Het grote Steal topic
-
GB wilt graag onderzoek doen naar de grote hoeveelheid steals die momenteel veel van het spelplezier bederven.
Plaats hier screentjes je steals voor of tegen.
LET OP: dit is GEEN discussietopic, alleen screentjes achterlaten met eventueel een beschrijving erbij waarom je het een steal vind.
-
62% vs 38% balbezit, 17-8 kansen. 2-2
-
Deze is alweer van een paar weken geleden, maar op m'n tel bewaard vanwege z'n bizarre stats...
Wedstrijd uit de KL van even terug, tegen een ervaren manager. -
Wat is het nut van dit topic? Steals zullen er altijd wel blijven en dus valt een topic als deze altijd wel te vullen.
Alleen GB zelf beschikt over de data waarmee stealpercentages te vergelijken zijn met bijv. die op 2.0.
Overigens ben ik wel benieuwd of de engine überhaupt veel onderscheid maakt tussen de precisie van een afstandschot en een uitgespeelde kans. Het is echt te bezopen voor woorden dat iedereen in de topcompetites in RL kansloze tactieken als 4-2-3-1 sva moeten spelen om enigszins mee te doen om de prijzen.
Eventuele maatregelen zouden kunnen zijn:
-Ratings boosten wanneer je een gebalanceerde formatie speelt. (5 mids = ratingstraf voor de 5e mid, 4-3-3 = ratingboost voor 3e aanvaller.)
-Het drastisch verlagen van de precisie van afstandschoten. -
Waar ik dus vooral naar benieuwd ben: wat definieren jullie als steal?
-
@Harry-Poon tussen 2-9 schoten of meer minder hebben dan je tegenstander en nog winnen. 2 is weinig misschien maar zeker 4-10 minder en dan nog winnen. Ook dat in combinatie met veel minder balbezit hebben en bv minder corners. @Harbert_NL haha jij was die met 1 schot en die wint
-
@Glennevire_NL ja, ben nog steeds heel trots op die steal.
Heb vaak steals in mijn voordeel, komt door mijn instellingen - die ik hier uiteraard niet kan delen. -
@Harry-Poon said in Het grote Steal topic:
Volgens mij is de definitie van een steal of wanneer we het tellen als een steal het probleem niet. Wij (een hele grote groep actieve managers binnen de crewwereld) ergeren ons simpelweg aan uitslagen die niet overeenkomen met de statistieken. Uiteraard mag dit af en toe wel voorkomen maar de laatste tijd lijkt het enorm te zijn toegenomen. De statistieken hebben nu geen enkele waarden meer omdat je toch wel kan winnen met minder balbezit/schoten/kansen.
@Harry-Poon said in OSM Crewkampioenschappen 2016-2017 (CK16-17):
@waterhoen19_NL Terechte vraag. Doen we niet standaard, maar kunnen we wel doen. Moeten we wel even bedenken wat we dan precies als steal definieren.
Kunnen jullie niet simpelweg kijken naar het aantal uitslagen die 'meegaan' met de statistieken? Volgens mij is dat aantal 'terechte' overwinningen behoorlijk afgenomen sinds 2.0 (of iig de laatste maanden).
-
Dat is toch vrij simpel? Wanneer partij A een aanzienlijk betere kansenverhouding heeft, maar partij B toch wint of gelijk speelt.
Ik zie ook het nut van dit topic niet helemaal in. GB weet toch wel zelf hoe de engine in elkaar steekt? Kwestie van tweaken lijkt me.
-
@Harbert_NL vanavond tegen elkaar in de beker, pas maar op! Heb uit bij Renkie en gisteravond bij Patrick ook al flinke steal winsten weten te pakken hehehe Veel succes en plezier alvast.
-
@Sjinne_4_ever_NL Wat is volgens jou aanzienlijk?
-
-
@Harry-Poon Misschien een handige vraag voordat wij dit gehele topic gaan volspammen: gaan jullie daadwerkelijk kijken naar de screenshots (trekken jullie je er wat van aan) of gaan er enkel beslissingen worden genomen nav een analyse van de data?
-
Wat heeft het inderdaad voor zin om wedstrijdstatistieken te posten die GB al in haar bezit heeft? Ik ben er laatst achter gekomen dat ze zelfs de gegevens van gespeelde oefenwedstrijden kunnen inzien!
Maar @Harry-Poon, jullie moeten ten allereerst eens teruggaan naar de basis: een realistische wedstrijdengine. Irl levert ongeveer 1 op de 26 afstandsschoten een doelpunt op. Stel de precisie van sva daarop af en het probleem is al een stuk kleiner.
-
@Memphis-United_NL Schoten zijn bij ons natuurlijk niet afstandsschoten
-
@waterhoen19_NL De data van die screenshots hebben we inderdaad al. Waar het mij om gaat is dat ik weet wat jullie als een steal zien zodat ik kan checken of het klopt dat het veel vaker voorkomt. Specifiek: hoeveel schoten verschil en toch winst? Of ook gelijkspel?
-
@Harry-Poon Hoe bedoel je dat? Schoten met de speelstijl 'van afstand schieten' staan gelijk aan afstandsschoten lijkt mij?
-
@Memphis-United_NL Nee, je kan ook gewoon schoten/kansen krijgen bij Schieten van Afstand. Ligt eraan hoe kansrijk ie was.
-
@Sjinne_4_ever_NL Wat is volgens jou aanzienlijk?
Laten we eens zeggen dat een steal gedefinieerd mag worden wanneer Partij B maar 75% van het aantal kansen van Partij A heeft, en toch wint of gelijk speelt. Aangezien er waarschijnlijk een formule aan de pas gaat komen heb ik het idee.
Partij A - Partij B
12 kansen - Partij B 9 kansen9/12 = 0,75 = Steal
Of iets in die trend. Wellicht beter om per wedstrijd het gezamenlijke # kansen als uitgangspunt te nemen ... maar persoonlijk vind ik dat allemaal minder van belang. Denk niet dat je de kans op het ontstaan van een steal als onderwerp apart moet nemen en daar een kansenverhouding aan toe moet kennen. Ik krijg het gevoel dat hierop gestuurd gaat worden.
Zoals ik al zei, tweaken zoals en aanpassen zoals in het verleden ook is gedaan (wanneer er nieuwe taktieken nodig waren om te winnen)
-
bij een verschil van minimaal 4 is het een steal. Een wedstrijd met 11-6 kansen en dan 0-2 verliezen is nu opeens gewoon en zwaar demotiverend.
Zelfde dat een precisie boven de 50 opeens vaak voorkomt om die steal waar te maken. Voorbeelden genoeg helaas.
Het oude motto, "steals bestaan niet alleen slechte tactieken" is iig zwaar achterhaald. Met duidelijke stats verliezen voelt bijna aan als een overwinning deze dagen