Voetbal: De Nederlandse competities
-
@peter-osm-master_NL Onzin, een club is gewoon verplicht spelers af te staan voor dit soort toernooien. Worden de clubs overigens ook rijkelijk voor beloond.
-
@pompompompompommop_NL Dat klopt het is maar net wat voor contract er bij zit, en of er een contract is zoals ik benoemde, en als dat niet het geval is dan ben je niets verplicht.
-
@pompompompompommop_NL said in Eredivisie 2016/2017:
@peter-osm-master_NL Onzin, een club is gewoon verplicht spelers af te staan voor dit soort toernooien. Worden de clubs overigens ook rijkelijk voor beloond.
Rijkelijk... Dat is niet zo te zeggen he. Ze krijgen er wat voor terug. Maar is het salaris : vergoeding A.C. hetzelfde? Speler ben je kwijt plus komt v ermoeid terug. Deze kan ook geblesseerd raken. Dus prestatief krijg je ook een mindere speler terug.
Ik vind dat de speler dit wel zelf moeten kunnen bepalen. Als hij voelt dat de belasting hem te groot is, of vreest voor zn basisplek... dan mag hij toch zeker bepalen of die gaat of niet?
-
@Sjinne_4_ever_NL Afgelopen EK kreeg je per speler 2 ton. Vind ik best rijkelijk voor een toernooitje van maximaal 3 weken. Weet niet precies hoeveel dat bij de Afrika Cup is maar ik neem aan dat je daar aan een vergelijkbaar bedrag kan denken.
Willem 2 heeft vorig jaar zelfs een spits gehaald die er niets van kon omdat ze daar puur op die vergoeding winst op konden pakken.
-
@pompompompompommop_NL Het verschil is dat je tijdens een EK toch geen wedstrijden hebt, dus die spelers eigenlijk nauwelijks mist (behalve dat je het risico loopt op blessures/vermoeidheid)
-
Het klinkt arrogant maar de voetbalwereld draait gewoon om Europa, niet om Afrika. Hier zit het geld.
Het is hun goed recht om daar geen rekening mee te houden, maar ik erger me er wel mateloos aan, zeker omdat veel Europese clubs te gemakkelijk Afrikaanse spelers in dienst nemen terwijl er vaak ook gewoon even goede Europese spelers beschikbaar zijn die wel gewoon voor de club werken wanneer ze nodig zijn.
Ik hoop dat er en keer een Afrikaanse Messi komt, zoiets is wel nodig om de discussie flink aan te wakkeren vrees ik
-
@Suiz-Luárez_NL Naja, een EK halve finale combineren met 3e voorronde Champions League is nog steeds niet gezond eigenlijk Dat mag dan ook wel weer gezegd worden.
-
@SIRclitjeslikker_NL Ja dat bedoelde ik met vermoeidheid, dat ze gedurende het volgende seizoen al vermoeid zijn omdat ze geen rust hebben gehad. Maar in dit soort situaties geven clubs die spelers die lang doorgespeeld hebben meestal tot half augustus vrijaf
-
Hmmm als ik mijn bovenste post teruglees kan je misschien een licht denigrerend toontje ontdekken als je niet helemaal snapt wat ik bedoel maar laat ik het zo zeggen: Ik heb vooral medelijden met de Afrikaanse spelers. Die worden gewoon tot een hele vervelende keuze gedwongen
-
@Z-man_NL said in Eredivisie 2016/2017:
@Sjinne_4_ever_NL Ja, Afrika Cup is een verplichting als je opgeroepen wordt.
Volgens @peter-osm-master_NL dus totaal niet... Wie heeft er gelijk en wie liegt er?
-
@Glennevire_NL Liegen is wel erg kort door de bocht, laten we het dan maar op kennis houden
-
@peter-osm-master_NL said in Eredivisie 2016/2017:
@Glennevire_NL Liegen is wel erg kort door de bocht, laten we het dan maar op kennis houden
Hahaha das waar, sorry
-
No problemo :slight_smile:
-
@SIRclitjeslikker_NL
Ik weet nog dat 10 jaar geleden Mourinho daar ook al over zeurde. Toch trekt ie bij iedere club weer ergens een blik vol ghanezen, nigerianen en ivorianen open #lol -
@peter-osm-master_NL http://www.soccernews.nl/news/377011/Kameroen_baalt_van_Onana:_Mogen_van_de_FIFA_maatregelen_nemen
Hier staat dus dat een nationale bond van de FIFA spelers mag straffen als ze zich niet aan de oproep houden.
-
@Z-man_NL Is toch te belachelijk voor woorden? Eigen keus maakt dus niet meer uit tegenwoordig?
-
Belachelijk... als ik toch niet wil spelen voor me land, daar is toch niets mis mee? Kan toch? De fysieke belasting is te zwaar, je hebt een hekel aan al dat reizen, kunt die teamgenoten niet uitstaan... weet ik veel. Dit zou dus betekenen dat je verplicht wordt om overal op te draven voor je land. Belachelijk..
-
Mocht Onana geschorst worden zal dat wel een flinke aderlating zijn. Niets of niemand praat meer over Cillessen, die toch vrij populair was bij Ajax. Daarnaast zijn de meeste Ajacieden van mening dat Krul gewoon lekker gaan banken als hij weer volledig fit is (als hij dat al niet is). Dat zegt toch wel genoeg over de prestaties van Onana
-
@Sjinne_4_ever_NL Ach, als het over een Nederlander zou gaan, dan zouden wij moord en brand schreeuwen.