Het grote Steal topic
-
@Sjinne_4_ever_NL Tevens...Ik weet niet wat voor elementen er zijn waar uit men kansen creëert / kan scoren? Komen er per wedstrijd (ongeacht of je vleugelaanval speelt of SVA) kansen via de vleugels, via afstand schoten, counters.. of komen deze kansen alleen voor wanneer je dit als taktiek hebt? Is de kans dan groter als je die taktiek hebt en kleiner wanneer je een andere speelstijl hanteert? Ik zou niet weten hoe die engine werkt...
-
Mensen... is het niet de stelregel in het voetbal dat "... wanneer jezelf de kansen mist, de goal aan de andere valt..." niet meer van toepassing? Moet een ploeg die meer kansen creeërt, meer balbezit heeft, betere selectie heeft perse winnen? Punten pakken doe je tegen de kleintjes, niet de groten...
-
Maar goed... dit is geen discussie topic
-
@Harry-Poon Dit onderstaande klinkt wat mij betreft wel redelijk logisch.
@Naruto-Uzumaki-2014 said in Het grote Steal topic:bij een verschil van minimaal 4 is het een steal. Een wedstrijd met 11-6 kansen en dan 0-2 verliezen is nu opeens gewoon en zwaar demotiverend.
Zelfde dat een precisie boven de 50 opeens vaak voorkomt om die steal waar te maken. Voorbeelden genoeg helaas.
Het oude motto, "steals bestaan niet alleen slechte tactieken" is iig zwaar achterhaald. Met duidelijke stats verliezen voelt bijna aan als een overwinning deze dagen
Hierbij nog een aantal voorbeelden van zeer duidelijke steals wat mij betreft.
Een paar uit de battle (competitiebepalend in zo'n korte competitie met maar weinig onderlinge wedstrijden):
Een paar waar niet alleen 4231/451 bij betrokken is:
En nog een paar 'duidelijke' steals die ik voorbij zag komen in de app de afgelopen maand (10 dagen)
-
Belangrijk vind ik wel dat er niet alleen gekeken word naar het aantal schoten.
Er spelen uiteraard ook andere facetten mee.Hieronder een voorbeeld van een steal op alle gebieden.
Een gelijkspel was al drama geweest maar de sim flikt het gewoon om nog een stapje verder te gaan.- Thuisvoordeel Juventus
- Agressiviteit gelijk
- 433 met zdv/ova tegen 4231 sva ( effectievere tactiek )
- Meer schoten
- Meer balbezit
- Meer corners
- Veel beter basisteam ( spelers van 100-110 tegen spelers van 90-100 )
- Hogere ratings
- Fitheid minimaal gelijk
- Moraal een stuk beter
- Teammanagement over zijn geheel een stuk beter
- Wedstrijd dag ervoor : Juventus een steal tegen in de beker, Napoli winst in de beker. Aangezien ik in compensatie hoop, was hier ook geen enkele sprake van.
-
Mss gwn een subcategorie bij aanmaken in de statistiekenscherm: schoten en schoten op doel. Dat zou voor mij al een beter beeld geven.
-
Trouwens... er mag ook iets gedaan worden aan die oefenmatchen!
Je speelt dan namelijk een hele week tegen iemand en wint hem met 3-0 en in de competitie verlies je kansloos met 3-0. Dat zijn geen oefenwedstrijden dan meer he. Als iemand daadwerkelijk beter is dan mij, wil ik dat ook kunnen hierin kunnen terugzien. Zo ga je met valse hoop naar de match toe, denk je dat het een makkie wordt.
-
-
Dat is niet echt een steal vind ik.
Thuisvoordeel + effectievere tactiek in zijn voordeel. Ongelukkig is het wel maar dat kan gebeuren.ik vind eigenlijk dat alleen een screenshot van de stats te weinig info is om te bepalen of iets een steal is of niet. Een goed voorbeeld is mijn wedstrijd vandaag tegen Sassuolo in KL1. Qua stats was hij flink de betere maar mijn spelersratings waren hoger, zijn spits was fitheid geel en zijn vleugels had ik covered met betere backs. Dan kan je meer schoten hebben maar met een vermoeide knaap is het logisch dat niet al die ballen erin gaan.
-
En dit?
-
@MikevanderHilst_NL kweet niet, als dat geen steal is, dan was dat van Napoli tegen Juventus ook geen steal. 451/4231 is een verdedigende tactiek. Als je dan met weinig kansen toch 0-1 wint uit bij Juventus dan is het gewoon gelukt waar die tactiek daadwerkelijk voor diende.
Waarom zou een 433 per definitie beter moeten zijn dan een 451/4231??
-
Het gaat erom dat 451/4231 SVA meer schoten creeert dan 433 ZDV/OVA, maar die schoten zijn dan wel minder effectief. Een 433 tegen een 451 met kansenverhouding 10 vs 15 ( weet niet de exacte verhouding ) zou dus exact gelijkwaardig zijn qua kansen op goals.
Die 2e screenshot oogt vies ja maar die thuisspelende ploeg speelde 343B? Erg risicovol dus opzich logisch dat de tegenpartij minder schoten nodig heeft om die 3 verdedigers te kloppen.
Maargoed, iedereen is vrij om zijn defenitie van een steal te posten. Ik ga lekker filmpje kijken, succes verder.
-
@MikevanderHilst_NL said in Het grote Steal topic:
Belangrijk vind ik wel dat er niet alleen gekeken word naar het aantal schoten.
Er spelen uiteraard ook andere facetten mee.Hieronder een voorbeeld van een steal op alle gebieden.
