Release Crews
-
@mikevanderhilst_nl Ik snap je. Als echter blijkt dat het overgrote deel in zo'n competitie speelt kunnen we dat niet zomaar omgooien.
-
@harry-poon Ik vind dit eigenlijk een slappe redenering, want 99% van de huidige crewbattles wordt juist gespeeld mét aangepaste instellingen (zowel op NL als op World). Het is ergens wel een beetje treurig dat jullie een idee oppikken van de community (die hebben de crewbattles immers bedacht, dat komt niet uit de koker van GB), maar er toch weer een eigen draai aan moeten geven zodat er wel genoeg BC's in het laatje worden gebracht. En het doet ook nog eens enorm afbreuk aan het concept, want battelen op het scherpst van de snede is gewoon niet mogelijk als timers ed. aanstaan.
-
@memphis-united_nl Zeker, het idee is geheel vanuit jullie. Wij hebben slechts aanpassingen gedaan om het voor een grotere groep interessant te maken.
-
Het klopt gewoon niet wat je zegt Luuk en dat weet je zelf volgens mij ook wel.
Het ‘interessanter maken voor een grotere groep’ is al gebeurd door de crews met bijkoppelende ranking te intergreren in de app. De competitie-instellingen staan daar los van.
Dat 99 procent van de spelers nu in competities speelt zonder aangepaste instellingen, is alleen te weiten aan gebrek aan kennis of gebrek aan interesse. De gemmidelde speler joined een competitie op basis van de competitie of de beschikbare club, niet op basis van de instellingen.
Waarom er dan toch zoveel competities worden aangemaakt waar de aankoopopties wel aanstaan? Simpelweg omdat er in de gemmidelde competitie toch amper gebruik van word gemaakt, dus is het verzet ertegen ook minder. Ook zijn de spelers die bereid zijn te betalen voor het aanmaken van een competitie weer vaak even net wat actiever en weten dus dat je bijv al vaak met 1 tk een voordeel hebt tegenover de rest. Geloof me ik kan het weten, ik kreeg er gemmideld 0.01 tegen op mn hoofdaccount en dat gemmidelde is nog flink opgekrikt doordat Jopie me een keer kwam vervelen;)
Het moraal van het verhaal is dat als je een groep van actievere spelers tegenover elkaar krijgt, niemand meer met die afkoopacties wilt spelen. En dat zou volgens mij bekend moeten zijn met de jarenlange ervaring, miljoenen competities verder...
Wat me vooral stoort is dat we met de huidige groep van crewleden en andere toppers volgens mij laten zien dat we ondanks de aangepaste instellingen, genoeg coins uitgeven aan transfers en scouts. Veel meer als een gemmidelde competitie waar de afkoopacties aanstaan. En toch word er gegokt op een nieuwe generatie van smarthpone spelers die wel even hun weg naar de rank 1 koopt. Want elkaar afkopen word echt heel cool. Ik zie het niet gebeuren.
-
Sorry @Harry-Poon, misschien dat het naar jou niet aardig klinkt, maar jullie hebben bij GB een gouden concept in handen waarbij jullie elke keer weer de plank mis slaan. En dat is doodzonde.
Het nieuwe concept vervangt wat mij betreft niet de Crewcup, maar zou eventueel een nieuwe battlevariant kunnen worden. Maar dat gaat niet gebeuren omdat dit een variant is waarin de crew die er in tien dagen zoveel mogelijk geld tegenaan smijt zal winnen. Heeft ook niets te maken met een crewsterkte dus. Daarnaast is er geen lol aan. Wij spelen het nu om het te proberen, maar we hebben een tegenstander die niet handelt en beperkt inlogt. Je begrijpt dat dit dus ook de laatste keer is dat we dit op deze wijze spelen.
En jouw reactie op @MikevanderHilst_NL laat zien dat jullie je niets van ons aantrekken, of dat jullie geen idee hebben wie er daadwerkelijk OSM spelen. Ik ben er nog niet helemaal uit welke van de twee dat is. Mogelijk allebei zelfs. Ik speel namelijk op mijn HA al een hele lange tijd zonder TK, versnellers en compensatie en nog nooit heeft iemand mij gevraagd waarom.
Dus doe me een lol en:
- Breng met spoed de CC terug;
- Hang ranking niet op aan een pay-to-win constructie zoals dit format;
- Denk niet bij elke update aan de portemonnee, maar denk aan de spelers. Als het dan kwaliteit is, dan betalen ze echt wel.
-
"En jouw reactie op @MikevanderHilst_NL laat zien dat jullie je niets van ons aantrekken, of dat jullie geen idee hebben wie er daadwerkelijk OSM spelen. Ik ben er nog niet helemaal uit welke van de twee dat is. Mogelijk allebei zelfs."
Dat is al langer zo hoor. Niets nieuws. Volgens mij is dat al zo vanaf de nieuwe puntentelling op OSM 2.0 (2008!!). Dus, leuk dat jullie zo actief tegenstribbelen en wat proberen te bewerkstelligen... maar jij hebt nul komma nul invloed op GB. Dat geldt voor mij, en iedereen hier.
