CrewCup: Algemene Discussietopic
-
@wooper_nl Vanzelfsprekend hebben jullie deze 'overwinning' niet gestolen. Dat ligt toch echt aan de puntentelling, welke echt te belachelijk voor woorden is. Zonder de extra factor welke sinds een paar edities gebruikt wordt, hadden wij gewonnen met een verschil van maar liefst 919 punten. Dat jullie managers hun stinkende best hebben gedaan is hun goed recht, anders kan je net zo goed niet mee doen.
Ja, de wedstrijden zijn nu gespeeld. Maar zoals ik eerder aan heb gegeven, ook tijdens het seizoen heb ik al opmerkingen gemaakt over de puntentelling. Dus niet geheel verrassend dat wij nu in protest gaan.
Vervelend dat jullie onrecht hebben gehad in de battle cup, maar we spreken hier over de crewcup. De battle cup heeft daar helemaal niets, maar dan ook echt niets mee te maken. Dat een loting een loting is blijft een feit. Die doelstelling 1 was al vervelend genoeg, maar om ons dan nog eens extra te straffen met een aftrek van punten is dubbelop.
Jullie hebben inderdaad geen schuld, dat zeg ik ook nergens. Ik benoem jullie hier alleen maar in wegens het feit dat jullie niet als beste hebben gepresteerd in de Eredivisie B. Dat had ook een andere crew kunnen zijn, maar dat is nu niet het geval.
-
Het is voor nu heel vervelend dat nu idd de beste crew niet is gepromoveerd en ik ben het met Keejos eens dat het nu niet aangepast meer moet worden.
Maar dit mag wat mij betreft never nooit meer gebeuren in de toekomst deze situatie is ronduit van de zotte.
De volgende editie moet hier zeker naar gekeken worden en ook aangepast, dat is tenminste hoe ik erover denk.Ik hoop dat dit besproken kan worden en opgelost voor de toekomst
-
De beste wint nou eenmaal niet altijd, erg jammer maar niet zo kwalijk als de regels tijdens het toernooi (of achteraf) veranderen wat mij betreft.
-
@waterhoen19_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
De beste wint nou eenmaal niet altijd, erg jammer maar niet zo kwalijk als de regels tijdens het toernooi (of achteraf) veranderen wat mij betreft.
Zou je er ook zo over praten als jullie in de CL de daadwerkelijke crewcup winst mislopen in eenzelfde situatie? Lijkt me niet, maar nu is het makkelijk praten aangezien dat voor jullie niet aan de orde is. In de crewcup draait het er toch om dat je de beste prestatie als crew neerzet?
Dat regels veranderen gedurende / achteraf een toernooi iets is wat kwalijk is ben ik het tot op zekere hoogte mee eens. Was al verbaasd dat het direct verkopen eigenlijk als regel werd toegevoegd gedurende dit seizoen, aangezien spelers voor de waarde worden verkocht. Weinig noodzaak om dit in een lopend seizoen te verbieden.
Ik verwacht ook absoluut niet dat de eindstand nog aangepast gaat worden, maar in mijn ogen is er wel degelijk een noodzaak in het aanpassen van deze factoren wanneer blijkt dat dit een extreem verschil teweeg brengt (1098 punten in dit geval). Zoals @Dave-Jansen_NL ook aangeeft, dit mag / kan never nooit meer gebeuren.
Voor mij is de lol van de crewcup er wel af. Zou mooi zijn als die knakkers bij GB in plaats van een kerstcomp waar teams gelijke ds en tw hebben een dergelijke comp aanmaken voor de crewcup. Niks geen debiele factoren of puntenberekeningen meer, gewoon de crew met de gemiddelde beste eindpositie wint / promoveert.
-
@vertrigo_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
Zou je er ook zo over praten als jullie in de CL de daadwerkelijke crewcup winst mislopen in eenzelfde situatie? Lijkt me niet, maar nu is het makkelijk praten aangezien dat voor jullie niet aan de orde is. In de crewcup draait het er toch om dat je de beste prestatie als crew neerzet?
Ik zal er dan precies hetzelfde tegenaan kijken en iedereen die mij kent kan dit ook beamen. Ik ben zeer tegen het veranderen van de regels tijdens een seizoen. Je schrijft je in voor een toernooi en daarmee ga je dus akkoord met de regels.
De CL is overigens wel een goed voorbeeld. Hier is nog het een en ander aangepast voordat het seizoen begon. Zeker niet in het voordeel van OSU maar objectief was het beter om de nieuwe indeling te gebruiken dus dus was ik uiteraard akkoord.
