Nieuwe Crewranglijst ???
-
@vertrigo_nl Goed punt. Dat is inderdaad iets wat we hoopten te bereiken met dit nieuwe forum. Op dit gebied hebben we echter flinke technische tegenslag gehad waardoor dit nog niet mogelijk is.
-
@memphis-united_nl Zoals ik al eerder zei, goed 2e punt. Wat betreft je 1e punt: is het juist niet goed dat dit in Duels wel uitgebuit kan worden? In het individuele OSM is dit inderdaad iets wat we niet willen, in teamverband is het juist leuk dat je door dit soort samenwerken het verschil kan maken.
-
Komt de MP en ledenrank nu terug in de ledenlijst zoals je legacy ranking hebt... Heeft het binnen halen van managers nog zin voor de legacy ranglijst? Lijkt alsof het afgescheurd is en alle crews blijven staan.
-
@harry-poon In al je antwoorden zeg je precies wat iedereen zo dwars zit. De kans dat iemand 6 tk's in zal zetten is klein, maar gewoon aanwezig. En met 6 tk's win je gewoon meer dan met (een hele acceptabele) 3 of 4 tk's en kom je dus als crew hoger te staan, want je wint normaalgesproken meer met 6 tk's. Dus nee: niet de beste crews komen bovendrijven. De crews die bereid zijn om 6 tk's (op tien potjes(!), maar daar gaan jullie naar "kijken") in te zetten zullen hoger eindigen. Dus als wij met Imperium tegen Goodfellas een duel spelen, dan kunnen wij er een paar duizend extra BC's tegen aan gooien om de battle te winnen en daarmee hoger op de lijst te komen. Dat is dus wat je feitelijk neer kan zetten, maar wat je steeds niet doet.
En 95% betaalt niet. Dat geloof ik gelijk. Maar we voeren juist de discussie over de 5% die wel betaalt, waaronder wij. Het zou dus helpen als je je in de discussie ook beperkt tot de 5% waar wij het over hebben. Die 95% interesseert het namelijk ook niet hoe de crew ranglijst eruit ziet.
En niemand zegt dat jullie geen geld mogen verdienen. Niemand zeg ook dat wij niet willen betalen. Het spammen met reclame, links, etc, is verder ook niet waar we het over hebben. Ook niet dat we het gratis willen spelen. We hebben het hier over de crewranglijst.
-
@furrax_nl Dat klopt, die lijst is een screenshot van de laatste Ranking, die wordt niet meer geupdatet.
-
Ik doe niet aan crews, maar het zou om pay-to-win enigszins te voorkomen in crewbattles toch een interessante optie zijn als elke crew een X aantal trainingskampen te gebruiken heeft? Dan komt er ook een stuk onderling overleg bij kijken en moeten ze tactisch worden ingezet.
(Overigens heeft dit niet direct met de crewranglijst te maken, maar goed :D) -
@santheman11_nl Thanks voor je antwoord. Dat helpt al een stuk om meer duidelijk te krijgen waar we het precies over hebben. Ik ben het ook met je eens dat het gevoel alleen al (dat je 6 tk's kan inzetten) niet fijn is. Wij kunnen kijken hoeveel dat voorkomt en dan dus daar acties aan verbinden. Zal het meteen op de agenda knallen!
-
@youtube_nl Ook een vet idee! Dat vergt wel weer wat meer werk (dan moet je iets bouwen waar je gezamenlijk uit kan kiezen, dat hebben we nog niet in OSM).
-
Hier ben ik het helemaal mee eens. De reden dat ik niet meer op zoek ben naar een crew komt ten eerste doordat het er niet uit ziet, maar ten tweede omdat ik nog nooit een Crew Cup heb gespeeld en ook geen interesse in heb. Daarnaast ga ik geen BC uitgeven voor een crewbattle, dus een crew heeft niet zoveel aan mij aangezien ik toch amper punten kan pakken. Ik speel puur voor de MP, maar dat is dus helaas volledig niet meer van belang.
Het is wel jammer dat er veel updates 'door de strot geduwd worden' zonder dat ze eerst worden beoordeeld, hoe kijkt de community er tegenaan? Dat is al vele jaren jammer aan OSM.
-
@youtube_nl Precies. Je speelt eigenlijk voor niks want je hebt geen interesse in de dingen die je noemt en het enige wat je wel interesseert is dus niet meer van belang op OSM. Ik zou je aanraden je account te verwijderen. Kunnen we eigenlijk allemaal wel doen. Weer een paar zeurende managers minder voor GB. Nietwaar Luuk?
