CrewCup: Algemene Discussietopic
-
@keejos_nl Top thnx!
Met een zesde rooie kaart (1/3e van alle rode kaarten in de comp) zakt de moed toch wel wat weg hier, beetje pissed over. Niets persoonlijks in ieder geval.
Puntenfactor voor ons bedraagt 0,95 terwijl die van crew8 1,09 is. Houdt dus in dat per 1000 punten wij er uiteindelijk 950 hebben en de huidige koploper in de tussenstand 1090. Is per 1000 punten een verschil van 140 punten (x6 dus zelfs 840 punten).
Dat zou dus betekenen dat we flink boven onze doelstellingen moeten eindigen om dat verschil goed te maken. Als er dan een doelstelling 1 in het pakket zit, blijven er slechts 2 teams over om dit verschil goed te maken. Daarbij hopende dat de doelstelling 1 zijn doelstelling haalt, want anders moeten de andere 2 nog een stuk hoger komen te staan.
Geeft in ieder geval stof tot nadenken.
-
@vertrigo_nl Ben het eens met je. Sowieso is het effect van een puntenfactor in deze casus erg duidelijk. Natuurlijk kan er een discussie gevoerd worden in welke mate een verschil van 15M op teamwaarde en een iets 'gunstigere' DS deze factor rechtvaardigt. Overigens beperkt deze discussie zich niet tot de puntenfactor. Een DSsheet levert in beginsel dezelfde discussie op, of neemt dit risico met zich mee. Net als elke andere vorm van classificatie. Zo lang GameBasics mij (en andere Event Managers) niet wenst te ondersteunen in gelijkwaardige competities op maat, blijft dit een terugkerende uitdaging voor ons allen.
Intra-seizoen kan ik (of zal ik) geen wijziging aan de classificatie doorvoeren, simpelweg omdat dat m.i. niet fair is. De potentie zit hem simpelweg in de DS10 en DS15, daar liggen jullie kansen op de winst. Blijf persoonlijk wel van mening dat een DS1 (even los van dat je fijn mag strijden om een kampioenschap) over het algemeen bij maar weinig managers enthousiasme kan opbrengen en dat de kans op een kutseizoen groter is dan met elke andere DS.
Dit sterkt mij overigens wel in een herevaluatie van de huidige opzet van de CrewCup en wil ik in 2019 naar een aangepaste opzet. Zowel de ideeën van Reinier als van @EstorilAzi_NL klinken als high potentials wat mij betreft.. Het zou qua pakketjes sowieso eenvoudiger zijn om naar kleinere competities te gaan. Dat gezegd hebbende kan ik alleen concluderen dat wiskundig de score in de tussenstand correct tot stand is gekomen en dat de puntenfactor in deze inderdaad de doorslaggevende factor is die ervoor zorgt dat jullie momenteel net op een tweede plek staan.
[edit] Ironisch genoeg heb ik trouwens in het beginsel ervoor gepleit dat een hoge TW juist een achilleshiel is van een pakketje en dat een DS1 ook juist extra compensatie zou moeten krijgen ten opzichte van een pakket zonder DS1. Destijds is dat idee door de community afgefakkeld en zijn we tot deze benadering gekomen. Conclusie: Elke medaille heeft twee kanten en elke keuze heeft altijd een suboptimaal aspect, helaas. [/edit]
-
@vinnievuik_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
De teamwaardes na 18 speelrondes:
Je ziet dat het voordeel van de hoge DS al aardig begint te verdampen. In de tweede seizoenshelft zullen ze / we het nog moeilijk krijgen.
Per crew:
so so. ineens een competitie van meer dan 15 miljard
-
@vertrigo_nl Op wat stond je tackelen? Ik speelde namelijk op voorzichtig en de laatste keer dat ik keek zag ik normaal tackelen staan bij je.
-
@shadychrist7_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
@vertrigo_nl Op wat stond je tackelen? Ik speelde namelijk op voorzichtig en de laatste keer dat ik keek zag ik normaal tackelen staan bij je.
