Het grote Steal topic
-
Het gaat er niet om dat er steals zijn, dat is helemaal niet erg, dat hoort erbij. Het gaat er meer om de grote regelmaat. Een steal is momenteel meer regel dan uitzondering. Speel je actief op 4 slots dan heb je dagelijks wel een steal mee of tegen en dat lijkt me niet de bedoeling
-
@Robbiebb_NL aan de andere kant is het toch ook een fijne gedachte dat iedereen kans maakt op de overwinning, niet iemand die een beter team heeft standaard wint, toch
-
@BolaBranca_NL67 said in Het grote Steal topic:
@Robbiebb_NL aan de andere kant is het toch ook een fijne gedachte dat iedereen kans maakt op de overwinning, niet iemand die een beter team heeft standaard wint, toch
Daar ben ik het niet mee eens, zo als Robbie aan geeft mag het best af en toe gebeuren maar niet standaard.
Vind het behoorlijk krom dat ik sommige seizoenen geen eerste wordt door de hoeveelheid steals die ik tegen heb terwijl mijn team dan 3x zo veel waard is!
-
Ik heb deze maar even opgezocht in mijn voordeel maar niet het is wel een raar gezicht.
-
@De-Boterbloemen_NL welke manager wordt er nou elk seizoen kampioen... zelfs sir alex ferguson werd dat niet! Maar de hamvraag daar is gewoon geen antwoord op... is het zo dat een beter team bijna altijd moet winnen...
-
De 'battlebepalende' steals van vanavond:
TK van Torpedo
-
Durven de managers van deze wedstrijden hun taktieken te delen? Dan pas kunnen we zeggen wat een steal is... bijv braamsie is al tijden een uitblinker in verdedigende taktieken, dat hij wint is toch niet raar...
-
@BolaBranca_NL67 Twijfel je serieus of dit steals zijn???
Qua tactieken zal er vast verschil inzitten maar denk (en hoop) dat iedereen het toch met mij eens is dat dit niet normaal gevonden moet gaan worden. Zo'n verschil qua statistieken (en TK/thuisvoordeel etc) hoort gewoon 8/9 van de 10 wedstrijden een overwinning te zijn voor het 'betere' team.
Als dit het nieuwe normaal is kunnen we net zo goed gaan dobbelen, dan heeft het helemaal geen zin meer om wat in te stellen of marginale voordeeltjes te behalen qua bouwen, want met deze engine hoef je maar een beetje in de buurt te zitten en je hebt al prima kans op de overwinning.P.S. Neem trouwens aan dat je niet serieus verwacht dat iemand (zeker niet van de topcrews) zijn tactiek gaat prijsgeven op een openbaar forum?
-
@waterhoen19_NL said in Het grote Steal topic:
maar denk (en hoop) dat iedereen het toch met mij
Ben het volledig hiermee eens.......
-
@waterhoen19_NL ik verwacht zeker niet dat de grote managers hun taktieken openbaar maken, hoeft ook niet... maar het is zo'n zinloze discussie wanneer je niet alles naast elkaar kunt leggen, dat is mn punt. Ik begin het idee te krijgen dat iedereen die verwacht had te winnen, en ziet dat de stats in zijn voordeel zijn, een steal aan het claimen is. Het is min of meer wel duidelijk dat 451/4231 SVA een verhoogde kans op een loterij geeft, dan is er ook een verhoogde kans op curieuze uitslagen.
Ik heb in het recente verleden discussies gelezen over de onoverwinnelijke 433, wanneer iemand een hogere TW had, en dat deze het spel minder leuk maakte. Gaandeweg is het aangepast zodat lagere DSen en TWs ook een kans op een succesje zouden hebben. Nu wordt er in de top van het crewwezen, ongeacht welke DS, 451/4231 gespeeld om resultaat te halen. Vragen we er als managers dan niet een beetje zelf om? Lokken wij de situatie zoals het nu is niet zelf uit?
-
Dat iedereen, met elke ds 451/4231 speelt is echt dikke onzin. Hoe kom je daar nou weer bij? 433 vind ik persoonlijk bijvoorbeeld nog altijd de beste tactiek voor een hoge doelstelling en daar zijn het er een heleboel mee eens. Per club/competitie/loting verschillende tactieken gebruiken. En zo hoort een goede manager ook te spelen. Leden van Goodfellas bijv. gebruiken ook vele tactieken. Dat maakt het spelletje ook veel leuker.
