Tweede Kamerverkiezingen 2017
-
@spectraaaaa_NL
Het veroordelen van verschijnselen omdat ze 'niet meer van deze tijd zijn', is natuurlijk een zeer slechte basis van politiek voeren. Mijn argumenten hadden er juist betrekking op dat deze tijd een dergelijk systeem hard nodig heeft, zou niet weten waarom de ouderdom van een idee relevant is voor de waarde ervan.@Dordt-ja_NL
De politiek kan toch bepalen wat de bedoeling van het leger moet zijn? En als je dienstplicht ziet als straf heb je het niet goed begrepen denk ik. Overigens heeft CDA het ook niet over dienstplicht in het leger, maar dat was eerder mijn eigen inzicht. -
@Dordt-ja_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
Ik meen me te herinneren dat er in internationale verdragen die dwangarbeid verbieden een uitzondering gemaakt wordt voor de dienstplicht
Dwangarbeid is iets anders dan marteling Zou marteling kunnen zijn als het discriminerend van aard is, maar als je op basis van leeftijd ''discrimineert'' wordt het vaak niet als discriminatie gezien aangezien iedereen die leeftijd ooit bereikt (heeft).
Ik ziet het praktische nut van zo'n dienstplicht zeker in maar vind niet dat je ouders het recht moet ontnemen om keihard te falen in de opvoeding en zo de wereld verder naar de klote te helpen. Ik vind het geen taak van de politiek om ons op te voeden.
-
@spectraaaaa_NL vor mij mag dienstplicht per direct terug gebracht worden en zeker met de jonger van tegen woordig in mijn tijd toen de dienst plicht verplicht was ten zij je 'n oudere broer had die in dienst had gezeten dan was het niet verplicht meer maar goed any way ik vind dat de dienstplicht dus per direct terug mag komen puur dat de bijna alle jongeren van tegen woordig bijna geen respect meer tonen naar ouder plus dat ze ook bijna geen respect meer tonen naar hun ouders ik zeg duidlijk er bij BIJNA alle jongeren en dan zijn ook weer die hang jongeren van de straat want bijna al die hang jongeren buiten op straat maakt voor vele mensen ook beangstig je hoef ze maar aan te kijken of je krijg al een groten mond van ze met wat moet je we staan hier alleen wat te chille ter wel je nog niets heb gezegt en alleen naar hun even toe kijkt dus in mijn tijd toen de dienstplicht was hadden we of meer jonger respect voor hun ouders leraren en ook voor de rest en toen waren er nog niet eens hang jonger dat kenden we toen nog niet eens we wisten eens niet wat het was dus en nu is dat bij de meeste jonger gewoon weg dus ik ben voor diensplicht dus als er een partij of meerder partijen zijn die voor dienstplicht weer terug te brengen dan stem ik zeker op een van de partijen of partij want dan leer de jonger weer eens wat Discipline betekend en en het respect tonen naar andere alleen daar voor mag voor mij de dienstplicht per direct terug gebracht worden
-
@goldeagle31_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@spectraaaaa_NL vor mij mag dienstplicht per direct terug gebracht worden en zeker met de jonger van tegen woordig in mijn tijd toen de dienst plicht verplicht was ten zij je 'n oudere broer had die in dienst had gezeten dan was het niet verplicht meer maar goed any way ik vind dat de dienstplicht dus per direct terug mag komen puur dat de bijna alle jongeren van tegen woordig bijna geen respect meer tonen naar ouder plus dat ze ook bijna geen respect meer tonen naar hun ouders ik zeg duidlijk er bij BIJNA alle jongeren en dan zijn ook weer die hang jongeren van de straat want bijna al die hang jongeren buiten op straat maakt voor vele mensen ook beangstig je hoef ze maar aan te kijken of je krijg al een groten mond van ze met wat moet je we staan hier alleen wat te chille ter wel je nog niets heb gezegt en alleen naar hun even toe kijkt dus in mijn tijd toen de dienstplicht was hadden we of meer jonger respect voor hun ouders leraren en ook voor de rest en toen waren er nog niet eens hang jonger dat kenden we toen nog niet eens we wisten eens niet wat het was dus en nu is dat bij de meeste jonger gewoon weg dus ik ben voor diensplicht dus als er een partij of meerder partijen zijn die voor dienstplicht weer terug te brengen dan stem ik zeker op een van de partijen of partij want dan leer de jonger weer eens wat Discipline betekend en en het respect tonen naar andere alleen daar voor mag voor mij de dienstplicht per direct terug gebracht worden
wat
-
Een zin eindigt met een punt. Komma's kunnen je tekst in sommige situaties ook leesbaarder maken, zoals hier, hier, en hier.