Verder helemaal eens dat de beste prestatie moet winnen, ben ik het dus ook met je eens dat de regels moeten worden bekeken en zeer waarschijnlijk moeten worden aangepast. Maar deze aanpassing wel pas doorvoeren na dit seizoen.Ik verwacht ook absoluut niet dat de eindstand nog aangepast gaat worden, maar in mijn ogen is er wel degelijk een noodzaak in het aanpassen van deze factoren wanneer blijkt dat dit een extreem verschil teweeg brengt (1098 punten in dit geval). Zoals @Dave-Jansen_NL ook aangeeft, dit mag / kan never nooit meer gebeuren.
Voor mij is de lol van de crewcup er wel af. Zou mooi zijn als die knakkers bij GB in plaats van een kerstcomp waar teams gelijke ds en tw hebben een dergelijke comp aanmaken voor de crewcup. Niks geen debiele factoren of puntenberekeningen meer, gewoon de crew met de gemiddelde beste eindpositie wint / promoveert
Helemaal eens. Ben ook geen fan van factoren of bijna niet te volgen aanpassingen om iets 'eerlijker' te maken. Zoals ook in andere topics wordt aangegeven is de beginwaarde van een team echt niet het enige wat telt.
-
Het is sowieso ook oneerlijk dat als je zoveel Bcs erin pompt, je zo benadeeld word met zo'n kromme factor. Ik vind het eerlijk gezegd echt heel slecht voor de crewcup en de lol is er op deze manier er wel van af. Zodra je doelstelling 1 krijgt ben je al volledig de sjaak. Felicitaties aan Crew8 overigens voor het goede spel alleen ik hoop dat er wel gekeken word naar dit systeem.
-
Die factoren moet je gewoon helemaal afschaffen, vind ik. Teamwaarde aan het begin is volstrekt onbelangrijk. Je moet pakketjes maken met gelijkwaardige DS. Lukt dat niet, dan een andere competitie, of eventueel iets als een sheetDS invoeren. Neemt niet weg dat de eindstand nu natuurlijk gewoon moet blijven zoals die nu is. Er worden nooit regels gewijzigd in de loop van een toernooi, laat staan na afloop. Maar inhoudelijk vind ik je kritiek meer dan terecht.
Als we dan toch bezig zijn, noem ik meteen nogmaals de hoogte van de straffen. Het is een heel seizoen op eieren lopen om een speler niet 2x binnen de crew te verhandelen. Een foutje is daarbij per ongeluk zo gemaakt. Je ziet nu dat degradatie uit de CL sterk beïnvloed kan worden door het 2 maal verschuiven van een speler binnen de crew (AOS & LFS). De invloed van dat verschuiven op de resultaten is minimaal, maar de invloed op de sheet enorm (1000 punten voor beide crews, voor het geval van de CL, rond de 10% van je eindscore voor 1 transfer). Dat zou wat mij betreft meer in verhouding moeten zijn met het voordeel wat je kunt behalen door een eventuele bewuste overtreding. Ik zou zeggen: 1e overtreding: 100 punten voor koper en verkoper, 2e overtreding: 200 punten, 3e overtreding: 300 punten (excl. competitiecoëfficiënt). Nu is het bij de eerste overtreding al direct 250.
-
Wat vinnie zegt helemaal mee eens.
Die puntenfactor is echt zwaarkansloos. De verschillen in waarde zijn toch klein, kan op de eerste voorbereidingsdag al verholpen zijn. Je blijft er wel tot en met het einde van het seizoen mee rekenen.. -
Op zich vind ik de puntenfactor niet heel gek, vooral bij een verschil in doelstelling tussen de pakketten.
Ik vraag me alleen af of het wel juist is zoals het nu wordt berekend.
De puntenfactor wordt nu over de totaalscore heen gelegd, dus ook over de 1.000 punten die iedereen bij de start krijgt. Deze 1.000 zijn volgens mij alleen maar bedoeld om te voorkomen dat er negatieve scores worden behaald, en zouden daarom geen invloed moeten hebben op de onderlinge verhoudingen.Dat is nu wel. Bij een verschil in factor van 0,14 begint de ene crew al met een achterstand van 140 punten per speler.
Ik zou het logischer vinden om de puntenfactor alleen toe te passen op de punten die ook daadwerkelijk behaald zijn.
-
@desteeluitwehl_nl Zou het eerder logisch vinden om die factor op de 1000 startpunten toe te passen. Dat verschil in DS is iets wat op het begin optreed en verder niet wijzigt. Het aantal punten wat je daarna haalt is niet stabiel. Hoe meer punten je haalt als crew, hoe meer je verliest (of wint, afhankelijk van die factor).
Simpel voorbeeld, totale verschil door factor (van 0,14) bedraagt uiteindelijk 1098 punten. Wanneer je dat alleen bij de start toepast is dat 3x140 = 420 punten. Gedurende de competitie zijn er daar nog eens 678 punten verschil bijgekomen door deze factoren.