Verder aardig met je eens wat betreft het alleen posten van de statistieken. Dat is veels te weinig info. Wat nou als partij A een keeper heeft opgesteld van 120 en partij B een keeper van 80 ? Dan zit er los van de tactiek al bijna een dubbele waarde op de efficientie van het aantal schoten.
Het enige wat een goede simulatie echt in de weg kan zitten is de algemene luck factor. Dus uitslagen die echt niks van doen hebben met de tactiek, stats en spelersratings. Wellicht dat Gamebasics hier wat inzage in kan geven en dit percentage wellicht omlaag kan halen.
-
@BolaBranca_NL67
Ik ben het met je eens BolaBranca. Het is eigenlijk triest dat je bijna gedwongen wordt om 451 te spelen om een resultaat te behalen. Het zou osm weer veel leuker maken om met bijvoorbeeld 442 betere resultaten te verkrijgen. Nu 1 seizoen 442 spelen ben je kansloos voor de titel. Met 451 maak je hierin dus wel grote kans. 433 is ook bijna niet meer mogelijk. Alle managers die een seizoen lang 433 spelen halen het gewoonweg niet meer ook al hebben ze een veel beter team dan de rest. Ik snap dat dit het steal topic is, maar met de sterke 451 krijg je verkapte steals. Oftewel een minder team die 451 speelt wint makkelijker van een 433 dan andersom. Bij osm 2.0 was dit veel minder het geval volgens mij. Ik hou liever van een mogelijkheid om te kunnen variëren, dat dit ook beter beloond wordt, dan alsmaar aan dezelfde tactiek te moeten vasthouden. -
@MikevanderHilst_NL Kijk nu komen we ergens!
Van de 20 managers in KL1 spelen er zeker 15 met vrij grote regelmaat 451/4231 (ik zelf ook), CK duel tussen LFS en GG bijna alleen maar 451/4231, CC... tuurlijk varieert elke manager wel, maar de trend is toch wel zichtbaar...
-
Klopt in de KL en Crew Cup wordt bijna enkel 451 / 4231 gespeeld (ook door mijzelf). In de gewone competities (met slechtere tegenstand) wordt je met 433 nog gewoon met Excelsior kampioen.
-
@BolaBranca_NL67
Ik heb volgende formaties gespeeld in Kl2:
5311 II 2x
433 IIIIIIIIIIIII 14x
451 IIIIIIII 9x
4231 IIIIII 7x
442 I 1x
3322 I 1xIn 33 competitie duels en 1 beker duel heb ik 14x 433 gespeeld, 2x 5311 en 16x 451/4231. Best divers toch :)?
-
@Jip-Huijs speelt op world net zo lang hoor, ongeveer sinds december
Net weer 1tje (en ja ik speel 433, heus niet iedereen speelt sva)
-
@BolaBranca_NL67 ben ik volledig met je eens! Er spelen er véél 451/4231 En idd ook ploegen bovenaan in de competitie...
-
Ik stoor me er vooral aan. Als je 433 uit speelt en de tegenstander speelt het ook dan ben je 95/100x volstrekt kansloos
-
Wat ik hieraan vind ontbreken is de kwaliteit van het team. Bepaalde formaties genereren minder kansen. Op de counter spelen tegen een aanvallend ingestelde ploeg, dan vind ik het logisch dat de kansenverhoudingen ver uit elkaar liggen. Heb je een uitstekende verdediging en speel je defensief.. tja.. kom er maar eens doorheen met een aanval. Lijkt me logisch dat er dan minder kansen worden gecreëerd, en de tegenpartij dodelijk kan zijn in de omschakeling. Deze situaties zouden wel grotendeels erin moeten blijven vind ik persoonlijk :thumbsup_tone2:
Gaan we erg ver terug in de tijd dan had je 6-3-1 loer op de counter. Dat was ook alleen maar steals hoor.
-
@Robbiebb_NL
Ik speelde 2 dagen geleden 433 uit bij een 451. Mijn team was een stuk beter. Ik kreeg 4 kansen de thuisploeg 15 en ging 2-0 onderuit. Dat was wel apart om te zien. Nu eens geswitcht. In het begin wel 3 uitoverwinningen met 433 waarvan 2 tegen een 451. Mag het ook met Juve.