-
@sjinne_4_ever_nl Met zo'n houding bereik je in ieder geval niets. Ik ben wellicht naïef, maar ik leef altijd in de veronderstelling dat je iets kunt veranderen. Ik ben het met je eens dat GB nagenoeg geen gehoor geeft aan oproepen en ideeën en zich totaal niet flexibel op stelt, maar om dan maar in massa mee te gaan en niets van je te laten horen is ook niet mijn ding. Als de CC op zeer korte termijn terugkomt, zou ik dat al een mooi resultaat vinden. Al regelen we dat zelf.
-
Waar kan ik de info lezen over de nieuwe CC?
-
@santheman11_nl En crewforums!
-
Wat is de moeite om twee knopjes toe te voegen?
- Tegenstander: willekeurig / specifieke crew uitdagen
- Geavanceerde opties: aan / uit
Als crew moet je dan ook ergens een overzichtje hebben van crews die specifiek jouw crew hebben uitgedaagd, en van crews die op zoek zijn naar een random andere crew. Je klikt er dan eentje aan, checkt of je je kunt vinden in de voorwaarden, en spelen maar.
Het concept lijkt me best leuk (ook al ben ik zelf niet meer actief op het moment). Op lange termijn krijg je op je crewpage mooie lijstjes met resultaten en statistieken van aantal gewonnen battles. Maar wat zegt het als je van de aap noot mies crew en de jip en janneke crew hebt gewonnen? Er moet een optie bij komen dat je ook sterke crews kunt uitdagen via dit systeem. En dat je meer punten scoort als je van een sterke crew wint. En zo'n onderling duel tussen topcrews is alleen interessant als allerlei pay to win features kunnen worden uitgeschakeld. Zo is het kringetje weer rond richting de 2 extra opties die nodig zijn om dit concept succesvol te maken.
Aan de slag jullie, GB!
-
@vinnievuik_NL Ik ben het zeker eens dat deze features moeten komen! Maar dan even dit:
-
Twee knopjes toevoegen kan je met code heel makkelijk doen, dat is inderdaad waar! GB moet echter wel nog ff het battlegedeelte aan de website toevoegen, want die is er nog niet
-
De looks van een app bouwen is weliswaar relatief simpel, om het hele systeem weer uit gaan bouwen is waarschijnlijk wat lastiger. GB heeft zowel een Android als Apple APK om te ontwikkelen, en ook de web-versie moeten ze nog up to date houden. Nu zal er waarschijnlijk wel een centraal systeem zijn waar al deze drie platformen naar communiceren, maar toch.
Echter hoop ik dat @Harry-Poon dit wel hoog op de priority stack kan krijgen, en dat de product owner dit snel bij een team kan neerleggen om aan te gaan zitten!
-
-
@mikevanderhilst_nl Waarom denk je dat er in een gemiddelde competitie amper gebruikt van gemaakt wordt en dat dat in battles ineens extreem veel meer wordt? Ook in gemiddelde competities wordt er om het echie gespeeld.
-
@santheman11_nl Zolang het eerlijk is en zonder te schelden waardeer ik de feedback ontzettend. Maak je dus geen zorgen over het 'niet aardig' klinken.
Zoals er in normale competities dus bijna nooit met aangepast instellingen wordt gespeeld en niet ineens overal de Boss Coins om je oren vliegen, verwachten wij dat dat in Crews niet ineens heel anders gaat zijn. Dat is het startpunt voor ons. Als nu blijkt dat dat wel ineens zo gaat zijn, kunnen we daar actie op ondernemen. En dus niet andersom. Want dan gaan we er vanuit dat spelers bepaalde dingen doen waarvan we nog helemaal niet van weten dat ze dat doen (dat wijst Boss Coin gebruik in huidige competities namelijk uit).
Dus we denken daarmee JUIST aan de spelers. En als het anders blijkt te zijn, gaan we daarmee aan de slag.
Dat we deze discussie hebben lijkt me juist een voorbeeld van dat we iets van jullie aantrekken. Naast de cijfers helpt dit soort feedback juist om beslissingen te nemen (zoals aanpassingen in crews die nodig zijn).
Dit concept hoeft inderdaad niks te vervangen, jullie kunnen gewoon de huidige competities blijven gebruiken.
-
@sjinne_4_ever_nl Deze discussie is het perfecte voorbeeld van de invloed die je wel op GB hebt.
-
@vinnievuik_nl Goede suggesties. Ik probeer alleen te blijven hameren op het feit dat dat precies wel moeilijk is ;). Deze 2 opties zijn lastig om te bouwen (dat zul je van me aan moeten nemen). We hebben nu de basis neergelegd en gaan daarmee verder.
-
@the-best-manager-in-the-world_nl Zeker! Battles op web gaan er komen.
