Darten
-
Die eindoverwinning van Gurney zag ik overduidelijk niet aankomen, @EstorilAzi_NL.
Al met al was het een interessant toernooi met enkele verrassingen. Op basis van hetgeen ik gezien heb, zou ik Anderson en Mighty Mike toch als favorieten bestempelen voor het aankomende WK. Wel spijtig dat zij elkaar al in de halve finale zullen treffen als alles volgens plan verloopt. Vanavond is de loting overigens!
-
@poelidoor_nl Ik denk niet dat Michael Het WK gaat winnen door deze verlies
-
Mike moet er vooral voor zorgen dat zijn dubbels beter vallen op het WK. Naar mijn mening heeft hij nu nog te veel pijlen nodig, @Yassin-Mansousri_NL.
-
Heb genoten van die loting kijken. Altijd benieuwd om te kijken naar wie je absoluut niet wilt loten uit die eerste ronde pot. Kom je dit jaar uit bij o.a. Noppert, de Zwaan, Ratajski, vd Bergh en de meiden natuurlijk. Dan mis ik nog wel wat namen.
-
Ps. Donderdag zal ik een darts scorito aanmaken.
-
Geef een gil wanneer je een poule aangemaakt hebt op Scorito, @EstorilAzi_NL.
-
Hij is er!
-
@estorilazi_nl hoe heet die
-
de Scorito
-
Komend weekend zal ik eens op Scorito duiken, @EstorilAzi_NL.
-
-
This post is deleted!
-
Vanavond er maar is goed voor gaan zitten met Bravehart samen. Gaan leuk potje darts kijken
-
Had toch meer spanning verwacht. Het resultaat mag er echter zijn!
-
Ben benieuwd wat Glen Durrant bij de PDC weet te bereiken, nu hij de komende twee jaar verzekerd is van een PDC Tour Card.
-
Komende 2 jaar?
Die tour cards worden toch jaarlijks verkregen aan de hand van je toernooi resultaten?
-
@buitenom263 Ja, maar stel: Jij promoveert naar de PDC. Dan blijf je daar sowieso 2 jaar. Ookal ben je de eerste jaar laatste geworden
-
Wablief?
-
@buitenom263 said in Darten:
Komende 2 jaar?
Die tour cards worden toch jaarlijks verkregen aan de hand van je toernooi resultaten?
de 64 beste spelers uit de PDC Order of Merit na het wereldkampioenschap (die aan ten minste 10 toernooien hebben meegedaan)
Tour Card-houders van de Qualifying School van het voorgaande jaar
de 4 Tour Card-houders met uitnodigingen van het voorgaande jaar (PDC Challenge Tour en PDC Development Tour)
de 2 hoogst gekwalificeerde spelers van de PDC Challenge Tour, een serie van toernooien voor spelers zonder Pro Tour Card
de 2 hoogst gekwalificeerde spelers van de PDC Development Tour, een serie van jeugdtoernooien
ten minste 16 gekwalificeerden van een vierdaagse Qualifying School (meer kaarten als niet alle kaarten via bovengenoemde methoden vergeven worden)Co Stompé heeft ook een poging gedaan om een Tour kaart te bemachtigen omdat hij samen met zijn zoon een aantal tournooien wilden gaan spelen. Maar in de voorronden werd hij verslagen en dus geen kaart
-
Een korte omschrijving van hoe het dartwereldje van de PDC in elkaar zit.
Begin van het jaar kun je proberen een tourkaart te bemachtigen via de Q-School.
Als je een tourkaart pakt, dan heb je 2 jaar recht op het spelen van protour toernooien (vloertoernooien). Via deze toernooien kun je je plaatsen voor de World Matchplay, World Grandprix en de Players Championship Finals. Er is ook nog een European tour (13 toernooien per jaar verdeeld over Europa), groot podium en grote zaal maar niet op tv te volgen. Voor deelname is geen tour card nodig. Voorafgaand aan ieder toernooi is er een kwalificatie toernooi. Maar top16 van wereld is sowieso geplaatst voor deze toernooien.Pro tour en European tour is alleen te volgen via stream op youtube.
Alle Majors van de PDC:
World Championship - Top 32 Order of Merit + Top 32 Pro tour + 32 International Qualifiers
Premier League - Invitatie 10 spelers. Top4 Order of Merit is automatisch geplaatst
World Matchplay - Top 16 Order of Merit + Top 16 Pro tour
World Grandprix - Top 16 Order of Merit + Top 16 Pro tour
Grand Slam of Darts - Alle finalisten van tv-toernooien afgelopen 12 maanden + 8 BDO'ers + Qualifiers
European Championship - Top32 European tour
UK Open - 128 Tourcard Holders + UK Pubqualifiers (totaal 160 spelers)
Player Championship Finals - Top64 Pro tour
The Masters - Top 16 Order of MeritVerder heb je nog de Championsleague Of Darts (Top8 van Order of Merit), World Series Finals (Top8 World Series toernooien + Qualifiers/invitations) en World Cup of Darts (Hoogstgeplaatste 2 spelers op Order of Merit van ieder land, in koppels gespeeld.). Dit zijn tv toernooien maar deze tellen niet mee als Majors.
World Series komen ook op tv. Dit zijn kleine invitatie-toernooitjes in exotische landen. PDC hoopt hiermee in de loop van de jaren darts over de hele wereld groot te maken.
Sta je binnen die 2 jaar niet in de top64, verlies je je tourkaart weer.
Voor spelers zonder tourkaart is het ook nog mogelijk om de Development tour (leeftijd van 16 t/m 23 jaar) en Challange tour te spelen (vloertoernooitjes). Winnaars/Top.. van deze tours kunnen toch nog een ticket voor het WK bemachtigen en een tourkaart krijgen.
Hier alle 128 namen, waaronder 20 Nederlanders.
https://dartsnieuws.com/lijst-met-128-pdc-tour-card-houders-voor-2019-compleet/