-
@santheman11_nl Ik proef wat ergernis, terwijl ik het niet verkeerd bedoel hoor
-
@furrax_nl Ik kan best wat hebben maar doe het aub wel op een normale toon. Ik heb je 2 bovenstaande berichten verwijderd.
Wij proberen juist met de feedback die we krijgen die zaken te verbeteren. Er waren al tijden klachten over de crew ranking omdat die alleen maar gebaseerd was op managerpunten en het bij elkaar verzamelen van goede managers. Nu hebben we een systeem waarin je daadwerkelijk samen kunt werken en nog steeds op basis van het aantal gewonnen wedstrijden punten verzamelt.
-
@harry-poon Je kan toch beide combineren? Ik speel voor de ranking. En vele managers uit de oude topcrews. Nu hebben wij niks meer om aan te werken. Leuk!
-
Dus laat die duelpunten staan maar zet er de rank en MP weer bij voor degenen die daarvoor spelen. Zo moeilijk kan dat niet zijn? Voor degene die beide wil aan werken, kan het gerust.
-
Wij spelen de Duels. Ik vind het allemaal wel meevallen. Speel momenteel mn 10de duel. Tot nu toe heb ik precies 0 tk gebruikt en 0x gescout. Elk duel mn ds gehaald. Elk duel hebben we gewonnen en staan ondertussen 15de.
Het is zelfs zo dat ik in de duels winst maak met bc (eindbonus-aantal gekochte spelers)
Tot nu toe zijn we 2 tk smijtende crews tegengekomen, en ook die hadden er geen 6 pp gezet.Overigens ben ik wel een voorstander om ook die 'pro settings' te fixen, dus zonder tk en timers
-
@furrax_nl Zo simpel is het helaas niet. 2 systemen naast elkaar draaien is technisch lastig en ook iets wat je niet wil om het voor iedereen duidelijk te houden. Daarom hebben we gekozen voor een legacy ranglijst, dan is dudielijk dat dat de manier was om de beste crews in kaart te brengen, en dat er nu een nieuwe manier is.
-
@harry-poon Maar je hebt niks aan die lijst als die 'hetzelfde blijft'... Kun je hem evengoed weg laten. Systeem? Een rank en MP erbij zetten? Ken er nikd van maar dit moet toch wel mogelijk zijn? Ook jammer dat het forum uitgestorven is en je weinig voorstanders kan hebben. Zo is het gemakkelijk uiteraard.
-
@furrax_nl Het voordeel van de lijst is dat iedereen kan zien wat de topcrews in OSM zijn. Er is veel tijd in geinvesteerd en dat willen we graag levend houden.
-
@harry-poon Naja, de helft van de eerste 2 pagina's zijn geen topcrews. Het is natuurlijk ook te zien wat voor GB een topcrew is. Dan weet je ook genoeg. Die mensen komen hier zelden dus ja die lijst neem ik niet serieus en voegt dus niks toe. Laten we zeggen dat het iets is waar de oude generatie maar blij mee moet zijn en anders zwijgen ze maar... Ga hier verder ook mijn tijd niet meer insteken. Sluit dit topic ook maar want eigenlijk praten we toch tegen een muur. Tegenstand bieden tegen een update werkt zelden dus. Veel plezier nog Luuk. Niks persoonlijks en doe ze de groeten bij GB. Misschien dat ik ook eens kom solliciteren.
-
@harry-poon Dank voor je antwoord. Je benoemt eerst weer het feit (je kunt gewoon 6 tk's inzetten, dat is niet fijn). Dan duik je weer de vaagheid in. "we kunnen kijken hoe vaak het voorkomt" etc. Nogmaals: het gaat er niet om hoe vaak het voorkomt, maar het gaat erom dat het kan. En als je het mogelijk maakt in het systeem dan gaat het gewoon gebeuren. M.a.w. je maakt een ranglijst op basis van een portemonnee. Dus stop alsjeblieft met "we kunnen kijken", "of 95% doet het niet", etc. Geef gewoon antwoord op de vraag: "Zijn jullie vanuit jullie verdienmodel/inkomsten bereid dit zo in te richten"?
En helemaal met @Robbiebb_NL eens. Het gaat natuurlijk niet alleen om de tk's, maar ook om het versnellen van timers en clubkascompensatie. Het zal volgens jou natuurlijk weer bijna niet voor komen, maar ook hier het is te zot dat de portemonnee bepaalt wie de beste crew is. Want je kunt de klok erop gelijk zetten dat mensen de scout afkopen om bijvoorbeeld een Donnarumma te halen.
Tot slot: het niet kunnen in regelen is natuurlijk complete onzin. Als je het in reguliere competities in kunt stellen, dan kan dat ook in duels.