Politiek
-
Godver wat een kut uitslag, PVV is overal gigantisch gezakt
-
-
Ik heb PVV en PvdD gestemd.
-
@scheeftand_nl said in Politiek:
Godver wat een kut uitslag, PVV is overal gigantisch gezakt
hahhahahahahhahahahhahahahahahhahaha
-
Achja FvD is maar een hypeje, zal wel weer over waaien bij de volgende verkiezingen.
-
@scheeftand_nl Ik denk dat een hoop mensen juist PVV gebruikten als ´proteststem´ en men nu een partij heeft gevonden die ook anti immigratie (i.c.m. islam) is maar daarbuiten ook nog een daadwerkelijk plan heeft.
Hij lijkt erop dat de dagen van Geert zijn geteld. Zijn ene speerpunt wint het niet van de bredere bezwaren vanuit Forum.
Zelf heb ik even getwijfeld tussen Forum en VVD maar uiteindelijk op de tweede gestemd.
-
@scheeftand_nl says increasingly nervous man for the seventh time
-
Mooi om te zien dat vooral PVV-stemmers overlopen naar het Forum. En mooi om te zien dat links en rechts in Nederland nog redelijk in evenwicht is. Dat de coalitie in de Tweede Kamer de meerderheid hiermee verliest, vind ik wel vervelend ivm een soepele bestuurbaarheid.
Hoop alleen niet dat FvD wordt betrokken bij regeren. Vind het een goede oppositiepartij die goede punten aansnijdt en andere partijen op scherp zet, maar heb totaal geen vertrouwen in ze als onderdeel van de coalitie. Veel van hun standpunten vallen in mijn ogen nog steeds onder de noemer radicalisme, waar ik zowel linksom als rechtsom altijd huiverig voor ben. En als ik Baudet bijvoorbeeld als oplossing voor het migratieprobleem 'een vlootblokkade neerleggen in de Middellandse Zee' en 'Australisch model' hoor noemen, krijg ik de indruk dat de FvD wel een goed beeld heeft van de problemen in Nederland, maar de complexiteit van deze problemen miskent en eigenlijk geen realistische oplossingen kan aandragen.
Het ontkennen van (de rol van de mens in) klimaatverandering vind ik overigens ook bezwaarlijk voor een coalitiepartij, maar ik verwacht dat Baudet nog wel tot de orde zal worden geroepen als de partij groter wordt. -
@dominicm_nl said in Politiek:
SP en de Partij voor de Diertjes gestemd
Ik dacht dat jij een beetje D66-links was, maar je zit hiermee wel aan de extreme kant. Of doe je dat nu voor het eerst?
-
FvD gelukkig de grootste maar nog niet groot genoeg.
Wel een verlies voor Nederland dat er c.a. 8 zetels naar GL gaan, wel mooi om te zien dat D66 er een hoop kwijt is.
Bij een vertrek van de PVV was de uitkomst voor FvD nog groter geweest zelfs en was het makkelijker om samen met de VVD + CDA(en 50+?)? een coalitie te gaan vormen in de 1e kamer.
Het ideale scenario zou nu zijn dat er vervroegde verkiezingen gaan komen en Thierry ook premier van B.V. Nederland kan worden in diezelfde coalitie.
Ook de verwachting dat FvD alleen kiezers van de VVD & PVV weg zou trekken gaat niet op. PVV levert er 3 en de VVD 1 of 2..dan zijn er nog 5 die ergens anders vandaan komen.
Het begin van de renaissance is hier..laat B.V. Nederland opnieuw alles aanleren vanaf het 0 punt.
-
@timeenennaam_nl Ik heb D66 altijd de meest verwerpelijke partij van allemaal gevonden, dus daarmee heb ik me nooit geassocieerd. Maar ik ben in de loop der jaren wel linkser geworden. M'n eerste stem was op achttienjarige leeftijd voor GroenLinks en daarna ben ik lid geworden van de SP
-
Zullen we binnenkort trouwens een drankje doen in Utrecht Tim? Even bijkletsen
-
Stel je trouwens eens voor dat je naar de kroeg of naar een barbecue gaat met Baudet. Doe je een biertje, begint hij over de "uil van Minerva" en het belang van een "boreaal Europa". Dan loop je toch meteen weg? Iedereen zou zich groen en geel ergeren aan die pseudo-intellectueel. Wie voelt zich daardoor aangetrokken? Fortuyn was nog oprecht en Wilders doet in ieder geval zijn best om zo over te komen, maar Baudet is zo'n duidelijke huichelaar. Moet ik geloven dat de verkiezingsuitslag een statement richting de gevestigde orde is, als de winnaar de grootste elitaire bal van allemaal is? En dat zegt veel, want ik heb gisteren ook genoten van die zure, omhooggevallen Statenleden van de VVD en D66.
-
Leuke reclame voor OSM: een forum-mod die aanhanger is van een partij met fascistische trekjes. Fijn vooruitzicht voor alle niet-witte OSM'ers.
-
Alle linkse rakkers die slecht tegen hun verlies kunnen en fascisme-/racisme-/xenofobie-roeptoeters zijn, leuk om te zien. In de afgelopen 40 jaar is de moslimintegratie faliekant mislukt, maar betogen om er maar mee te stoppen is natuurlijk racisme.
-
Allemaal linkse dombo's hier
-
@bartje-bergkamp_nl Misschien moet je eerst eens beter geinformeerd zijn voordat je zomaar een label 'fascisme' of, zoals wel vaker wordt gedaan, 'racisme', 'extremisme' op mensen of partijen plakt. Als je beter op de hoogte was geweest, had je gemerkt dat FvD helemaal geen ''partij met fascistische trekjes'' is.
-
Baudet is beetje het Vlaams Belang van België als ik het goed begrepen heb?
-
@bartje-bergkamp_nl Beetje rellen moet kunnen.
-
@timeenennaam_nl said in Politiek:
Mooi om te zien dat vooral PVV-stemmers overlopen naar het Forum. En mooi om te zien dat links en rechts in Nederland nog redelijk in evenwicht is. Dat de coalitie in de Tweede Kamer de meerderheid hiermee verliest, vind ik wel vervelend ivm een soepele bestuurbaarheid.
Hoop alleen niet dat FvD wordt betrokken bij regeren. Vind het een goede oppositiepartij die goede punten aansnijdt en andere partijen op scherp zet, maar heb totaal geen vertrouwen in ze als onderdeel van de coalitie. Veel van hun standpunten vallen in mijn ogen nog steeds onder de noemer radicalisme, waar ik zowel linksom als rechtsom altijd huiverig voor ben. En als ik Baudet bijvoorbeeld als oplossing voor het migratieprobleem 'een vlootblokkade neerleggen in de Middellandse Zee' en 'Australisch model' hoor noemen, krijg ik de indruk dat de FvD wel een goed beeld heeft van de problemen in Nederland, maar de complexiteit van deze problemen miskent en eigenlijk geen realistische oplossingen kan aandragen.
Het ontkennen van (de rol van de mens in) klimaatverandering vind ik overigens ook bezwaarlijk voor een coalitiepartij, maar ik verwacht dat Baudet nog wel tot de orde zal worden geroepen als de partij groter wordt.Can I get an amen? Wat zou de mensheid moeten zonder historici.