Computer koopt te hoog in op de transferlijst
-
Een aantal seizoenen terug kwam ik er achter dat de computer veel te hoog inkoopt van de transferlijst. (2 tot 2,5 keer de spelerwaarde). Je kan hierdoor heel gemakkelijk extra geld verdienen door spelers op te kopen voor 1,5x en te verkopen voor 2,5x hun waarde.
Door deze taktiek heb ik nu bv. een ds10 team dat twee keer zoveel waard is als het tweede duurste team. Aan de ene kant tof maar ook wel een beetje belachelijk toch? Daarnaast is dit voor de lagere spelers niet leuk lijkt me aangezien ik alle spelers in hun budget opkoop om ververvolgens gelijk 2 keer zo duur weer terug op de lijst te zetten..
Het lijkt me realistischer als de computer geen spelers inkoopt of wellicht dagelijks fluctueert tussen 1,2 en 1,7 keer de spelerswaarde.
-
Hier ben ik het compleet mee eens. Riekt zelfs naar competitievervalsing.
-
Dit is eigenlijk altijd al zo geweest. Dit is dus een tactiek die managers kunnen hanteren om snel geld te verdienen. Misschien niet helemaal realistisch, maar iedereen kan hier gebruik van maken. Alleen is het zo dat de ene hier wat beter in is dan een andere en dus sneller een team heeft met een hogere teamwaarde.
Het heeft dus niets met competitievervalsing te maken @king-squad_NL
Maar goed, ik ben wel benieuwd wat de meningen zijn van andere managers.
-
Dit is juist een manier om met een lage DS mee te kunnen spelen om de titel. Bovendien is deze manier van geld verdienen voor elk team in de competitie een optie. Dat veel managers hier geen gebruik van maken is hun persoonlijke keuze. In OSM 3.0 is daarnaast deze manier van geld verdienen al een beetje minder aantrekkelijk geworden doordat je 1 BC moet betalen voor elke spelers die je van de TL koopt.
-
In de vorige, betere versie van dit manager spelletje was het max bedrag waarvoor een speler wegging via de tl volgens mij 10,9 miljoen. Stukje eerlijker wel.
-
Dat was al een hele lange tijd geleden en zelfs in de vorige versie ging dat bedrag al omhoog naar 15 miljoen. Later (ook in de vorige versie van OSM) is die limiet helemaal weggehaald. Dat wil echter niet zeggen dat je zomaar even een speler voor 50 miljoen kan verkopen. Hoe hoger het bedrag is waarvoor je de speler op de transferlijst zet, hoe langer het kan duren voordat die speler verkocht wordt. Hier moet je dus ook een beetje geluk bij hebben.
-
Klopt, maar dat was eigenlijk al heel apart. Als topploeg kon je toen je overbodige spelers nauwelijks kwijt raken.
-
Dat maakt het juist leuk. Zo gauw je al je overbodige spelers hebt verkocht ga je gewoon spelers op de transferlijst kopen die qua inkoopwaarde gelijk zijn aan hun eigen waarde. Hierdoor kun je makkelijk en snel winst maken, een beetje handelen dus. Spelers die je erop zet voor 20mil+ worden echt pas na een paar dagen verkocht.
-
Zo te zien heeft verder niemand hier moeite mee. Tijd om dit topic dus te sluiten.