Discussietopic: simulatietijden
-
Beste managers,
Nu de wintertijd is ingegaan worden de wedstrijden een uur eerder gespeeld dan in de zomertijd. Ik speel nu zelf even na 20:00 en ik zie dat een aantal andere servers om 19:00 starten. Ik vind dit zelf vrij vroeg en speel mijn wedstrijden liever even na 21:00.
Ook bij de transfers iets iets veranderd. Op mijn server Lionel komt de laatste worker nu al om 16:00 langs (de eerste al om 02:00) terwijl dit in de zomertijd om 19:00 (en 05:03) was. Ik weet niet zeker hoe dit op de servers zit, maar bij mij is het verschil dus plotseling 3 uur met de zomertijd.
Vinden hebben jullie het liefst? Dat de servers om 20:00 en 21:00 of om 19:00 en 20:00 starten? En hebben jullie liever meer nachtelijke transfer workers of liever meer workers overdag en de laatste in de vroege avond (19:00 of 18:00) zoals in de zomertijd?
-
Persoonlijk maakt het mij weinig uit, want ik ben eigenlijk nooit online tijdens de simulatie.
De simulatietijd van 19:00 uur is overigens wel bewust gekozen. Héél vroeger werden de wedstrijden pas om middernacht gesimuleerd. Na verloop van tijd begonnen steeds meer managers te vragen of de simulaties naar de vroege avond verplaatst konden worden, zodat ze online konden zijn. Voor werkende mensen zal 19:00 uur waarschijnlijk de perfecte tijd zijn. Na het werk nog even wat op OSM doen, voordat de rest van de avond opgevuld wordt met andere dingen.
In het begin verplaatste Gamebasics de simulatietijden handmatig bij het ingaan van de zomertijd en wintertijd. Helaas ging dit gepaard met de nodige problemen, want ze vergaten steevast om de tijd daadwerkelijk aan te passen. Gevolg was dat steeds meer managers begonnen te klagen dat de wedstrijden niet op tijd gespeeld werden. Hiertoe heeft Gamebasics uiteindelijk besloten om de simulatietijden mee te laten lopen met de aanpassing van de klok. De simulatietijd van 20:00 uur tot 22:00 is dus eigenlijk uit noodzaak geboren.
Ook de transferworkers zijn hier op aangepast. Nu de wintertijd is ingegaan en de klok een uur achteruit is gezet, zijn dus ook de transferworkers een uur achteruit gegaan. De laatste workers zijn nu dus 16:00 uur of 17:00 uur, afhankelijk van je server.
Om het overzichtelijker te maken:
Wintertijd
Simulatie: 19:00 uur tot 21:00 uur
Transferworkers: eerste 02:00 uur/03:00 uur; laatste 16:00 uur/17:00 uurZomertijd
Simulatie: 20:00 uur tot 22:00 uur
Transferworkers: eerste 03:00 uur/04:00 uur; laatste 17:00 uur/18:00 uur -
@FC-Eddie_NL said in Discussietopic: simulatietijden:
Voor werkende mensen zal 19:00 uur waarschijnlijk de perfecte tijd zijn. Na het werk nog even wat op OSM doen, voordat de rest van de avond opgevuld wordt met andere dingen. noodzaak geboren.
Dit vind ik juist wel jammer (als werkende mens). Vooral de laatste worker om 16:00 of 17:00 vind ik erg jammer. En ik vind het ook wel vreemd dat mijn wedstrijden om 20:00 beginnen maar de laatste transfer worker al om 16:00 voorbij komt (zit 4 uur tussen). Op een andere server is het blijkbaar 19:00 wedstrijd en 17:00 de laatste transfer worker (zit 2 uur tussen). Als werkende mens mis je dus alle workers in de wintertijd, terwijl ik in de zomertijd vaak wel even inlogde voordat de laatste worker voorbij kwam.
-
Uiteraard mag je dit jammer vinden, maar je moet niet vergeten dat de meeste gebruikers OSM vooral via hun smartphone spelen. Zelfs werkende mensen hoeven dus niet heel veel te missen. Je zal alleen wel de mogelijkheid moeten hebben om even snel op je telefoon te kunnen kijken. Ben je gebonden aan alleen thuis via de website, dan snap ik dat je al die workers mist, maar Gamebasics zal dit niet zo maar gaan aanpassen omdat misschien een paar mensen niet via de OSM app kunnen spelen.
Overigens kan er tijdens de zomertijd ook wel drie tot vier tussen de laatste worker en je wedstrijd zitten, dus ik snap niet echt waarom dat een probleem zou moeten zijn.
-
Mochten anderen hun mening willen geven, dan mag dat gerust
-
Jongens.
We leven niet meer in de 20e eeuw. Iedereen heeft tegenwoordig wel een smartphone. Bovendien werkt amper nog maar 60% in BE/NL met kantooruren. Ploegen en nachtwerk lijkt meer en meer een normaal werkschema te worden. Ik zelf werk met een vaste nachtshift voor Nike Europe samen met nog 8000 anderen. Ook een deel daar speelt OSM. Wij hebben zelfs onze eigen Nike competitie die groter is dan die van de Kanarifuglene. Dus een beetje kort door de bocht om te denken dat deze tijden voor u nadelig zijn. Wij slapen overdag en missen de meeste transfer workers. Laat het dus allemaal maar zijn zoals het is. Ook al is het momenteel nadelig voor nachtwerkers.
Peace!
-
Net als @Jonathanissen_NL werk ik ook afwijkend maar dan volcontinu, voor mij zijn er geen ideale tijdstippen. Ik denk dat de doorsnee werkende mens dus best tevreden mag zijn met de winter- en zomeruren. Ik geef er in elk geval weinig om en beschouw OSM vooral als een spelletje ter ontspanning...
-
Jammer dat anderen dit niet veel uitmaakt. Ik speelde de laatste tijd altijd om 21:00 en mis toch de mogelijkheid om in de lunchpauze nog even spelers op training te sturen. Nu gaat dat niet, omdat de spelers dan op z'n vroegst om 20:30 klaar zijn en een wedstrijdtijd later dan 20:15 niet meer mogelijk is in de wintertijd.
Ik heb inmiddels de keuze gemaakt om maar wat minder actief OSM te gaan spelen. Of het spel met minder actief spelen leuk genoeg blijft dat weet ik nog niet.
-
Aangezien er verder geen reacties meer zijn geweest, sluit ik dit topic.