Een gelijkspel was al drama geweest maar de sim flikt het gewoon om nog een stapje verder te gaan.- Thuisvoordeel Juventus
- Agressiviteit gelijk
- 433 met zdv/ova tegen 4231 sva ( effectievere tactiek )
- Meer schoten
- Meer balbezit
- Meer corners
- Veel beter basisteam ( spelers van 100-110 tegen spelers van 90-100 )
- Hogere ratings
- Fitheid minimaal gelijk
- Moraal een stuk beter
- Teammanagement over zijn geheel een stuk beter
- Wedstrijd dag ervoor : Juventus een steal tegen in de beker, Napoli winst in de beker. Aangezien ik in compensatie hoop, was hier ook geen enkele sprake van.
Maak maar even een screenshot van onze wedstrijd @MikevanderHilst_NL :
Sassuolo - Juventus in de KL1: 15-8 kansen, 61%-39% balbezit en toch 1-2... Overigens allebei 433A en zonder rood. Dus dit staat los van de 4231-discussie. Maar deze is wel bijzonder. Ik kan even geen screenshot maken helaas, maar als je tijd hebt mag je jouw steal wel even uploaden...
Overigens kan ik niet klagen. In de CC Fiorentina - Crotone, 9-4 kansen, 451 vs. 4231 en 0-2, dus dat was weer een steal in mijn voordeel.
Nog briljanter, maar geen steal: In de CC Udinese - Juventus 15-4 kansen, 451 vs. 433 en 2-0. Juventus stelt alleen maar spelers op met een waarde van 100 of hoger, Udinese heeft een team van per positie gemiddeld 10-15 punten lager. Dan is het erg bijzonder dat Juve maar 4 kansen creëert tegen een 451. Was overigens een pot tussen enorm ervaren managers, dus ik ga er even vanuit dat de tactiek van beide ploegen goed stond.
Helaas kan ik geen screenshots maken, zoals ik al aangaf, wellicht kan iemand anders dat nog doen indien gewenst. Maar werk aan de winkel lijkt me.
-
Lijkt me voor GB ook wel een duidelijk signaal dat bijna de complete ervaren kern van OSM zo eensgezind is over dit probleem. Dat hebben we in het verleden wel eens anders gezien op de fora..
-
Op die match had ik ook gereageerd in een van mijn vorige posts Qua stats zeker een steal maar zoals ik ook al aangaf gaat het om meer dan alleen de 'stats'. Jij speelde met een spits in het geel dan zijn die schoten gewoon minder effectief. Dat weet je zelf ook wel.
Daarnaast speelde ik een andere vorm van 433 waar ik echt bijna altijd een goed resultaat behaal tegen een andere 433 dus dat zit hem in de tactiek.
Voor een steal moeten zowel de stats als de opgestelde spelers en tactiek in het voordeel zijn van het verliezende team. -
@MikevanderHilst_NL Kort filmpje? Maar goed, jij praat blijkbaar een banaan nog recht. Je probeert allemaal factoren erbij te halen om een steal te ontkrachten, dat kun je andersom ook doen (thuisvoordeel, etc.etc.). Daarnaast zou je ook kunnen redeneren dat die spits in het geel te vermoeid moet zijn om de kansen überhaupt te creëren. Ik vraag me af of de engine van osm zo ver gaat en het lijkt me dat jij ook niet precies weet welke factoren allemaal meespelen om te vertellen waardoor je wint of verliest.
Laten we afspreken dat we de steals in jouw voordeel geen steals noemen. Dat scheelt wat discussie. Want als je met 15-8 kansen en 61%-39% balbezit tegen wint, siert het je als je gewoon zegt dat je mazzel hebt gehad en dat je uit dankbaarheid Derwort persoonlijk een bloemetje brengt... Anyway: bescheidenheid siert de mens.
-
Je zegt het zelf al, daarnaast zou je ook kunnen redeneren dat... daar weten we dus beiden het antwoord niet op. Creeert die spits minder kansen door zijn fitheid of gaat ie minder goed met de kansen om? Zolang we die vraagstukken niet weten is het een beperkte visie om alleen naar de stats te kijken. Ik vind mijn visie daarop best logisch, je vleugelspelers hebben de kansen gecreert maar je spits ging daar niet goed mee om. Ik ben echt niet te beroerd om een steal te posten of toe te geven die mijn kant uitviel maar dan wel wedstrijden waar geen van beiden teams fouten hebben gemaakt in de opstelling.
-
@MikevanderHilst_NL het zou je sieren als je zelf ook de steals die je zelf meepakt ook wat uitgebreider screens van maakt. Ik heb helaas geen screens meer van vorig KL2 seizoen en vorig CC CL seizoen heb jij iig mij flink bestolen 2-5x
-
@Glennevire_NL
Hoezo? Want ik post hier elke dag screenshots van steals in mijn nadeel? Vage uitslagen gebeuren zo vaak alleen die tegen Napoli was top of the Hill. Dat is de enige die me is bijgebleven en so far de enige die ik echt onterrecht genoeg vond om het hier te posten. Ook omdat ik nadenk over andere facetten dan alleen het aantal schoten.
Loos argument van je over de vorige seizoen btw. De enige vage match tussen ons was toen je roekeloos op oranje ging en daar nog een puntje van me stal door niet direct rood te krijgen.
-
@MikevanderHilst_NL die laatste zin van je is gelul en dat weet jezelf ook. Ik speelde ook in CC CL niet roekeloos tegen je ik had 13 kansen jij 5 ofzo en jij wint 0-1 >.<