Voetbal: De Nederlandse competities
-
@joeyeekhout_NL Clasie komt zwaar tekort voor de top, dat heeft ie inmiddels ook wel aangetoond, was dus wel degelijk een werelddeal. Voor zijn sportieve carrière was het beter geweest om zijn hele leven bij Feyenoord te spelen, was ie ook international gebleven.
8 miljoen voor De Vrij vind ik wel erg weinig, Indi vind ik overschat dus dat was een prima deal, en Janmaat vond ik redelijk marktconform.
-
De Vrij is te goedkoop gegaan ja. Ach, wij hebben Bazoer voor een appel en een ei de deur uitgejaagt en Overmars zou Dolberg nog gerust voor 20 mil verkopen.
-
Wat dacht je van Eriksen voor 13 miljoen weggeven, Vertonghen voor 12, Alderweireld voor 7, lachwekkend lage bedragen, allemaal cadeautjes
-
@joeyeekhout_NL
Aangezien Clasie regelmatig op de tribune/bank moet plaatsnemen mag je blij zijn met 15 miljoen. Daarnaast zegt international bij Nederland ook nou weer niet zoveel. dat is zo beetje iedere nederlandse speler van 23 of ouder inmiddels wel met deze rare bondscoaches. Nelom is ook international -
@Suiz-Luárez_NL said in Eredivisie:
@joeyeekhout_NL Clasie komt zwaar tekort voor de top, dat heeft ie inmiddels ook wel aangetoond, was dus wel degelijk een werelddeal. Voor zijn sportieve carrière was het beter geweest om zijn hele leven bij Feyenoord te spelen, was ie ook international gebleven.
8 miljoen voor De Vrij vind ik wel erg weinig, Indi vind ik overschat dus dat was een prima deal, en Janmaat vond ik redelijk marktconform.
Clasie komt al tekort voor een middenmoter, want dat is southampton. Over de top hoeven we niet eens te beginnen
-
Dolberg moet je gewoon 50 miljoen voor vragen, net als voor Sanchez. Je gaat niet van dit soort parels voor minder wegdoen.
-
@spectraaaaa_NL Is wel veel geld voor een speler uit de Eredivisie.
-
@Suiz-Luárez_NL en Suárez dan...
-
@BolaBranca_NL67 Mwa 26 miljoen was een mooi bedrag in 2011. Andere tijden, sindsdien heeft er hyperinflatie toegeslagen door de Man City's en PSG's
-
@Suiz-Luárez_NL in dat perspectief is 12 mlj voor een verdediger als vertonghen toch ook niet verkeerd
-
We wisten toen ook niet dat Suarez nu niet meer weg te denken zou zijn uit de basis van Barcelona. Achteraf denk je vaak anders over bedragen dan op het moment zelf.
-
@Suiz-Luárez_NL Vind die deals toch minder goed gehandeld van Feyenoord dan Ajax dat Milik verkoopt voor 33 miljoen, waren geen slechte deals maar ook geen werelddeals.
Clasie heeft 1e jaar nog best veel gespeeld (zelden 90 minuten, meestal 70), maar ik besef ook wel dat grotendeels kwam door Koeman. Op dat moment had Clasie zoveel meer status dan nu en was 15 miljoen geen werelddeal.@bringdaruckus_NL
Hij was toen volwaardig international, hij speelde regelmatig en nog best aardig ook. Zegt niet zoveel natuurlijk, maar betekent wel meer dan Nelom of Toornstra die 2 interlands speelden op de Azië trip tegen China en Indonesië. -
Nu is Feyenoord dus 30 miljoen rijker maar je bent wel je backs kwijt, en dat was een grote kracht van de verdediging.
Botteghin en Scharie domineerden (in de Eredivisie) in de duels, maar zijn rete traag. Ballen die eroverheen kwamen werden altijd gepakt door Kongolo en Karsdorp, die zijn allebei echt belachelijk snel, vooral Kongolo gooide nog een ongekende tackle erachter aan.Nieuwkoop en Nelom/Woudenberg is niet direct een hele verzwakking dat je niks meer kunt, maar die zijn wel veel minder snel dan die andere twee en gewoon minder.
Transfer Amrabat heb ik ook niet zoveel mee, is geen verkeerde en heeft potentie, maar is wel zelfde type als Vilhena en El Ahmadi, is dan vooral gehaald als opvolger voor Vilhena.
Op de vleugels hebben we ook bijna niks, Boëtius, Basacikoglu en Toornstra als middenvelder, El Hankouri heeft nog amper de kans gehad in Feyenoord 1.
Benieuwd naar aankomend seizoen. -
@joeyeekhout_NL Nieuwkoop en Diks is wel prima invulling voor rechtsback, zou wel een nieuwe linksback halen. Woudenberg is blijkbaar nog slechter dan Nelom, kan het me niet voorstellen maar Gio stelt nog eerder Nelom op dan Woudenberg, en hij ziet ze elke dag. Daar moet dus wel iets bij. En een snelle centrale verdediger is ook geen overbodige luxe voor Feyenoord idd
-
@joeyeekhout_NL
Klopt maar dat soort spelers beïnvloeden wel het beeld van een Nederlands international. -
@Suiz-Luárez_NL said in Eredivisie:
@joeyeekhout_NL Nieuwkoop en Diks is wel prima invulling voor rechtsback, zou wel een nieuwe linksback halen. Woudenberg is blijkbaar nog slechter dan Nelom, kan het me niet voorstellen maar Gio stelt nog eerder Nelom op dan Woudenberg, en hij ziet ze elke dag. Daar moet dus wel iets bij. En een snelle centrale verdediger is ook geen overbodige luxe voor Feyenoord idd
#lol ja echt pijnlijk. Vooral omdat Gio zelf LB is geweest kan ik me moeilijk voorstellen dat hij kan genieten van Nelom, die ook nog aanvoerder is geweest dit seizoen. Een beetje de Fey-versie van Boilesen
-
@Kagchelland_NL Nu ga je te ver. Vergeleken met Boilesen is Nelom nog Messi
-
@Kagchelland_NL
prachtige linkerkant hebben jullie. Nelom en Boetius. -
Best netjes van Eemsmond
-
Feyenoord verkoopt Karsdorp voor 16 miljoen en wij geven Tete weg voor 5? Nu ben ik toch wel echt helemaal klaar met Overmars hoor.