Het grote Steal topic
-
@Harry-Poon is er wat veranderd dan?
-
@Harry-Poon nee
-
Robbie jonguh, zit je me nou met twee accounts te downvoten? Repareer jij volgende week zelf je sheet maar
Maar zonder dollen, mijn punt is niet dat er niet te veel steals zijn. Ik zie dat als een gevolg van de veel te grote grilligheid van de engine. Alleen weet je dat je met 451 tegen 4231 met een kansje of 10 per team en een precisie van gemiddeld 5-10% tegen veel gelijke spelen aan gaat lopen. Dat vind ik niet alleen het gevolg van de enginegrillen, maar ook van de keuze voor vrijwel alleen sva.
-
Ik krijg niet de indruk dat er iets veranderd is. Deze is vandaag in de CC CL, tegen El Salvador:
Wedstrijdstatistieken
0 Goals 1
9 Schoten 3
0 % Efficiëntie 33 %
2 Corners 4
19 Overtredingen 14
3 0 Kaarten 0 2
60% Balbezit 40%
4-2-3-1 Formatie 4-5-1 -
Wat je nu dus wel krijgt is dat iedereen al na 1 wedstrijd een conclusie trekt en na een steal tegen roept; die *** engine is nog steeds niet veranderd. Volgens mij heeft dit even nodig om zo een juiste conclusie te trekken :thumbsup_tone2:
-
@Sjinne_4_ever_NL Tja, dan moet hij ook niet vragen of we iets gemerkt hebben....
-
Ik maak een punt, meer niet. Is niet tegen jou reactie gericht.
-
ik had gisteren weer een heerlijk osm dagje, in 2 competities 11!!!! kansen meer en geen winst. De verkeerde kant op aangepast?
-
@Robbiebb_NL Hee die statistieken van de eerste screen had ik ook. Alleen ik verloor 3-2 gister.
-
Ik vraag mijzelf inmiddels af waar ze bezig zijn op dat kantoor van gamebasics. Als de game 'basic' moet blijven, die indruk krijg ik van die naam, dan moet er eens gestopt worden met ongevraagd dingen aan te passen. Dingen ongevraagd aanpassen? Dat blijkt uit de post van @Harry-Poon
@Harry-Poon said in Het grote Steal topic:
We hebben de steals zojuist besproken. Gelukkig hebben we nog data van voor dat er iets aangepast was.
[...]Ondertussen zit men wel te wachten op beloofde updates, maar die komen (vanzelfsprekend) voorlopig nog niet. Zie op de website van gamebasics dat er zes web developers zijn. Iets meer tempo in beloofde updates zou ik dan toch wel verwachten.. Of wordt er in het geheim gewerkt aan weer een andere versie van OSM?
Op mij komt het geheel over alsof er een stelletje amateurs aan het werk zijn. Maargoed, zal de rest van mijn geklaag voor mezelf houden
-
Jah hey, hoe zit dat met die crewupdate ???
Dat zou het belangrijkste gedeelte van het spel moeten zijn. Spelers op het hoogste niveau waar GB zelf veel van kan leren m.b.t. simulatie / verbeterpunten. Op deze manier nodig je de actieve toppers toch niet uit om nog te blijven spelen ? Echt zwaar ruk dit. Het is dat er binnen de community nog een paar toppers zijn die zelf competities opzetten als CC/KL/CK maar zonder dat was er helemaal niks.
-
@Vertrigo_NL Dit is inderdaad niet op aanvraag aangepast. Maar omdat het een grote impact had op de techniek. Het zou voor het spel geen impact moeten hebben, we zijn nu dus aan het onderzoeken of dat inderdaad het geval is.
Wat betreft de Crew-update, wordt nog steeds hard aan gewerkt. Ontwikkelen kost nou eenmaal een hoop tijd
-
@Harry-Poon en alle geïnteresseerden.
