Voetbal: De Nederlandse competities
-
@bringdaruckus_NL said in Eredivisie 2016/2017:
het ronduit ergelijk om te zien dat ie zo'n Pirlo status in de middencirkel heeft terwijl Ziyech 12 km per wedstrijd moet lopen
Snap je opzich wel, het is meer dat je hem er ook niet zomaar naast zet. Moet wel zeggen dat Donny van de Beek hem echt heel behoorlijk verving tegen Schalke. Kan prima op zes. Hoge handelingssnelheid, zit overal behoorlijk fel bovenop en genoeg loopvermogen.
-
@bringdaruckus_NL Lol dan let je toch echt niet goed op. Schòne staat bijna altijd in de top 3 van spelers die de meeste afstand afleggen. Het is niet zo dat Schòne een chique rol heeft en niks hoeft te doen, hij is zeer belangrijk bij het direct terugveroveren van de bal.
-
Zangtechnisch vind ik Donny van de Beek, van de Beek, Dooooonny van de Beeeek, jalalalalalala ook wel lekkerder dan Laaaaaasse Schone, tetetete
Maar wat dat betreft zitten we sowieso wel goed met pak alles wat je kaaaan onananana, onananana pak alles wat je kaaaan, en Nereeees, jalalalalalalala, jalalalalala Neres.
Persoonlijk zou ik echter ook naar voetbalkwaliteiten kijken en Ziyech gewoon altijd opstellen ondanks dat we alleen maar Ziyech! Ziyech! Ziyech! hebben.
-
@Suiz-Luárez_NL said in Eredivisie 2016/2017:
@bringdaruckus_NL Lol dan let je toch echt niet goed op. Schòne staat bijna altijd in de top 3 van spelers die de meeste afstand afleggen. Het is niet zo dat Schòne een chique rol heeft en niks hoeft te doen, hij is zeer belangrijk bij het direct terugveroveren van de bal.
De afgelegde afstand zegt niet heel veel. Pirlo haalde zelfs in zijn periode bij Juventus vaak nog een kilometer of 10-11. Met continue gesjok kom je daar al op. Het aantal sprintjes, de sprintsnelheid en zulke dingen zeggen veel meer.. en dat is juist waar types als Pirlo en Schone slecht op scoren.
Maar over Schone als aanjager.. dat is natuurlijk niks vergeleken met een Guardado in zijn goede dagen of een El Ahmadi. Die zijn zoveel feller.
-
@SIRclitjeslikker_NL
Ik zie het liefst een 6 die echt het vuile werk opknapt. Een beetje wat een Casemiro bij Real Madrid doet en als je daarvoor nou een Ziyech en Nouri zet, zou echt heerlijk voetbal zijn.Maargoed ik was ook geen fan van Anita, Serero en Blind op die positie
-
als voetballiefhebber geen fan dan. Blind en Anita deden het objectief bekeken wel goed
-
@l0rdShishio_NL
klopt en het is ook wel logisch dat hij meestal in de top 3 staat. Voorhoede wordt het meest gewisseld en ik verwachte dan ook weer niet dat hij minder loopt dan de cv's ofzo. -
@bringdaruckus_NL Snap dat jij liever een breker ziet, maar als je alles van achteruit wil opbouwen zoals Ajax is het wel handig als je 6 een goede voetballer is, die is cruciaal in de opbouw
-
@bringdaruckus_NL Anita was baas daar man. Daardoor ging het hele elftal ineens lopen.
-
@hap-slik-weg_NL Is bij Ajax heel vaak, het gaat pas lopen als we de juiste 6 vinden. Dat gebeurde eerst bij Anita, toen met Blind, en dit seizoen met Schöne.
-
@hap-slik-weg_NL Vond hem toch teveel op tactiek spelen naar mijn zin. Positioneel enzo was ie wel goed
De laatste dm die ik echt leuk vond om naar te kijken bij Ajax was toch wel Edgar Davids. Agressie, felheid, power en toch een hele goede voetballer. Ik snap ook wel dat Ajax niet zulke kwaliteit meer heeft en kan krijgen/behouden maar dit is wel het type dat ik graag zou zien
-
De theorie van @hap-slik-weg_NL dat Feyenoord geen wedstrijden meer ging winnen sinds vorige speelronde is ook weer van de baan. Steady Feyenoord gisteren, Utrecht kreeg maar één echte grote kans, goed gespeeld. Ajax speelt laatste tijd natuurlijk erg sterk, maar het kampioenschap gaat altijd over een heel seizoen en ik kan me, ondanks mijn Feyenoordbril zo nu en dan, niet aan het idee onttrekken dat Feyenoord het kampioenschap meer dan toekomt nadat ze al 31 speelronden de ranglijst aanvoeren.
A.s. zondag gaat naar alle waarschijnlijkheid de beslissing brengen. Laat Ajax punten liggen in Eindhoven dan is het gespeeld. Doet Ajax dat niet dan zal Feyenoord alle wedstrijden moeten winnen want dan ik zie Ajax de rest van de wedstrijden gemakkelijk winnen.
Onderin is het ook nog spannend trouwens, ik denk eigenlijk dat het zo blijft. GAE gaat eruit, NEC en Sparta gaan nacompetitie spelen. Ik wil enkel nog niet ingaan op de plekken voor NEC en Sparta, zou eventueel ook nog omgedraaid kunnen worden t.o.v. nu.
-
@Jip-Huijs
ben je niet in de war met @SIRclitjeslikker_NL? -
@Jip-Huijs haha grappig dat je me niet gewoon bij naam noemt Jip, oud 7H-er van me #kussie
-
@bringdaruckus_NL Ik vond Galasek een opperbaas. In dat elftal zaten zo veel lijpe namen toen.
-
Ja Jip, ik wil hier de credits voor.
Ik verwacht overigens nog steeds dat wij na komend weekend gewoon bovenaan staan.
-
Team van het seizoen tot dusver:
Dolberg - Jorgensen
Toornstra - El Ahmadi - Klaassen - Schone
Kogolo - Botteghin - Sanchez - Karsdorp
Jones/Onana
Ik kan wel spelers uit andere teams erbij zetten 'omdat het alleen Fey/Aja is' maar dit vind ik gewoon de beste. Zeker in de vorm waarin Ajax nu steekt, die spelen nu echt bizar goed.
Schone ipv Ziyech omdat ik hem constanter vind.
Karsdorp ipv Troupee omdat ik een Feyenoord-bril op heb.
Dolberg ipv bijvoorbeeld Reza omdat Dolberg het grootste talent in NL lijkt te zijn.
Jones/Onana...doen het beide verrassend goed maar is ook beide geen wereldniveau. -
@Kagchelland_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Karsdorp ipv Troupee omdat ik een Feyenoord-bril op heb.
lol
-
Overigens vind ik dat Viergever het beter doet dan Botteghin, komt misschien wel door m'n Ajax-bril
-
@Suiz-Luárez_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Overigens vind ik dat Viergever het beter doet dan Botteghin, komt misschien wel door m'n Ajax-bril
Dat zal inderdaad die bril zijn
Ik geloof dat Botteghin het hoogste percentage gewonnen duel heeft. Al was dat ook alweer een week of 2-3 geleden