Tactiek: Discussie
-
@DannyBoyUU_NL
Bedoel je dat je zelf de TK zet of deze tegen krijgt? -
@Silvester-J_NL zelf inzet
-
@DannyBoyUU_NL
Naar mijn idee werkt 433 thuis over het algemeen goed tegen 451 en zeker met een TK erachter. Uit zou ik persoonlijk niet zo snel 433 spelen tegen een 451, of er moet een heel groot verschil in TW zijn. -
@DannyBoyUU_NL
Maar het ligt er ook maar net aan wat je eigen ervaringen met een tactiek zijn. Soms werkt het ene beter in een situatie dan het de andere keer werkt. Niets is zeker natuurlijk. -
@Silvester-J_NL Ikzelf heb altijd 433a/433b gespeeld, nooit echt 451/4231 ervaren. Maar mijn tegenstander heeft maar 7 goals tegen dit seizoen(speelronde 32 van de 34) en qua doelsaldo sta ik 7 doelpunten voor. Gelukkig speel ik dan wel thuis, dus zit zeker te overwegen om er een TK tegen aan te gooien. Er ook vanuit gaan dat hij ook een TK zal inzetten.
-
@DannyBoyUU_NL
Met 451 krijg je over het algemeen ook weinig goals tegen. Je tegenstander heeft wel een sterk team zie ik, dus ik zou zeker nog overwegen om voor deze wedstrijd in je selectie te investeren, met name het versterken van je middenveld en aanval. Veel succes alvast! -
@DannyBoyUU_NL Wat de meeste gebruiken hier is dat ze een aanvallende tactiek gebruiken tegen een zwakkere tegenstander en een verdedigende tactiek tegen een sterkere. Je moet zelf achterhalen welke tactiek goed is(of geluk hebben dat iemand die geeft) en zelf jouw team versterken door bijvoorbeeld actief te zijn in de transfermarkt.
Een vriend van mij is eens kampioen in Engeland geworden met vooral een 433 aanvallende tactiek, toen moest hij ergens in het einde tegen een tegenstander die ongeveer even sterk is, zulke wedstrijden kan je ook verliezen. Naar mijn advies won ie deze toch met een 451 verdedigend tactiek. Het is dus het spel Slim spelen!
-
Ik heb 3-2 gewonnen van me tegenstander, en dus ook gelukkig kampioen. Heb niks veranderd aan me tactiek en gewoon gespeeld zoals ik het hele seizoen al speel. Hij probeerde me trouwens nog wel te verassen om pas rondhalf 8 nog een TK tegen aan te gooien,haha.
-
@DannyBoyUU_NL said in Tactiek: Discussie:
Ik heb 3-2 gewonnen van me tegenstander, en dus ook gelukkig kampioen. Heb niks veranderd aan me tactiek en gewoon gespeeld zoals ik het hele seizoen al speel. Hij probeerde me trouwens nog wel te verassen om pas rondhalf 8 nog een TK tegen aan te gooien,haha.
Altijd handig hè TK last minute gooien.
-
Zijn oefenwedstrijden nuttig voor het bepalen van een tactiek? De oefenwedstrijden lijken mij soms een beetje te random, waardoor ik niet weet of het bepalen van een tactiek nut heeft tijdens oefenwedstrijden.
-
@Bob-Suarez_NL ja ze zijn nuttig voor je tactiek.
-
Goedemiddag managers,
Ik ben erg benieuwd naar het belang en de werking van de verschillende stijlen per linie.
Ik speel nu bijv een 4-5-1 formatie waarbij ik dus 1 spits heb. Ik wil deze spits mee laten voetballen in het middenveld, als valse negen. Ik verwacht dat ik hiervoor een spits moet zoeken die ook een redelijke verdedigende waarde heeft. In mijn beleving zou een aanvaller met hoge (30+ verdedigende) rating heel sterk meevoetballen vanuit het middenveld. Maar misschien wordt dit ook weer gezien als "buitenspeler" - waardoor deze aanvaller juist slecht presteert in het centrum. Of moet ik meer zoeken in de verdedigende waarde 15-30 ofzo.. zit hier een duidelijke grens in mbt de stijlen?
Dezelfde soort vraag heb ik mbt de verdedigende middenvelders. Bij de 4-5-1 formatie heb je 2 "verdedigende" middenvelders aan de zijkanten. Spelen ze per definitie slechter als ik hier middenvelders zet met een hogere aanvallende rating tov verdedigend. Of zullen ze enkel een andere rol vervullen..
