Idee: Forum zichtbaarheid
-
Voorheen was het de trekpleister om op OSM te komen. Wachtende totdat je wedstrijden waren gesimuleerd en dan naast dat nog uren op het forum rondhangen en communiceren met je mede crew-leden. Oké er zijn veranderingen ondergaan en als ik eerlijk moet bekennen ben ik zelf niet tevreden met hoe het er momenteel uit ziet. Je mist momenteel het huiselijke, waarbij je naast de wedstrijden je kan terugtrekken op je eigen crewforum of ieder ander openbare fora's.
Mijn idee is volgt. Voorheen hadden we op het oude BCS een kleine balk (als je je account had uitgekozen). Deze balk gaf weer wie er als laatst op het forum had gepost, een klein stukje van de begin zin die was gepost en hoe laat. Er stond niet bij over welk topic dat ging, maar als je op de zin drukte dan werd je er automatisch naar doorverwezen. Mijn idee is om dit terug te laten keren naar het huidige OSM. Het hoeft geen grote balk te zijn, al laat je zien welke 5 posts er voor het laatst waren gepost dan is dat al prima.
Naar mijn mening was de balk altijd super handig en ging je vrijwel direct nadat je je team in orde had gemaakt naar het forum. Zo vermeden we altijd het kopje 'Community > Forums' tenzij je naar de openbare fora wilde gaan.
Voor de gene die toentertijd geen crew hadden zagen ze altijd de laatste 5 posts van het BCS Cafe forum.
Kortom:
Geen lid van een crew: zien in de balk de laatste 5 posts van één of meerdere topics op een openbaar forum. (voorbeeld een Café)
Wel lid van een crew: zien in de balk de laatste 5 posts van één of meerdere topics op hun eigen crew forum. -
Het grote probleem is dat dit forum niet van Gamebasics is, maar van een extern bedrijf genaamd BBnode. Zij bepalen dus in grote lijnen hoe het forum er uit ziet. Geen idee hoe makkelijk het is om links naar het forum te koppelen aan OSM.
Om heel eerlijk te zijn is je suggestie eigenlijk ook geen eens nodig. Iedereen krijgt notificaties als er gepost wordt in topics die zij volgen. Je hoeft dus alleen maar vanuit OSM op Community en dan op Forum te klikken. Daarna kan je direct op het icoontje klikken met alle posts in ongelezen topics en zie je in één overzicht of je favoriete topic nieuwe posts heeft sinds je laatste bezoek aan het forum. Kind kan de was doen dus. Als mensen daar geen trek in hebben, dan is dat hun probleem.
Dit forum is absoluut geen wereldforum, maar het werkt verder prima. Iedereen die hier zit weet hoe ze moeten posten, dus het is aan ons zelf om te posten en dit forum actief te maken. Als wij dat niet willen doen, dan moeten we ook niet verder klagen.
Het grote minpunt op dit moment is dat je niet naar het forum kan gaan vanuit de app. De meeste managers zullen toch vooral via de app spelen, dus dat maakt het een stuk lastiger om op het forum te komen. Als het forum ook vanuit de app te checken was, dan denk ik dat er iets meer activiteit was geweest op het forum. Helaas ondervindt Gamebasics grote technische problemen om dit voor elkaar te krijgen, dus het is nog maar de vraag of het forum ooit via de app te checken zal zijn.
-
Oh oke dat wist ik niet. Dit idee is overigens niet bedoelt om de zichtbaarheid op het forum te verbeteren, want dat is redelijk overzichtelijk met de notificaties, ongelezen berichten, volgers.
Dit idee is meer bedoelt om het forum meer zichtbaar te maken op OSM zelf. Zodat je sneller geneigd bent om naar het forum te gaan. Ongeveer zo'n vergelijkbaar balkje als op deze foto, alleen dan natuurlijk één die past in het OSM concept: https://www.mupload.nl/img/ssq4lgl0ua.jpg
Hier een voorbeeld zoals ik het voor me zie: https://www.mupload.nl/img/4quzc0ip8vvs.jpg
@fc-eddie_nl
Dit forum is absoluut geen wereldforum, maar het werkt verder prima. Iedereen die hier zit weet hoe ze moeten posten, dus het is aan ons zelf om te posten en dit forum actief te maken. Als wij dat niet willen doen, dan moeten we ook niet verder klagen.Ben ik het mee eens. Maar je moet ook kijken naar nieuwe gebruikers. Ik heb namelijk regelmatig wat topics bekeken de afgelopen dagen waarin werd aangekaart dat we op OSM opzoek zijn naar nieuwe gebruikers. Dan vind ikzelf dat we niet alleen moeten kijken naar dat iedereen die er nu is weet hoe ze moeten posten, maar ook de nieuwe gebruikers daarin te laten betrekken. En wat niet beter door het forum wat meer aan te kaarten op deze manier?
Over het grote minpunt wat je aankaartte ben ik het mee eens, je bent sneller geneigd op de app te kijken dan op de computer. Dat maakt het lastiger voor iedereen om het forum te vinden.
-
Het forum is niet aantrekkelijk genoeg want het is overal uitgestorven. Beter werkt GB daar eens aan. Het was een grote fout om het forum te laten ontwerpen door iemand anders.
-
Doordat OSM en het forum gescheiden van elkaar bestaan, is het technisch niet haalbaar om het forum te integreren met OSM.