Nieuwe Crewranglijst ???
-
Tot mijn verbazing zie ik opeens een nieuwe ranglijst waar is dit op gebaseerd?
Op enkel de duels die je wint? Want dat gaat natuurlijk niet op. Want ik zie crews die 4 duels tegelijk spelen. Zoals nu de nr 1 op deze nieuwe ranglijst. Ik begreep dat je op crewranglijst zou zien hoe sterk een crew is maar dat ga je zo natuurlijk niet zien.
Dus ik hoop dat er nog aanpassingen gaan komen zodat je werkelijk gaat zien wat goede crews zijn en de wat mindere.
Bv een mix met managerpunten en duels ?
@harry-poon_nl zie graag jou reactie.
Tevens zie je gewonnen duels maar ik zie dan ook graag in 1 oogopslag de verloren duels.
-
Deze nieuwe crewranglijst is gebaseerd op de divisiepunten die je kan winnen door crewduels te winnen of gelijk te spelen. Op de crewpage kan je bij de divisies zien hoeveel je krijgt/verliest per gewonnen, gelijk gespeelde of verloren crewduel. Door het behalen van een x aantal divisiepunten kan je stijgen, en ook weer dalen, naar diverse divisies.
Managerpunten doen, voor deze ranglijst, niet meer ter zake. Het aantal managerpunten dat iemand heeft zegt ook niet alles over de kwaliteiten van een manager (of crew). Met het kiezen van de laagste DS in competities met 24 teams en maar een paar menselijke tegenstanders kan je nog steeds 5000 managerpunten verzamelen. En er zullen ook al de nodige managers gelocked zijn die hebben gecheat om in de top van de ranglijst te komen. Dus die hadden ook heel veel managerpunten, maar zullen absoluut geen goede managers geweest zijn.
Dus waarom die fixatie op managerpunten?
En ja, er zullen zeker nog wel dingen aangepast gaan worden, maar alles op zijn tijd. Dit is nog altijd een work-in-progress.
-
@fc-eddie_nl misschien de punten delen door het aantal duels die gespeeld zijn? dan krijg je daar weer een gemiddelde van en duels net zoals manager ranglijst na een jaar verwijderen de oude punten die je gehaald hebt?
-
Zolang je niet met aangepaste instellingen kan spelen in crewduels, zal het altijd een faal blijven. Daarom trekken de topcrews zich gelukkig ook niks aan van deze fratsen van gb en zetten we onze eigen leagues nog steeds op.
Als je wilt weten wat de sterke crews zijn, gewoon even de ranking/all time ranking van de CC bekijken, en zoals nu een event als het NK Crewkampioenschappen.
-
@fc-eddie_nl said in Nieuwe Crewranglijst ???:
Deze nieuwe crewranglijst is gebaseerd op de divisiepunten die je kan winnen door crewduels te winnen of gelijk te spelen. Op de crewpage kan je bij de divisies zien hoeveel je krijgt/verliest per gewonnen, gelijk gespeelde of verloren crewduel. Door het behalen van een x aantal divisiepunten kan je stijgen, en ook weer dalen, naar diverse divisies.
Managerpunten doen, voor deze ranglijst, niet meer ter zake. Het aantal managerpunten dat iemand heeft zegt ook niet alles over de kwaliteiten van een manager (of crew). Met het kiezen van de laagste DS in competities met 24 teams en maar een paar menselijke tegenstanders kan je nog steeds 5000 managerpunten verzamelen. En er zullen ook al de nodige managers gelocked zijn die hebben gecheat om in de top van de ranglijst te komen. Dus die hadden ook heel veel managerpunten, maar zullen absoluut geen goede managers geweest zijn.
Dus waarom die fixatie op managerpunten?
En ja, er zullen zeker nog wel dingen aangepast gaan worden, maar alles op zijn tijd. Dit is nog altijd een work-in-progress.
De fixatie op MP's is net zo onterecht als de fixatie op de crewduels, precies vanwege de reden die @MikevanderHilst_NL hierboven aangeeft. Het wordt gewoon nog meer een pay-to-win lijst, dat blijkt ook wel uit de alle zaken waar GB zich nu mee bezig houdt. Jammer, maar de sterkste crews gaan hier hopelijk niet in mee.
-
@triple-444_nl said in Nieuwe Crewranglijst ???:
Ik begreep dat je op crewranglijst zou zien hoe sterk een crew is maar dat ga je zo natuurlijk niet zien.
Dus ik hoop dat er nog aanpassingen gaan komen zodat je werkelijk gaat zien wat goede crews zijn en de wat mindere.
Bv een mix met managerpunten en duels ?
En wat laten managerpunten dan volgens jou zien m.b.t. de kwaliteiten van een crew als ik vragen mag? De medailles zijn in ieder geval wel gebaseerd op een prestatie die je als team neerzet. De managerpunten laten alleen zien hoe je in je eentje presteert, waarbij samenwerken in teamverband geen enkele rol van betekenis speelt.
Tevens zie je gewonnen duels maar ik zie dan ook graag in 1 oogopslag de verloren duels.
Dit vonden wij ook een terecht punt. Wij hebben dit al als suggestie doorgegeven aan Gamebasics.
@triple-444_nl said in Nieuwe Crewranglijst ???:
@fc-eddie_nl misschien de punten delen door het aantal duels die gespeeld zijn? dan krijg je daar weer een gemiddelde van en duels net zoals manager ranglijst na een jaar verwijderen de oude punten die je gehaald hebt?
