Voetbal: De Nederlandse competities
-
Tsjah, als we na het drama tegen Rostov nu ook al niet doorgaan tegen Legia terwijl de goede resultaten in de competitie uitblijven wordt de positie van Bosz op een gegeven moment toch onhoudbaar lijkt me.
Al vind Overmars het allemaal wel mooi volgens mij.
-
Ze hadden gewoon gewonnen als ze dat doelpunt goedgekeurd hadden. Maar ik zie ze thuis wel gewoon winnen.
-
@SIRclitjeslikker_NL Resultaten zijn gewoon goed. De maand augustus is desastreus voor dit seizoen geweest. Je geeft 5 punten weg tegen Willem II en Roda, anders stond je nu gewoon gedeeld eerste. En je wordt ook nog vernederd in Rostov.
Dat is Overmars overigens meer aan te rekenen dan Bosz. Hij had Ziyech al in mei moeten vastleggen en niet als paniekaankoop toen het dramatisch ging in augustus.
-
Jeffrey, deze rode kaart zeker ook onterecht?
-
@Suiz-Luárez_NL Nouja je hebt geen Ziyech nodig om thuis van Roda en Willem II te winnen of om er tegen Rostov minder dan 4 om de oren te krijgen, bovendien had hij toen ook nog eens de beschikking over Bazoer.
Buiten die twee wedstrijden ook nog ander puntenverlies tegen mindere clubs en de twee toppers knullig weggegeven. Nu lijkt het met een sisser af te lopen en ziet het er naar uit dat we kampioen worden, maar vandaag ging het ook weer nog maar net goed en dat idee heb ik eigenlijk best vaak gehad.
Nouja, als de resultaten nu goed blijven compenseert hij dat nog wel, maar zo'n Legia maakt straks doodleuk een uitgoal omdat hij Sinkgraven weer linksback zet, net zoals dat dat je de titel had kunnen kosten (en misschien wel heeft gekost) tegen Feyenoord.
-
@SIRclitjeslikker_NL Ik ben het ook totaal oneens met Bosz' keuzes. Traoré mag altijd meedoen, hoe slecht hij ook maaaandenlang achter elkaar speelt. Sinkgraven linksback zetten terwijl die daar niks te zoeken heeft, Veltman rechtsback terwijl we met Tete de beste rechtsback van Nederland in huis hebben, en dan ook nog toptalent Riedewald eruit voor een middelmatige voetballer als Viergever.
Maar qua resultaten doet ie het gewoon goed, in de EL 16 punten halen is zeer sterk, en in de competitie gaat het in principe ook gewoon goed, behalve dan die potjes in augustus maar toen was iedereen nog zoekende.
-
@Suiz-Luárez_NL Ik besef me dat ik vrij kritisch ben en alleen niet zou zeiken op een trainer die of precies hetzelfde doet als ik zou doen of gewoon kampioen wordt en kwartfinale EL haalt.
Als Bosz dat lukt moet ik hem nageven dat hij naast zijn rare beslissingen ook heus wel genoeg dingen goed doet, maar als dat niet lukt hebben we zeker wel recht van spreken.
-
Slecht voor mijn hart dit soort wedstrijden
-
@Suiz-Luárez_NL
wie wil je dan op de plek van Traore? El Ghazi was nog slechter en Kluivert houdt nog geen 90 minuten vol. Younes heeft trouwens een nog slechter rendement.Riedewald is wel overrated. Hij zal in de toekomst beter worden dan Viergever maar echt geen topper. Tete heeft het grootste toekomstperspectief maar dan moet ie wel snel naar het buitenland
-
@bringdaruckus_NL Younes heeft op dit moment weinig rendement, maar hij heeft wel gewoon hele goede acties waarmee hij constant voor dreiging zorgt. Bovendien is het rendement van Traoré ook gewoon heel laag, en hij heeft geen goede acties, want alles wat hij doet is het tempo uit elke aanval haalt met zijn lousy spel.
-
@Suiz-Luárez_NL said in Eredivisie 2016/2017:
@bringdaruckus_NL Younes heeft op dit moment weinig rendement, maar hij heeft wel gewoon hele goede acties waarmee hij constant voor dreiging zorgt. Bovendien is het rendement van Traoré ook gewoon heel laag, en hij heeft geen goede acties, want alles wat hij doet is het tempo uit elke aanval haalt met zijn lousy spel.
eens, jij snapt het. Traore kan lekker banken straks voor Neres
-
De laatste twee wedstrijden was younes weer wat beter ja. Verder ook niet om over naar huis te schrijven
-
Ik denk dat Fey even de slechtste pot van het seizoen alvast speelt om het tegen PSV normaal te doen?
-
@Suiz-Luárez_NL
beiden bij evenveel goals betrokken in eredivisie en europa maar younes heeft wel iets van 700 minuten meer gespeeld. Constant dreiging ben ik ook niet mee eens, vooral in de 2e helft heeft ie het niet meer. -
@spectraaaaa_NL nee. Alleen zie ik wel vaker 2 benen met slechts geel wat altijd rood hoort te zijn.
-
Prima loting weer voor Ajax. Daarna hopelijk winnaar Gent/Genk en je kan prima halve finale halen. Eerste potje wordt wel enigszins lastig zonder Sanchez, maar Tanky de Ligt zal het wel prima doen. Fijn ook dat Lyon/Roma, Schalke/BMG elkaar loten en Rostov/ManU wordt ook wel interessant.
-
AZ :rofl: :rofl: :rofl:
Maar goed, Ajax moet dit wel kunnen redden tegen Kopenhagen zolang we niet weer een CV hebben die de bal in eigen goal schiet
-
@spectraaaaa_NL Beide tegengoals waren toch echt te wijten aan Emanuelson de paal, lat, en een verdediger op de doellijn stonden ook flink in de weg kan ik me herinneren.
Mja, Kopenhagen komt idd niet verkeerd uit. Kwartfinales zou mooi zijn. Zonde dat vorig seizoen zo slecht was, als je toen gewoon van Molde en Celtic won kon je nu wel richting pot 2 van de Champions League gaan.
-
@spectraaaaa_NL Misschien dat Viergever of Riedewald een poging gaan doen haha.
-
Heerlijk dit zeg, ook fijn dat er een 100% pingel aan jorgenson niet gegeven werd. Hoeven we niet meer te huilen over die domme uitspraak van de knvb-man