Darten
-
Copysoft is m'n naam.
Scorito kost wel wat tegenwoordig hè
Maar aan je pf te zien ben je ook een wielerfanaat? Dan kun je daar je ei ook wel in kwijt.
-
Het is spijtig dat Scorito niet meer gratis is, maar ik heb er anderzijds ook wel een paar euro voor over. Kwalitatief gezien is het namelijk dik in orde en ze bieden veel variatie. Ik probeer alle spellen mee te pakken.
Wat verwacht je van de WSF, @EstorilAzi_NL?
-
Laat ik het zo zeggen, niet wat ik ervan had verwacht. Want ik heb dat bracket dramatisch ingevuld haha.
Na het EK nu wéér een verrassend toernooi. Maar weer leuke spannende wedstrijdjes ertussen. Ik gunde Smith de titel wel. Maar ach, die gaat over een tijdje nog veel winnen. Wade laat oude tijden herleven.
Na deze twee leuke toernooitjes verheug ik me al op de Grand Slam of Darts. 9 dagen lang darts. Maar wat is het toch jammer dat er nooit een super deelnemersveld staat de laatste jaren. Doordat ze nog steeds 8 BDO'ers uitnodigen. Zijn tegenwoordig alleen nog maar opvulling voor dit toernooi.
-
De verrassingen blijven elkaar in rap tempo opvolgen momenteel, @EstorilAzi_NL.
Het is tof om te zien dat Wade weer TV-toernooien wint, zoals hij ook vroeger deed. Met zeer degelijk spel slaat hij toe wanneer de favorieten niet op de afspraak zijn. Ben wel benieuwd hoe de vorm van de toppers zich gaat ontwikkelen in de komende weken. Het WK begint immers over circa 6 weken en geen van hen steekt er bovenuit.
Mogelijk kunnen enkele van de favorieten vertrouwen tanken op de Grand Slam of Darts. Ben het met je eens dat het spijtig is dat spelers van de BDO eveneens deelnemen aan dit toernooi. Zij brengen kwalitatief gezien te weinig. Alleen Glen Durrant kan mee in het niveau van de PDC als hij in goede doen is.
-
Jup, interessant. Denk dat de toppers langzaam wel in vorm gaan komen en er (in tegenstelling tot vorig WK dat ook totaal verrassend was), dit jaar weer zullen staan. Zie je meestal na zo'n verrassende editie.
-
Loting Grand Slam of Darts
Poule A
Michael van Gerwen
Jonny Clayton
Joe Murnan
Gary RobsonPoule B
Michael Smith
Raymond van Barneveld
Krzysztof Ratajski
Adam Smith-NealePoule C
James Wade
Keegan Brown
Mark Webster
Wesley HarmsPoule D
Gary Anderson
Ian White
Steve Hine
Michael UnterbuchnerPoule E
Peter Wright
Max Hopp
Josh Payne
Jim WilliamsPoule F
Simon Whitlock
Gerwyn Price
Andrew Gilding
Glen DurrantPoule G
Mensur Suljovic
Stephen Bunting
Martin Schindler
Scott MitchellPoule H
Rob Cross
Dimitri Van den Bergh
Ryan Searle
Mark McGeeneyMoet je nou toch eens kijken naar dit... @Poelidoor_NL. Niet alleen de BDO inbreng stelt teleur. Maar ook de inbreng vanuit het kwalificatietoernooi van de PDC. Daar komen elk jaar weinig goede spelers uit. Tuurlijk hebben de spelers die het kwalificatietoernooi hebben gewonnen het recht om er te staan. Maar het is maar gebasseerd uit één enkele kwalificatiedag. Geen poule des doods. Daar had je er vroeger minstens 3 van. Misschien komt Poule E daar nog het dichtst bij in de buurt.
Ze zouden gewoon een kwalificatietoernooi over meerdere dagen moeten organiseren dan dan ook met een puntensysteem net als bij de UK Open. Dit is echt het slechtste deelnemersveld ooit voor de GSoD.