Hiermee zou je 2 goede duels kunnen spelen en daarmee al bovenaan kunnen staan in de ranking. Het is denk ik niet raar dat men juist activiteit probeert aan te moedigen bij crewleden en dit zou niet gebeuren als je door weinig duels te spelen bovenaan zou kunnen (blijven) staan.
-
@mikevanderhilst_nl said in Nieuwe Crewranglijst ???:
Zolang je niet met aangepaste instellingen kan spelen in crewduels, zal het altijd een faal blijven. Daarom trekken de topcrews zich gelukkig ook niks aan van deze fratsen van gb en zetten we onze eigen leagues nog steeds op.
Als je wilt weten wat de sterke crews zijn, gewoon even de ranking/all time ranking van de CC bekijken, en zoals nu een event als het NK Crewkampioenschappen.
Geen idee welke crews jij als "topcrews" ziet, aangezien dit een term is die voornamelijk gebaseerd is op eigen interpretatie. Zelf zie ik GoodFellas en Art of Soccer in ieder geval wel als topcrews op OSM. Deze 2 crews spelen wel gewoon doorlopend de crewduels.
-
@Silvester-J_NL Je gaat, en Eddie ook, m.i. een beetje voorbij dat we best crewduels willen spelen en dat het best een graadmeter zou kunnen gaan zijn voor welke crew de beste is. Alleen dan niet middels een pay-to-win constructie en dat wordt het op deze manier. Hier hoor ik je helaas niet over.
Verder is het wel zo dat veel managers (ook van OFF en GF die jij nu noemt) in de top 10(00) staan op de individuele ranking. Dat kan bijna geen toeval zijn. Het zegt dus wel degelijk iets over de kwaliteiten van een manager en daarmee de crew.
Het zou GB gewoon sieren om te zeggen dat de nieuwe crewranglijst op deze manier ernstig beïnvloed kan worden door de hoeveelheid geld die je bereid bent er in te pompen. Dat geldt voor sommige huidige competities ook, maar daar kun je tenminste wel bepaalde opties uitzetten.
De meest objectieve ranking momenteel is inderdaad de cc ranking wat mij betreft.
-
Spelen die lui van GB eigenlijk zelf wel OSM?
Waarschijnlijk is nu de volgende update dat spelers die minder dan 100 bosscoins per seizoen uitgeven worden uitgesloten van de ranking ofzo.
-
@timeenennaam_nl Je vraagt het je af. Maar wat mij gewoon het meeste dwars zit is dat ze continu het woordje "beste" en "ranglijst" koppelen aan iets wat te beïnvloeden is met veel BC. En ja, transfers (en scouten) kosten ook BC, maar is voor mij echt iets anders dan timers afkopen en clubkascompensatie.
-
Rip managerpunten, in de ledenlijst op het crewprofiel staat dat nu ook niet meer vermeld. Daarover gesproken mogen ze 'm wel even beter sorteren. Manager met meeste punten behaald in duels staat onderaan.. lol
Het gaat hier trouwens over het feit dat je als crew wat samen neerzet, maar doe je dat wel met deze duels? Iedereen speelt 10 wedstrijden tegen de tegenpartij, maar een onderling verband zie ik niet (uitgezonderd op wat transferwerk na). Naar mijn idee wordt de plank volledig misgeslagen en kan er pas van een CREWduel worden gesproken als er echt moet worden SAMENgewerkt om te kunnen winnen.
Goed, kritiek leveren heeft toch geen nut. Ik laat het hier maar bij. Kansloze prutbende.
-
Volledig mee eens. Het slaat nergens op.
-
Alles moet maar gekopieerd worden van OFM.
-
Hopelijk is niet de volgende stap dat de managerranking weer eens op de schop gaat en er ook een deel van behaalde crewpunten worden meegerekend...
-
@vertrigo_nl Vond je dat je bij de vorige ranking meer moest samenwerken?
-
@harry-poon Meer dan nu ja. Daar moest je allemaal goed presteren om hoog op de ranking komen te staan (gemiddelde van de managerpunten). Direct samenwerken is dat niet nee. Nu komt een crew hoog op de ranking staan als ze veel (op een individuele manier) battles spelen waarin vrijwel niet moet worden samengewerkt. Alleen zorgen dat iedereen los zijn/haar wedstrijden wint.
Overigens heb ik reeds wat van deze geweldige duels gespeeld, maar de uitdaging is tot op heden vrijwel 0.
Ik kijk vooral uit naar een crewbattlekampioensschap op basis van crews in de huidige ranking.
-
@vertrigo_nl Ik ook. Spannend!
-
@harry-poon
Hey Harry, ouwe admin. Waarom speel je de laatste tijd zelf geen OSM meer? Vind je het een kutspel geworden? Geeft niet man, wij ook hoor -
Ze kunnen op zijn minst de ranking en managerpunten laten staan voor de oude garde. Net zoals ze gedaan hebben met de ranglijst.
-
@vertrigo_nl Klopt inderdaad. Er zit hier wel meer samenwerking in: TK's, transfers en spelers sparen voor de juiste tegenstander heeft veel effect op hoeveel punten je binnenhaalt. Maar een aandachtspunt is zeker nog de matchmaking. Het is lastig om de kwaliteit van een Crew te bepalen omdat er veel verschillende managers in kunnen zetten. Maar hoe langer dat loopt, hoe beter dat wordt.