Voetbal: De Nederlandse competities
-
Gewoon een allesbeslissende pot tussen Ajax en AZ voor de titel, Feyenoord, PSV en FC Utrecht de EL tickets, ADO en RKC eruit, en de focus op volgend seizoen
-
@FC-Eddie_NL said in Voetbal: De Nederlandse competities:
@Pondboy_NL said in Voetbal: De Nederlandse competities:
De sportcompetities vallen niet onder
het overheidsbesluit om evenementen en
bijeenkomsten in Nederland te verbieden
tot 1 juni.Dat heeft de KNVB te horen
gekregen van het ministerie van VWS.Omdat het RIVM-advies (geen sportduels
tot 6 april) ongewijzigd bleef,neemt de
bond pas rond die tijd een besluit over
betaald voetbal en amateurvoetbal.De bond hanteert nu drie scenario's.
-De competities worden uitgespeeld vóór
30 juni (tot juni zonder publiek).
-De competities worden uitgespeeld na
30 juni.
-De competities zullen niet uitgespeeld
worden.
Bericht van teletekstWel apart dat een voetbalwedstrijd niet onder die evenementen valt. Zelfs zonder publiek zijn er meer dan twee personen aanwezig die op minder dan anderhalve meter afstand van elkaar staan. Maar in ieder geval fijn dat het noodscenario nu wellicht niet gehanteerd hoeft te worden.
Het geldt voor evenementen met een vergunningsplicht om zo duidelijkheid te geven. Daar komt meer bij kijken dan bij een voetbalwedstrijd. Je moet de horeca regelen, aan allerlei regels voldoen etc. Bij voetbalwedstrijden is het gewoon standaard protocol. Die evenementen met vergunningsplicht is het enige wat vaststaat tot 1 juni. Al het andere, sport/horeca/kapper/rijscholen en die 1.5 meter wordt vlak voor 6 april herzien
-
Ajax kampioen
-
Beslissende wedstrijd tussen Ajax - AZ is terecht maar doe dan ook wedstrijden promo/degradatie ..
-
Nieuw tenue van FC Utrecht vanwege het 50jarig met Nike als nieuwe sponsor en T-Mobile als shirtsponsor komen ze heel fancy over.
Alleen lijkt het shirt een beetje op het jubileum shirt van Bayern(Dat dezelfde sponsor heeft).
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=373806AZ heeft Nike ook al als nieuwe kledingsponsor.
PSV Stapt over naar Puma (Upgrade vanaf Umbro gezien, maar nog altijd minder dan Nike & Puma)
Ajax & Feyenoord blijven bij Adidas.
-
Nieuwe uittenue van Feyenoord is ook bekend :
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/dit-is-het-nieuwe-uitshirt-van-feyenoord~ac0d246f/
Lijkt op het shirt van Excelsior..Ik vind het niet bij Feyenoord passen.
Netjes in het groen-wit-groen is stukken beter, zwart/rood lekker voor Ajax laten. -
@L-R-van-kessel_NL Heb gelijk het shirt gehaald. Shirt is gebasseerd op het eerste shirt van fc utrecht.
https://www.desportwereld.nl/wp-content/uploads/2_Bezoek-FC-Utrecht-Museum_DSC_8191_web-700x466.jpg -
@KingFvP_NL Bedankt voor de aanvullende info.
Ook voor slechts €50,00 is een goede prijs i.t.t. de belachelijke prijzen van €90.00 per shirt bij Ajax & Feyenoord.
-
De Eredivisebal met het slechtse verhaal ooit : https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/935133/elf-aanstormende-hiphopartiesten-sieren-eredivisie-bal-van-2020-2021.html
Ik hoop eerlijk gezegd dat dit een verlaatte 1 april grap is, want dit is belachelijk als je het mij vraagt..
-
@L-R-van-kessel_NL Ja op 1 juli was het 50 euro iedereen. Nu alleen nog voor seizoenskaarthouders. 70 voor anderen.
-
@L-R-van-kessel_NL Ja van alles wat je erop kan zetten.. Dit is belachelijk, zou wel wat geld mee bemoeid zijn?
-
@L-R-van-kessel_NL
Nja, uitermate geschikt om tegen aan te trappen toch? -
@timeenennaam_NL Haha hele scherpe reactie
@KingFvP_NL Wel netjes dat ze het voor SKH zo houden, zo beloon je toch je trouwe fans.
Nee ik kan me niet bedenken dat er betaald word om op die bal te staan want dan hadden er wel wat serieuze commerciële bedrijven (tuurlijk is TopNotch ook een commercieel bedrijf) opgestaan.
Al denk ik eerder dat we het in de trand van overheidssubsidie moeten zoeken. -
Trouwback Tuesday
-
De KNVB heeft de nieuwe planning bekend gemaakt.
Feyenoord-Ajax tijdens speelronde 32. Ajax kan dan de schaal pakken in de kuip, dat word een gevoelige tik haha.
-
Ben allang blij als die prutsers uberhaupt een compleet voetbalseizoen kunnen organiseren om het corona gebeuren heen.
Dom om pas in september te beginnen. Kans is realistisch dat er ergens gedurende het seizoen binnen teams coronabesmettingen zijn en de betreffende teams minstens 2 weken niet mogen spelen.
Een maand eerder beginnen met aan het einde een maand de ruimte voor eventuele inhaalwedstrijden is verstandiger.
En dat is in het positieve scenario waarin de overheid niet weer een full lockdown gaat afkondigen waar ook het voetbal onder valt.....
-
Mochten er wedstrijden ingehaald moeten worden vanwege corona gevallen, denk ik dat ze dan zullen kijken of dit doordeweeks kan. Dan heb je iedere week bijna de gehele week voetbal op de buis met CL, EL, beker en dan eventuele inhaalwedstrijden. Wordt druk zo voor de voetballers.
Of ze worden net zo gek als in de UK en spelen ze ook rondom Kerstmis.
-
@maricja_NL Rond kerst spelen hebben we hier ook gehad en waarom ook niet? Ze krijgen genoeg betaald, het is meestal aangenaam weer om te voetballen eind december.
Heb je tevens een goed excuus om niet de hele tijd bij de familieverplichtingen (die volgens mij een groot deel van NL heeft) aanwezig te zijn. -
@L-R-van-kessel_NL Ik twijfelde al in hoeverre wij eens rondom Kerst gespeeld hadden, dus ik geloof je meteen.
Dan is er idd iets op tv als je een paar dagen vrij bent en jezelf even wilt onttrekken aan alle familieverplichtingen Zeker een mooi excuus hahaha
Kan iig niet wachten om weer Nederlands voetbal op de tv te zien. Ben beniewd hoe ze dat in Nederland gaan doen. Met sfeer nabootsen, klein deel van de supporters toelaten etc. Zal ook wel raar zijn om te zien.
-
De ambities van Feyenoord kunnen in ieder geval de ijskast in zonder de extra punten die ze in een volle kuip pakken