Voetbal: De Nederlandse competities
-
@fc-eddie_nl AZ heeft natuurlijk wel even iets recht te zetten tegenover zichzelf na de uitschakeling in de EL.
Vaak willen teams zich wel bewijzen tegen de grotere ploegen, dat zie ik ze eerlijk gezegd ook tegen bijv Feyenoord doen. Maar tegen topploegen speel je al makkelijker met een andere instelling. Het is geen schande om van Ajax te verliezen, dus die ploegen spelen met minder druk dan wanneer ze tegen bijv. Fortuna Sittard spelen.Lijkt erop dat Ajax zich iig herpakt heeft met een overtuigende zege.
Hopelijk kunnen de andere topploegen zich ook laten gelden morgen. -
@maricja_nl Zeker waar, zeker waar.
-
Haller terug in de Eredivisie, wat een heerlijke aankoop is dit zeg!
Dit weekend gaan we weer van start met Ajax-PSV als meest aansprekende en belangrijke wedstrijd.
Benieuwd of de nieuwe recordaankoop gelijk mag starten.
-
@l-r-van-kessel_nl mag hopen van wel. Neres, Brobbey, Traore en Huntelaar allen geblesseerd. Kudus zal wel geen hele wedstrijd kunnen spelen.
-
@l-r-van-kessel_nl Bijna een topdebuut..
-
Vandaag de klassieker
-
Het is dat Dickie Feyenoord een goede organisatie heeft gegeven, maar anders zouden ze er met 6-0 afgaan. Nu blijft Ajax steken op een 2-0 overwinning.
Zou die Roger Schmidt een gigantische hekel aan Bas Nijhuis hebben?
-
Wat was dit een slechte wedstrijd, niet normaal.
Feyenoord begon on-feyenoords door te spelen zonder passie, vuur en inzet terwijl zij het daar juist van moeten hebben.
Ajax daarintegen speelde alles behalve geconcentreerd en was net zo lafjes ondanks het balbezit.
Danny 'tikkie terug' Klaassen is de dirigent van dit anti-voetbal. Die moet EtH heel snel van 6 afhalen en daar Daley neerzetten vanwege de diepgang.Gravenberch was wederom een lichtpuntje bij Ajax, 18 jaar en dan zo sterk en volwassen spelen dat kunnen er maar weinig. Prachtig om naar te kijken wat een atleet dat is.
Gelijkspel had ook nog verdiend geweest gekeken naar de verhouding kansen in de 2e helft en het laffe spel van Ajax na de 1-0.
Dat EtH weer met zijn standaard wissels komt is ook onbegrijpelijk, hier dient de directie op in te grijpen. EtH out naar mijn mening. -
Prima overwinning van Ons Aller Ajax
-
@sirclitjeslikker_nl Behalve de 3 punten was er weinig prima aan, ik zie ons liever 90 minuten domineren.
-
Dat wat een dramatische wedstrijd van Ajax, maar ja Feyenoord kan er toch geen reet van
Even serieus: Feyenoord had minimaal een punt en eigenlijk gewoon de overwinning verdiend. Hopelijk komen er toch nog wat versterkingen aan, want in de breedte is Ajax gewoon niet sterk genoeg. In topwedstrijden kan je niet aanzetten met Ekkelenkamp en Labyad. Die komen gewoon echt wat tekort.
-
@fc-eddie_nl Anthony en Promes op 1 veld is ook echt een aanfluiting.
Beiden geven totaal niet thuis als de tegenstander hoger dan Sparta staat op de ranglijst.
1 vd 2 kan ik nog wel tolereren omdat je toch hoopt op een briljante bevlieging, maar allebei wekt gewoon te veel ergernis op.
-
Anthony heeft zo zijn momenten en speelde in de tweede helft tegen PSV ijzersterk. Promes is echt dramatisch dit seizoen en ik snap niet zo goed waarom Ajax hem niet gewoon verkoopt als Spartak Moskou hem graag wil hebben. Hij heeft geen moment zijn niveau van vorig seizoen kunnen aantikken.
Geen idee of Christian Eriksen zou willen terugkeren, maar hij zou een kwaliteitsinjectie op het middenveld geven. En met het geld van Promes zou je hem dan wel moeten kunnen halen, denk ik.
