CrewCup: Algemene Discussietopic
-
Wat mij betreft heeft dit meer prioriteit dan een evt nieuwe CC opzet.
Brainstormen over manieren hoe we de CC zo kunnen krijgen dat het pay to win er grotendeels af is.
Denk dat iedereen best wel oefenpotjes wil spelen, maar dat we de scouttransfers echt aan banden moeten gaan leggen.
Benieuwd hoe de rest hierover denkt.
En dan ook vooral de BCpompers, vinden die het leuk zo of willen ze ook dat dit aangepakt gaat worden?Pay to win is al een tijdje de filosofie van GB, maar wat mij betreft houden we die ongein buiten de topcompetities. Zodat het daar draait om actief zijn, slim handelen met de TL en je opstelling en tactiek...
Ben benieuwd naar jullie mening(en).
-
Allereerst: Jopie is geen koploper scouten. Dus dit was niet bedoeld om hem ff te kijk te zetten. Gemiddelde in de competitie ligt op 40 scouts pp. Het record ligt op 90. Ik noem wel geen naam. Hij zit iig niet bij GF Jullie strikers trekken dat gemiddelde inderdaad aardig naar beneden. Dit is niet nieuw, dit gaat elke crewcup zo.
Ik denk dat niemand veel BC aan scouten uitgeeft omdat hij dat leuk vindt. Het is een soort van noodzaak. Kijk eens hoe veel verhandelbare spelers er op dit moment nog op de TL komen... Nul of misschien eentje per worker.
Ik heb dit pas met GB besproken. Ik heb ze drie aanbevelingen meegegeven:
- Zorg ervoor dat ook dure spelers verhandelbaar zijn via de TL, door marge veel meer invloed te geven.
- Trek de gemiddelde marge op scoutspelers gelijk aan die van spelers op de transferlijst.
- Houd voldoende aanbod van alle prijscategorieën spelers op de transferlijst, zowel handelsspelers als versterkingen.
GB was het met alle zaken eens. Punt 1 is alleen veel gedoe om te implementeren volgens hen, en staat daarom niet bovenaan de prioriteitenlijst. Punt 2 is makkelijker. Probleem daarbij is dat de scout nu al relatief weinig wordt gebruikt t.o.v. de TL. Ik heb aangegeven dat ik denk dat managers de scout gemiddeld genomen niet gebruiken omdat de spelers wat goedkoper zijn, maar om een bepaald target in de selectie te halen. Gebruik van de scout zou je kunnen vergroten door hem bijvoorbeeld 5 of 10 BC te maken i.p.v. 15. Ze gaan hier nu serieus over nadenken (zonder harde toezeggingen).
Dus wil je wat aan het scoutgeweld doen: start een petitie om de urgentie hiervan te onderstrepen, en verstuur die naar zoveel mogelijk managers
-
@vinnievuik_nl En zelf nadenken over nieuwe regels is geen optie vind je?
Vrees dat zo'n TL wijziging voor de komende CC seizoenen niet echt realistisch isVerder moet uiteraard iedereen zelf weten hoeveel scouts/BC ze gebruiken. Wat mij betreft is het dus ook zeker niet mensen te kijk zetten. Het is gewoon openbare info, alleen kan jij het wat makkelijker genereren
Nog steeds wel benieuwd of de andere crews dit ook een probleem vinden wat moet worden aangepakt, zeker de CL crews waar het (helaas) normaal is geworden.
-
@braamsie-_nl Ik sluit me hier volledig bij aan. Het smijten met BC's moeten we aan banden leggen. Met die instant verkopen (zie eerdere discussie) wordt het bovendien alleen maar erger. Ok, het zijn er geen 15 per speler, maar wel weer 5.
Iedereen schrikt hiervan, maar dit valt mij nog mee. Joop scout relatief wel veel, maar inderdaad zijn er mensen die veel eer scouten. Zeker als heel actief OSM om het weekend elk uur 18 BC kan verdienen door filmpjes te kijken.
Ik zou wel eens een staatje per crew willen zien en per manager. Dan weten we waar we het over hebben. Lukt dat jou gemakkelijk Vinnie? Anders zal ik er deze week ook wel even naar kijken.
En als Vinnie een echte kerel is dan post hij die van zichzelf ook...
-
@waterhoen19_nl
Regels over scouten lijken me vrij zinloos haha. Max 20 scoutspelers per seizoen ofzo?Wat misschien wél reëel is, is dat scoutspelers duurder worden qua marge. Dus zowel voor scoutspelers als spelers op de TL ongeveer 1.5x de waarde. Je zou aan Luuk kunnen laten weten dat je dat een goed idee vindt. Hoe meer steun, hoe groter de kans dat ze er ook werkelijk wat aan doen.
En instant sale gaat niet massaal gebeuren, dus dat wordt geen nieuwe pay 2 win feature. Enkel voor noodgevallen.
-
Nou vooruit dan maar.
