CrewCup: Algemene Discussietopic
-
-
@vinnievuik_nl Mooi overzicht weer Vinnie.
@Keejos_NL is er al gesproken binnen de staff om het pompen tegen te gaan?
Een gemiddelde van 52 scoutspelers (na 25 speeldagen) met uitschieters richting de 100 begint wel een beetje door te slaan wat mij betreft.
Dat (nu de mogelijk er nog is) mensen dit willen betalen is natuurlijk prima en moeten ze vooral doen. Maar volgens mij werd er naar aanleiding van vorig seizoen (met zelfs een aanzienlijk lager gemiddeld aantal scoutspelers in de CL) al redelijk unaniem aangegeven dat er een oplossing voor gevonden moet worden... -
@harry-poon had aangegeven dat er in ieder geval over nagedacht zou worden of er iets aan de scout gedaan zou worden (marge omhoog en/of bc omlaag). Ik vind het jammer dat het vervolgens stil blijft.
-
@vinnievuik_nl Volgens mij is Luuk ook niet meer het aanspreekpunt
@gna-gna-gna_NL @Silvester-J_NL Jullie weten vast wel wie dit van Luuk heeft overgenomen (ik weet zijn managernaam helaas niet).
-
Niemand vindt het leuk, maar er simpelweg te weinig aanbod op de TL om te blijven handelen. Twee opties in deze fase van de competitie: gewoon stoppen met team bouwen (en de rest weg zien lopen), of scouten. Nou probeer ik zelf het scouten tot het noodzakelijke te beperken, maar zonder dat bouw ik me gewoon vast. Zou niet weten hoe dit buiten GB om geregeld zou kunnen worden.
-
Het is gewoon zonde dat ook de crewcup inmiddels gewoon pay-to-win is. Het probleem met de TL is m.i. tweeledig: enerzijds dat er niets meer op de TL komt, maar ook als er wel wat op de TL komt dan is het gelijk weg. Door mijn werk kan ik niet veel online zijn op de juiste momenten om op F5 te drukken. Anderen kunnen dat wel. Dus vanwege die twee redenen kies ik er nu voor om maar te scouten en 600 BC (5 euro minus de filmpjes) meer uit te geven dan de rest. Anders kan ik ook opdoeken met mijn ds4.
Dat er niets aan gedaan wordt, dat ben ik gewend van GB, maar helemaal geen reactie vind ik erg triest.
-
@waterhoen19_nl kunne we niet zon soort syteem spelen zoals het NK? Want dit is echt niet leuk meer. Dit is ook voorlopig mijn laatste crewcup . Speel je in de CL CC en ben je zogenaamd niet goed genoeg omdat ik helaas nie heel veel bcs heb om te scouten. Word de hoogste tijd dat het op tactieken gaat aankomen in dat soort evenementen. want van een sjeik kan je dus nie meer winnen helaas. Ik wens iedereen zoieso nog heel veel plezier in de crewcup . maar ik neem effe afstand hoop dat die pay2win factor echt minder word. grtzzz
-
@carphunter79_nl
Team bouwen hoort gewoon bij het spel. Met alleen tactieken, zoals op het NK, wordt het allemaal gruwelijk saai. Maar het zou zo veel leuker kunnen als je fatsoenlijk kon handelen via de TL in plaats van alleen maar via de scout... -
@vinnievuik_nl Tuurlijk hoort teambouw bij het spel. En je hebt zeker geleik dat het dan saai word. Maar je moet gewoon belachelijk veel bcs dr in pompe om mee te kunne draaien. Das gewoon niet leuk meer . Daar heb ik geen zin meer in. vind het nie erg om is af een toe me bcs te moete verhoge hoor. Maar ik vind we krijge er te weinig voor terug. die verhoudingen kloppen totaal niet. Zou wel is leuk zijn als die beloningen dan ook veel meer zijn al je een topseizoen draait. dan wil ik ook wel wa meer inversteren ja toch?
-
Dat er een oplossing moet komen staat wel vast. Veel bcs spenderen is inderdaad pay 2 win.
Is er geen mogelijkheid om bijvoorbeeld een max aantal spelers dat je van de scout mag halen in te voeren?
Of misschien een ander idee, per crew dat je maar in vooraf bepaald aantal landen mag scouten?
Bijvoorbeeld crews die een nadelige loting hebben, kunnen dan scouten in landen waar er meer potentieel inzit dan crews die een voordelige loting hebben?
-
@wooper_nl Nationaliteiten bedoelde ik
-
Hoi jongens,
Er werd gevraagd wie het van Luuk overgenomen had vanuit GB. Dat ben ik Zit er pas net dus ben nog aan het warmdraaien en ben nog niet overal van op de hoogte (waaronder dit onderwerp), excuses daarvoor.
Heb het topic gescand om te begrijpen waar jullie in de CC tegenaan lopen en als ik het goed begrijp is dat het excessief scouten van bepaalde personen en is er vanuit jullie de wens dit in zekere mate aan banden te leggen. Is mijn aanname correct?
Zou graag samen willen kijken naar eventuele oplossingen hiervoor. Als jullie suggesties hebben (hoorde al marge omhoog/bc omlaag) dan hoor ik dat graag.