-
Dag leute,
Ten eerste weet ik niet of ik dit onder het goede onderwerp zet, maar deze tactiek heeft mij al zo vaak de das om gedaan dat ik wel even iets moest posten...
Ik heb een beter team dan mijn tegenstander. Hoe kan ik deze tactiek omzeilen?
Hij speelt:
5-3-1-1
Op de counter
Buitenspelval: nee
Dekking: zondedekkingHulp wordt gewaardeerd!
-
-
@AiceTea_NL Zwakke vleugels en sterke verdediging. Dus een 433 over de vleugels en lekker veel pressie.
-
Ik vraag me altijd af bij een verdediging waarbij ik ze achterin laat staan of mijn flanken bv bij een 442/433 etc echt wel aanvallende stats nodig hebben 20-30+
Heeft dit dan wel nut? (als ik NIET over de flanken speel bedoel ik daar nog eens bij)
-
@YouSeriousBruh_NL said in Tactiek: Discussie:
Goedemiddag managers,
Ik ben erg benieuwd naar het belang en de werking van de verschillende stijlen per linie.
Ik speel nu bijv een 4-5-1 formatie waarbij ik dus 1 spits heb. Ik wil deze spits mee laten voetballen in het middenveld, als valse negen. Ik verwacht dat ik hiervoor een spits moet zoeken die ook een redelijke verdedigende waarde heeft. In mijn beleving zou een aanvaller met hoge (30+ verdedigende) rating heel sterk meevoetballen vanuit het middenveld. Maar misschien wordt dit ook weer gezien als "buitenspeler" - waardoor deze aanvaller juist slecht presteert in het centrum. Of moet ik meer zoeken in de verdedigende waarde 15-30 ofzo.. zit hier een duidelijke grens in mbt de stijlen?
Dezelfde soort vraag heb ik mbt de verdedigende middenvelders. Bij de 4-5-1 formatie heb je 2 "verdedigende" middenvelders aan de zijkanten. Spelen ze per definitie slechter als ik hier middenvelders zet met een hogere aanvallende rating tov verdedigend. Of zullen ze enkel een andere rol vervullen..
Hah! ik zie dit nu pas, ik stelde ook juist een soortgelijke vraag, maar dan in verdedigend opzicht
-
Hoeveel spelers kun je in een ploeg hebben?
-
Hallo!
Ik vroeg mij af of iemand mij hier iets kan uitleggen. Ik heb vandaag tegen een manager gespeeld, dat een zeer identieke 433 tactiek speelt (ik heb een spion meermalen ingezet, ook vlak na de wedstrijd) met een veel minder sterke team.
Om een beeld te kunnen schetsen: mijn team is 800 miljoen waard, zijn team is 400 miljoen waard.Mijn beste 11 tegen zijn beste 11; ook hier zit een flink verschil in. We spelen beide een 433 zoek de vleugels tactiek. Het enige verschil was dat hij thuis speelde, met een volledige geupgrade stadion (+6% voordeel). We hebben beide voor de wedstrijd een trainingskamp gebruikt. Maar toch verlies ik hier opeens kansloos 3-0.
Nu snap ik dat als je thuis speelt je natuurlijk wel voordeel kan hebben, maar ik ben hier echt kansloos onderuit gegaan. Ik speel dit spel al meer dan 10 jaar, maar ik begrijp nog steeds niet wat hier is gebeurd. Had deze coach nou gewoon zoveel mazzel of lag het aan mij? Hoeveel dosis mazzel calculeert de OSM engine eigenlijk? Onderschat ik hier het thuisvoordeel?
Heb het gevoel nogal mijn tijd te hebben verspild als de OSM engine gewoon totaal niet (of nauwelijks) kijkt naar de speler ratings.
-
Hallo,
Ik vroeg mij af hoe je zou kunnen spelen tegen een tegenstander die minder goeie spelers heeft maar wel een trainingskamp inzet... Ik speel namelijk ook nog eens uit en zijn stadion is geüpgraded, naar lvl 2. Hij heeft dus alle voordelen, maar zijn team is 400 miljoen minder waard. Ik verwacht dat hij verdedigend speelt, kan ik niet met zekerheid zeggen, door een besloten training. Is het aan te raden mijn eigen spel te spelen of kan zelf beter ook verdedigend spelen, zodat ik niet in zijn counteraanval trap. Zijn keeper is zn beste speler, dus ik ben bang dat van afstand schieten lastig wordt, maar daar zie ik nog wel een beetje kans...
Hoor graag wat feedback/tips/meningen.
Alv Bedankt