-
''Zoals er in normale competities dus bijna nooit met aangepast instellingen wordt gespeeld en niet ineens overal de Boss Coins om je oren vliegen, verwachten wij dat dat in Crews niet ineens heel anders gaat zijn. Dat is het startpunt voor ons. Als nu blijkt dat dat wel ineens zo gaat zijn, kunnen we daar actie op ondernemen. En dus niet andersom. Want dan gaan we er vanuit dat spelers bepaalde dingen doen waarvan we nog helemaal niet van weten dat ze dat doen (dat wijst Boss Coin gebruik in huidige competities namelijk uit).''
Het is vrij simpel Luuk... afkoopmogelijkheden aan = geen eerlijke competitie en ranking mogelijk op hoog niveau.
En dat is altijd het niveau waarnaar je moet kijken bij elk product of elke dienst.Dat hoogste niveau word nu dan degene die het meeste keer per dag op het Boss-Pack van 13500 coins kan drukken en de meeste timers af kan kopen. Geen idee tot hoe ver de transferlijst mee upgrade maar als dat ook onbeperkt is dan kom je denk ik wel in de spelersratings van 500 uit.
Dat is een onrealistisch niveau om te verwachten van je spelers als uitgave voor een (fanatiek, dat wel) spelend spelletje.
Wat je nu dus gaat krijgen is een ranking waar als er al enige vorm van competitiviteit gaat ontstaan, de goede crews elkaar gaan proberen te ontlopen en dat is juist het tegenovergestelde !! van waar spelen in crewcompetities voor bedoeld is.
Richt je dan gewoon op de bewezen fanatieke spelers die bereid zijn binnen een bepaalde grens ( geen afkoop, wel transfers/scout/evt aantal oefenmatches ) vaak zo actief mogelijk te zijn en dus zo veel mogelijk uitgeven aan het spel. Een huidige CC oid levert denk ik 70-100 euro op ? Dat is toch veel realistischer ? Probeer dat spelersaantal dan uit te breiden.... dan heb je ook winst en is de kern van het spelletje niet helemaal naar de kl.....
-
@mikevanderhilst_nl Het mooie aan OSM is dat je veel Boss Coins geen garantie zijn voor de winst. Maar vind je het niet logisch om eerst te kijken of dat een probleem wordt en het vervolgens te tackelen? We gaan nu uit van wat we weten, en dat is het huidige OSM. Als daar verandering komt, willen we er dan op reageren.
-
@Harry-Poon Ik vind het bijzonder jammer om te zien dat de visie die jij hier nu neerlegt haaks op de huidige competitieve top van osm staat. Vooral de huidige visie dat het pay-to-win is geworden om de beste te zijn schiet z'n doel natuurlijk compleet voorbij.
Hoe kan iemand ooit serieus genomen worden als 'beste' omdat alles afgekocht kan worden, en hoe hou je ooit de groep fanatieke spelers op deze manier verbonden aan je bedrijf?
Nadat deze weggelopen zijn heb je het geconstateerd en ga je het verbeteren zoals je schetst. Denk je dat die mensen nog weer terugkomen? De fanatieke groep is het laatste jaar al zo enorm teruggelopen..Dat jullie nooit met één voet tussen de fanatieke spelers van dit spel hebben gestaan is al jaren bekend. Maar dat jullie niet begrijpen dat met elk spel wat er maar bestaat spelers proberen beter te zijn dan andere spelers kan ik gewoon niet bij.
Om er maar een vergelijking in te gooien, denk je dat er nog mensen aan de tour de France mee gaan doen om te winnen als elke wielrenner extra dingen kan kopen? De rijkste wielrenner koopt dan een vracht aan doping, een gemotoriseerde fiets of een kortere route naar de finish. Je kan raden dat de competitieve vorm van een 'wedstrijd' natuurlijk dan snel weg is. -
Pleur ik het ook maar hier, cause-effect van OSM 3.0
Dames & heren,
Het einde van TOT is er. Na meer dan 12 jaar is het klaar. Ik kan het niet in m'n eentje opbrengen om een crew weer opnieuw op te starten. Ik had gehoopt dan anderen dat wel zou lukken. Deze crew eindigt met mijn account als enig lid, enkele oud leden zijn uitgenodigd. Tot die tijd is het wel symbolisch dat ik er alleen in zit. Deze hele tijd vond ik geweldig, met zoveel verschillende "versies/generaties" van TOT door gebracht. Als beheerder vond ik het leuk om de boel te runnen, alleen... ook ik heb minder tijd (en vooral nu animo).
Zonder TOT geen OSM, dat is ons motto. Vele denken dat het slaat op dat er geen OSM zou zijn zonder TOT. Het is anders, namelijk: het motto van de leden. Zonder de crew TOT is er geen OSM voor ons. Puur en alleen omdat TOT hun OSM ervaring maakte. Net als veel oudgediende die inmiddels ook al zijn gestopt, alleen dan voor hun eigen crew. Dát is wat GB had moeten inzien, de potentie van crews kan OSM maken.
Voor mij dé crew van OSM. The OSM Tigers, opgericht 15-2-2006
Mzls