de crew. Om nadien dan samen te groeien.
Een puntencrew is gewoon veel minder gezellig vind ik persoonlijk. Je hebt er zo veel minder voeling, dan met een crew waarvan de leden lang samenblijven en elkaar de kans geven in de CC bv.
Wat mijn vereiste ook is binnen de crew is om allen samen de crewcompetitie te spelen. Wie dan nog een sub vrij heeft mag altijd de CC spelen. Dat maakt me niet uit. Crewcompetitie vind ik enorm belangrijk, dat versterkt toch iets meer dat samenhorigheid. Dan zo in verschillende competitie's te zitten. -
@Furrax_NL said in Zoekt crew / nieuwe leden:
@vinnievuik_NL Puntencrews uitgestorven? Sinds wanneer dan? Dan moet het nog niet zo heel lang zijn.
Ik zie puntencrews als crews die hoog op de crewranglijst proberen te staan, maar matig presteren in de competities waar het op kwaliteit aankomt (CC, LFS cup, GF crewcompetitie, KL, enz). Zulke crews wilden nog wel eens managers aannemen, puur op basis van MP, en managers kicken, puur op basis van gebrek aan MP. Voordat we TOFC (vies woord) omvormden tot GF, hadden mafkezen als Danny en Brian (je kent ze vast nog wel) zo'n beleid. Ik zou nu niet meer weten welke crews op zo'n manier bezig zijn. De hele strijd om de crewranglijst is dood. En terecht, want een crewranglijst gebaseerd op MP in individuele competities vol met noobs slaat nergens op, met alle respect voor managers die individueel dit nog wel een uitdaging vinden. En ik heb er een hekel aan als de term 'puntencrew' gebruikt wordt voor alle crews die fanatiek dit spelletje spelen (noem LFS, GF, OSU), en ondertussen een prima onderlinge sfeer hebben.
-
@Furrax_NL inderdaad. Dus moet er wel gezocht worden naar andere manieren om mensen aan te trekken. Dat jij daaruit concludeert dat zij ieder aannemen zomaar dat is een oordeel van jou. Jij weet niet wie het deed en op welke manier. En dat is het feit waar ik jou op wijs. Daarnaast was iedereen minder actief, laat staan de nieuwelingen, maar onze nieuwelingen hebben wel weer leven ingeblazen en dat kan niet bij iedereen gezegd worden. Hieruit kan ik concluderen dat we niet zomaar eenieder aannemen, maar wel dat het waardevolle crewleden kunnen worden en beginnen te zijn.
-
@pummel123_NL Je zit in GG. Kijk, de werkwijze die jullie gebruiken is inderdaad niks voor ons en in het verleden werd er wel eens iemand aangetrokken voor zijn MP.
-
True Brothers was zo'n voorbeeld. Je zag die crew met de maand afbrokkelen sinds 3.0. En sinds maart definitief over en uit.
Weet jij of die aankomende update er ook mee te maken heeft dat de page en ranglijst er nu uit liggen?
-
@Furrax_NL ja er zullen crews zijn die dat hanteren en andere die dat niet doen. Maar ik vind niet dat je ons dan over dezelfde kam moet scheren. Onze crew heeft managers met de nodige ervaring maar ook managers met weinig manager punten, dus weet niet waarom wij dan een puntencrew zouden zijn. Ik heb zeer veel tijd gestoken in het zoeken naar leden, onze werking gebeurt intern en in overleg. Dat maakt dat we weten waar we mee bezig zijn en dan kunnen alle buitenstaanders zoals jij 2 dingen doen:
- concluderen dat we zomaar mensen aannemen en het doen voor de MP
of - dat we er tijd, werk, etc. insteken.
Het jammeren is dat ik uit voorgaande berichten kan concluderen dat je ons bekijkt zoals beschreven staat in puntje 1. Ik noem dat vooroordelen en laat nu net dat zijn wat zo zonde is. Ik denk dat je onze crew genoeg in het verleden hebt bezocht om te weten dat wij zo niet zijn.
- concluderen dat we zomaar mensen aannemen en het doen voor de MP
-
Als je met een crew zit die niet op het forum komt is een chat wel handig. Ons crewforum is gewoon leeg.
Met een chat heb je alles gewoon zo op 1 site en moet je niet wisselen tussen tabs, omdat het forum hier los staat van het spel. Met dit aparte forum heb ik niet 1 account, maar eigenlijk 2, aangezien je hier OOK pm's kan sturen die je niet kan lezen op OSM zelf. Enorm onhandig dit gedoe!
-
@Alfonzso_NL192 je denkt toch niet dat ze eerst dit forum kopen om vervolgens nog een chat in te gaan bouwen haha.
En tja, dat je met je crew niet op t forum komt, doe je imo zelf. Je kan er gewoon voor kiezen op het forum te komen toch? Dat dat je niet bevalt ok maar dan niet klagen dat je een communicatiekanaal wilt, terwijl dat al bestaat. -
@Alfonzso_NL192 said in Zoekt crew / nieuwe leden:
Als je met een crew zit die niet op het forum komt is een chat wel handig. Ons crewforum is gewoon leeg.
Met een chat heb je alles gewoon zo op 1 site en moet je niet wisselen tussen tabs, omdat het forum hier los staat van het spel. Met dit aparte forum heb ik niet 1 account, maar eigenlijk 2, aangezien je hier OOK pm's kan sturen die je niet kan lezen op OSM zelf. Enorm onhandig dit gedoe!
Onhandig? Zoiets heet ordenen. Alle onderwerpen staan nu apart, krijg je geen onzin van diverse mensen door elkaar ;). Dat het forum los staat van OSM is wel een minpunt. Je kunt toch als crew dan 1 topic creëren als je dat liever hebt. Mensen hier vinden het nu al irritant dat diverse fora zijn samen gevoegd, crews maar max. 2 topics krijgen etc... en jij wilt dan alles op één hoop gooien voor een crew, in een chat?