Maak moraal minder belangrijk
-
Het telt nu zwaarder en flink ook dan thuis voordeel. Hoe hoger DS maar ook midden hoe oneerlijker het is. Zelf in KL2 meer dan zat wedstrijd met ds9 WHU meegemaakt dat flink meer doelpogingen had en dan gelijkspel kreeg of verlies.
-
Helemaal mee eens. Als hoge ds 2x verliezen aan het begin van het seizoen, en je moraal staat al in het oranje. Vervolgens scoor je bijna niet meer. De invloed van moraal op precisie is VEEL te groot. Gewoon niet leuk hoe belangrijk flow dan wordt ten opzichte van tactiek.
-
Oneens. Moraal en fitheid zijn voor het grootste deel gewoon te managen en horen ook belangrijk te zijn. Daar kun je je juist mee onderscheiden en anders komt het nog meer aan het eindeloze handelen sinds de nieuwe update. Probeer de ongemotiveerde spelers te verkopen en zorg dat ze iig fit zijn als je ze opstelt dan compenseert dat weer een beetje.
-
@MikevanderHilst_NL fitte spelers opstellen doe ik altijd al, stel nooit niet fitte spelers op nagenoeg. Je tip van spelers met lage moraal vind ik goed en ga nu elke speler met geel moraal en lager verkopen. Ik houd je op de hoogte.
-
Doordat spelers minder fit worden per wedstrijd moet je toch sowieso doorwisselen waarwoor je spelers een goed moraal houden, of zie ik dat verkeerd?
-
@MikevanderHilst_NL
Dat klopt hoor. Probleem is om het grootst in competities zonder transfers, zoals nostalgie. En hoge DS teams hebben het al niet makkelijk door uit te hand lopende teambouw, maar zitten ook nog eens met een duur startteam, waarvan je de spelers met slecht moraal niet makkelijk aan de engine kan slijten. -
@Dave-Jansen_NL geef Mike eens ds1 in Goodfellas crewcompetitie en denk dat hij het dan wel wat meer zal begrijpen
-
@Glennevire_NL Mike speelt met een ds1 in de CC CL, dus ik denk dat ie wel weet waar ie 't over heeft.
-
@Vjenne-Rulezz_NL dat was me even ontgaan, bedankt! Excuus Mike!
-
@Glennevire_NL said in Maak moraal minder belangrijk:
CC is geen GF he waar je af en toe rust potjes hebt tegen JR
-
@Dave-Jansen_NL said in Maak moraal minder belangrijk:
@Glennevire_NL said in Maak moraal minder belangrijk:
CC is geen GF he waar je af en toe rust potjes hebt tegen JR
Dit seizoen wel hoor, ik speel mee voor spek en bonen in de GF-comp
-
Gezien de resultaten van Bulgarije - Nederland is moraal wel heel erg belangrijk Wat dat betreft wel reel.
In een competitie waar je geen transfers mag doen kun je die slechtere spelers welke normaal niet spelen als eerste wissel opstellen. -
Probleem is vooral dat moraal gekoppeld is aan doelstelling, terwijl een doelstelling niet zoveel meer zegt tegenwoordig (als gevolg van het ietwat uit de hand gelopen teambouwen). Misschien dat ze die twee wat minder afhankelijk van elkaar kunnen maken, dat zou meer recht doen aan de huidige situatie.
-
Dit laatste bennik het niet mee eens. Tuurlijk, als je kampioenskandidaat bent en bengelt op bijv. plek 7, ben je als speler minder happy. Als manager trouwens ook niet.
Moet zeggen dat ik er weinig last van heb eigg. Neem bijv mn team in GF. Ik begon niet al te leuk eigg, maar na een tactiek wissel, heb ik het aardig snel herpakt. Sta nog steeds een paar pekken onder ds, maar de spelers die ik gebruik, hebben een prima moraal. Tja, de spelers die minder aan bod komen, lijkt me logisch dat zij een laag moraal hebben. Banken zou ik ook niets vinden.
Maar ik hoor graag meer meningen.
-
@maricja_NL
Ik merk dat spelers soms bank omdat ze moe zijn en dan hebben ze ook al meteen lager moraal te pakken. -
Ik zie dat het al weer even geleden is dat hier voor het laatst in gepost is.
Mijn vraag: Vinden jullie nog steeds dat moraal te zwaar weegt op dit moment?
-
@FC-Eddie_NL ja moraal weegt nog zwaar neem Ray (Doeliero) die pakt omdat hij bovenaan staat alle potjes met gelijke stats in zijn voordeel.
Ik wil zijn prestaties niet te kort doen natuurlijk, maar ik denk dat het wel mee telt.
En anders zit er niks anders op dan weer andere taktieken te bedenken zodat die weer werken en minder "steal" gevoelig zijn.
-
Je wilt natuurlijk niet dat je op basis van de kansenverhouding 1 op 1 volgt wie er wint. Het team met de minste kansen mag best wel eens winnen zo nu en dan, zoals in het echte voetbal ook gebeurt. Zeker als er sprake is van een ander soort kansen, bijvoorbeeld schoten van afstand versus uitgespeelde kansen met opbouw van achteruit. Maar nu vliegt de uitslag werkelijk alle kanten op. De grilligheid is wat mij betreft te groot. En moraal speelt hierbij een belangrijke rol. Dus zowel de randomness van de uitslag gegeven de kansenverhouding wat kleiner maken, als de invloed van moraal op precisie wat kleiner maken. Dat zou de engine beter maken!
-
moraal heeft idd een flinke invloed, maar ik vind dit niet perse nadelig. Bij slecht moraal zal je moeten schakelen met tactieken om er weer bovenop te komen. Ik zie dit eerder als een leuke uitdaging dan echt een 'probleem'. Verder word het ook gewoon als excuus gebruikt als het niet gaat zoals iemand wilt, alles op moraal afschuiven is dan wel zo makkeleijk