Schiet de pompers maar lek. Ik verwijt niemand iets, het is het spel dat hierom vraagt. Het aanbod is simpelweg te beperkt om je te beperken tot de TL.
...@santheman11_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
Zeker als heel actief OSM om het weekend elk uur 18 BC kan verdienen door filmpjes te kijken.
Sinds dit aan banden is gelegd, zijn wij wel fors minder gaan scouten.
-
@vinnievuik_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
Nou vooruit dan maar.
pfff meer dan 16 miljard, so so.
-
Thanks, ik kom overigens op iets andere waarden uit, maar het scheelt niet veel. Misschien omdat in sommige gevallen de speler voor een lagere marge van de TL wordt gehaald bijvoorbeeld omdat hij er al een tijdje op stond. Maakt ook niet veel uit.
Toch even schrikken, maar inderdaad in zo'n BC weekend scout je een stuk meer. Maar goed, anders was ik ook wel op 50 uitgekomen. Toch maar eens wat minder scouten. Gelukkig is het in andere competities veel minder.
Het zou overigens het handigst zijn als GB bij het aanmaken van de competitie ook een optie kan inbouwen voor scout ja/nee. Dat zou voor meerdere problemen een oplossing zijn. Daar willen ze helaas niet aan.
-
Deze cijfers zijn inderdaad gebaseerd op marge, en op het bereik in waarde waarvoor spelers te scouten zijn. Dus de werkelijke cijfers zijn idd iets lager.
-
@vinnievuik_nl Ik schrok al ff, want mijn aantal is veels te hoog. Maar heb idd ook redelijk wat koopjes vd tl gehaald. Logisch dat die als scout naar voren komen in het algoritme.
Neem btw ook niemand iets kwalijk! Het is compleet volgens de regels, maar zet sommige prestaties wel in een ander licht.
Hopelijk kunnen we er iig gezamenlijk wat op vinden voor zulke topcompetities.
-
@Braamsie-_NL, deze transfers van jou zijn op basis van marge betiteld als gescout:
Maar ik zie je punt, de spelers vanaf ongeveer week 10 zijn waarschijnlijk niet meer gescout, maar in prijs gedaalde spelers van de TL. Het is onmogelijk om dat onderscheid te maken.
-
@vinnievuik_nl Yes, daarom gaf ik al aan dat er wat discrepantie in zit. Maar als ik het op mezelf betrek en ik haal deze eraf, plus het aantal dat extra is gescout door de extra BC's in dat weekend, dan schik ik me nog een hoedje. Maar dat zal voor meerdere managers gelden.
Overigens is het in de cc wel het toppunt, ik heb bij de vorige ronde van de LFS niet voor de doorverkoop gescout en dan ben je er met 8-10 scouts wel zo'n beetje. Maar goed, die nationaliteitsbonussen helpen ook niet bij het indammen van de scout.
Verder, je zou wel wat afspraken kunnen maken om het scouten te beperken, aangezien GB daar niets tegen gaat doen. Bijvoorbeeld: Je mag niet meer dan 5 spelers van één nationaliteit in je team hebben. Dan heeft ook niemand die bonus en wordt daar ook niet op gejaagd en gescout. Zo zijn er nog wel wat meer dingen te bedenken voor de start van de volgende cc.
-
@santheman11_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
Verder, je zou wel wat afspraken kunnen maken om het scouten te beperken, aangezien GB daar niets tegen gaat doen. Bijvoorbeeld: Je mag niet meer dan 5 spelers van één nationaliteit in je team hebben. Dan heeft ook niemand die bonus en wordt daar ook niet op gejaagd en gescout. Zo zijn er nog wel wat meer dingen te bedenken voor de start van de volgende cc.
Dat maakt het hele proces wel gruwelijk arbeidsintensief qua controles/handhaving.
-
@vinnievuik_nl 52 gescout.... Nutteloos noem ik dat van de bosscoins.
-
Je mag niet meer dan 5 spelers van één nationaliteit in je team hebben.
Lijkt me een onmogelijke regel en zeker niet een waar ik voor zou zijn.
-
Ik ben het ook eens om het scouten te beperken omdat het veel BC kost, Ik had in deze crew cup tijdens het snel scouten meerdere goedekope spelers gescout zodat ik nog kon doorgroeien normaal gesproken doe ik dit niet en haal ik hooguit 15 spelers via de scout en de rest via de TL.
-
Al 22 stealpunten verloren, pfff
Anders stond ik 1e -
Je mag niet meer dan 5 spelers van één nationaliteit in je team hebben.
Ik sta ik ook niet achter. Scouten voor nationaliteitsbonus vind ik juist leuk. Kan je ook veel mee doen qua plannen etc ... Die pompscouts moeten er gwn uit, heel simpel.
-
@the-best-manager-in-the-world_nl
Als iedereen die feedback nou ff geeft richting GB...
Pompscouts zijn ellende. -
Nou LFS, kunnen jullie of wij Imp nog even een halt toeroepen? Als die 2 uit Rome Juve weten te achterhalen, hebben we al een begin