-
Opzich heb je met poule G ook nog wel een interessante poule, maar inderdaad is dit nou niet bepaald heel erg spannend om naar te kijken zeg, jammer! Grand Slam is toch altijd wel een van die toernooien die ik nog wel meepak ieder jaar, maar zoals het nu uitziet zitten er gewoon veel oninteressante partij tussen =/
-
Jup, heel teleurstellend. Hopelijk hier niet al te veel verrassingen, want dan krijg je in het verloop van toernooi echt eentonige zaadpartijen. Vorige toernooien was dat nog wel leuk. Toen waren er wel veel verrassingen maar bleven er toch nog spelers over die een goed niveau haalden. Maar dat korte format in de groepsfase staat garant voor verrassingen, dus hou m'n hart vast.
-
Voor de meeste poules geldt dat op voorhand wel duidelijk is wie er overleven, @EstorilAzi_NL en @The-best-manager-in-the-world_NL.
Zelf kijk ik voornamelijk uit naar de wedstrijden in poule F. Naar mijn mening zijn Durrant, Price en Whitlock aan elkaar gewaagd. Sterker nog, ik zie Durrant als groepshoofd doorgaan naar de volgende ronde. Wat betreft de Nederlanders lijkt mij dat Barney en Mighty Mike aan hun stand verplicht zijn om deze poules te overleven, al verwacht ik niet dat Barney van Smith wint.
Bij mij ontstaat ook steeds meer ergernis over die kwalificatiedagen. Darters als Chisnall, Gurney en Lewis ontbreken doordat zij op die ene dag stuiten op iemand die toevallig beter is. Zij laten zich echter wel het gehele jaar zien en en behoren niet voor niets tot de top 16. Ik vind het lastig te verkroppen dat zulke darters er nu niet zijn, vooral wanneer darters als Hine en Searle zich nu wel kwalificeren.
-
Sorry bedoel ook poule F, niet poule E!
-
Toch kan poule E ook interessant worden. Wright is alles behalve in goede doen, @EstorilAzi_NL.
-
Jup. Alle poules kunnen interessant worden met zo'n kort format. Maar hopelijk is het niveau hoog.
-
Buiten het niveau van de BDO-spelers is ook het spel van Barney om te huilen. Ik hoop dat hij het lek boven krijgt, maar ik vrees het ergste voor zijn wedstrijd tegen Smith.
-
@poelidoor_nl jammer indd
-
De Grand Slam of Darts levert al enkele verrassingen op met de uitschakeling van Durrant en Hopp. Wat vind jij er tot dusver van, @EstorilAzi_NL?
-
Jup het zijn wel verrassinkjes. Maargoed, met Whitlock en Price in de poule was het geen uitgesproken zaak dat Durrant er even doorheen zou wandelen. De grote verrassingen blijven vooralsnog uit.
Verder leuk om naar te kijken. Niveau is prima. Zitten een paar hele mooie wedstrijdjes bij. Veel spelers in vorm. Beloofd wat voor de K.O. fase
-
Eerlijk gezegd ben ik niet verrast dat Barney het niet gehaald heeft. Daarentegen ben ik wel enigszins verrast door de uitschakeling van White, ondanks het feit dat hij nooit schittert op TV-toernooien. Het begint langzaam sneu te worden.
Vergeet niet de bracket vandaag in te vullen als je wilt deelnemen trouwens, @EstorilAzi_NL.
-
Wie gaat winnen vanavond?
1 - 2
Stephen Bunting-Dimitri Van den Bergh
Gerwyn Price-Josh Payne
Rob Cross-Mensur Suljovic
Peter Wright-Simon WhitlockDimitri en Gerwyn zullen zeker gaan winnen, Rob Cross-Mensur Suljovic en Peter Wright-Simon Whitlock zullen spannend worden denk ik
-
Ik verwacht eveneens een overwinning voor Price en Van den Bergh.
De laatste twee wedstrijden liggen dichter bij elkaar. Vooralsnog ben ik het minst onder de indruk van Suljovic en Wright. Op basis daarvan geef ik Cross en Whitlock het voordeel van de twijfel.
-
Laat ik dan voor Cross en Wright gaan.