Het grote Steal topic
-
Op die match had ik ook gereageerd in een van mijn vorige posts Qua stats zeker een steal maar zoals ik ook al aangaf gaat het om meer dan alleen de 'stats'. Jij speelde met een spits in het geel dan zijn die schoten gewoon minder effectief. Dat weet je zelf ook wel.
Daarnaast speelde ik een andere vorm van 433 waar ik echt bijna altijd een goed resultaat behaal tegen een andere 433 dus dat zit hem in de tactiek.
Voor een steal moeten zowel de stats als de opgestelde spelers en tactiek in het voordeel zijn van het verliezende team. -
@MikevanderHilst_NL Kort filmpje? Maar goed, jij praat blijkbaar een banaan nog recht. Je probeert allemaal factoren erbij te halen om een steal te ontkrachten, dat kun je andersom ook doen (thuisvoordeel, etc.etc.). Daarnaast zou je ook kunnen redeneren dat die spits in het geel te vermoeid moet zijn om de kansen überhaupt te creëren. Ik vraag me af of de engine van osm zo ver gaat en het lijkt me dat jij ook niet precies weet welke factoren allemaal meespelen om te vertellen waardoor je wint of verliest.
Laten we afspreken dat we de steals in jouw voordeel geen steals noemen. Dat scheelt wat discussie. Want als je met 15-8 kansen en 61%-39% balbezit tegen wint, siert het je als je gewoon zegt dat je mazzel hebt gehad en dat je uit dankbaarheid Derwort persoonlijk een bloemetje brengt... Anyway: bescheidenheid siert de mens.
-
Je zegt het zelf al, daarnaast zou je ook kunnen redeneren dat... daar weten we dus beiden het antwoord niet op. Creeert die spits minder kansen door zijn fitheid of gaat ie minder goed met de kansen om? Zolang we die vraagstukken niet weten is het een beperkte visie om alleen naar de stats te kijken. Ik vind mijn visie daarop best logisch, je vleugelspelers hebben de kansen gecreert maar je spits ging daar niet goed mee om. Ik ben echt niet te beroerd om een steal te posten of toe te geven die mijn kant uitviel maar dan wel wedstrijden waar geen van beiden teams fouten hebben gemaakt in de opstelling.
-
@MikevanderHilst_NL het zou je sieren als je zelf ook de steals die je zelf meepakt ook wat uitgebreider screens van maakt. Ik heb helaas geen screens meer van vorig KL2 seizoen en vorig CC CL seizoen heb jij iig mij flink bestolen 2-5x
-
@Glennevire_NL
Hoezo? Want ik post hier elke dag screenshots van steals in mijn nadeel? Vage uitslagen gebeuren zo vaak alleen die tegen Napoli was top of the Hill. Dat is de enige die me is bijgebleven en so far de enige die ik echt onterrecht genoeg vond om het hier te posten. Ook omdat ik nadenk over andere facetten dan alleen het aantal schoten.
Loos argument van je over de vorige seizoen btw. De enige vage match tussen ons was toen je roekeloos op oranje ging en daar nog een puntje van me stal door niet direct rood te krijgen.
-
@MikevanderHilst_NL die laatste zin van je is gelul en dat weet jezelf ook. Ik speelde ook in CC CL niet roekeloos tegen je ik had 13 kansen jij 5 ofzo en jij wint 0-1 >.<
-
@MikevanderHilst_NL Wie zegt dat ik een fout heb gemaakt in de opstelling? Verkeerde aanname. Ik heb bewust een gele speler opgesteld, aangezien het mijn beste aanvaller is. En gezien het wedstrijdverloop (m.u.v. de uitslag) is dat een terechte keuze geweest. Helaas mocht het thuisvoordeel, de betere tactiek, het balbezit, de corners, etc. etc. niet baten. Jij mag dat ophangen aan die ene gele speler, maar dan kun je altijd een steal onderuit halen. Gefeliciteerd met je overwinning, verder laat ik jouw subjectieve posts even voor wat ze zijn.
-
Natuurlijk heb je dat bewust gedaan, dat weet ik ook wel. Het was een keuze tussen een vermoeide topper of een fitte lage rating. Dat neemt niet weg dat beiden keuzes niet ideaal waren en beiden keuzes voor een verminderd resultaat zouden zorgen. Een fout is wellicht niet het goede woord, soms is het gewoon onmogelijk om een gelijkwaardige opstelling neer te zetten als je selectie dat niet toelaat.
