Voetbal: De Nederlandse competities
-
@Suiz-Luárez_NL Dat + wat ik zei + dat Sinkgraven linksback staat. Zou nu niet eens met zekerheid durven zeggen dat Ajax kampioen wordt, terwijl dat eigenlijk geen probleem zou mogen zijn met deze selectie. Vrees alleen dat een eventueel mislopen van de titel geen consequenties voor Bosz gaat hebben....
Voor het seizoen had ik met de aanwezigheid van Cillessen, Bazoer, Tete en Riedewald niet voorzien dat we defensief zo kwetsbaar als nu zouden zijn. (dan wist ik nog niet eens hoe goed Sanchez was) Die 1-3 is leuk maar het zijn toch dotten van kansen die Onana, Viergever, Singkraven en Veltman de tegenstander cadeau doen.
-
Ohja en de man die vandaag de wedstrijd beslist (waarvan heel Nederland al 12 maanden zag dat ie een toegevoegde waarde voor Ajax zou hebben) hadden we nooit gehad als we niet van Rostov hadden verloren, wat een beleid bij een miljoenenorganisatie
-
Nu heb je ook weer mazzel dat Younes uitvalt en Bosz niet halsstarrig aan hem vast kan houden, anders had je hier ook niet gewonnen. Niet dat ik per se voorzien had dat Kluivert zo goed in zou vallen, ik had wellicht eerder voor Nouri gekozen, maar je moet wel een beetje variëren als een bepaalde speler zo lang niet functioneert.
-
@SIRclitjeslikker_NL Ja en geluk dat die Africa Cup is, anders hadden we die Traoré weer gehad op rechts die er nog minder van bakt dan Younes
-
@Suiz-Luárez_NL
De derde ja, bal mag er uit zo'n hoek natuurlijk nooit in. Niet eens laag over de grond of hoog in het dak van het doel geschoten, dus blijft een raadsel waarom je die als keeper niet kunt tegenhouden. -
@timeenennaam_NL Mwa die bal wordt van 5 meter afstand best hard in de hoek geschoten, vind niet dat je hem die echt kan verwijten. Vond Mickey juist best goed vandaag, voor zijn doen
-
@jeffreyelzinga_NL Zelfs als je er vanuit gaat dat de grens die paar cm kan missen (aanvallende partij heeft voordeel bij twijfel) vraag ik me af of Elia daar niet hinderlijk buitenspel staat? belemmert toch wel het zicht van de keeper lijkt me.
-
@Suiz-Luárez_NL
In de hoek? Welke hoek? -
@timeenennaam_NL Het schot zelf was bijna van binnen de 5 meter afgevuurd. Je kan, vind ik, niet van de gemiddelde eredivisiekeeper verwachten dat hij dan nog de reflexen heeft om hem te houden vanaf de positie waar vd Hart stond.
Wat je wel kan betwijfelen is of hij wel goed stond. Het meest logische was dat Ziyech Dolberg zou zoeken, dus je moet zodanig staan dat zowel Dolberg bereiken als de korte hoek zoeken moeilijk is. Wat hij opzich ook wel deed. Het is zeker niet perfect gekeept, hij had eerder uit kunnen kome nen en een betere keeper heeft wel die relexen maar ik vind het geen regelrechte bunder
-
Onzin, de bal was ruim binnen bereik (hij zat er immers nog aan) van de doelman. Hij had de hoek afgeschermd, dus de bal kwam bijkans op hem af. Elke keeper die voor geld voetbalt hoort zo'n bal te hebben of we hebben wel hele trieste normen aangenomen...
-
@Suiz-Luárez_NL
niet mee eens. Cillissen vond ik in zijn laatste seizoen al niet echt gemotiveerd overkomen. Hem zijn droomtransfer door zijn neus boren zou al helemaal drama worden. Hoe kan je barca weigeren? Dan kun je toch ook niet aan jonge spelers uitleggen die nog voor ajax moeten tekenen? -
@SIRclitjeslikker_NL
Nouri als linksbuiten kan echt niet hoor. Heeft ie niks te zoeken -
@bringdaruckus_NL Dat is idd veel meer een middenvelder dan een buitenspeler, volledig eens. Dat is ook zeker de positie waar hij in de toekomst terecht moet komen, maar nu hebben we verschillende ervaren spelers die als aanvallende middenvelders kunnen spelen (zoals Ziyech die regelmatig een 8 haalt) en zitten we dun in de linksbuitens waar Younes speelt die regelmatig een 4 haalt.
Onder deze omstandigheden zou ik Nouri daar dan toch weleens minuten geven, maar goed: heb tegenwoordig veel minder tijd om de jeugd te volgen en weet dus ook niet echt hoe goed Kluivert is, maar blijkbaar is die al verder in de pikorde en dat is mooi, want dat is wel een echte flankspeler
-
@SIRclitjeslikker_NL
Kluivert heeft een vrij late groeispurt.overigens zijn er nu toch niet zoveel middenvelders? Alleen Ziyech, Klaassen en Schone. Vind het echt geen goed idee om hem linksbuiten te zetten. Daar is ie gedoemd om te mislukken
-
@timeenennaam_NL Heb hem speciaal voor deze discussie nog maar eens teruggekeken. Hij ging toch iets anders dan ik in mijn hoofd had zitten.
-
Hij zat er idd aan, maar hij was hard en van dichtbij en hij had geen tijd om de bal nog echt te sturen. Wat je in de herhaling kunt zien is dat de bal via de onderkant van zijn hand wat ongelukkig het doel in stuitert.
-
Wat je dan ook ziet is dat de bal er nooit was ingegaan als hij er niet aanzat, het was een voorzet op Dolberg. Dat weet hij op dat moment natuurlijk niet, je reageert vanuit een reflex.
Maarja, het is niet dat ik het compleet met je oneens ben, wou alleen het woord blunder een beetje nuanceren. Hij had best iets verder zijn doel uit mogen komen en betere keepers hadden die reflex nog wel gemaakt.
-
-
@SIRclitjeslikker_NL Hij maakt btw ook net dat stapje naar rechts naar de korte hoek op het moment dat de voorzet gegeven wordt in de hoop dat die nr 30 Dolberg dan afdekt, dat maakt het dan ook wel wat moeilijker om die reflex te maken. Dat is niet per se slecht gepositioneerd want vlak daarvoor stond Ziyech nog perfect om in de lange hoek uit te halen.
-
ach ja we praten hier wel over een van de matigste keepers van de eredivisie.
-
Naja als deze discussie over Neuer ging was ik ook wel 10x kritischer geweest
-
@timeenennaam_NL Nou hij staat in de korte hoek (logisch in deze situatie, anders kan Ziyech hem zo in de korte leggen) en die bal gaat naar de lange, hij moet dus reageren en zit er zelfs nog aan. Vind het zeker geen blunder. Onana maakte aan de andere kant wel wat blunders, maar die bleven gelukkig onbestraft. We moeten snel een betrouwbare keeper hebben, Onana is de ene week een 9 en de andere een 5, dat kun je als keeper niet hebben
-
Door Onana weet ik weer waarom er altijd minstens een blanke in mijn team zat. Negers kunnen niet keepen.