-
Wat vonden jullie trouwens van het theater van Tadic aan het einde van de tweede helft? Van mij had hij wel een gele kaart mogen krijgen. Een schwalbe levert een gele kaart op en dit zou je ook wel een vorm van een schwalbe kunnen noemen. Ook gewoon totaal onnodig en behoorlijk kinderachtig.
-
@fc-eddie_nl said in Voetbal: De Nederlandse competities:
mes is echt dramatisch dit seizoen en ik snap niet zo goed waarom Ajax hem niet gewoon verkoopt als Spartak Moskou hem graag wil hebben. Hij heeft geen moment zijn niveau van vorig seizoen kunnen aantikken.
Antony werd voorzichtig na de tikken die hij kreeg van Malacia, slim verdedigt.
Promes zit er met zn hoofd niet bij wat ik kan begrijpen. Mogelijke rechtzaak maar ook evt. schuldgevoel van zijn daad (niet eens zozeer naar het slachtoffer maar naar zichzelf als ik hem zo inschat).
Laat Eriksen maar komen dat is toch een eindbaas.Betreft Tadic, zijn maniertjes irriteren mij niet nu pas maar al veel langer. De stervende zwaan spelen. De gemiddelde Joegoslaaf zou hem afranselen door zijn wanvertoning.
Hij speelt het op een lelijke manier wat totaal niet nodig is. Ook vermoedelijk omdat hij toch totaal uit vorm is, anders heb je dit soort acties niet nodig. Dan win je het op je normale spel namelijk. -
@fc-eddie_nl Ben ik met je eens. Slaat totaal nergens op. Dit was obvious met de bedoeling om een kaart aan te naaien. Best zielig dat je deze streken nodig hebt, om op te vallen tijdens zo'n wedstrijd. Maar ik walg al langer van die gozer en z'n streken.
-
Vrijdag 22 januari:
20.00 uur: Willem II - PEC ZwolleZaterdag 23 januari:
16.30 uur: ADO Den Haag - FC Emmen
18.45 uur: Vitesse - FC Groningen
20.00 uur: PSV - RKC Waalwijk
21.00 uur: Heracles Almelo - sc HeerenveenZondag 24 januari:
12.15 uur: Fortuna Sittard - Ajax
14.30 uur: FC Twente - VVV-Venlo
14.30 uur: FC Utrecht - Sparta Rotterdam
16.45 uur: Feyenoord - AZLeuk affiche zondag, Feyenoord - AZ
-
@maricja_nl said in Voetbal: De Nederlandse competities:
Vrijdag 22 januari:
20.00 uur: Willem II - PEC Zwolle 1
Zaterdag 23 januari:
16.30 uur: ADO Den Haag - FC Emmen 1
18.45 uur: Vitesse - FC Groningen 1
20.00 uur: PSV - RKC Waalwijk 1
21.00 uur: Heracles Almelo - sc Heerenveen 3
Zondag 24 januari:
12.15 uur: Fortuna Sittard - Ajax 2
14.30 uur: FC Twente - VVV-Venlo 1
14.30 uur: FC Utrecht - Sparta Rotterdam 1
16.45 uur: Feyenoord - AZ 2Fortuna uit moet Ajax wel kunnen winnen , PSV heeft een makkie met RKC thuis en Feyenoord-AZ is qua ranking een leuke pot.
Al is de degradatiekraker ADO-Emmen ook een wedstrijd welke je niet mag uitsluiten.
-
We hebben weer een mooi weekend gehad.
Feyenoord wint van PSV, al zat er voor de Brabanders meer in.
Ajax wint overtuigend bij AZ en staat hierdoor 7 punten los!
Dankzij Vitesse dat gelijkspeelde tegen RKC!Volgend weekend weer nieuwe ronde nieuwe kansen :
Met oa: PSV-Twente, Ajax-Utrecht, Groningen-Feyenoord.
Wat vermoeden jullie, geeft Ajax de voorsprong van 7 punten nu echt niet meer uit handen? Word Ajax zelfs kampioen in de kuip tijdens speelronde 31/32?
-
@l-r-van-kessel_nl Vind alleen zijn aankoopbedrag veel. Idem toen West Ham United dat betaalde aan Frankfurt. Maargoed ik denk dat hij een leuke start heeft gemaakt. Als die zo verder doet heb ik niks gezegd.