Naja meeste mensen die op een forum om grammatica gaan zeiken zijn nog maagd, maar zonder interpunctie is het gewoon zonde van de moeite om het te typen want dan haakt men binnen 2 regels af
-
Prachtig ook dat het enige woord dat bij hem met een hoofdletter begint ergens midden in een zin staat. :rofl:
-
@timeenennaam_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@spectraaaaa_NL
Het veroordelen van verschijnselen omdat ze 'niet meer van deze tijd zijn', is natuurlijk een zeer slechte basis van politiek voeren. Mijn argumenten hadden er juist betrekking op dat deze tijd een dergelijk systeem hard nodig heeft, zou niet weten waarom de ouderdom van een idee relevant is voor de waarde ervan.@Dordt-ja_NL
De politiek kan toch bepalen wat de bedoeling van het leger moet zijn? En als je dienstplicht ziet als straf heb je het niet goed begrepen denk ik. Overigens heeft CDA het ook niet over dienstplicht in het leger, maar dat was eerder mijn eigen inzicht.Ik zie de dienstplicht juist niet als straf en juist daarom ben ik er ertegen (tenzij strikt noodzakelijk). Dat de overheid in geval van straf de vrijheid van mensen is onvermijdelijk, omdat straf in wezen altijd een beperking van vrijheid is. Ik ben ook niet per se tegen taakstraffen.
''De politiek kan toch bepalen wat de bedoeling van het leger moet zijn? ''
Ja uiteraard, daarvoor hebben we ook verkiezingen. Maar het leger heeft natuurlijk in de kern als doel om ons grondgebied en onze bevolking te beschermen.
In het CDA-voorstel kan de dienstplicht inderdaad ook buiten het leger wordt volbracht. Echter, al die doelen die door het CDA en ook hier op dit forum worden genoemd voor de dienstplicht (bevorderen gemeenschapszin en respect, bijbrengen discipline, etc.) lijken me geen overheidstaak. Dat is veeleer een taak van de ouders in de opvoeding. -
Zolang we voldoende mensen hebben die er zelf voor kiezen om bij het leger te gaan dan moeten we ons hier niet al te druk om maken denk ik. Het mooiste is toch als we een leger met mensen hebben die het uit zichzelf willen! (al zou die hangjeugd van tegenwoordig wel wat extra opvoeding kunnen gebruiken).
Daarnaast snap ik niet dat er normale denkende mensen zijn die op een linkse partij zoals de pvda, sp enz. kunnen stemmen. Die partijen verzieken ons hele land
-
@goldeagle31_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
Je pakt wel via een omweg deze problemen aan dan. Met alle respect maar als er een dienstplicht was weigerde ik die per direct. Ik ga me niet bezig houden met oorlogsvoering omdat onze minister denkt dat wij ons moeten bemoeien met zaken in een bananenrepubliek.
Beter geef je jonge ouders een opvoedcursus, daarbij een fatsoenlijke inburgeringscursus, beter onderwijs & steek je wat meer geld in politie en veiligheid. Volgens mij zou dat meer opleveren dan elke Nederlander te verplichten, die zich wellicht gewoon normaal zou gedragen, aan zulke ouderwetse onzin mee te doen. Voor de extreme gevallen kun je een heropvoedcursus in een gevangenis/gesloten inrichting doen. Heeft meer baat.