Indd. Ik had eens elke ronde wel een rode kaart, Ik tackelde toen met Agressief/Roekeloos
-
@shadychrist7_nl Heb daar niets meer aan veranderd vandaag. Speel overigens meestal agressief (al jaren) en pak gemiddeld max 2 a 3 keer rood in een seizoen, dat calculeer ik dan dus ook in. Maar om nu in een half seizoen 6x rood te pakken is gewoonweg belachelijk. Kijkende naar de hoeveelheid gele kaarten zit ik vrijwel exact op het gemiddelde met 26 gele kaarten ten opzichte van 25,06 gemiddeld. Als ik daar nou ook extreem veel hoger zou scoren, dan zou dat inderdaad liggen aan te agressief spelen.
Wat betreft rode kaarten ligt dat wel anders, gemiddeld 0,94 per team, maar ik heb er 6.
-
@vertrigo_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
@shadychrist7_nl Heb daar niets meer aan veranderd vandaag. Speel overigens meestal agressief (al jaren) en pak gemiddeld max 2 a 3 keer rood in een seizoen, dat calculeer ik dan dus ook in. Maar om nu in een half seizoen 6x rood te pakken is gewoonweg belachelijk. Kijkende naar de hoeveelheid gele kaarten zit ik vrijwel exact op het gemiddelde met 26 gele kaarten ten opzichte van 25,06 gemiddeld. Als ik daar nou ook extreem veel hoger zou scoren, dan zou dat inderdaad liggen aan te agressief spelen.
Wat betreft rode kaarten ligt dat wel anders, gemiddeld 0,94 per team, maar ik heb er 6.
Dan had je toen geluk met slechte scheidsrechters. Nu dus niet. verlaag de tackel maar als je geen rode kaart wilt
-
ik heb door dat 0 rode kaarten
-
@yassin-mansousri_nl waarom spelen jouw crewspelers trouwens niet eens actief mee aan de CC?
-
@vertrigo_nl Oh oke, persoonlijk zet ik het bij een rode scheids wel op voorzichtig tackelen, denk wel dat dat beslissend was vandaag. Klopt zeker wat je zegt, 6x rood is inderdaad belachelijk, al helemaal op dit punt in het seizoen
-
@shadychrist7_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
@yassin-mansousri_nl waarom spelen jouw crewspelers trouwens niet eens actief mee aan de CC?
Een vraag die ik niet kan beantwoorden. eentje speelt niet zo vaak OSM. Maar de andere dat misschien zelfs vaker OSM speelt dan ik doet er ook niet veel mee.
Dusja, waarom ze niet echt actief zijn weet ik niet
-
@yassin-mansousri_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
Dan had je toen geluk met slechte scheidsrechters. Nu dus niet. verlaag de tackel maar als je geen rode kaart wilt
Gast, ik vraag jou niets. Waarschijnlijk speelde ik al OSM toen jij nog in de luiers zat. De enige die hier advies kan gebruiken ben jij, aangezien je kansloos laatste staat.
Daarnaast, ook met voorzichtig spelen kan je rood pakken. Het is en blijft allemaal pure willekeur.
-
Daarnaast, ook met voorzichtig spelen kan je rood pakken. Het is en blijft allemaal pure willekeur.
ḱlopt, maar de kans is wel kleiner
-
@yassin-mansousri_nl Oh beetje zonde.. maar hoe zijn jullie dan in deze divisie gekomen van de CC? aangezien jullie toch op een manier gepromoveerd zijn geworden.
-
@shadychrist7_nl
CC64 stand -
@yassin-mansousri_nl Maar hoe komt het dat iedereen promoveert? Ik bedoel het totaal niet lullig, dus vat het niet verkeerd op, maar jullie staan ook hier zwaar onder jullie doelstelling. Dus hoe promoveert iedereen?
-
@yassin-mansousri_nl Ik denk dat Vertigo al een pak meer ervaring heeft in dit spel dan jij . 6 keer rood in een seizoen is wel extreem hoog voor iemand die niet agressief speelt.
-
@shadychrist7_nl Was destijds een kwestie van de constructie dat er uit de Eredivisie 2 crews degradeerden en er dus uit de eerste klasse 4 crews (2x Eredivisie) omhoog moesten. Daarom is dat nu aangepast en degradeert er per Eredivisie maar 1 crew ipv 2, zodat er in de Eerste Klasse ook weer strijd is op het moment dat daar geen 5 of 6 crews in spelen.
-
@keejos_nl @Vertrigo_NL
Is het afschaffen van de voorbereidingsdagen geen interessante (en eenvoudige) manier van DS1-compensatie? Zo heeft een DS1 team in ieder geval in het begin profijt van zijn hoge doelstelling en teamwaarde.