-
@galipcaliskan1907 Hoi leuk voor je reactie , Als je ook daadwerkelijk hier iets aan kan doen heb ik wel een paar suggeties voor veranderingen wat het voor elke manager weer een stuk leuker maakt denk ik. 1. de bosscoins uitgaves voor gescoute spelers kopen van 15bc naar 5bc per gekochte speler via de scout. 2. Als spelers een rating hebben van 100 dus wereldster zijn kan je ze niet meer verhandelen waardoor je op een gegeven moment klaar bent met scouten .dan heb je al een topteam. 3. Beloningen omhoog voor topseizoenen want dat is een lachertje vergeleken wat je dr in stopt aan bcs. Dit zijn voor mij wel een paar suggeties wat ik wel fijn zou vinden als hier wat aan gedaan kan worden. Ik wil hier niet de wijsneus uithangen ofzo dus als er mensen zijn die deze ideeen helemaal niks vinden heb ik daar alle respect voor. maar ik zou het wel fijn vinden
-
@galipcaliskan1907
Een tijdje terug heb ik met je collega's hierover gesproken. Ze waren positief over de inbreng, maar ik weet niet of het ook echt tot een actie, of op zijn minst plaatsing op een prioriteitenlijstje heeft geleid. Ik had destijds het een en ander flink uitgewerkt, om de kans zo groot mogelijk te maken dat jullie er iets mee zouden doen bij GB. Ik kopieer het even naar deze post.
Punt 1: Het effect van de verkoopmarge
Er zijn grote verschillen verkoopkans aanwezig in tussen spelers van verschillende prijscategorieën. Spelers tot 15M verkoopprijs verhandelen makkelijk. Tussen 15 en 30M gaat het al een stuk lastiger. Boven 40M is de verkoopkans minimaal. Bij de verkoopkans is het niet van belang wat de waarde van de speler is die verkocht wordt: de marge (prijs/waarde) doet er niet toe. Een speler van 10M waarde die voor 25M verkocht wordt, wordt niet merkbaar moeizamer verkocht dan een speler van 25M waarde voor 25M vraagprijs.Dit heeft een aantal gevolgen:
- Managers zetten al hun goedkopere spelers zonder na te denken voor de maximale marge op de transferlijst.
- Sterke teams met dure spelers komen onmogelijk van hun spelers af tegen een normale prijs. Het gevolg daarvan is dat het verschil in teamwaarde tussen zwakkere en sterkere teams snel afneemt naarmate de competitie vordert. De hoge doelstelling van sterke teams zorgt ervoor dat het moraal van de spelers snel afneemt. Sterke teams zijn daarom in goed bezette competities niet aantrekkelijk.
(Voorbeeld: Chelsea heeft 5 aanvallers van 18-27M waarde met een leeftijd van 26-32 jaar. Deze spelers trainen moeizaam, dus je wilt die als manager graag verkopen. Bij de maximale marge van 2.5 komt de vraagprijs op 45-68M, en is de kans op verkoop minimaal. Bij een vraagprijs tussen 20 en 30M verkoop je met wat geluk zo nu en dan een speler, maar tegen dezelfde prijzen en verkoopkansen als waarvoor de manager van Watford voor een maximale marge (2.5) zijn drie veel slechtere spitsen van 12M waarde te koop kan zetten.)
Dit probleem neemt toe naarmate de competitie vordert. Teams worden zo sterk dat alle selectiespelers niet of nauwelijks meer te verkopen zijn.
Punt 2: Handelsspelers en scouten
Bij sterke teams zijn de selectiespelers dus nauwelijks te verkopen. Om geld te verdienen, worden daarom vaak goedkopere spelers (onder OSM’ers: handelsspelers) gekocht, ofwel via scouten, ofwel via de transferlijst.
De scout is duur qua BC, en zou dan ook alleen bedoeld moeten zijn voor het kopen van interessante versterkingen vanwege leeftijd, kwaliteit, nationaliteit, enz. Op dit moment verwordt de scout tot een soort verkapt eigen vermogen, vanwege twee redenen:
- De inkoopmarge van scoutspelers (gemiddeld 1.4) ligt lager dan van spelers op de transferlijst (gemiddeld 1.6). Bij een verkoop voor 2.5x de waarde verdien je netto door het verhandelen van scoutsspelers (1/1.4-1/2.5) = 0.31 maal het verkoopbedrag, tegen (1/1.6-1/2.5) = 0.23 maal het verkoopbedrag bij spelers van de transferlijst. Ofwel: je inkomsten liggen (0.31-0.23)/0.23 = ±40% hoger als je voortdurend handelsspelers inkoopt via de scout.
- Als teamwaardes na verloop van tijd hoger komen te liggen, verschijnen er nauwelijks meer verhandelbare spelers op de transferlijst. Al het aanbod op de transferlijst is daar veel te duur voor. De enige manier om dan nog aan handelsspelers te komen, is via de scout.