Met alle respect voor de militairen, die zijn soms nu eenmaal nodig, maar laat dit gewoon over aan de mensen die dit zelf willen
-
@pompompompompommop_NL je kunt me wel uitlachen maar er zijn mensen die problemen hebben met typen van zinnen en niet weten wanneer er 'n zin eindigt met
punt of ander lees tekens er tussen moeten zitten zo iets heet dyslexie maar volgens
mijn kunnen somige mensen het woord niet of nooit op school er over gehad en ja ik
voel me bets kloten er onder dat ik van de mensen die hier niet snappen dat er ook
mensen zijn die dit hebben want die mensen worden altijd belachelijk gemaakt
worden maar zulke mensen kunnen er niets tegen doen en mensen die dyslexie
hebben proberen ook hun best te doen om toch zo goed mogelijk leesbaar te maken en ik jij als moderator want je ook mag noemen zou juist zulken dingen mook moeten
begrijp dat er zulke mensen hier ook op de forums komen en plaats mee te doen om deze mensen belachelijkte maken en of uit lachen
dat is vaak over op de forums vaak een probleem mensen die dyslexie hebben en proberen om toch mee te kunnen doen in zulke forums discusies dan worden zulke
mensen vaak belachelijk gemaakt omdat zulke mensen als jullie niets anders kunnen doen dat ze dyslexie net of wij er wat kunnen doen dat wij dyslexiehebben en ik
spreek nu voor mij zelf maar ook in het algemeen er zou eens respect mogen tonen dat mensen die dyslexie ook normaal word behandeld als zulk soort mensen die geen
dyslexie hebben ik word er beetje moe van dat mensen die dyslexie hebben altijd maar worden aangevallen op hun typ gedracht mensen die dyslexie hebben proberen
ook hun best te doen om in deze maatschapij mee te doen en dus ook met de forums en of discusies
laat iedereen in hun waarden of je nu dyslexie hebt of niet maar ga zulken mensen niet belachelijk maken dit is ook richting SIRclitjeslikker bedoeld dit is wat ik even
kwijt wou voor iedereen die zulke mensen belachelijk zitten te maken ofop hun typ gedracht aanspreken
de groeten en doe hier iets mee of hoe gewoon je mond over het typ gedracht want niet iedereen is perfect en als jullie van je zelf wel vinden fijn voor jullie maar hou dan
verder op over het typ gedacht en belachelijk uitlachen van mensen die dyslexie hebben
-
Sorry man, nu voel ik me lullig. Je dienstplichtidee is nog steeds ruk, trouwens. Maar dat mag.
-
@Sjinne_4_ever_NL
Je hebt het over ouderwetse onzin (je praat ook over oorlogsvoering, alsof daar dienstplicht iets mee te maken zou hebben anno 2017), maar je staat er volgens mij niet bij stil dat een idee als de dienstplicht best op een manier ingevuld kan worden die past bij de huidige tijdgeest. -
Nou nou nou, als mijn opmerkinkje je al schoffeert ben je toch wel een vrij gevoelige jongen
-
Je kan op z'n minst proberen ergens een punt of komma neer te zetten, toch?
-
@SIRclitjeslikker_NL nou laat mij maar een vrijgevoelige jongen zijn sorry maar ik wil hier mee duidelijk maken dat het op den duur gewoon niet meer fijn/leuk is al je continu op het typ gedracht word aangesproken ik ben hier al vaak genoeg op aangesproken en dat is dan nogmaals op den duur echt niet leuk meer
het zelf zo al 'n paar keer geweest dat je gewoon weg uit gescholden word of er word gezegt van ga terug naar school weet hoevaak ik dit al mee heb gemaakt
en ja jij kunt het ook niet weten dat ik er vaak op aangevallen ben op het typ gedrag over al die lees tekens of hoe je die dingen ook mag noemen nogmaals op den duur is het gewoon niet meer leuk
en daarom heb ik het nu nog eens gezegd omdat ik er best boos er over word want nogmaals zo als ik in het vorigen reactie heb gezegd ik of mensen die dyslexie kunnen hier niets aan doen maar schijnt voor somigen mensen moeilijk er begrip voor kunnen tonen aan mensen die dyslexie hebben
iedereen heeft zo wel zijn beperkingen of ergens niet goed in zijn dus ik wil er gewoon mee zeggen dat mensen die dit niet hebben hou ook rekening met mensen die dyslexie zijn en toon daar ook eens begrip voor want het is niet prettig als iemand dyslexie heeft
-
@Suiz-Luárez_NL ja maar als je niet weet wanneer er een punt of komma of wat voor leestekens er achter of er voor of er tussen komt dan is het ook moeilijk om een punt of
komma of wat voor leest teken je er ook neer moet zetten en ik probeer ook echt wel mijn best te doen om het toch duidlijk of leesbaar te maken voor iedereen
daarom probeer ik het nu dan wel op deze manier dit is denk ik ook een stuk fijner voor jullie of voor iedereen leesbaar dus hoop dat ik hier iedereen een plezier mee doe
om het op deze manier te doen
-
We zeggen toch ook niet dat je achterlijk bent ofzo?
We wisten niet dat je er niks aan kon doen, nu weten we het, en je doet je best om het leesbaar te maken voor ons. Prima.
-
PVV Army!
-
@jeffreyelzinga_NL verassend
-
@goldeagle31_NL Was ook niet vervelend bedoeld ofzo hoor, vond het gewoon grappig dat je ineens midden in een zin een hoofdletter schrijft. Als je je daar al aangevallen door voelt begrijp ik dat je dan het idee hebt continu aangevallen te worden, laat lekker gaan joh. Vooral niet druk maken over wat mensen op het internet over je zeggen.