Spelers zoeken
-
Als (soort van ) aanvulling op mijn vraag omtrent het aantal spelers per team, heb ik nu nog een "suggestie": Het zoeken naar spelers
Dit kan op 2 manieren:
- In competitieoverzicht, dan een zoekbalkje en dan de achternaam van de speler intypen. Zo kan je makkelijk een lijstje voor jezelf maken met scoutbare spelers, In plaats van zoals ik gedaan heb bij elk land en elke competitie de beste spelers er uit te pikken maar nu dat hele bestand weer aan te moeten passen omdat transfers in het echt ook een ding zijn
2.: In je eigen competitie naar spelers zoeken. Dit is vooral handig voor de scoutende makkers. Als je iemand (bijvoorbeeld Messi, zoals ik vanochtend heb gedaan) wilt scouten, maar je weet niet zeker of hij al gescout is, dan kan je ergens (waar weet ik niet, ik ben geen game ontwerper (misschien bij transfers?)) de naam van de betreffende speler intypen om te kijken of hij al gekocht is. Dan weet je zeker dat je niet als ongeduldige knaap (zoals ik) 16 bosscoins mogelijk in de prullenbak gooit bij de scout omdat je de speler die je wilt hebben toch niet kan kopen, omdat ie al gekocht is
Het is misschien wat lastig om te maken, maar het zou wel echt een hoop tijd schelen.
-
Dit zal niet ingevoerd gaan worden.
Via de scout krijg je drie spelers voorgeschoteld. Als je nu ook nog heel eenvoudig zou kunnen zoeken op spelers, wordt het nog makkelijker om snel een goed team te hebben staan. Daarnaast wilt Gamebasics dat gebruikers actief bezig zijn met het spelletje. Het simpel kunnen zoeken naar een bepaalde speler zorgt er dus voor dat je minder lang bezig bent met OSM.
Overigens hebben alle browser standaard een zoekfunctie ingebouwd, Daarmee kan je zelf ook al naar spelers zoeken. Voor je eerste suggestie kan je bijvoorbeeld via Google opzoeken bij welk team een speler zit. In OSM kan je dan de zoekfunctie van de browser gebruiken om in het Competitieoverzicht snel het land waarin dat team speelt voor je neus te krijgen. Daarna kan je het nog een keer gebruiken om direct het team te krijgen. Die zoekfunctie kan je ook gebruiken op de transfers pagina om te checken of een speler al wel of niet bij een van de andere teams in je competitie zit.
Dit kost allemaal wat meer tijd, maar als je echt specifiek naar een bepaalde speler wilt zoeken, dan zal je die tijd dus moeten gaan nemen.