Het gevolg van deze twee feiten is dat in competities massaal de scout wordt misbruikt voor het kopen van handelsspelers. Managers klagen hier massaal over, maar iedereen doet mee, omdat je team anders steeds zwakker wordt ten opzichte van de concurrentie.
Oplossing
Het huidige transfersysteem loopt dus tegen beperkingen aan. Deze problemen zouden opgelost kunnen worden door:- Ervoor te zorgen dat ook duurdere spelers verkoopbaar zijn, mits voor een aantrekkelijke marge aangeboden. Op die manier wordt het handelen in handelsspelers (niet al te realistisch) minder noodzakelijk, en wordt het minder onaantrekkelijk om met een team met hoge doelstelling te spelen.
- Scoutspelers niet noemenswaardig goedkoper te maken dan spelers op de transferlijst, zodat de scout niet meer misbruikt wordt voor het genereren van geld.
Uitwerking nieuwe verkoopkans
Dit sla ik maar over in deze post, maar ik had een uitgewerkt idee toegevoegd voor een transfersysteem, waarbij de verkoopkans VEEL sterker afhankelijk werd van de marge die je vraagt op je spelers. Je kan aan Luuk of Marco het document vragen, waarin ik dit heb uitgelegd en uitgewerkt. Of stuur me even een pm.
Dus:
Het complete transfersysteem van OSM zou realistischer en leuker worden door:- Een transfersysteem te implementeren waarbij marge veel meer invloed heeft op de verkoopkansen, en waarbij ook zeer dure spelers voor een realistische marge verkoopbaar zijn;
- De prijs (marge) van scoutspelers gelijk te trekken aan spelers op de transferlijst;
- Voldoende aanbod te houden van alle prijscategorieën spelers op de transferlijst, zowel handelsspelers als versterkingen.
@GalipCaliskan1907, als je als nieuwe communitymanager deze punten op de to do list van GB weet te krijgen, ga je dit spel weer veel leuker maken voor de fanatiekste managers van dit spel. Dat worden er helaas minder en minder. Topcompetities zoals deze crewcup hebben een steeds kleiner deelnemersveld. Ik weet dat in de topcompetities de grenzen van het spel worden opgezocht, maar een spel is pas een goed spel als ook de beste managers er nog plezier aan beleven en er een uitdaging in zien.
-
Hoi, even een vraagje:
Mag je een bod van de CPU accepteren? -
@vinnievuik_nl Mooi werk Vinnie.
Erg benieuwd naar de reactie van GB.
@GalipCaliskan1907, zou daarbij je ook een inschatting kunnen maken hoe haalbaar deze veranderingen zijn en hoelang zo'n 'proces' binnen GB gaat duren om zoiets aan te passen (weken, maanden, half jaar etc). Zeker niet om jullie vast te pinnen op een bepaalde datum (jullie hebben het druk genoeg) maar meer voor ons/ @Keejos_NL om eventueel er toch wat aan te gaan doen voor dit toernooi als het niet binnen een korte termijn via GB geregeld kan worden.@Keejos_NL @Silvester-J_NL hebben jullie al ideeën voor een tijdelijke oplossing? Zodat we deze kunnen bespreken/invoeren voor de volgende nieuwe (qua opzet) CC gaat starten.
-
Er is mij verteld dat aanpassingen aan een transfersysteem relatief complex zijn. Marge en/of BC van de scout relatief eenvoudig. Het is dus een kwestie van willen. Begrijpelijk dat GB dan naar het totaalplaatje kijkt, en niet alleen naar topcompetities. Maar voor het totaalplaatje denk ik ook dat de scout vaker gebruikt gaat worden bij deze twee aanpassingen. Het gros van de managers realiseert zich waarschijnlijk nauwelijks dat scoutspelers goedkoper zijn. Het gaat om de targets die gescout worden: goedkope talenten of bekende toppers. De 15 bc zal mensen terug schrikken. Het is erg duur in vergelijking met andere features in het spel. Bij 5 bc is de verhouding nog steeds 1:5 ten opzichte van de transferlijst, maar dan wordt het wel meer in balans. Ik zeg: doen!
-
@jordyrcjr_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
Hoi, even een vraagje:
Mag je een bod van de CPU accepteren?Managers hebben tot en met speeldag 5 de tijd om zich aan te melden. In verband hiermee mogen er geen transfers plaatsvinden met een cpu team gedurende de periode tot en met wedstrijdronde 5. We willen niet dat (ver)laat instromende managers met een onvolledig startteam te kampen krijgen.
Verder zijn hier geen regels voor. Dat mag dus.
-
Ik heb een vraagje.
Onze crew wil meedoen aan de crewcup wat moeten we er voor doen.
We staan 41 op de crewduel ranking
En hoeveel deelnames mogen we mee laten doen.
Hoop dat iemand mij wijsheid bij kan brengen.
Alvast bedankt.. -
@mestreech07022017_nl Via het forum kunt u uw crew inschrijven voor de Crew Cup. Het inschrijvingstopic zal 1 dezer dagen te vinden zijn op het forum.
Jullie zullen hoogst waarschijnlijk deelnemen in de "eerste klasse". Jullie kunnen dan 3 spelers laten deelnemen voor de Crew Cup.