Voetbal: De Nederlandse competities
-
@Kagchelland_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Ajax lijkt nu meer dan ooit een soort semi-rol te krijgen in binnen- en buitenland:
-
Tevreden met seizoenen waar men subtop wordt, drie jaar geen kampioen en geen paniek. Het spel van 'zelf opgeleide' spelers moet gewoon leuk zijn en dan zijn we content.
-
Jonge spelers opleiden/halen. Veel laten spelen en voor een meerwaarde verkopen. Als dat met een trainer kan doet men dat ook.
-
Nieuw toppunt: Een jeugdtrainer promoveren tot hoofdcoach ter onderstreping van eerder genoemde voorbeelden. Het belang van resultaat lijkt verder te vervagen.
Interessante ontwikkeling wel, benieuwd of PSV de absolute macht grijpt door deze zomer te kopen of dat Feyenoord dat gaat doen door het team bij elkaar te houden en de vertrokken 'oudjes' te vervangen.
Proost neem nog een biertje jongen
-
-
@bringdaruckus_NL Ja daar lijkt het wel enigszins op, het blijft echter wel een vreemde situatie. Ben benieuwd of Bosz echt zelf gelekt heeft.
-
@Kagchelland_NL Denk niet dat Feyenoord het gemis zo kan opvangen als je bijvoorbeeld met 2 miljoen aankomt voor een Amrabat. PSV moet eerst weer gaan voetballen, dat hele middenveld is in elkaar gezakt, LDJ heeft een dramatisch seizoen gedraaid en nu is Moreno ook nog weg.
-
Helemaal mee eens.
Zien we er weggaan maar als Kongolo/Karsdorp/Vilhena en wat oudere sterkhouders blijven kun je met het vrijgekomen salarisbudget van Kuyt/Elia maar hopelijk ook Vejinovic/Tapia een keer goed geld uitgeven voor zulke knulletjes.Voordeel is dat Fey niet extreem veel nodig heeft, zolang de juiste personen maar vertrekken en je een keer mazzel hebt met goedkope breedte-aankopen. Ik zie graag Kramer gaan en een nieuwe voor de bank.
-
@Kagchelland_NL ? Je hebt juist wat meer nodig, vorig jaar had je mazzel dat je met zo'n smalle selectie bijna geen blessures/schorsingen had. En je bent er al weer twee kwijt.
-
Alles wat weggaat moet vervangen worden inderdaad, maar niet voor de basis. Er is één basisspeler weg. Tenzij je Kuyt mee wilt tellen.
Bankzitters die veel kosten laten gaan, voor de helft van het salaris andere bankzitters vinden en één of twee goede sterke spelers halen. Dat lijkt me voldoende tegen dit lege PSV en Jong Ajax die er nog wel twee kwijtraken, waaronder de captain.
-
dit zijn toch serieus geen discussies jongens.
PSV moet echt gaan kopen anders word het weer niks
Feyenoord zal weer 18 jaar wachten voor de volgende titel en
Ajax heeft zoveel talent en geld dat het geen zak uit maakt wie de trainer is kampioen worden ze toch.dus Feyenoord (geen geld) en PSV (moeten echt aanwinsten kopen) lopen nog ver achter
maarja je weet nooit wat er gebeurt op de transfermarkt maar anders is het kat in het bakkie voor Ajax
-
@Kagchelland_NL heb vanmiddag stuk op VZ gelezen... PSV weinig keus had. Moreno is 2 jaar geleden aangetrokken met belofte als er een mooiere club in subtop/top van Europa langskomt mag ie daarheen. Als Brandts niet had toegezegd was Hector nooit gekomen wss.
-
@bringdaruckus_NL Bergkamp heeft ook Jonk weggepest en Cruyf toen der tijd ofzo? Als het alleen Bosz was oke maar Bergkamp kan gewoon niet met trainers/bestuurders omgaan...
-
@Kagchelland_NL zullen we Feyenoord dan maar vast opschrijven voor plekje 4 in de CL? Maar de man die je het kampioenschap heeft bezorgd tel ik voor het gemak wel even mee ja, ook zijn aantal doelpunten. Ik ben het met je eens dat een Veijnovic en Tapia wel wegkunnen, maar je zal toch echt moeten investeren om mee te kunnen met dit "jonge" Ajax.
De vervanger van Klaassen is er al namelijk.
-
@hap-slik-weg_NL said in Eredivisie 2016/2017:
@Kagchelland_NL zullen we Feyenoord dan maar vast opschrijven voor plekje 4 in de CL? Maar de man die je het kampioenschap heeft bezorgd tel ik voor het gemak wel even mee ja, ook zijn aantal doelpunten. Ik ben het met je eens dat een Veijnovic en Tapia wel wegkunnen, maar je zal toch echt moeten investeren om mee te kunnen met dit "jonge" Ajax.
De vervanger van Klaassen is er al namelijk.
Zeker 4e plek ja, die kunnen we absoluut opschrijven. 3e in de poule zou leuk zijn.