Door al deze discussies heb ik uit nieuwsgierigheid eens naar mijn database met testwedstrijden gekeken. Het zijn tests met volledig identieke teams (nostalgie competities, zonder stadionupgrades en dergelijke). De eerste set tests is van begin 2016, dus op OSM 2.0. De tweede set tests dateert van 2 maanden terug, dus op OSM 3.0.Ik heb deze definitie voor een steal aangehouden:
- Minimaal 3 kansen meer dan je tegenstander, maar toch winst voor je tegenstander, of:
- Minimaal 6 kansen meer dan je tegenstander, maar toch een gelijk spel
Wedstrijden met 433A/433B ZDV tegen 433A/433B ZDV tegen elkaar
Balbezit thuis: gemiddelde en standaardafwijking tussen haakjes
Test 2016: 56% (8%)
Test 2017: 57% (8%)Thuiswinst / gelijkspel / uitwinst
Tests 2016: 54% / 33% / 13%
Tests 2017: 60% / 23% / 17%Precisie: gemiddelde en standaardafwijking tussen haakjes
Tests 2016: thuis 15% (9%), uit 12% (9%)
Tests 2017: thuis 13% (10%), uit 10% (9%)Aantal wedstrijden die in een steal eindigden:
Tests 2016: 13 van de 320 wedstrijden (4%)
Tests 2017: 3 van de 30 wedstrijden (10%)Wedstrijden met 4231/451 SVA tegen 4231/451 SVA
Balbezit thuis: gemiddelde en standaardafwijking tussen haakjes
Tests 2016: 57% (5%)
Tests 2017: 57% (4%)Thuiswinst / gelijkspel / uitwinst
Tests 2016: 61% / 36% / 3%
Tests 2017: 42% / 37% / 21%Precisie: gemiddelde en standaardafwijking tussen haakjes
Tests 2016: thuis 20% (14%), uit 12% (19%)
Tests 2017: thuis 9% (9%), uit 11% (19%)Aantal wedstrijden die in een steal eindigden:
Tests 2016: 1 van de 61 wedstrijden (2%)
Tests 2017: 4 van de 58 wedstrijden (7%)
Zonder verandering in balbezit, win je nu dus regelmatig een uitwedstrijd met SVA tegen SVA (21%). Voorheen was dat vrijwel onmogelijk (slechts 3%). Uitslagen met SVA zijn dus duidelijk veel minder sterk gekoppeld aan wedstrijdstatistieken dan op OSM 2.0. Vooral de precisie thuis lijkt flink te zijn teruggeschroefd. De precisie uit was en blijft grillig (vaak 0%, maar soms ook meer dan 50%).
Maar dat er meer steals voorkomen in 2017 t.o.v. 2016 lijkt me helder. En in deze resultaten zitten nog niet deze effecten:
- Het uit de hand gelopen team bouwen op OSM 3.0, waardoor de engine waarschijnlijk grilliger wordt.
- De sterke invloed van moraal op de precisie. Zodra je moraal van je team wat slechter wordt (bijvoorbeeld na 3 lastige uitwedstrijden aan het begin van het seizoen) keldert je precisie. Je krijgt dan de ene na de andere steal om de oren.
Door deze effecten krijg je nog meer steals dan in de tests met identieke teams en goede moraal.
Vooral dat laatste effect is veel te sterk. GB zou de community een groot plezier doen door moraal en precisie minder sterk te koppelen! Daarnaast mag sowieso de grilligheid van de precisie wel wat minder.
-
Meteen maar een soort petitie, iedereen die minder steals (=grilligheid precisie) en minder invloed van moraal op de precisie wil, doet een upvote. Iedereen voor wie dat niet zo nodig hoeft, doet een downvote. Ik ben benieuwd
-
We hebben de afgelopen weken flink gewerkt aan het terugdringen van de steals. We zien ook dat het flink effect heeft gehad. Eigenlijk vooral sinds dit weekend.
Hopelijk is dat ook iets wat jullie merken. Het is niet zo dat ineens alle steals weg zijn (dat willen we ook helemaal niet). Daar komt nog bij dat het effect in sterkere competities uitvergroot wordt (niveau dichter bij elkaar ligt).
Ben benieuwd of jullie iets gemerkt hebben!
-
Het is rustig geweest hier, dus vast wel haha
-
Vind deze ook wel geniaal (lekker Sil), wel 4231 tegen 433, maar nog:
-
Tja moet je maar geen 4231 spelen, toch?
-
Wat denk je van deze dan. XD