@harry-poon is er geen format waarop wij zelf een competitie kunnen aanleveren? Onder competities staat al een kolom 'met dank aan' dus lijkt me dat zoiets wel mogelijk is. Hoeven jullie er zelf niet eens veel tijd aan te besteden en kunnen we hopelijk zelf een eerlijke competitie maken wat betreft doelstellingen en teamwaardes.
-
-
@desteeluitwehl_nl Zou het eerder logisch vinden om die factor op de 1000 startpunten toe te passen. Dat verschil in DS is iets wat op het begin optreed en verder niet wijzigt. Het aantal punten wat je daarna haalt is niet stabiel. Hoe meer punten je haalt als crew, hoe meer je verliest (of wint, afhankelijk van die factor).
Simpel voorbeeld, totale verschil door factor (van 0,14) bedraagt uiteindelijk 1098 punten. Wanneer je dat alleen bij de start toepast is dat 3x140 = 420 punten. Gedurende de competitie zijn er daar nog eens 678 punten verschil bijgekomen door deze factoren.
@harry-poon is er geen format waarop wij zelf een competitie kunnen aanleveren? Onder competities staat al een kolom 'met dank aan' dus lijkt me dat zoiets wel mogelijk is. Hoeven jullie er zelf niet eens veel tijd aan te besteden en kunnen we hopelijk zelf een eerlijke competitie maken wat betreft doelstellingen en teamwaardes.
De Kerstcompetitie?
-
@harry-poon said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
De Kerstcompetitie?
-
@harry-poon Dat zijn 8 teams? Hoe zie je dat dan voor je?
-
@vertrigo_nl
Het viel mij vooral op dat de startpunten, die waarschijnlijk ooit vooral als ‘cosmetisch’ waren bedoeld, nu ineens voor verschillen gaan zorgen. Als de 1.000 punten in het verleden op een ander getal (bijvoorbeeld 0 of 1.000.000) waren gesteld, dan was de uitslag van de CC anders geweest.Maar je zou inderdaad ook met een vast aantal plus- of minpunten kunnen werken per crew om zo de resultaten eerlijk te kunnen vergelijken.
De huidige wijze waarbij het dubbelop gaat (met een lage puntenfactor begin je met een achterstand, en de punten die je behaalt worden ook nog eens verminderd), lijkt mij in ieder geval niet het handigst.
Zoals ik het lees, ben jij het daar wel mee eens -
We zitten nu te stemmen hoeveel teams we in de CC gaan spelen.
@Harry-Poon is het niet mogelijk om de teams wat gelijker te maken qua teamwaarde, stel dat de CC met 20 teams(5 crews 4 managers per crew) per divisie verder gaat, dat elke competities van 20 teams dat er steeds 4 clubs ongeveer hetelfde TW heeft. De beste 4 ongeveer hetzelfde TW heeft, de nummers 5 t/m 8 hebben ongeveer dezelfde TW, maar dan paar miljoen minder dan de beste 4, en dat zo verder tot 20
Dit dan precies hetzelfde als we met 16 teams(4 crews, 4 managers per crew) of met 12 teams (4 crews, 3 managers per crew) -
@harry-poon Oh dacht dat ik hem zelf al benoemde, vandaar die link in mijn vorige post. Maar ik doel feitelijk op zoiets inderdaad. Maar dan dus afgestemd op de crewcup waarbij het maken van pakketjes van teams een eitje is. Als er een format beschikbaar is waarop wij als community zelf een competitie kunnen aanleveren dan zouden wij daar (denk ik) enorm bij gebaat zijn.
-
@medard-sonneville_nl Dank je wel Medard, zuur voor jullie. Verder is het wel een idee om naar het systeem te kijken want wij hadden geen ds 1 en dat pakte in ons geval niet verkeerd uit.
-
@harry-poon Oh dacht dat ik hem zelf al benoemde, vandaar die link in mijn vorige post. Maar ik doel feitelijk op zoiets inderdaad. Maar dan dus afgestemd op de crewcup waarbij het maken van pakketjes van teams een eitje is. Als er een format beschikbaar is waarop wij als community zelf een competitie kunnen aanleveren dan zouden wij daar (denk ik) enorm bij gebaat zijn.
Dat zou inderdaad mooi zijn maar kunnen we nu helaas nog niet zo makkelijk
-
@Keejos_NL vraagje er is een regel dat je de instant sale niet mag gebruiken maar word dit ook nagekeken of dat niet.
Ik zeg niet dat deze nu gebruikt is maar erg slim is het niet van Jopie om er niet even 1,1x waarde van te maken.
Het gaat om de transfer Lanzini van Juventus naar FC Schalke 04.