Voetbal: De Nederlandse competities
-
Welkom in het Eredivisie topic @maricja_NL, eindelijk verlost van die ellendig Flip. Helaas komt @Furrax_NL hier ook wel eens maar daar moet je maar mee dealen
-
Dank je voor de verwelkoming, Dave
Wij zijn ook heel erg blij met de promotie naar de Eredivisie. Kan ik voortaan ook hier buurten over de wedstrijden van mijn cluppie. Vandaag bij de huldiging geweest en volgend seizoen knallen in de ere :thumbsup_tone1:
-
@jeffreyelzinga_NL
Nee United was niet sterk maar verliezen onder Mourinho doen ze dan ook weer zelden -
Vind zo'n promotiefeest altijd wel grappig. Yes, we mogen volgend jaar elke week verliezen!
-
@DominicM_NL Zeg dat tegen RB Leipzig
Ik bedoel, als je ze tegenkomt ofzo, in het Duits
-
@DominicM_NL zoals Bournemouth al 2 seizoenen makkelijk handhaafd in de PL zeker? :')
-
Waarom kan je niet zien wie een post disliket maar wel wie een post liket, schandpalen moeten we ze
-
@Suiz-Luárez_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Waarom kan je niet zien wie een post disliket maar wel wie een post liket, schandpalen moeten we ze
Irritant hè
-
@Glennevire_NL Alsof Engeland ook maar enigszins vergelijkbaar is...
-
@Scheeftand_NL ah jij ofc
-
-
@bringdaruckus_NL nou Spanje Eibar, Freiburg/Leipzig Duitsland dan etc... Of wat te denken van PEC Zwolle dan in Nederland
-
Idd Domi jeetje sukkel
-
@Glennevire_NL
eibar heeft ongelooflijk geluk gehad, had moeten degraderen, mochten ze opeens blijven door een fout van een andere club. En red bull leipzig is al helemaal niet te vergelijken, kan je net zo goed AS Monaco opnoemen... Freiburg vliegt ook steeds van 1e naar 2e liga. PEC Zwolle is zo beetje de uitzondering die de regel bevestigt -
@jeffreyelzinga_NL en Mourinho's United won de EL terwijl dat van van Gaal er gelijk uit lag. Mourinho is dan ook een echte cupfighter. Ze winnen niet altijd makkelijk, maar ze verliezen ook niet zo vaak. 5x in de PL, net zoveel als kampioen Chelsea. In de competitie maken die velen gelijke spelen je onsuccesvol. In een knock out kom je daar gewoon heel moeilijk langs.
-
@bringdaruckus_NL en Eibar hun 10e plek is zeker ook nu geluk geweest? Net zo goed Monaco... Dwaas. Die zijn kampioen geworden en hebben in halve finale van CL gestaan... Feit is gewoon dat voor veel clubs in VEEL competities/landen handhaving makkelijker is geworden. Of is een 8e plek voor WBA ook onkunde van de andere 12 teams?
-
@Glennevire_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Net zo goed Monaco... Dwaas. Die zijn kampioen geworden en hebben in halve finale van CL gestaan...
Je snapt toch wel dat hij met zijn Leipzig voorbeeld bedoelt dat die net als Monaco opeens een shitload aan geld uit kunnen geven?
In de PL hebben de clubs van plek 9-20 vaak ook wel allemaal evenveel geld. In Nederland haakt een promovendus iig moeilijk bij het linkerrijtje aan. Een club als NAC heeft nog wel de potentie om zich een aantal jaar makkelijk te handhaven, maar doorgroeien zal ook niet echt gaan.
-
@SIRclitjeslikker_NL PEC won ook gewoon de beker met 5-1 van Ajax en is dus doorgegroeid. Heracles is nu ook gewoon stabiele middenmotor al paar jaar zowat. Zelfs Excelsior nu al 2 seizoenen op rij gehandhaafd ZONDER playoffs. Hebben die clubs geldschieters?
-
@Glennevire_NL said in Eredivisie 2016/2017:
PEC won ook gewoon de beker met 5-1 van Ajax en is dus doorgegroeid.
Ook weer zo'n rare conclusie... Is het dan opeens weer een shitclub als ze 3-0 van Excelsior verliezen? Verder ontken ik ook niet dat je structureel bovenkant rechterrijtje kan spelen na handhaving mits je daar de achterban voor hebt, of wel dan?
-
ik ben op een paar provinciale teentjes gestapt