Kanarifuglene: [KL] League
-
@Vundezz_NL Ik heb de discussie een beetje ver laten komen, ben de laatste tijd wat gefrustreerd op osm, vandaar dat ik ff een break hou, ik mis momenteel het fanatieke om in zon sterke competities mee te draaien, vandaar wou ik er gwn zo snel mogelijk uit, hopelijk komt dit weer terug na een tijdje, sorry tony️
-
@andy-vanmechelen_nl rustig aan pik.... we kennen niet allemaal op mijn niveau blijven presteren als je die gappi cup maar pak...
-
@frits-van-turenhout_nl said in Kanarifuglene: [KL] League:
@timeenennaam_nl said in Kanarifuglene: [KL] League:
He leuk, een fittie
Tim, wat vind je, wat moeten hier nu mee ?
Twee luitjes die met de feestdagen voor reuring en vermaak zorgen door elkaar in de haren te vliegen omdat een noobje ontslag neemt? Niets mis mee
Doet me denken aan back in the days dat dit forum nog wat voorstelde en mensen OSM echt serieus namen. -
@timeenennaam_nl Och jaa, those were the days
-
Het is helaas niet de eerste en het zal vast ook niet de laatste persoon die ontslag neemt in de KL. Het blijft altijd jammer.
Ik kan me wel goed voorstellen dat iemand die naast een extra promotie gegrepen heeft, dit leest en er gedachten bij zal hebben...
Over de redenen kan je altijd blijven twisten. Persoonlijke omstandigheden kan nog vaak begrepen worden door anderen. Andere redenen zijn minder goed te bevatten, maar goed so be it. Tenzij er een knop komt, waarbij ontslag nemen uit een besloten competitie niet mogelijk is, zal het niet de laatste keer zijn
Erover discussiëren, mag natuurlijk altijd. Zolang er geen grof taalgebruik van toepassing is en er ook geen onnodige provocaties zijn. Een beetje leven op het forum, wilt iedereen wel (aangezien er vaak genoeg gezegd wordt dat het forum dood is)
En probeer daarbij persoonlijke vetes ook privé te houden pls -
@timeenennaam_nl Met een 451 tactiek waarmee je minimaal 10.000 MP kon behalen.
Die tijd ken ik ook nog wel.. 13e gestaan binnen Nederland..Nu iets (lees:veel) lager xd
-
@douwe-kooistra_nl
Zie dat ik ook al lang geen top 100 meer sta met die medailles.De top 100 bestaat nu grotendeels uit managers in 4 lege competities. Bekijk de huidige nr. 1 en nr. 3 maar eens in hun eenzame leagues. Durven niet meer tegen andere spelers te spelen omdat een potje verliezen zoveel medailles kost. Wat treurig en armoedig dat dat OSM anno 2021/2022 is...
-
@timeenennaam_nl wow... Ik bekijk zojuist de nummer 1 en dat is echt niet goed. Die gast speelt alleen maar in competities met computers. Het lijkt mij dat GB een andere bedoeling had met die medailles dan dit.
-
@timeenennaam_nl Zoals aangegeven in het andere topic van de divisies , kan ik mij goed vinden in je kritiek.
Echter vergelijk je het met de 'oude top' werden de leagues gevuld met vrienden/crewleden die de juiste persoon continu alles lieten winnen zodat deze de plekken op de ranglijst wist te behouden.
Sterker nog , dit gebeurde al in 2004. -
@l-r-van-kessel_nl Die zullen er ongetwijfeld zijn. Maar ik weet van mezelf dat ik ook andere competities op dat account speelde. Goed gevuld met veelal mensen die ik niet kende en in ieder geval niemand die mij liet winnen. Dat deed de tactiek toen voor mij Was een tactiek destijds waar je gewoon niet van kon winnen. Is nu al lang niet meer zo gelukkig.
-
@timeenennaam_nl Daar kunnen ze mogelijk wel iets beter naar kijken. Al krijgen die door elke winst bijna geen punten hé.. Maar wel door de competitiewinst en de beker natuurlijk..
-
Als ik kijk bij de nummer 1 zie ik de laatste 10 competities tussen de 100-300 medailles per seizoen.
Dat loont ook niet bepaald. Al zijn het natuurlijk geen minpunten.Wel zijn het enorme BC spenders.
-
Ik zal graag mee willen doen met de KL League
Hoe kan ik mij aanmelden? -
@ajaxheraclesgrolschalmelo_nl er zal binnenkort weer een inschrijving openen.
daar word tegen die tijd een topic voor aangemaakt, dus houd het forum in de gaten -
@daankaars_nl Uiteraard!
Een nieuw inschrijftopic zal in de komende dagen verschijnenIk zou namelijk graag even rekening willen houden met de events in januari En verwacht dat deze één dezer dagen bekend worden.
-
Eens zien wie er met de Kerstdagen uit hun plaat gegaan zijn...
-
@douwe-kooistra_nl Ik krijg throw-backs naar het Sherlock Holmes topic
Bedankt mannen! -
Beste managers en liefhebber van de KL Leagues,
Het jaar zit er bijna op. Dan kijk je terug en vooral ook vooruit. Wat ging goed en wat kan er misschien wel verbeterd worden? En dan doel ik nu specifiek over de sheet berekeningen. De punten die behaald kunnen worden in de bekerrondes worden omhoog aangepast, wat inhoudt dat de beker nog interessanter wordt om daar ver in te willen komen. In mijn optiek een uitstekende ontwikkeling!
——> Zijn er wat jullie, de managers die deze KL zo mooi maken, betreft zaken die voor verbetering in aanmerking komen?
Berekening van sheetpunten? De verhouding hoge vs lage ds? Transfer reglement?Kom met ideeën en zorg dat je ze goed onderbouwt.
In deze dagen waar veel managers even vrij zijn, tijd zat om hierover met elkaar te brainstormen.
-
kaaskaaskaaskaaskaaskaas_NL Dutch Usersreplied to Frits van Turenhout_NL on last edited by kaaskaaskaaskaaskaaskaas_NL
@frits-van-turenhout_nl ik wil sowieso even zeggen dat het gewelidig is hoe @maricja_NL het afgelopen jaar heeft georganiseerd!
verder valt het mij op dat de hoge doelstellingen vaak onderaan staan, en dat lage ds het meestal stukke makkelijker hebben. dus evt. dit iets gelijker trekken, door het punten voor het behalen van je ds te verlagen, of de punten, voor punten in competitie verhogen?
zo maar een dingetje, verder is de KL echt helemaal top! -
@frits-van-turenhout_nl De hoge doelstellingen blijven een probleem vormen. Als Ds1 zijnde, ook al veranderd die door de DS sheet, is het bijna onmogelijk om te promoveren in lagere divisies omdat er maar 2 spelers promoveren.
Wat ik voorstel is om de DS sheet niet meer te gebruiken en als organisatie zelf de DS bepalen. Hogere DS een lagere geven zodat het voor een DS1 toch nog mogelijk is om te promoveren. Nu zie je vaak dat die Ds1 eerste staat in een competitie, maar net geen top 3 haalt in de sheet.
Sinds natio en positiebonus zo belangrijk zijn en in de top competities de meeste jonge top spelers zitten, is het toch belangrijk dat spelers uit topteams toch nog kunnen verhandeld worden tussen spelers.
Ipv van een transferverbod tussen spelers zou ik eerder opteren voor een beperking, bijvoorbeeld max 2 spelers kopen van medespelers met een marge van 1.8.
Alsook kunnen enkele regels veranderd worden.
Ontslag nemen of helemaal niks meer doen met je team is in mijn ogen hetzelfde, het resultaat blijft hetzelfde. In de vorige KL waren er een aantal spelers die geen moeite meer deden om zich bijvoorbeeld te kunnen focussen op een crew cup. Dat zou men ook mogen bestraffen.
Je kan ook een regel toevoegen: het spelen van een lose tactiek = geen deelname meer.
Vervolgens zou er voor iedere KL competitie een andere mod moeten zijn. Ik begrijp dat dit moeilijk is en dat je als organisatie soms niks anders kan dan zelf 2 leagues openen, maar in de toekomst moet dit toch vermeden worden.