De goals die Kuyt scoorde...de helft in het begin van het seizoen waardoor Toornstra moest banken. Die had ze ook gemaakt. Er moeten wissels komen en één of twee basisklanten en je wordt weer kampioen. Ajax kan tweede worden als ze Dolberg/Sanchez/De Ligt kunnen behouden maar moeten serieus versterken om uit die spiraal van tweede plekken te komen.
Wie vind jij een opvolger voor Klaassen? v/d Beek of Nouri? Dan bevestig je precies mijn punt, een jeugdtrainer die jeugd in Ajax laat spelen. Het gaat weer fout in de voorbereiding en play-offs om vervolgens in paniek te reageren op wat nu al helder is.
-
@Kagchelland_NL
tja iemand moet die 2500+ minuten van kuyt opvangen.Elia en Berghuis dat zijn 2 basisspelers toch
-
• Ik
• Wil ook
• Coole puntjes -
@Kagchelland_NL Geen van beiden. Frenkie de Jong is de opvolger van Klaassen. Donny gaat Schone vervangen op de lange termijn al kan hij ook op de positie van Klaassen spelen. Waarom zou het deze keer fout gaan? Je hebt nu wel die creatieve kracht van Ziyech in huis terwijl je verder gewoon dezelfde speler hebt op Traore na. De enige die ik misschien weg zie gaan is Sanchez, al komt dat wel te snel voor hem qua voetballend vermogen.
Misschien slaan ze een beetje door in het Cruijff beleid, maar ik denk dat de Jong/van de Beek klaar zijn voor de stap. Als Klaassen niet twee keer zo'n blessure had speelde hij ook gewoon vanaf zijn 18/19e basis. Nouri heeft gewoon pech dat er weinig met een echte 10 wordt gespeeld, wat op zich heel jammer is. Denk dat hij zich moet focussen op de plekken aan de buitenkant wil hij speeltijd krijgen.
Ik denk niet dat Ajax serieus hoeft te versterken, het enige wat ze moeten doen is een nieuwe linksback halen, Tete laten starten en een buitenspeler halen. Als er in de verdediging verder niemand weg gaat heb je met Veltman/Viergever prima backups voor beide back en centrale posities.
-
@Kagchelland_NL Dat tweede punt is vooral noodzaak, maar mensen lijken het inderdaad maar heel normaal te vinden dat wij geen kampioen zijn...
-
Tete wil gewoon weg @hap-slik-weg_NL
-
@hap-slik-weg_NL Als je oogmerk is om kampioen te worden en je meest scorende middenvelder (die ook aanvoerder is) gaat weg, zou ik niet rekenen op een jochie die je vorig jaar bij Willem II hebt opgepikt en een paar potjes gespeeld heeft dit jaar.
Die jeugd is een heerlijke bijkomstigheid natuurlijk, en fijn als ze uiteindelijk basisspeler, bij Feyenoord geniet ik er ook van. Maar als Jorgensen weg gaat hoop ik toch niet dat ik tevreden zou zijn met een jeugdspeler die een paar keer heeft gescoord bij een invalbeurt of een bekerwedstrijd tegen Fortuna Sittard.
Je bevestigt wat mij betreft het punt dat ik wil maken. En nogmaals: Ik vind het niet erg als Ajax niet versterkt dan is de tweede plek het maximaal haalbare.
-
Tja, kijk als ik Ajax-fan gun ik het die talenten. De trainers daar weten heus wel of ze de capaciteiten hebben om basisspeler te zijn. Een vervanger voor Klaassen halen is gewoon lastig, want wie ga je halen? Haal je een tweederangs buitenlander die dan misschien niet presteert dan krijg je bakken met commentaar + een ontevreden speler uit de eigen jeugd... want Ajax is toch een club die de jeugd kansen geeft?
Een talent heeft de potentie om beter te worden dan een speler die je gaat halen. Of het moet al een talent uit het buitenland zijn die zich bewezen heeft, laten die net niet haalbaar zijn voor een Nederlandse topclub. Daar is de hoop op gevestigd, op potentieel. Maar ik vind nu wel, met die geldbuidel die er is, dat ALS ze iets halen er ook kwalitatief in een hoger segment gekeken mag worden. En dan ook maar 15 miljoen op tafel leggen. Benfica verkoopt ook de ene na de andere voor gigantische bedragen door. Laten wij daar als NLse top dan ook maar aan mee gaan doen. Of, proberen mee te doen
-
@Kagchelland_NL
ieder team wordt zwakker volgend seizoen. Ik vind dat de rest meer verzwakt wordt dan Ajax -
@bringdaruckus_NL Als Feyenoorder vind ik Elia/Kuyt nou niet een grotere aderlating dan Klaassen/Tete maar buiten dat, beide ploegen moeten nog rekening houden met het verliezen van spelers.
Waar bij Feyeoord de grootste kans op vertrek Karsdorp is (Nieuwkoop staat klaar) moet Ajax vrezen voor Sanchez of Dolberg. Daar heb je geen vervangers voor. Ik denk dat Ajax nu al moet kopen om mee te kunnen, maar als er meer spelers gaan vraag ik me af of die kwaliteit terug te kopen is.