-
Is het niet gewoon een uitdaging om een taktiek te bedenken die werkt tegen 451/4231... kijk dat 451/4231 resultaten genereert is wel duidelijk... nu is het tijd om dat te overtreffen
-
Zelfde verhaal als dat schieten van afstand vaak voor betere stats ( meer schoten, meer balbezit ) zorgt maar minder effectief in de doelpunten is. Dat is dan met niet fitte / slechte moraal spelers toch ongeveer hetzelfde?
-
@BolaBranca_NL67 said in Het grote Steal topic:
Is het niet gewoon een uitdaging om een taktiek te bedenken die werkt tegen 451/4231... kijk dat 451/4231 resultaten genereert is wel duidelijk... nu is het tijd om dat te overtreffen
Heel goed crewgenoot, denken in oplossing, daar houd ik van!!!
-
@MikevanderHilst_NL hoeft ook niet... kan me een seizoen in engeland herinneren dat mijn spits Lukaku qua fitheid redelijk rood aanliep maar de laatste wedstrijden gemiddeld 4 goals scoorde... overigens wel in osm 2.0
-
Hou het even een beetje strak aub. Volgens mij is dit een aardig goede discussie waar de posts en vraagstukken goed onderbouwd worden. Tuurlijk hoeft het niet perse het verschil te maken. Wellicht had je totaal geen tegenstand of was de rest van je team zo goed hij een paar niet te missen intikkers kreeg. Gaat erom dat op dit niveau dat soort dingen wel degenlijk de doorslag geven.
Oja, ik heb ooit een keer gewonnen zonder uberhaupt mijn opstelling neer te zetten. Zou die hele opstelling wel uitmaken? Snapje, dat soort info voegt niks toe.
-
@MikevanderHilst_NL said in Het grote Steal topic:
Hou het even een beetje strak aub. Volgens mij is dit een aardig goede discussie waar de posts en vraagstukken goed onderbouwd worden. Tuurlijk hoeft het niet perse het verschil te maken. Wellicht had je totaal geen tegenstand of was de rest van je team zo goed hij een paar niet te missen intikkers kreeg. Gaat erom dat op dit niveau dat soort dingen wel degenlijk de doorslag geven.
Oja, ik heb ooit een keer gewonnen zonder uberhaupt mijn opstelling neer te zetten. Zou die hele opstelling wel uitmaken? Snapje, dat soort info voegt niks toe.
In alle antwoorden die je geeft, geef je eigenlijk zelf al aan dat er 101 mogelijkheden zijn die het spel beïnvloeden. Dus blijft het bijna onmogelijk om een goede reden te geven waarom je verliest, dat hoor nu eenmaal bij het spel, ookal is het zwaar irritant!!!
Ben daarom ook erg benieuwd wat het nut is van dit topic en of OSM er wat mee kan (hoop het wel)!
-
@MikevanderHilst_NL dan moeten we het gedrag van de workers op de tl ook meenemen. Als ik in de KL1 zie hoe snel andere mensen bouwen en bij elke worker een verkoop hebben terwijl ik het met 1 verkoop per x aantal dagen moet doen... het zijn allemaal elementen die osm tot osm maken
-
Het was GEEN discussie topic
-
Nog een steal in mijn voordeel...
-
Van mij mag er rustig gediscussieerd worden. Leuk om te volgen voor mij persoonlijk. Maar voor mij om onderzoek te doen heb ik wel echt een paar voorwaarden nodig. So far:
- verschil van minimaal 4 schoten en toch winnen = steal
Correct?
-
@BolaBranca_NL67 said in Het grote Steal topic:
Nog een steal in mijn voordeel...
Wel met de kanttekening dat ik dubbele TW had.
-
@Harry-Poon said in Het grote Steal topic:
Van mij mag er rustig gediscussieerd worden. Leuk om te volgen voor mij persoonlijk. Maar voor mij om onderzoek te doen heb ik wel echt een paar voorwaarden nodig. So far:
- verschil van minimaal 4 schoten en toch winnen = steal
Correct?
Dit ligt natuurlijk wel aan de opstelling, als jij met 4231 sva tegen 433 speelt, kan je af en toe de pech hebben dat je 4 schoten meer hebt en toch verliest, maar andersom gezien, als je met je 4231 opstelling, en dan wint met minder schoten (+-4) zie ik het als een steal.
Wat zowiezo een steal is, is al je beide ongeveer dezelfde opstelling hebt, zelfde teamwaarde en veel meer schoten en dan alsnog verliezen, zoals mij was overkomen, hier nogmaal het voorbeeld: