CrewCup: Algemene Discussietopic
-
@memphis-united_nl
Twee dingen in jouw post begrijp ik niet goed, waardoor je een beetje voor eigen parochie aan het preken bent:-
Je bent eigenlijk gewoon flink in het voordeel met hoge ds, omdat je juist niet zoveel spelers tegen 2.5 wil verkopen. De helft van de spelers van de selectie komen immers bij een lagere DS binnen jouw team terecht, waardoor de lage DS snel sterker kunnen worden.
-
Je wil aan de ene kant niet de twee slechtste ds 1 en 4 hebben, maar het is wel eerlijk als wij de slechtste teams onder de DS 7 en 10 hebben? Nog sterker: de tw van onze ds 10 ligt gelijk aan jullie ds 13. M.a.w. je beredeneert vanuit één kant, die van jullie. Met de pakketten die ik voorgesteld heb, heb je overigens nog steeds 50M (10%) voorsprong in tw op de rest...
-
-
Ik ben het er wel mee eens dat je de teams met een ds1 als totaal een wat hogere startwaarde geeft. Ds1 is gewoon niet lekker, behalve met Juve misschien. Voor deze versie gewoon zo laten, de planning is te strak om nog dingen om te gooien. Maar misschien volgende keer streven naar setjes met 1+7 en 4+4?
Succes allemaal!
-
@vinnievuik_nl
Het is jammer dat je niet inhoudelijk reageert op mijn pakketten, die voor iedereen volgens mij een stuk eerlijker zijn samengesteld.Onzin dat de planning te strak is. Maandag starten we pas. Vanavond of morgen even een aanpassing en iedereen weet gewoon welk team hij moet pakken. Maar ik snap dat het niet in jullie voordeel is om dit aan te passen. Dat blijkt ook uit jullie reacties. Het zou leuk zijn om tot een oplossing te komen waarbij het leuk is voor iedereen, een CC seizoen duurt immers al snel anderhalve maand.
-
De verdeling van Sander ziet er inderdaad logischer uit (minder verschil tussen de hoogste en laagste teamwaarde). Al neem ik aan dat Jurgen bewust deze keuze heeft gemaakt...laten we dus eerst zijn argumentatie afwachten voordat we elkaar van vooringenomenheid gaat beschuldigen. De enige die erover gaat is Jurgen
-
Ik ben bereid om de pakketjes voor de Champions League en Europa League te reviewen. Echter ben ik pas tegen middernacht thuis en kom ik er niet eerder dan morgenochtend aan toe. Hou dus allemaal even dit topic in de gaten, dan kijken we morgenochtend even hoe en wat. Iedereen in de CL en EL heeft dit al 400x gedaan en weer hoe het werkt, dus ik voorzie geen issues qua planning.
Bis morgen!
-
@santheman11_nl veel mooiere verdeling dit idd, hopelijk dat Jurgen hier ff goed naar kijkt en we zonder sippe gezichten de CL kunnen starten
-
Overigens worden wij wel echt iedere keer in onze arie genomen qua loting, begint een beetje een ritueeltje te worden. Iemand anders die toevallig dit leuke privilige (/vloek) op zich wilt nemen ?
-
Helemaal mee eens met het bovenstaande van mijn collega; LFS is deze vloek wel zat!
-
Ik vind jouw voorstel ook prima hoor Sander. Daar zullen dan wel andere correctiefactoren bij horen.
Als je toch bezig bent: heb je ook geprobeerd om volgens het voorstel van Alex eerlijke pakketten te maken? (1/7/10/16, 1/7/10/16, 1/7/13/13, 4/7/10/13 en 4/4/10/16).
Combi van 1 en 4 is gewoon niet lekker.
-
@santheman11_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
@memphis-united_nl
Twee dingen in jouw post begrijp ik niet goed, waardoor je een beetje voor eigen parochie aan het preken bent:-
Je bent eigenlijk gewoon flink in het voordeel met hoge ds, omdat je juist niet zoveel spelers tegen 2.5 wil verkopen. De helft van de spelers van de selectie komen immers bij een lagere DS binnen jouw team terecht, waardoor de lage DS snel sterker kunnen worden.
-
Je wil aan de ene kant niet de twee slechtste ds 1 en 4 hebben, maar het is wel eerlijk als wij de slechtste teams onder de DS 7 en 10 hebben? Nog sterker: de tw van onze ds 10 ligt gelijk aan jullie ds 13. M.a.w. je beredeneert vanuit één kant, die van jullie. Met de pakketten die ik voorgesteld heb, heb je overigens nog steeds 50M (10%) voorsprong in tw op de rest...
Zoveel hebben de teams met lagere DS niet aan de afdankertjes van de teams met hogere DS, want dit betreft veelal oude spelers van in de 80 (kijk eens naar het team van Inter bijvoorbeeld). Die spelers zijn handig voor de eerste wedstrijdjes, maar uiteindelijk moet je er toch vanaf. En dan zit je met het probleem dat ze niet makkelijk verkopen. Wat betreft je tweede punt: ik zeg nergens dat de huidige pakketjes eerlijker zijn.
En ja, ik beredeneer nu even vanuit ons perspectief, maar volgens mij doe jij precies hetzelfde vanuit jullie kant. Zoals Vincent al zegt is het niet lekker dat DS1 en DS4 in één pakket zitten. Dus als de pakketjes op de schop gegooid worden, zou ik daar ook even naar kijken
-
-
De bescheidenheid siert je wel Dave!
-
Niet zeuren jongens. Gewoon spelen.
-
@furrax_nl Ze hebben wel een kleine punt
-
@dave-jansen_nl Degradeer maar naar de eredivie, dan sloop je iedereen
-
-
@keejos_nl Thanks, dat is zeer prettig. Ik ben benieuwd, hopelijk heb je nog wat aan mijn voorzet. En als ik kan helpen, let me know.
-
Ons voorstel (los van wie welk setje teams krijgt) is om geen DS1 en 4 te combineren, maar het zo te doen:
-
@memphis-united_nl
Eigenlijk niet, ik beredeneer niet vanuit onze kant maar pleit voor een algeheel eerlijkere verdeling. Daarom kom ik ook met een voorstel dat voor iedereen prettiger zou moeten zijn (zeker niet perfect overigens).Verder is er niet te ontkomen aan één crew met combi ds 1 en 4, daar er drie teams met ds1 zijn en drie met ds 4. Daar tegenover staat dat je ook 13 en 16 hebt, dat is weer extreem gunstig. Zeker als je je selectie snel goed op orde hebt met de afdankers van ds 1 en 4. Goed voor je moraal, want normaalgesproken win je met een betere selectie ook meer potjes. En je hebt een voorsprong met TW. Dus genoeg voordelen ook te benoemen.
Maar ik ruil graag hoor, ds 16 (en ook ds 13 trouwens) levert ons de afgelopen edities enorm veel punten op.
-
@santheman11_nl
Check mijn voorstel op de vorige pagina. DS1 en 4 hoeven niet persé gecombineerd te worden hoor. In mijn voorstel zijn de verschillen tussen de totale teamwaardes beperkt tot 37M, en geen enkele crew zit met DS1 en 4 opgescheept.